1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598414 inlägg · 6213 ämnen

Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2009-11-12
Uno Gordon: Kategoriserar dig som vad?
Kan tyvärr inte hjälpa dig där, du får lista ut det själv om det nu är nåt.

Men det är så att, personer kan man kategorisera, utefter hur man är, hur man uppför sig o hur man uttrycker sig osv.
Men man kan inte kategorisera alla 08:or eller alla från nån stad, län eller land eller vad det nu är som "nånting", eftersom alla är olika o har olika värdegrunder o tycker olika osv fast dom är födda grannar tex.

Simmalugnt: "Störtkruka och kevlarväst"....=) heta känslor javisst är det härligt...=)

Resultatet är väl ändå det viktigaste? Det är naturligtvis inte OK att hänga ut spelare men hur allvarligt har det varit egentligen? Det jag läst om Moe tex var väl inte så uppseende väckande.

Uno Gordon: Jag har varit av den åsikten att Challe bör lämna skutan. Efter ditt inlägg känner jag dock att jag tvärvänder.
Kalla det Vellinge-effekten. Jag vill ha kvar Challe in your face, och jag vill placera 500 flyktingbarn så nära vellingemoderaternas villor som möjligt.

Länge leve...ja. Vad?

Challe är inte rätt man för TIK. Han kommer garanterat inte bli kvar nästa säsong.

Jag kan avstå ett guld bara vi inte spelar challes tråkiga stilla stående mittzonsgegga till hockey.

Ikväll ska vi ha en pinne. Nu kör vi!

Bragd-Birger:

Challe är ju dock ingen flykting.

Han har ju fått ett tidsbegränsat uppehållstillstånd i Medelpad.

Blizzard: Du skall inte lägga näsan i blöt helt enkelt. Det angår inte dig vad jag har för problem eller ej. Håll dig till sakfrågorna istället så vore jag jävligt tacksam. Vänd inte på femkronan och diskussionen till att få den att handla mig istället för Charles Berglund. Jag vet vad jag skriver om för någonting. Men på dig låter det ju som en självklarhet att jag måste punkta exakt ordagrant varför jag tycker si eller så hela tiden. Jag har ingen som helst skyldighet att i detalj redovisa allt jag känner till offentligt. När jag väl smashar så gör jag det efter att missnöjet pyrt en längre tid. Jag har fått nog helt enkelt.

Om vi säger så här då, Challe befinner sig på min nivå just nu. Jag vet vart det felar någonstans för mig och har en gameplan för detta. Den följer jag slaviskt och har inte du sett min utveckling unde denna tidsepok så har du också stora problem och bör uppsöka vård.

Se till att svara sakligt och seriöst på inläggen istället för att garva åt allting likt en dåre. Det är sällan du bemöter inläggen och det som faktiskt debatteras utan hakar upp dig på mig hela tiden av någon outgrundlig anledning. De är det som stör mig allra mest.

Ta ett djupt andetag och försök bemöta det jag skriver så blir tonläget betydligt trevligare istället för att bara häva ur dig en massa oneliners och banala groggskämt hela tiden.

The great one: Undrar just om någon tränare skulle göra det bättre än Challe? Jag är mer och mer inne på att det här materialet inte riktigt håller, trots två sköna segrar och ett stundtals hyffsat spel.

Något jag saknar och som kanske är Challes fel (det kan ju dock bero på skickligheten hos individuella spelare) är avsaknaden av ett gediget grundspel. Någon sa till mig för ett tag sedan att utan bra grundspel har man heller inget bra PP eller BP. Det stämmer rätt bra på årets upplaga. Kanske Challe är bäst som tränare när han har spelskickliga lirare som vet hur man rör sig på banan, hur man skapar lägen åt andra utan att behöva nöta detta i tid och otid. Man får inte glömma bort att vi tappat nära nog två förstafemmor de senaste två säsongerna allt medan Challe stått i båset. Kvalitetsmässigt har laget blivit sämre, mycket p.g.a. Rysslands storsatsning vilket har finkammat olika länders serier på bra spelare som annars antagligen hade spelat i Sverige, och kanske Timrå. Det har inneburit att det inte är lika enkelt att hitta profiler som kan krydda ett lag som t.ex. Timrå IK. Det finns andra elitserieklubbar i Sverige med ungefär samma ekonomiska muskler som lyckats bättre i årets elitserie. Men serien är inte färdigspelad än och vi får väl se hur det artar sig framåt våren. Det kanske visar sig att andra tränare lyckas hantera en med ekonomiskt mått mätt liknande trupp som Timrå på ett bättre sätt. Och visst, det kan man kanske, isåfall, skylla på tränaren.

