{469}: ju mer ja tänker på de desto skönare känns de med en separation från hanzl. hanzl var gigant i kvalet mot dif å är en jätte duktig hockeyspelare. men han är typiskt en lyx lirare som inte är den som vänder matcher. märker man att han är loj i början på en match kommer han va ett sänke typ. tveksamt om vi kommer hitta nåt med samma silkeslena handleder men sett till vad han kostar kan vi säkert få något mer nytto ekonomiskt till LAGET
Ja gill Wallenbergs lir på isen... Fart å fläkt å ett jävla jobb å fysik!! Dä behövs i lage... Kom ni ihåg dä här? Ja sakna snacke mä kärringa på bolage i Timrå på 70 tale!! Dä va allri otrevligt. Nu ladd vi tusen för LODDAS ikväll å hopp att hann ä vaken ikväll?? Låt dä rinna lätt rabbuslingar 🥳🥳🥳
Inget ont om Walli men hittills är hans avtryck i SHL "känsliga klubbyten *2", kommande säsong hoppas jag han blir lite ihågkommen för sina prestationer på isen också
{469}: Ja det har man varit större delen av säsongen, gubbsur och frustrerad. På slutet hade jag resignerat och insett att det gällde att minimera skadorna. Och en out mot Modo i åttondelen hade varit närmast oreparerbart. Precis som du är jag rätt säker på att det hade skett så när de missade var den här sorgliga säsongen åtminstone hjälpligt i hamn för min del
{469}: Håller med och vi hade ändå inte haft i en kvart att göra. Som du skriver så var risken för jätteförnedring överhängande. Som den här säsongen såg ut var det förmodligen tvärtom vår chans att åka ur så värdigt som möjligt, att göra det mot ett lag som går långt
Jåkkinen: Ja Rögle var det sämsta alternativet. Men med tanke på hur vi inte alls var där mentalt. Förutom Hållander och Lander så var alla andra forwards typ under isen.
Jag tror vi skulle rykt i play in även om vi skulle mött Modo.
Olli Nomadinen : Försökte förklara det när vissa här inne tyckte Rögle var en bra motståndare. Men antar att det inte går att övertala dom som bara tror att sluttabellen avgör styrkeförhållanden mellan 2 lag. Var väl tom nån som ansåg att det var ett fiasko att bli utslagen av Rögle
sargad: Nej instämmer. Även om Hållander nästan var en klass för sig. Så håller jag med om att Rögle och FBK har mer spelartyper som är redo för slutspel och det fysiska spelet. Sen så minns man ju ändå Emil.P och Dahlén och hur de steppade upp mot Örebro förra säsongen, trots det fysiska spelet.
Det känns bara mest som en mental uppförsbacke mest hela denna säsong.
Jänför man med förra säsongen så kändes det aldrig kört när vi låg under. Känslan var att vi kunde hämta upp. Likadant så så kändes det alltid som vi gick för vinst och hade en skön självkänsla när det vankades förlängning, där Ante plockade målis etc.
Denna säsong så hade man ju räknat in en torsk när det vankades förlängning och det kändes nästan hopplöst om vi låg under och jagade kvittering Tog vi ut målis så räknade man ju in ett mål i baken med öppen kasse. Mer än att vi hade kaxigheten att mata på för kvittering i 6 mot 5. Vi hade ju trots allt rätt bra statidtik på att skapa A lägen, men blev mentslt sköra när pucken inte gick in.
Försvara ledningar i slutskedet av matcherna var ju knappast vår paradgren heller. Vet inte hur många 2 nålsledningar vi kastade bort denna säsong?
Så summa summarum. Hoppas att Wallis intåg ger oss lite mer fysik. Plus att Jokinen kommer in med ny energi och kan förebereda laget att vara lite mer kaxiga i spelet. Bort med handväskorna helt enkelt.
sargad: Exakt så. Kamp om varenda millimeter i alla matcher hela vägen ner till negativt kval där ÖSK vann. Tror vi hade haft svårt med AIK till och med. Det är roligt att titta på hockey som neutral åskådare men det är svårt att inte jämföra. Timrå saknar spelare som Sonnenberg, Manderville, Peltoma, Robban Carlsson osv osv. Vi mönstrade Boyan och Mieho liksom. Sheriffen och Didde i all ära men de checkar inte fast många puckar. Mer slitvargar mindre finlir
{469}: Tyngden och tempot fördelat över flera kedjor i Rögle och FBK hade vi inte riktigt i säsongens lag. Det finns 3-4 "Hållanders" i bägge lagen. Jag blev lite Modano light när jag såg hur tungt bägge lagen spelade i 100 minuter. Riktigt imponerande. Finlirare finns det liksom inte plats för, det är kamp om varenda millimeter.
