1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

« · 1199683 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Taurus: Som baker varit inne på tror jag att det är en önskedröm att dels skicka Challe och dessutom förstärka med minst ett par erkänt duktiga klasspelare. Måhända att T.J kan tyckas vara snål men när vi snackar den mängd pengar som Timrå faktiskt måste ut med i spelarköp/tränare så börjar det bli såna summor så att föreningens egna kapital antagligen sinar med en rasande fart (min personliga åsikt).
Å andra sidan kanske man måste våga just här och nu. Bara känslan av att kliva in i en kvalserie med en ungefärlig trupp som vi har idag ger en obehagskänsla värre än en höjdrädd som ska hoppa bungyjump.

Det viktiga nu är att börja någonstans. Låt Challe vara kvar men köp in spets, köp in attityd, köp in spelare som kan spela PP. Det här slutar med katastrof om inget sker. Jag har aldrig sett ett så uddlöst Timrå IK sedan den Aprilkvällen 2000 då vi klev upp i högsta serien. Hövva.

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Kerstin_k: "Som tur är har jag något bra mycket mer spännande att se fram emot i vår än en Kvalserie."

Ska du också pilla navelludd o virka en mössa av det?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
73Sjöbba: Klart vi har en för tunn trupp men Challe är inte mannen att få ut 100% av laget. Snart är vi nere på minus %.

Caslava verkar inte trivas, Corso verkar inte trivas mfl. Vad beror det på?
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo: "Visst kan man skeppa Charlie, men det måste även hända grejer i truppen. Några ut, ett par in."

Problemet är ju att det är så många man känner för att skeppa iväg. Finns ju faktiskt få ljuspunkter i dagens trupp. Inga utropstecken, bara frågetecken. Att hoppas på något ordentligt nyförvärv känns orealistiskt. Vi har varken pengarna (tror jag) eller positionen att värva något starkt namn. Om det blir en sån spelare ledig lär mer penningstinna föreningar vara där och hugga också. Då lär det ju inte vara speciellt svårt för spelaren ifråga att välja bort bottengänget Timrå...

Challe, näe tack. Nu måste det nog visas handlingskraft. Även om spelarmaterialet är svagt så måste föreningen visa att man inte sitter tyst och tittar på. Något måste nog göras.

Som tur är har jag något bra mycket mer spännande att se fram emot i vår än en Kvalserie.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
73Sjöbba:

Titta på backsidan! Vi har 6 backar som aspirerar på 7:e backplatsen, tyvärr!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Knylan: Samtidigt tyckte jag att Åke var lite ojämn ikväll. Han tappade allt för många puckar och en av dom innebar ett mål.
Kommentera


Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Jag tycker så här.

Vi har för tunn trupp, vi saknar en sniper. Vi har backar som är bra när dom har en bra dag på jobbet, men ingen backjätte. Att Challe inte får ut max av truppen. Om hans avgång skulle innebära en boost, so fine. Ta det lilla det kan ge. Det är inte enbart Challes fel att man spelar med huvudet under armen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
RED DEVILS:

Håller med dig! Samma skit det! 2 sidor av samma mynt!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Knylan: Missförstå mig rätt. När vi har spelare som inte kan göra mål som tex brynäs så är målvakten ovärderlig.

Jag har inte sagt att vi ska värva nån målvakt. Vi behöver dom som kan göra mål o ha ett spel som är vägvinnande.
Vi har INGENTING.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Knylan:

Där håller jag med dig i din sarkasm :) Precis så är det, för vi vräker ju in mål!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Taurus: inte ens 90% är åt helvete. Men vad är då 10% i PP, det är verkligen åt helvete.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Taurus: En bra MV är minst 50% av laget till den kategorin hör Markström
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Knylan: Jag är kåt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Om inte Åkerlund hade stått ikväll så hade vi gjort minst nio mål!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
RED DEVILS:

Håller med dig i första versen men tycker Hynning är strået vassare!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
timrasuppi08: ny målvakt? skall du lösa krisen med att spela 0-0. ja just ja defence framför allt.

målvakt är väl det sista vi behöver, vi kan ju inte göra mål. eller är det målvakten som skall göra mål i PP. en målvakt måste få kunna släppa in 2-3 puckar/match och laget skall kunna vinna ändå.

men visst köp allt som går, det kan inte bli sämre.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Hahl Bundy: Jag vill poängtera att backarna var allt annat än bra idag o Åke hade Nada hjälp men en Markström hade räddat ändå!
Så kändes det.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
timrasuppi08:

Agree.

Bort med Charles, in med Bremberg, in med Manny Fernandez bänka Lindbäck.

= Bra målvakt + Spelare som kan sätta puckar och Axelsson som coach.

