1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581689 inlägg · 6215 ämnen

Apropå nånting...

« · 1995131 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Kortfattat; spelar vi mer tid i anfallszon när E.B är på isen än RollsBoyce om man ska jämföra just dessa två.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Vi har verkligen en stark backsida, och tendenserna i spelet visar på att den bara blir bättre.
Jag siar om att det kommer bli mer och mer backmål likt Södrabergs senast. När förstalinan är inne finns det oändligt med yta för försvararna i offensiv zon då fienden alltid ligger med hela laget rätt mot DLL, FredAnte verkar intresserade av att utnyttja detta mer.

Risken finns att det är hjärnskakningen som spökar för Tim.
Är förövrigt helt övertygad om att Dahléns passivitet är direkt kopplad till en rädsla för fler hjärnskakningar, dock har han spelsinne som en übermensch och kan bidra ändå, Wahlgren har det mycket tuffare på den punkten.

Ska Tim prompt spela center i andra så måste vi bryta upp förstakedjan, precis som du är inne på. Däremot ser jag det inte som ett realistiskt alternativ, tycker heller inte Ohlsson som gjort det väldigt bra ska behöva stryka på foten till förmån för Wahlgren.

Nä i min värld får man flytta ut honom som vinge i de lägre formationerna och sedan blir det upp till honom att visa vart i laget han ska spela.
Egentligen tycker jag inte riktigt att Jansson har har förtjänat centerplatsen i 2a mer än Wahlgren men med tanke på att ingen av dem funkar i nuvarande uppställningar så får man experimentera lite. Om inte annat tekar Jansson iallafall bättre.

Vore lägligt att få in Nässén nu
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Min personliga åsikt är att det som framförallt skiljer är deras hockeyhjärnor. Boyce klarar inte av tänkande hockey utan är bäst när han bara tokåker och checkar motståndarna och tacklas. Jag ser ärligt ingen annan skill han har.

Berglund är i mitt tycke mer hockeyhjärna i spelet, alltså han ligger mer rätt, tänker rätt, har bättre passningar mm. Mer allround helt enkelt, jämfört med Boyce.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Boyce eller Berglund kan någon säga på vilket sätt dessa skiljer sig åt och varför Berglund anses vara bättre .
Boyce är bättre i min mening .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: En forwards uppgift är ju att skjuta i tid och otid
En backs oftast när en etablerad spelfom har tagits tex: vid en utvisning
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Jag kan inte påstå att Fjellström har imponerat sådär jättemycket på mig heller men han har uppenbarligen gjort det bättre än Boyce.

Jag har alltid gillat JBR och karaktärspelare i allmänhet då de bidrar i det "tysta". Men denna säsongen verkar han ha det osedvanligt tufft. Nu tycker jag dock inte han har spelat den typ av hockey han behärskar heller förvisso.

+/- skulle jag kunna starta ett enfrågeparti om att ta bort, jag tittar aldrig på den statistiken.

Om man flyttar ner Jansson till andra och Wahlgren ut på kant så har man iallafall testat. Siffrorna säger att det måste till en förändring på dessa två.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
NDR:

Lundins skotteffektivitet är inte realistisk över tid, runt 10-15% ligger en bra skytt på.

Söderberg har varit vassare framåt än Hartmann, (mest en rolig anekdot)

Eftersom H.A är en skräpliga när det kommer till siffror så får man räkna själv. På lagnivå finns åtminstone dagenshockey.se.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
NDR: Hoppla. Jämför du honom med vart Larsson och Kinnvall är just nu i sina karriärer? Menar nog att det blir lite skevt och orättvist mot den 20-åriga Westerlund.

Westerlund är dock lika gammal som Kinnvall var under hans första år här och under förutsättningen att Westerlund blir kvar hela säsongen så ska det nog jävligt mycket till för att han inte ska klå Kinnvalls 3+9 från den grundserien. Han står just nu på 0,5 i poängsnitt och har då skjutit tredje mest i hela laget, med en oerhört låg skotteffektivitet som sagt. Med tanke på vilken omgivning han spelar med så kan det dra iväg en bra bit över 30 poäng för Westerlund, inte minst om han får igång målskyttet.