Jag är fortfarande fundersam på om det verkligen är rätt beslut att behålla Challe. Och antagligen hängde allt på en mycket skör tråd. Förlust mot Frölunda innan uppehållet då tror jag att Challe hade fått gå. Nu lyckades han (eller laget) kriga sig till en vinst och Challe är kvar. Vinsten i tisdags skapade än mer andrum. Föreningen har beslutat att köra vidare så här och då är det min förbannade skyldighet att försöka bära fram detta lag till ytterligare vinster, TROTS min skepsism angående tränarfrågan.

En sak glädjer mig dock, och det är Johanssons uttalande att laget söker förstärkning. Det här laget kommer att få kriga för att överleva och en eller kanske ett par nya meriterade namn kan faktiskt vara skillnaden mellan katastrof och framgång. Det viktiga nu är att inse problemet och försöka göra något åt det. Skribenter har varit inne på det tidigare och jag skriver under: att åka ur högsta serien nu skulle sannolikt bli slutet på den elitserieepok.

Sedan kan jag inte avstå från att kommentera ditt " Challe är inte rätt man för TIK. Han kommer garanterat inte bli kvar nästa säsong."
Det tror inte jag heller. Men skulle det vara ett skäl för att sparka honom? Hur tänker du?

Uno Gordon:

Syns som både du och Blizzard hade höga tröklar som barn.
Var sandlådan igengjuten eftersom Ni måste före denna sandlådenivå här på forumet.

Spåket lämnar mer att önska.

250kg kärlek: Det jag tycker är tröttsamt med Challe är att hans visioner aldrig funkar. Precis som förra året ligger man på kvalplats vid novemberuppehåller, och precis som då bestämmer man sig för att 'återgå till timråhockey'. Varpå resultaten börjar komma.

Challe har utvecklat hockeyn i Timrå väldigt lite under sin tid här. Jag skulle nästan vilja påstå att han snarare skalat av den och gjort den torftigare.
'Ok, skit i det jag sa de första femton omgångarna, lira som ni alltid gjort istället', liksom.

Hårddraget, sure. Men något anser jag ligga i detta resonemang.

liston: Är du psykolog till yrket? Men vad tröklar och spåk är för någonting vet jag ej? Du kan ju kontakta mig brevledes om du har några funderingar?

Jag är innerligt less på att bli idiotförklarad härinne på forumet när jag vet att jag har rätt i sak. Vissa skribenter kan få flamsa runt bäst de vill utan att någon höjer på ögonbrynen eller reflekterar verbalt över det hela. Men så fort jag ger mig in i diskussionerna så är det min personlighet som kommer upp på dagordningen istället för det ändåmål som forumet är avsett till.

Sedan är det komiskt också att vissa människor tycks tro att det jag säger, tycker eller tänker genomsyrar hela föreningen och är någon slags officiell ståndpunkt i sammanhanget.

Mig veterligen har jag aldrig varit någon talesman å Timrås vägnar eller för den delen varit pressvärd heller. Däremot en färgstark och frispråkig supporter som tar plats. Jag skäms inte ett dugg över detta. Det är just det yttrandefriheten är till för.

Och till skillnad från många andra så vågar jag stå för mina åsikter med mitt namn.

Jag är inte alltid rumsren eller politiskt korrekt i sakframställan allra minst när jag är upprörd och irriterad. Men varför är det mer okej för vissa andra att ägna sig åt dräpande ironi och sarkasm när det inte tycks vara det för mig.

Jag skulle vilja ha ett svar på denna frågan. Upplys mig om skillnaderna?

