1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533242 inlägg · 4126 ämnen

RE-building the future 09/10

Sv: RE-building the future 09/10
Poffa: Målisen är totalt okänd, inte varit utanför hemlandet och spelat (hur är engelskan? hemlängtan efter 2 månader?), är inte särskilt stor, har passerat peaken fysiskt.. Usch, jag är superbesviken.

Poffa: Jag håller med Malek känns inte alls som en tråkig värvning. Visst finns det massor av bättre värvningar, men om vi tittar och tar in omvärlden ja då är det en bra värvning. Alla bra målisar har bud från KHL som vi inte kan matcha, sen de övriga ska vi slåss med andra lag i vår situation och schweiz och fan och hans moster.

spud: "Vi ska värva en riktig toppmålis". Fan, i mina ögon är bara Djurgårdens och kanske Luleås målvaktssida ointressantare. Fast Luleås Nilsson är jävligt intressant.

spud: Synd att vi inte fick Henrik Karlsson, vet att vi försökte få han innan Malmö släppte alla fria, men då sa dom njet.

renen: Ja Henrik Karlsson hade varit mumma, men visst menar du efter malmö släppte alla fria? Eller var och när försöke de skaka loss honom från Malmö när de fightades om kvalserieplats?

spud: Nej innan. Ja ni vet innan den super målisen vi fick istället

shinzawai: Malek hade 12 målvakter före sig i O2 Extraliga den här säsongen spelande för ett mittenlag. Adam Svoboda och Roman Chechmanek är två grymmingar som knäppte honom på näsan. Det här är ju annars en liga som domineras av spelare som Tomas Vlasak, Pavel Patera och Petr Leska. Peter Fabus och Ivan Huml är också respekterade namn, där...

Jag hoppas verkligen du har fel.

Hawerchuk: Jag har inte sagt Malek. Men målvakten jag har hört om är inte bättre.

shinzawai: Alright. Men samma resonemanget kanske kan appliceras likväl.

shinzawai:

Eftersom att det enligt eliteprospects finns 3 målvakter födda 1977 från Tjeckien får vi verkligen hoppas att det är Malek eftersom de andra två spelar i andra och tredjeligan...

Nikki:
Jag tror på Marek Pinc ...verkar stämma allt utom att han är född 1979 och kommer att vara 31 år då vi tar hem guldet igen :-)

Icing-Ove: Jag vet inte längre vad man skall tro. Men jag hoppas fortfarande att modo kommer visa upp en målvakt som är runt 190cm och 100Kg eller liknande. Förkärleken för sådana som kan täcka halva målet vid styrningar och spelare som skymmer är ganska hög just nu.

Så här långt är man inte direkt sugen på att återgå till att bli årskortsinnehavare.

Man har värvat:
Brunkare från norska ligan.
En back som lyckats visa upp ok siffror bredvid Kung Kenny.
Samt en på try-out från Div.1

Om målvakten är i den nivå som det låter så börjar man faktiskt misströsta en aning och återstående förvärv måste då bli ruskiga för att man skall känna sig gladare inför den här säsongen än förra.

Nu skall man dock inte måla upp f-n på väggen, då förvärven so far kan kännas helt rätt om man får rätt spelare som dyker upp innan säsongsstart.

Noterar att de båda VM-målvakterna i Tjeckien, Martin Prusek (33 år) och Jakub Stepanek (22 år) båda står utan kontrakt inför kommande säsong. Är detta ingenting aktuellt? Har för mig att jag läst någonstans att man hade häng på någon 30+ målis och där passar iaf Prusek in. Tankar om det?

MorganaLefaey:
"Så här långt är man inte direkt sugen på att återgå till att bli årskortsinnehavare."

Vad skulle krävas för att få ditt arsle bort från TV-soffan egentligen? ;-)

Salle: Haha. Ja det är faktiskt en väldigt intressant fråga. Tror faktiskt det måste till något som modo inte har råd med för tillfället. Soffan är ganska behaglig även om vissa säger att jag borde köpa en ny.

shinzawai: Vilken målvakt har du hört om? Kan det vara så svårt att säga ett namn?