Jag älskar Kinnvall och Larsson (mest Larsson) men i Westerlund så får man mycket av båda. Vågar nog nästan garantera att Westerlund lär få den bästa karriären av de tre.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Corsi is da shit!

Lundin är alltså dubbelt så bra som Wedin?(olika ligor jag vet)
Söderberg vassare än Hartmann?
Backsidan ser djävligt stabil ut?
Hur får man i siffrorna fram de överlägset starkaste checkingspelarna via "sifforna"?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Klart det skulle vara ett tapp, absolut, men Filip Westerlund är ingen härförare. Han är ingen Hampus Larsson som städar i egen zon och äter ut motståndare, han är ingen Kinwall som tex får igenom skotten från blå och i övrigt lyser klass.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
NDR: Va inte jag som jämförde dock. Bara sa att det skulle va ett tungt tapp. Men Westerlund spelar dock med ett oerhört självförtroende just nu och är en härlförare på sitt sätt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ni som på allvar jämnför Westerlund med både Hampus Larsson och Kinnwall och håller honom som "chef"? Hampus Larrson är/var "chefen" bland dessa tre, sen vad det kommer till offensiva skills vad gäller Kinnwall och Westerlund så tror jag både statsen och i alla fall min känsla talar sina tydliga språk = klasskillnad. Westerlund skulle ha problem att gå in på 6 backar i alla lag i SHL, det ju just därför han sitter och metar och hoppas på att få en öppning vid en skada eller så. Westerlund är en duktig hockeyspelare javisst, men sansa er.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Med tanke på vilken nivå han håller så är det svårt att riktigt klandra honom för att han hoppas på ett SHL-anbud, även om jag fortfarande har svårt att se vad han skulle kunna hitta som erbjuder samma chans till utveckling som det läge han är i just nu. Det som är synd för hans egen del är ju att han inte har fler poäng på kontot, undra hur många tredjehandsassist han har som lika gärna kunnat vara andrahandsassist om det inte vore för att vi gjort så många PP-mål på samma sätt? Han får lösa den biten med att höja sin skotteffektivitet helt enkelt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Håller med om Westerlund. Sån pondus han lirar med och läser spelet grymt. Förhoppningsvis har han fått mersmak av att få lira mycket och få vinna och dessutom har kul med grabbar i samma ålder. Han vore ett riktigt tungt tapp som sagt.

Något behövs dock göras i andrakedjan som sagt. Får vi ihop en andralina som också dom kan producera så kan vi bli en riktig lagmaskin med 4 fungerande kedjor.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Smått anmärkningsvärt är väl också att 6 gubbar har plusstatistik, och hela 11 har minus, detta som tvåa i tabellen. BP och i synnerhet PP har sett bra ut samtidigt som det varit extremt tighta matcher, så inte konstigt att siffrorna är som de är. Men tror att alla gärna ser att andra linen fortsätter producera, och att tredje/fjärde trycker dit den vid något tillfälle
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Väl utfört arbete!

En snabbreaktion på det där är att man inser vilken hög nivå vi håller på backsidan just nu. Jonathan Carlsson är "sämst" och det är han utan att egentligen ha gjort bort sig. Varesig han eller Hardegård är några underbarn när det kommer till rörlighet men Hardegård är mer kompatibel i spelet med puck och då åker Carlsson ner till sjunde. Då ska man komma ihåg att Carlsson inte alls gjorde bort sig på SHL-nivå så sent som i fjol. Vi har angenäma bekymmer när det kommer till disponeringen av istid på backsidan i det att vi inte har några som helst bränder att släcka utan det rör sig bara om att få något högfungerande att bli ännu bättre.