Labban: Vi hade säkert kunnat sprattla till och vunnit en play in. Men så ojämna och sköra vi var så hade vi torskat mot viljet lag vi än mött i en kvart. Plus en tränare som inte fick ut max av laget heller.
Det enda som är surt är ju att det hade varit bra ekonomiskt att få lite fler hemmamatcher i en kvart.
Olli Nomadinen : Absolut ingen skam. Ändå pressade vi dom rejält i sista matchen. Det visar nånstans vår högstanivå denna säsong. Likväl aom vi visade vår lägstanivå i att släppa in så enkla mål och vara så mentalt små, men sen få slita nått kopiöst för att "ta betalt" åt andra hållet.
Kan Kapanen träffa rätt på nyförvärven och om Jokinen kan skruva till spelet. Så kan det absolut bli en rätt småmysig kommande säsong.
Olli Nomadinen : Man visste i stort sett att det var kört när vi fick Rögle i play-in. Var väl några enstaka galningar som ansåg det var bättre möta Rögle än Modo eller Örebro. Nä vi tappade allt i slutet av säsongen, främst pga att vi missade kvartsfinalplatsen.
Herminator: Nån härinne ville ha det till att vi hade ett starkare lag på papperet än Rögle. Det stämmer not so much. Rögles placering i grundserien är gravt missvisande och mer ett kvitto på hur jävla jämn SHL är. Nu är det allvar och då kliver Ängelholmslaget fram som de guldutmanare de spåddes vara inför säsongen. Ingen skam att åka ur mot dem i en åttondel
DenRöda: OJ kommer få en mer framträdande roll nästa säsong, i alla fall till en början. Han har åtminstone blivit lovad att få chansen. Så tror nog han går före Lundmark, vore att skjuta sig själv i foten annars. Jag tror dock också på att Lundmark kan bli mycket bättre än vad man kanske tänkt. Ska bli spännande att se. Om han nu ens är klar?
Andersson: Tycker det är lite kul att många slentrianmässigt skriver om tråkiga Växjö. Frågan är hur många matcher man sett laget i år. Experterna på tv har sakta ändrat inställning till laget medan det fortfarande lever kvar hos supportrar runt om. Förra året var det verkligen så. Då hade laget en magisk backuppsättning och nästan lika omagiska forwards. Så är det inte i årets upplaga.
Jag kan inte förstå hur folk hellre vill se Luleås neandertal-hockey vinna. Tyrväinen borde ju förses med övervakare på isen. Han måste ha nån typ av frigång varje matchdag.
"Oj, Lundmark i en första?" Ja fan, kör bara! Han kommer in utan nån som helst press att leverera. Skapa lite ytor för Hållanders skridskoåkning.
Kapanen kommer vara snuskigt giftig i slottet, det har han visat nu i slutspelet. Hartmann löser allt medans Dahlén kan fokusera på det han gör bäst. Trolla.
Wedin med sin fina puckteknik och Petterssons nya jobb som tvåvägscenter. Walli som en bulldozer mot motsåndarna.
OJ tar ett större kliv nu. Blir allt snabbare och teknisk. Kommer driva in runt kassen för att hitta ett bra läge när Pääjärvi screenar. Vem som centrar där känns osäkert. Vill nog ändå ge Värmhed en chans trots att vi blir för tunna på centersidan vid skador.
bar mofftak: Fast det är väl inte många som motsäger att vi saknade Wallis spelartyp den gågna säsongen?
För att citera Modano. Vi hade lite för många handväskor i laget..
Wallis styrka är att kunna driva upp spelet till offensiv zon, ofta hade han förmågan att driva mot mål och hitta avslut. Då tänker jag på senaste säsongen han spelade här.
Förövrigt fel på serieupplägget när ett lag som slutar 10:a kan få chans att spela semi. Topp 8 borde enbart gå till slutspel och resten får spela kvalserie nedåt.
{9839}: Ja som jag skrev så är det bara uttalanden som jag LÄST på Twitter om Walli. Inte som jag skrivit själv. Det är inte kring hans prestation på isen. Utan just att folk anser att han snackat ner Timrå som klubb och att det är känsligt då många Timråiter inte har mycket övers för Modo. Vilket gör övergången extra känslig.
Härinne är det väl idel positivt kring Walli?
Jag har inga problem med att Walli ansluter, utan tycker det är bra att vi får in en sådan spelartyp.
solbacken: De som är negativa är väl det på grund av allt annat än hans insatser på isen? Jag vet att han mest troligt kommer göra ett bra jobb på isen, jag vill inte ha honom här ändå. I övrigt är det väl nästa bara positiva kommentarer här?
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer