1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581466 inlägg · 6216 ämnen

Apropå nånting...

« · 2012683 · » Till forumet


Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Har också varit lite kritiskt till Lindberg, samtidigt får man ha i åtanke att man spelar säsongens första matcher nu, och har som sagt gjort 6p på 10 spelade. Fortsätter det och han lyckas "komma in" i det så kan han bli riktigt vass till våren.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: Det svänger snabbt, i slutet på november hoppades ni på Liss men trodde inte det skulle vara realistiskt.. Nu när han är klar för oss så är han plötsligt ingen vidare spelare...

"Sputnik: Jag skulle hoppa högt av glädje om Olle Liss skulle bli aktuell för Timrå. Jag tror dock inte det är realistiskt."
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gizzo: Ja men till Mikenomds försvar så var han skeptisk från början. Trot eller ej men jag talar knappast för alla Timråiter...
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gizzo: Det var det jag som sa, inte Sputnik. Jag kommenterade bara på hans tidigare inlägg. Sen har jag inte sagt mer om saken efter det. Att säga "Ni sa xyz osv" känns lite.... ja, lite enkelt. Vi är måååånga Timråsupportrar här inne med olika åsikter. Jag var positiv. Andra är det inte nu. Men klumpa inte ihop oss till en 'åsikt' är du snäll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gizzo: Du behöver inte nia oss. Säg gärna du till Sputnik och oss övriga. Annars är det ok om du faller på knä inför universums härskare, även om nu Löven leder serien efter drygt halva serien.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
josha840: Det stämmer att du skrev det. Jag va dock inne på samma sak att jag ville ha Liss till Timrå. Sen om han är en spelare som passar in i Timrås eller Kentääs sätt att spela hockey är.en annan femma. Bara jag med min soffexpertis som gillar hans sniperegenskaper.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Lindberg kommer bli nyttig framöver, de där poängen trillar in på grund av att han "råkar" befinna sig på rätt ställen. Däremot är han, precis som Jimmy snackar om i senaste Timråpodden, svår att riktigt greppa som spelare. Känns inte helt synkad med hur vi i övrigt vill spela men gör samtidigt absolut inte bort sig. En sån som Nässén är ju klippt och skuren för det här laget medan Lindberg är lite överallt fortfarande, om man ska jämföra med någon som spelat jämförbart antal matcher. Men Lindberg känns som en spelare som kan stånga in en och annan puck framåt kvalmatcherna i vår, det är ingen slump att båda målen han gjort nu är returer som han bara behövt raka in i kassen.

Situation Wahlgren är fortsatt lite stökig att orientera sig i. Det är en spelare som lika gärna kan vinna poängligan om bara något år, men som är alldeles för ung och i brist av självförtroende för att färga just i dagsläget. Dumt att förhoppningarna på förhand var alldeles för högt ställda.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
gizzo: Svänger? Nu är det nog du som är ute och fyllstyr. Men kul att ni är nöjda och grattis till min diss. All jinxlogik what so ever säger att den blir guld värd för er
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Det här med 2 dagar på sig att fatta beslut verkar vara Timrå IKs grej, liten sak, javisst, men det är ju idiotiskt, först går man ut med Legendarkvällen 2 dagar innan den sker, matchen spelas inför tomma läktare, nu har folk alltså 2 dagar på sig att beställa en tröja med tryck på, lär ju gå kanonbra det med, bra jobbat!



Man börjar ju tro att dom som jobbar med försäljning av alla slag driver med en.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Ja det här får ju nya VDn Tamej Fani ta och styra upp
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Knylan: Kan göra en liten jämförelse mellan jämthund o Lindberg o Wahlgren!! Båda två både spelare o hund behöver lite tid på sig att komma igång både i skogen o på rinken och lilla jag är övertygad om att Tobias o Wahlgren kommer att leverera om ett tag man ser att de gnistrar till lite ibland men när det blir rätt blandning då jävlar anamma smäller det precis som en jämthund som man skjuter första älgen för!!! Lite korkad jämförelse men detta är sanningen!!😎👍👏
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
josha840: Hade du sagt Manderville så visst. Sonnenberg hade relativt bra skills däremot utan att vara jättebra på något (förutom möjligen spelet framför mål med bla hög klass på styrningar).
Kommentera


Sv: Apropå nånting...
Puckat: Lönen sen SHL?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jå1: Ja man får hoppas Madsen inte är överlägset dyrast i HA denna säsong. Låter supermärkligt
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Vad är problemet med att köpa tröjan ?
Vill du ha den så är det bara att beställa den .
Behöver du eller andra flera veckor på att bestämma er om ni vill ha den .
Förstår att det är lite folk på matcherna när man måste flera veckor på sig att bestämma sig om man skall gå på matcherna. ..
DET GÖR MAN PÅ SEKUNDER . (även att köpa tröjor)
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Men folk skall ju hinna upptäcka erbjudandet också. Liiite snävt fönster kan jag tycka..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jokklas: Telefon , Facebook , mm ..är nu dom stora media informatörerna nu .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jag tror du har missat hela poängen med vad jag vill framföra. Är du arbetslös eller pensionär? Alla har inte gångavstånd till arenan, många vill nog ha lite mer framförhållning än 2 dagar om det ska till en så stor kväll som "Legendarkvällen" när folk ska få träffa Zäta bland annat. Att legendarmatchen spelades inför tomma läktare bekräftar väl precis allt jag säger, varför kommer du och gör dig dum i onödan?

Och för att svara på ditt senaste inlägg, det är ju precis där problemet är, dom går ut med det på facebook bl.a 2 dagar innan deadline, det är jävligt otympligt för dom som bor 10-20 mil ifrån och måste ta ledigt från jobb osv.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: jag har 80 mil, men hade gärna kommit upp med familjen för detta. Någon natt med bastusvit på Södra och chans att se både legender och matchen.

Helt omöjligt i mitt liv att göra det med 48 timmars varsel, utan att det skaver lite här och var. Nä, det hade ju kunnat bli en supersuccé, men nu när man ser att matchen ändå spelas inför läktare så tomma att man kunde tro att förbundet delat ut läktarstraff känns som en magisk chans man helt missade.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct:Vore det inte bättre att ta kontakt med Timrå och reda ut det med matchen
det finns säkert en anledning
Tråkigt att inte alla kunde komma , jag var ledig men for inte ändå .
Att köpa en tröja på 3 dagar varsel kan inte vara svårt .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Du verkar tro att det handlar om dig, och vad som passar dig, jag pratar om majoriteten av folket. Jag säger inte att det är svårt för alla, men för Timrå att gå ut och säga "Här är en perfekt julklapp, matchtröja med namn på, och just ja, ni har en och en halv dag på er att beställa den för att få den lagom till jul." det är under all kritik, vad är problemet att jag tar upp det här? det är ett diskussionsforum. Absolut INGEN bryr sig om du kan ta dig till arenan på 5 sekunders varsel eller beställa en tröja med namn utan att blinka, det handlar inte om dig som sagt.

Och ja, det är klart det finns en anledning, dålig framförhållning och marknadsföring.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
jokklas: skatteverkets publicerade lön för 2018 om jag tolkade saken rätt.
svårt att tro att han tjänar dessa pengar i timrå idag va?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SuperMupster: De gör han nog annars skulle de inte skrivas så!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SuperMupster: Det gör han inte eftersom det där är SHL-lönen
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
AIK:s ras mot Almtuna är helt otroligt. Tony Mårtensson, ändå! Gammal är äldst. 2 pinnar till ikväll.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Glöm ikke beställ Replica Tröjan innan 11!
Ja tro ja beställ nr 75!
Mä texten!
" Dä rinn lätt ikväll " 😂😂😂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
ante08: Haha ja. Jag tycker nästan synd om AIK, fast ändå inte.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Synct: Där åkte Timrå på en käftsmäll ..tragiskt .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
SMÅLAND: Lilla farbrorn har beställt tröja med namn o nummer gissa vad??? Jo de blev Jonte D o nr 54!!! Kul va?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Heisenberg: så j#vla underbart att denna skitklubb och dess supportrar går dåligt nu. Helt obegripligt att en sån stor förening inte gör det bättre!? Kaxiga AIK liksom..myser!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Eugen Sandberg: När det gäller legendarkvällen/dagen/helgen, så var den nog till för spelarna, inte publiken i första hand. Därav den snåla skyltningen inför. De gamla spelarna satt hela matchen på balkongen. Det var inga hyllningar eller andra grejer, förutom då autografskrivningen innan.