Mixery:

Jag har bestämt mig. Vi köper ingen målvakt. Vi kör med en extra utespelare hela säsongen i stället.

Marek Pinc

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/modo/article5009345.ab

Det ser ut att bli en liten pys, mindre än Zacke.

Bra stats, ack så liten. Till skillnad från de tidigare nämnda verkar han dock ha en uppåtgående trend med bättre och bättre stats för varje år.

www.eliteprospects.com/player.php?player=11971

Nja, vi får se....

hellge:

Får ni höra låten " Pink " med Aerosmith i Swdbank Arena nu då?

Mattias - 74:

Den känns rätt naturlig till line up

www.youtube.com/watch?v=RLRLhV9U0kQ

Ännu en småväxt målvakt, jag döper honom till "Dvärgpinschern".

Wayne Gresky: 7:a i statistiken i O2 Extraliga, som högsta ligan i Tjeckien heter. Slår målvakter som Lasak, Cechmanek och Svoboda. Är precis bakom Kopriva i statistiken.

Förhoppningsvis trivs han i MODO och kan ta ytterligare ett steg, något som jag tror skulle innebära att vi får en målvakt som är fyra-femma i Elitserien. Jag vet att många tycker det är att sikta för lågt, men frågan är om vi inte får nöja oss med den situationen nu den kommande säsongen.

Vi blir ett mittenlag i Elitserien och så får vi sikta på säsongen efter. Det känns i alla fall så mer och mer för var dag som går.

Poffa: Att komma 4 i ES skulle jag vara nöjd med, därifrån kan vi lätt nå finalen, och där som vi alla MODOiter vet. Där förlorar vi aldrig..... igen.

Ingen Pinc enligt Allehanda.

Hawerchuk: Hade Ecke varit sportchef så hade uttalandet inte betytt något, men nu kan vi nog avskriva Pinc och intrigen tätnar ytterligare!

Hawerchuk: Va faan, man undrar ju var alla namn kommer från. Hur många olika tjeckiska/slovakiska målvakter har varit uppe som aktuella? Ska vi sammanfatta det hela så har den nye målvakten följande karaktäristik:

- 22-37 år
- har spelat i landslaget
- har inte spelat i landslaget
- kan engelska
- kan inte engelska
- är på uppåtgående
- är på nedåtgående
- är en butterflymålvakt
- är en stående målvakt
- är en kombinationsmålvakt
- har 0-3 barn
- 0-2 fruar
- plockar med höger
- plockar med vänster

Endast på en punkt är de här rykten överens. Målvakten ifråga är av det manliga könet. Men det vill Fredrik Andersson varken bekräfta eller förneka.

Hawerchuk: Freddan får väl hålla sig då.

spud: Är det jag som är ute och simmar nu? Var inte rubriken i AB i morse "Modo värvar stjärnmålvakt"? Nu är rubriken "Modo kan värva stjärnmålvakt".

Tikinmyheart:

Det verkar som rubrikerna hos tidningarna flyter som den svenska kronan. Idag har Marek, Pinc och Lasak varit klar.

Jävlar vad Freddan kroppsar, alla har varit på läktaren idag.

Själv tror jag att det är Lasak

hellge:

Översta kommentaren under dementin i Allehandan angående Pinc är träffande.

28 apr 2009 10:43 BN (Ej registrerad)
EXTRA***EXTRA*****EXTRA*****
ingenting har hänt!!!
EXTRA***EXTRA*****EXTRA*****

Icing-Ove: Intressant!

Wayne Gresky: Oj, hemska nyhet ja! Google Översätt ja hemskt verktyg översätta för att är. Tro man skulle att målman kunna inblandade brytning kontrakt öldrickareklub Lasselsberg är.

Icing-Ove: Enligt Freddan så är det ju klart med en målvakt, men han vill inte avslöja namnet på denne.
Han har ju "några detaljer kvar att lösa med sin tidigare klubb"..
Nu verkar ju Malek ha just det va?

MoDoFille:
Plzen verkar betala Malek full lön fram till slutet av april, står det i denna fint översatta artikel. En tydligt infekterad historia detta.

Icing-Ove:

Det hade varit kul om Freddan helt och totalt hade kroppsat oss och värvat en finsk eller en amerikansk målvakt.

Annars kan man undra om inte denna dag har slagit rekord i att vara silly? Hur många är de som varit klara? 4-5 stycken?

Jag vill nog ha Bjurling jag…

hellge:

Ja, det var nog inte "Tjeckien" utan Esche som sa "I have to check again, but I will sign the contract" :-) ...Eller sa Freddan "nu måste vi målvakten en fet check igen.."

Lite onödigt vetande kanske, men Malek hade en årslön på 1,7 miljoner kronor per år enligt tjeckiska media...

Icing-Ove:

:) 1,7? Tror du han får löneförhöjning eller? 1,7 miljoner blir ju bara 140.000, en vanlig Timmy-lön

Jaha, idag ska han då presenteras. Vår nye målvakt. Lasak, Salak, Malek, Pinc, Bjurling, Ecshe, Prusek, Kopriva, Gerber eller Hento?

hellge: Problemet är väl att i Tjeckien så har man väl någonstans runt 6 % i skatt och sådana där bryr sig väl mer om vad som kommer in på kontot efter skatten dragits.

Modo har på sin hemsida en ruskig banner som upplyser alla att man kan beställa årskort till och med 15 maj nu. (Kanske varit uppe ett tag men jag har inte sett den) Så nu börjar jag tro att de verkligen tycker att det här förvärvet som skall presenteras idag är en riktig höjdare.

Poffa: Just nu känns Malek som det hetaste spåret. Och även det näst minst tilltalande alternativ på listan.

Hawerchuk: Rätt, och rätt. Besvikelsen har sjunkit in lite, men visst kommer det för många att kännas som att det är mycket snack och lite verkstad..

Om vi har pengar, vad sitter det i?
Varför kan andra lag värva stjärnor men inte vi? Så jävla mycket kan inte storleken på staden spela in.

shinzawai: Efter ha luskat lite så verkar det som att Malek en gång i tiden räknades som en av de bästa målvakterna utanför NHL. Men nu talar vi 4-5 år sedan. Vi får väl hoppas att han konserverat lite av det och att han kanske får en lite nytändning i karriären. Han är i alla fall längre än både den dvärgen som det talades om innan, och Krizan för den delen.

Hawerchuk: Jo 2002-2003 hade han 1.62 i GAA på 50 matcher vilket får ses som sjukt imponerande.

Wayne Gresky: Kanske var ett bra lag det året. Kolla statsen för vår legendar PR32, han hade väl bara riktigt bra stats 98/99 när vi hade ett lag som pulveriserade allt.

Wayne Gresky: Dessutom överglänste han Krizan i en all star-match mellan den tjeckiska och slovakiska ligan. Någon gång i mitten av 2000-talet. Alltid något.

shinzawai: Tvåa i serien men de vann titeln efter 1-0 i 7:e och avgörande finalen. Sup segerskytt.

Wayne Gresky: Dämn it! Jag får ju mail med nyheter lite före de presenteras på hemsidan och nu sitter man ju på helspänn. Varje gång det plonkar till ett meddelande att mailboxen fylls på, vilket sker ofta för min del, så tänds hoppet för att sedan brutalt släckas när man ser att det handlar om något jobbrelaterat.

Ååååh, jag blir tokig! TOKIG!!1

Poffa: Vi vet ju vem som kommer - Malek.

shinzawai: Jaså, det är officiellt? Det enda jag hört är en massa namn. Hur många namn som helst. Och alla är mer eller mindre klara. Malek är ett av de namnen.

« · 1157162 · »