Bra där
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
250kg kärlek: Håller med, börja med att skicka challes favorit spelare nr.10
Hur den mannen kom till Timrå är för mig en sjuk gåta, och alla ni som tycker att han sliter och har hjärta etc. men sen då? Han är ju så dålig så att klockorna har stannat för länge sedan, och visst det finns dom som är typ 10ggr sämre, men dom får inte lika mysket istid som denna fransos heller, bonjoirno.

Öppna lädret nu och köp någonting vettigt, Caslava verkar inte trivas något vidare i sin nya klubb, med fler som inte trivs i sin gamla. Vad beror det på, jo tydligen så finns det någon i laget som gör så att spelarna inte vågar spela sitt egna spel. Alla skall in i samma form och stöpas om till nya spelare, och spelar man inte som man blir tillsagd så blir det konflikter och utskällningar. Bra taktik i ett lag som befinner sig där det gör.

Challe kan inte må riktigt bra, det enda han pratar om i intervjuer är att han inte är rädd för sparken hissknappar, och det klassiska "– Jag tycker grabbarna gör en förbannat bra arbetsinsats, men det blir för många felbeslut. Vi får gnugga på, säger Timrå-tränaren Charles "Challe" Berglund."

"det är för mycket berg och dalbanehockey" men grattis när skall vi åka uppåt? Snöboll...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ambroo: KLart Challe ska gå tillsammans med några spelare. In med en ny tillsammans med några riktigt bra klassspelare.
Helst Igår!

Det "roliga" var när Åström undrade hur det skulle ha sett ut om Markström o Åke bytte plats.
Ja vad tror karln?
Vi har för dåliga målvakter. Så är det bara. Åke gör en bra match men sen blir det stopp.
En Markström hade släppt max en puck av dom Åke släppte in pga den pondus o täthet killen utstrålar.

Själva hade vi gjort 21!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Laken:

Kan vara så, men tror inte Brynäs haft mera poäng än Timrå utan Markström
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
lincoln: Som Brynäsare förstår jag precis hur det är! :P
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
250kg kärlek:

Helt rätt tror jag, men tror inte nödvändigtvis att Challe måste gå! Han har trots allt gjort det bra säsongerna innan! Man måste oxå se att målvakterna inte ens kommer upp i 90%, och det är åt helvete!Men visst! Vi har ingen Petrasek, Niskala eller Lehtonen på backen. Inte heller nån Hlinka, Voutalainen eller Mårtensson framåt! Inte heller har vi nån Ledin, Beach eller Kåberg som ger energi! Kan det bli mer uppenbart var problemen är???
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
timrasuppi08: Vadå ny målvakt ??? Såg du på matchen ??? De är ju vårt försvarsspel som är så pinsamt mjukt, iställe för att verkligen flytta bort den som står o försöker göra mål står våra försvarare och ber om en kram, så jävla pinsamt och de är synd om Åkerlund.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
RED DEVILS: Citerade Bork
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
MarcusElving: Jo så är det, sorry - men du vet hur det är...man ser rött (he he )när man torskar och ligger i skiten...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Taurus: Brynäs spelar (tråkhockey) efter sina resurser och gör det bra!
Czarnecki får ut bra mycket mer av Brynäs spelarmaterial än vad Challe får av Timrås dito.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Ny målvakt och ny tränare NU!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
250kg kärlek: Tyvärr tror jag inte att Thomas Johansson och Christer Ericson skakar fram tillräckligt med pengar för att lösa "krisen", det är dom alldeles för snåla för... Nää vänta så länge som möjligt och hoppas att det vänder det är deras melodi...

För att vända detta krävs följande:
- Sparka Challe (dagens match övertygade mig)
- En målfarlig forward behövs...gärna en tung och tuff sådan
- En riktig attitydsspelare behövs...typ Manderville/Peltoma

Våra forwards väger alldeles för lätt och det märks tydligt en sån här match.

NU MÅSTE DET ÄNDA NÅT!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Laken: Så länge man har tre 3:e femmor och en halv 4:e så spelar det ingen roll vem som står i båset. Jag håller återigen med 250kg här. Visst kan man skeppa Charlie, men det måste även hända grejer i truppen. Några ut, ett par in.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
lincoln: Spelade bra 15 sista? Du kanske bara citerade och inte delar den uppfattningen. Jag tycker det var en helt bedrövlig match, och framförallt på slutet, det som alla tycker var bra. Hur kan man tycka att det är bra när man inte kan göra ett mål på så många powerplay.

Jag säger det igen Timrå kommer att åka ur fortare än kvalserien startat om man inte värvar någon riktigt bra forward nu. Vad är nr.10 för spelare, det är det sämsta jag har sett någonsin...

57.15 GK out TIK 1. ÅKERLUND, Magnus
57.15 2 min BIF 11. HIETANEN, Juuso HI-ST
57.15 2 min BIF 11. HIETANEN, Juuso HI-ST
53.08 GK in TIK 1. ÅKERLUND, Magnus
51.40 GK out TIK 1. ÅKERLUND, Magnus
51.40 2 min BIF 15. BERTILSSON, Simon HOOK
47.50 2 min BIF 22. SUNDQVIST, Jörgen HOLD

titta på detta ovanför, skandalöst dåligt att inte kunna göra mål!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
lincoln: Okej, ja då ber jag om ursäkt! Såg bara massa tjafs om hur kass Brynäs var. Jag läste kanske inte tillräckligt noga.


"Vafan gör du hör föresten????"

- Jag trodde att Hockeysnack var till för att snacka hockey, då både med fans till sitt eget och andras lag. Var in och läste lite eftersom våra lag spelade mot varandra idag.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Är det nån mer än jag som tycker att det känns som Bork gärna skulle vilja ta över Timrå och stå för allt det där Timrå brukade vara?

Och va fan sa Arto när Hynnig fick klubban över munnen? Att han va smart och bet sig i läppen för att få längre utvisning?!?! Vilken idiot isf.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Laken:

Ja men snälla du. Vad är Brynäs utan Markström med sin spetskompetens??
Dom lever ju på honom!! Annars skulle dom oxå ligga iskiten!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Raggaren Putte: Ok jag har lugnat mig han sa bla det som du säger nämligen bla att vi inte har nån struktur eller spelidé. Det finns ingen som hjälper nån annan o ingen som står upp för laget!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Laken: 5 spelare i dagens trupp har gjort fler än 2 mål...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Laken: nä de får han inte . dock så saknas spets . vem i dagens timrå kan du se i pyrrets roll tex ..
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Taurus: Något är fundamentalt fel i årets trupp. Ungefär som i fjol innan Hedström stack. Genast blev det bättre (utan att skylla det på Jonte). Men det blev bättre med den lösningen.
Vi behöver nog göra något liknande i år för att dels få fart på spelare som inte kommer upp till sin rätta nivå men också för att sända signaler till övriga att det här ska vi ta oss ur. En lösning, som diskuterats flitigt är, att låta Challe kliva åt sidan. Jag tror det är en bra lösning samtidigt som en eventuellt ny tränare måste få in ett par klasspelare som tar tag i det här.

Detta behöver ske relativt omgående, helst innan uppehållet vi precis haft. Typ.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Laken:

Challe har lika stor chans att lyckas som en snickare utan hammare!!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Taurus: Håller inte med.
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Långben: För 1000'ende gången - nej!
Det är tränaren som inte får ut nog av materialet!

Brynäs, vad har de för trupp: Bertilsson, Sandin, Silfverberg, Löf o.s.v...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Laken:

Precis! Axelsson spelar precis som han ska och det bra! Synd att man inte fattar att det måste finnas betydligt fler rollspelare än bara en!! Men det är klart då han oxå ska spela i pp i brist på annat så blir det så här!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Laken: Håller inte med dig där. Eller rättare sagt vi har för många rollspelare som inte behöver prestera. För många forwards som aldrig gör nån jävla poäng...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
lincoln: axelson . har han gjort mål någon gång ? ja jag minns ett den där storvinsten mot skellefteå i fjol .. en något sämre variant av oskar sundh
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
MarcusElving: Vafan läser du inte inläggen- Tro inte annat än att jag kritiserat TIK i ca 15 inlägg i kväll. . Ja - du har rätt jag är dålig förlorare - ledsen för det. Svarade din kollega som var inne här och strödde salt i såren. Det får du ta.

Vafan gör du hör föresten????
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
lincoln: Så är det, speciellt på bortaplan! Ser faktiskt ut som att man riktigt j-vla rädda för att vinna när matcherna startar...

Axelsson har sin roll (rollspelare behövs!) och sköter den bra!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
MarcusElving: "Sedan var vi löjligt effektiva, något som inte hör till vanligheterna."

Jo när det gäller Timrå. Vi är sämre än primadonnor med handväska dom kan åtminstone dunka till nån med den.
Vi, vi fläker ut oss o inbjuder till.........extas för motståndarlagen.

Jag hatar det här!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
250kg kärlek:

Alldeles riktigt! Har aldrig trott på nån "vändning" bara för att man vinner 2 matcher! Det är ju mera bara en slump att pucken råka studsa rätt! Tittar man på spelet så kommer ingen vändning att ske! Finns inte det kunnandet! Vi saknar spets på alla lagdelar! Vi saknar en hel förstafemma om man ska se det ärligt!
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Laken:vi har för tunn trupp!
Kommentera

« · 1199683 · »