Det får man såklart tycka vad man vill om. Jag kan tycka det är en fin gest mot gamla spelare, speciellt de som kanske inte lämnat störst avtryck att visa att deras insats betydde något. Förstår också om vissa supportrar kan känna sig snuvade på att det inte blev ett större baluns och mer klämma och känna.

Jag utgår dock från att #20 kommer få en egen kväll när hans vepa åker upp i taket och vi får en chans att visa vår uppskattning på riktigt.

När det gäller jultröjan så håller jag med. Dålig framförhållning.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Hassan: Tänker att det var första gången man gjorde nått sånt här; kan det då inte vara klokt att skynda långsamt?

Bör ju vara en hel del merjobb att organisera matchen för publik. Matchvärdar, speaker, parkeringsvakter och kioskfolk måste in tidigare bland annat. Blir en ganska stor karusell att rodda igång.

Nästa gång, vis av erfarenhet, gör Timrå kanske annorlunda? Man har kanske lärt sig nått av det här och tagit till sig vad folk tycker och tänker. Eller så vill man köra på det här konceptet framgent också.

Legendmatchen var aldrig tänkt till publik. Den var tilltänkt för legendernas skull. Därav en icke-marknadsföringsstrategi.

Tröjan. Ja, möjligtvis dålig framförhållning. Men nån katastrof kan jag inte tycka att det är. Nog hinner väl gemene man bestämma sig på två dagar? Eller?
Men jag kan väl tycka att man borde ha släppt den i fredags, i samband med match och legend-jippot. Men annars; egentligen ingen katastrof.

Men det kan väl kanske vara - rent generellt - konsekvensen av en slimmad organisation? Man hinner kanske inte springa på alla bollar direkt. Det märker vi ju, smärtsamt nog, lite titt som tätt. Dessutom skulle det ju kunna vara leverantören, i fallet med tröjan, som gjort att det blev så här tight? Vad vet vi liksom?

Jag har svårt att tro att Timrå IK medvetet blundar för vikten av marknadsföring. Däremot håller jag det för högst troligt att förutsättningarna för att verka som man vill inte riktigt är optimala.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Jag låtsas förstå vad du menar och går vidare med livet.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: legendmatchen var aldrig tänkt till publik?? Hur kul skulle det vara för "legenderna" att visa upp sig för en tom lada? Eller var det bara för inbördes beundran den här s.k legendmatchen. Amatörmässigt alltihop!!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Hoppas ni blev nöjd alla belackare efter Romös uttalande i media .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Legendmatchen k a n omöjligt varit tänkt för publik eftersom den gick av stapeln en fredag e.m när flertalet torde vara upptagna. Svårt att uttala sig huruvida det är patetiskt el inte när man inte vet syftet var med den. Hur roligt det än skulle varit att gjort en stor grej av det så tror jag nog också att det här var en intern "återföreningsgrej" där ev publik var sekundärt. Och där möjligheterna till autografet vid huvudmatchen mer var som en bonus
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: What you said.

13:00 en vardag är ju faktiskt merparten av folket upptagna med annat. Det finns självklart en anledning till att man valde den tiden. Det får man såklart tycka vad man vill om men syftet var inte att legendarerna skulle visa upp sig.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: värdelöst,! Grejen och det lite roliga för "legendarerna" (läs Molinder) vore väl att få ta emot publikens e.v applåder.
Nu vart det lite ryggdunk spelare sinsemellan.
Trist!
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Du tror inte man har pratat med några av legendarerna om upplägg innan?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Nu tror jag de var väl införstådda kring upplägget och inte blev besvikna där och då. De hade säkert andra agendor de fann väl så tilltalande som publikens jubel
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Alltså så här, jag förstår synpunkterna på att det är piss, ve och skam att man inte gjorde legendkvällen till ett större jippo med legendmatch och tydligare närvaro och tillgänglighet. Men i ärlighetens namn, hur många hade kommit om man hade gått ut med det tidigare med befintlig kommunkation? Över 1000 personer? Nja.