En förlust av Westerlund skulle bli mycket kännbar dock, vet inte när vi hade en sådan chef senast. Tar sig ur varenda situation och är den enda backen som kan spela med förstakedjan och t.o.m. tillföra ännu mer spets. Jag älskade Hampus Larsson men Westerlund är något helt annat. Seriens bästa back just nu. Men det håller vi käften om och han håller dessutom sin produktion på en så pass beskedlig nivå att han inte river ner några rubriker. Gott så.

Oroväckande att Wahlgren även är svag "på riktigt", rent statistiskt. Hade hoppats på att det bara var något jag själv hittat på. För två år sedan så lirade vi med Karlsson och Olofsson som centrar i de två första linorna, åtminstone framåt slutet av säsongen. Karlsson kan mycket väl bli en riktigt duglig SHL-center och har sedan unga år bedömts ha de kvaliteterna, det skvallrar hans draftposition om. Olofsson kunde lika gärna ha gått i förstarundan, hans potential är odiskutabel (även om det knackat lite för honom sedan dess). Fantastisk i kvalet, 18 år gammal. Utöver dem så fanns även ytterligare centerspets i Lavoie.

Nu har vi Wahlgren och Jansson som våra alternativ, båda 21 år gamla. Båda har några år kvar innan de egentligen ska befinna sig i ett topplag i HA och just nu är jag lite osäker på om någon av dem ens har SHL-potential, då är man tyvärr inte riktigt kapabel för att driva en andrakedja i ett lag med SHL-ambition. Båda skulle nog behöva understöd av en vinge med mer drag av Lööke än vad Ohlsson och Hartmann har isåfall, det vill säga en vinge som är mer spelskicklig. Eller så spelar man Wahlgren och Jansson ihop och ser vad som händer. Jansson centrar och Wahlgren och Hartmann på varsin kant? Nått behöver hända, Wahlgren hade problem med att ens transportera pucken in i offensiv zon i lördags. Om det inte vore för att han tar tekningarna så hade man knappt fattat att det är han som är center.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Sen tycker jag i och för sig kedjan Madsen,Berglund och Lindholm såg het ut och hittade kemi och är värd att få en fortsatt chans. Man kanske skall behålla Wahlgren i andrakedjan tills Nässén ansluter som sagt och lira Kaijser, Jansson och Fjällström som en lina. Alltså Boyce utanför trots allt.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Vackert! Älskar när man kör lite datadriven analys. Håller med i din line-up sånär som på Fjellström. Tycker att han är lite tunn och gör ingen större nytta. Hade hellre haft Boyce där (förutsatt att Boyce inte åker runt och småfiser utan faktiskt spelar sitt fysiskt/grinigt som han tenderar att göra emallanåt). sen så kan man påvisa att Fjellström visserligen har +/0, men det är ju endast baserat på 4 matcher med 11 min istid i snitt.

Vill betona att man verkligen borde ge Jansson en chans i andra tills dess att Nässén kommer tillbaka.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Grymt, mera sånt här!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
TIK-Lund: Instämmer helt om Wahlgren och jag har ju påpekat själv att han inte håller som andrecenter. Statistiken bekräftar ju bara det. Däremot har jag svårt att placera in Wahlgren nånstans när Nässén också ansluter? Boyce petar inte heller varken bort, Kaijser, Jansson, Berglund, Fjellström eller Lindholm i mina ögon
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Då har jag lite mer grundligt kikat siffrorna som vi presterat hittills (5mot5).

Skottfördelningen ligger positivt sett över banan men laget som helhet ser bra ut även om vi tenderar att underprestera lite i inledningen.

Backsidan ser jävligt stabil ut.

I laget vi några spelare som sticker ut lite extra och sannolikt ligger till grund för viss del i underprestationen:

Wahlgren, Jansson, Kaijser, Boyce, Madsen och J.Carlsson.

Om vi tar dessa 6 och översätter dem till miljö i ordning (OBS endast 5 mot 5 inga special teams):

Wahlgren sticker ut som den riktigt svaga i dennes formation. Trots att han spelar med Ohlsson och Hartmann så visar tendenserna på att målen framåt tillkommer när Tim själv inte är på isen men de negativa siffrorna bakåt delas med honom.

Jansson och Kaijser fungerar inte tillsammans. "4é kedjan" har hittills rent statistiskt bidragit med någonting faktiskt, med undantag för Lindholm som ser ut som rena stjärnspelaren i siffrorna mot J och K.

Boyce ser bättre ut som ytterforward än center men bara mindre dålig.
Madsen är mycket bättre som center än ytterforward och tror mycket av hans avvikande siffror kan tillskrivas det rollbytet.

Om vi ska titta till de tre överlägset starkaste checkingspelarna vi har så är det Fjellström, Lindholm och E.B, jag skulle starkt överväga att spela dessa i en kedja om jag var något annat än läktarcoach. E.B är dessutom den enda med Positiv tekningsstatistik i defensiv zon.

J.Carlsson har varit vår svagaste back.

Siffrorna talar sitt tydliga språk. Andrakedjan behöver en ny Center, Kaijser och Jansson måste byta miljö för att bidra utanför BP, förslagsvis testa Jansson i 2a.

Wahlgren är bättre som center än Madsen är som ytterforward, Madsen bättre som Center än Wahlgren är som detsamma. Förslagsvis sätt Madsen som Center mellan Kaijser och Wahlgren.

13e forward blir Boyce och 7e back blir J.Carlsson (För lite underlag på Lander för att säga något).

Summa summarum:

Dahlén - Lundin - Lööke

Ohlsson - Jansson - Hartmann

Kaijser - Madsen - Wahlgren

Lindholm - Berglund - Fjellström

Lite annan intressant fakta: Av våra 190 tekningar i offensiv zon har Lundin tekat på 109 av dem. Näst flest är Wahlgren på 26.

Ragnarsson har på 26 minuter fått iväg tre gånger så många skott på mål som Jansson har på 9 matcher.

FilleFilurs SOG% är endast 3,85%, detta är anmärkningsvärt lågt för en spelare som är ordinarie i första PPt man kan jämföra detta med Kinnvalls 54% förra säsongen.

Albin Lundin ligger för stunden på lite drygt 30% i skott effektivitet. Detta kan man ställa mot Wedins skyhöga säsongssnitt på 15,7 förra året.

Korvström står just nu för nästan exakta medelvärdet för räddningar i snitt i ligan.

Södraberget är vassare framåt i 5 mot 5 än Hartmann i protokollen, bäste back framåt öht under lika styrka och näst bäst i alla spelformer.

Fjellström är den enda ordinarie spelaren som inte varit inne på något baklängesmål hittills (inget framåt heller för den delen).

tack tack
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Apropå nånting så är det här en häftig story . Petr Chech har sadlat om till hockeymålis i Engelska div 4 och ser ut att leverera. 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Jävligt med såna här hål i spelschemat hela tiden. Får ju abstinens efter hockeyn!

Det är bättre än SHL med allt CHL dravvel iallafall.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Dahlén har snittat 2,13 poäng per match hittills. Om han fortsätter så blir poängskörden den här säsongen 111 poäng, förutsatt att han får vara hel och frisk.
Sjuka siffror. Men nästan lika sjukt att det fan inte är omöjligt. Det är liksom svårt att se att han inte skulle göra två poäng per match.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
kulltorp: Alltid trevligt med lite intern spanking i Brun-ass boka.
Det lättar upp, både vardag och helg.. =)
Mera sånt tack!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
...så är det rätt roande att följa krisen i Brynäs i deras tråd.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
För övrigt är den sparkade klubbchefen fortfarande registrerad som VD i hockeybolaget.
Vad händer på kansliet? Några nyheter om polisanmälan?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det är ju fan att vi int kunn knyt till oss Ledin!!!
Stått å hängt på kassen å tage stryk å målat...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Lite om läget med Nässén.

"Unge Linus Nässén har haft ett litet helsike sedan han drog på sig en stressfraktur i ryggen i slutet av förra säsongen.

Tanken var att spel med allsvenska Timrå i vinter skulle ge en Jacob Peterson-effekt, men så här långt har Nässén fått nöja sig med att se Timrås matcher på TV.

Skärgårdskillen går nu och väntar på ännu en röntgen för att se hur stressfrakturen läker.

Men viktigare, berättade han, är hur kroppen känns, och det finns ett litet ljus i mörkret, för den blir allt bättre.

Inga riktiga bakslag när belastningens ökars, och tillfrågad om när det kan vara tänkbart att dra norrut svarade Nässén försiktigt:

– Kanske slutet oktober, början november.

Räkna dock med att inga chanser tas, Skellefteås Jonathan Berggren hade en likartad skada förra säsongen – som blev helt spolierad.

Nässén vet vad som står på spel, tar det lugnt, men tro inget annat än att han längtar efter spel. Han berättade öppenhjärtigt att det varit en jäkligt jobbig tid men att han vägrar gräva ner sig, försöker se positivt.

– Mycket av säsongen kvar.

Timrås fans gillar säkert den inställningen."
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ohlsson, Madsen och Kaijser låter bra, eller torpeden, kloka gubben och ångvälten. Sedan gillade jag ju vad jag såg av Jansson i slutet av förra säsongen men tyvärr verkar han föra en något undanskymd roll. Inget förtroende från Freddan eller är han inte bättre??? Är det ens nån idé att vänta på Nässén? Han har varit skadad rätt länge nu och det lär ju ta ett bra tag att komma tillbaka när han väl är frisk dessutom. Plus att han är helt obeprövad på denna nivå och vi har inte sett honom i TIK tidigare.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Håller med. Första är ju självskriven, andra bör kunna producera lite mer med en klok nässén mellan Wahlgren som förhoppningsvis börjar komma igång och Hartmann som jag tycker varit riktigt bra senaste matcherna.
Kan inte vara kul att möta tredjelinan.. En torped, en ångvält och en dansk orkan
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: I dagens hockey i HA behöver man då en boxplay - kedja som spelar boxplay i alla byten..issofall varför ?
Tänker på Berglunds kedja .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Andersson: Hade Nässén inte varit skadad så tror jag vi hade haft 2 starka kedjor nu. Wahlgren har inte övertygat än så länge, men man kanske behöver ge han lite mer tid sen hjärnskakningen. Nässén tror jag kommer kunna bära en andrecenter roll om han ens ansluter nån gång. Kanske skall man då testa att sätta Wahlgren på en kant brevid Nässén och Hartmann. Ner med Ohlsson i en kedja med Madsen och Kaijser så skulle det kunna bli en rejält tung 3:e lina.

Annars hoppas man ju Nubben är på Johan Johnsson om en återkomst, knapp speltid i HV, bänkad vissa matcher tom. Då skulle Johnsson bära en andrakedja som center utan problem.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
En sak jag kom att tänka på så här sent på kvällen . Hur man får igång 2 kedjor . Flytta Hartmann till första och Lööke till andra . Hartmann kan få igång målskyttet och Lööke - Wahlgren - Valfri 3elänk - bör bli en vass kedja också
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Även fiska lax i Bergeforsen , troligtvis Sveriges bästa älv för laxfiske .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Dä vore bättre de gjorde en stor staty utav en lax....
Laxodlingen har alltid funnits i Bergeforsen.
Min mormor jobbade där i livet och min morfar var chef på kraftverket!
Har aldrig tyckt om det där Y:et!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Öndulat: Ja riv ner Bengans spektakel...BUMS!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Det är under reparation och blir snart ett ikännings märke igen för oss i Timrå , för alla vet att det ligger i Timrå och då vet man att man är i Timrå , även dom som inte kommer ifrån Timrå .
Och då kan man fara och se Timrå Ik vårt eminenta lag .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: som dessutom ska repareras för 20+ miljoner. Samtidigt som det ska sparas 38 miljoner i vård och omsorg i kommunen.

Riv skiten säger jag 👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Charliejfz: Ja vi har nått j-a konstigt spektakel som står efter infarten till Midlanda....i Sörberge!!
Ett Y som ....ja ser för jävligt ut!!!😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Laffe: Ett minne till ,,kommer ni ihåg den jäkla tofsen på mössan som skulle in i hjälmen jäklar vad den gjorde ont och munskeddet vilken gjej med snor och saliv ..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Kommenterar inte så ofta då jag inte tillför diskussionerna något. Läser alla inlägg frekvent dock. Det räcķte att se bilden på skridskoskydden för att dras tillbaka till en svunnen tid. Var bandyspelare själv. 😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Laffe: Där slog du till med ett av de bästa inlägget på länge inte bara för min skull utan de andra du skriver!! Dom flesta som är här inne är ju riktiga hockey fans o de betyder att man kan prata om allt utan att de går till personangrepp elr annat man kan vara vänner utan att pussas!!!😍😄
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Det är fint när supportrar från olika lag kan gå samman och föra en civilicerad konversation om något som får en människa som du att må bättre! 👍😊
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Skulle vilja se Zäta uppförd som staty nere vid skepparplatsen, där verkar vara ett känt tillhåll att ha boende för alla ”kändisar” som lirar i Timrå.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Huge: En sak jag måste berätta är att jag varit sjuk i fyra år nu (gick in i väggen, fick cancer o PTSD efter mina vändor på Balkan men igår kväll mådde jag riktigt bra när vi surrade om våran uppväxt med de vill jag tacka er som är i våran bok och skriver de va en höjdare igår min trasiga hjärna gjorde frivolter tack vare er gamla slocknade stjärnor!!😁👏👍👍👍
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Huge: Med boll = då kunde någon stå i mål , det fanns inte många målvakter alla vill vara utespelare .
Vi hade en äldre kille som jobbade på Östrand ( Jörgen K ) som brukade ställa sig i mål med tjocka gummi handskar och plockade våra puck prosektiler .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Ja, det var iaf enklare och mer spontant/oorganiserat vilket sporrade till egna initiativ.
Idag curlas glina från skjutsning från dörren hemma till hämtning efter match eller träning.
Då fick man spola isen själv alt kara bort snön från den upplogade isrektangeln på sjön eller myren.
Snickra ihop en målställning utan nät på sidorna men med ett droppnät av juteväv som man klippt till från en kaffesäck och sen spikat fast på insidan av ribban.
Ofta spelade man matcherna med tennisboll istf med puck, det blev nån sorts mellanting mellan hockey och bandy. Häftigast var känslan när målskottet satt och droppnätet stod som en strut innan det av rekylen svängde tillbaka och släppte greppet om tennisbollen.
Som sagt: nostalgi, vad vore livet utan den...🎾
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Håkkybåkky: Ett etablerat SHL lag med stabil ekonomi och en bra hockey akademi som många av Sveriges lovande spelare vallfärdar till!!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
JonteD: Ja ..det var på den tiden då allt blev grönt och man fick tanka mopeden och göra alla sina äventyr och bland annat stå utanför hallen och vänta på spelarna som gick på gummi mattorna till omklädningsrummet och frågade om man kunde få deras klubba eller tränga sig in i pissoaren under läktaren med dess doft och betala i biljett snurren vid grindarna i 20 graders kyla och kiosken var ute !
Det var tider det och hockeybussen gick ifrån Kovland och vidare till ,Laggarberg,Edsgården ,Vivsta ,och slutstation hallen eller uterinken .
Kommentera

« · 1995131 · »