Det vi får ha i åtanke innan vi spyr galla över hur piss marknadsavdelningen är (tro mig, jag har ett och annat att säga om det också) så behöver vi backa ett steg och tänka på vad det är som har gjorts.
Timrå IK är inte direkt kända för att hylla sina största och mest tongivande spelare eller ledare, än mindre spelare som varit viktiga under ett fåtal säsonger (T ex Krykov), hur många kids vet vem Timo Pärssinen är liksom?
Pär Styf och Pelle Hallin (Molinder nu också) ville fortsätta att jobba inom föreningen, väldigt gärna. Timrå IK lyckades inte hitta eller skapa ett behov för att ge dem en roll i föreningen, de sökte sig till Modo och Sundsvall.

En ledare som Tommy Andersson, en av de viktigaste ledarna i förenings överlevnad och nutida historia får knappt någon credd för detta utan får gott gå på årsmöterna som en vanlig medlem, så gott som bortglömd. Kultspelare som Jonathan Hedström? Ingenting. Crippe? Får jobba ideellt som då-och-då scout på nåder, trots att han är på plats i arenan nästan varje match.

Detta är det första försöket någonsin av Timrå IK att ta kontakt med och involvera tidigare spelare i Timrå IK, en utsträckt hand. En rent förtroendebyggande insats från Timrå IKs sida, den här aktiviteten handlade aldrig om att locka folk till arenan eller att bjuda på legendshow. Jag är övertygad om att vi kommer att få se mer av dessa spelare framöver, efter att Timrå IK har presenterat sig, sitt synsätt framåt och hur de kan dra nytta av varandra under sällskapliga former.

Jag hade inte varit supersugen på att bli inslängd i ett rent kommersiellt sammanhang av en förening som inte så mycket som skickat ett sms till mig efter att jag spelat där i 6 år. Det är okej att känna sig snuvad på konfekten, men jag vet att planen från början var att inte ens annonsera att de var på plats eftersom aktivitetens natur inte var för allmänheten.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: ok..det jag förstått oxå..
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: kanske det. Men nog tycker jag att dom var värda ett bättre upplägg, om man nu skulle hylla dessa legender! Som att gå på dans utan orkester kan jag tycka. Men Timrå är som sagt som att handla på Konsum, lite halvrutten frukt här och var.
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
RasmusVS: Vad får ni ut av att häckla Timrå hela tiden .
Ni har fått svar och är inte nöjd ändå .
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Är du helt säker på att det var deras innersta önskan, att få strålkastarljusen på sig inför publik? Och vad är det för bilder du ser framför dig? Ett knökfullt, kokande NHK klädd i festskrud? Låter det rimligt utifrån det intresse Timrå IK tilldrar sig i dagsläget? Tror du att lite annonser hade skapat det? Mer troligt är runt 1500-2000 pers för jippot och nåt tusental till när själva huvudmatchen körde igång...

Kan det helt enkelt vara så att dessa legender av varierande status var fullkomligt nöjda, ja kanske t.om glada, över att bara bli inbjudna för lite trevligt umgänge under gemensam nämnare utan en massa ståhej runt dem?
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Clay.2: Har du lite svårt att få ihop saker och ting? 🙂
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
mikenomad: 😂 bra formulerat..jag ger mej😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: 😁
Kommentera

Sv: Apropå nånting...
Tikkare: Jag säger inte att det är så, det kan lika gärna vara taffligt skött. Jag tycker bara att det är onödigt att utgå från det så för oss oinvigda blir det ju bara spekulationer och ändlösa pseudodiskussioner
Kommentera

« · 2012683 · »