Uno Gordon: Sansa dig i dina uttalanden!
Jag tycker att du borde tänka efter innan du skriver något.

250kg kärlek:

du skrev:

"Sedan kan jag inte avstå från att kommentera ditt " Challe är inte rätt man för TIK. Han kommer garanterat inte bli kvar nästa säsong."
Det tror inte jag heller. Men skulle det vara ett skäl för att sparka honom? Hur tänker du?"

Fattar inte riktigt vad du menar, det jag menade var att klubbledningen verkar ha förtroende för "challe" denna säsong, sedan går ju kontraktet ut och sannolikheten att man vill förlänga kan ju inte vara stor.

kajan: Jag är hur genomtänkt som helst för tillfället. Kunde inte vara mer rak.

Uno Gordon:

Det måste väl vara roligare att folka engagerar sig för det du skriver än att inte lämna några kommentarer alls?

Du skulle vara saknad på HS om du inte skrev det du skriver.

Uno Gordon:
Behövs inga brev.

Jag menar att man kallar inte folk att " ha pudrad näsa" eller att man använder svordomar till höger och vänster, för det är inte bara TIK:are som läser detta forum och då tycker jag att man ska ha viss etik i sitt språk och vad man tycker om andra människor.
Där bäddar du lite för dig själv.

Jag är inte heller rumsren alla gånger och är inte den som älskar Challe mest av allt i världen, men jag sänker mig inte så lågt att jag kallar honom för dylika saker.

Sen om du vet saker som jag inte har vetskap om, kan jag inte uttala mig om eller du har rätt i sak då det gäller dessa.
Jag kan bara kommentera det jag ser på isen och det skrivs här.

Så när jag undra om det afnns höga trösklar eller gjutna sandlådor så har jag gjort en bedömning utifrån vad som skrevs i dina och blizzards inlägg, det står jag för och det får NI ta.

Sen tycker jag att du gör aldeles rätt i att vara en kritis suporter som SKA ha synpunkter på lagets insatser, positivt och negativt, och det kommer jag aldrig att ha en synpunkt på eftersom det är DIN ÅSIKT.

The great one: Naturligtvis uppskattar jag att det blir en debatt. Men dessvärre hakar många upp sig på att jag är en instabil idiot som inte vet vad jag pratar om för någonting för att jag inte lägger upp ett dukat smörgåsbord av fakta vid varje enskilt tilfälle. Det kan inte vara ett minimikrav att man skall sitta inne på alla svaren och lösningarna kring problematiken här i världen. Jag må vara fördomsfull i mina kommentarer ibland. Men jag gillar inte stockholmare av diverse olika anledningar. Får jag inte tycka det eller? Måste jag vara vän av ordningen hela tiden och ägna mig åt kvalificerat rövslickeri för att passa in i kostymen. Måste jag vara en JA-sägande nickedocka som instämmer i allt som klubbledningen sysslar med? Man får tydligen inte hamna i konflikt med någon eller se sanningen i vitögat och vara av en annan uppfattning än majoriteten. I dessa fall anses man som obekväm.

Jag tillhörde fansskaran av Challe Berglund ooch har gjort det länge men nu har jag av hoppat av. Detta eftersom jag inte tycker att han får ut maximalt utav laget och för att står och säger emot det mest inbitna fantasterna på en rad elementära frågeställningar om sådant vi bevisligen borde ha större koll på än honom. Jag var väl ingen anhängare till Kenta Johansson heller men jag vidhöll ändå min tacksamhet över det han åstadkom i Timrå IK. Jag var personligen in på spelarmiddagen och överräckte själv en blomma jag hade betalt med pengar ur egen ficka. Jag å Kenta hade ofta en dialog även om vi långtifrån alltid var överens i vad som var bäst för Timrå IK. Men det är en helt annan femma. Anledningen till att jag "ogillade" Kenta var hans till synes totala brist på coachning utåt sett i båset som man kunde studera från läktarplats.

På den punkten är Challe outstanding. Och han vågar även bänka spelare samt lyfta fram juniorer. MEN det som skiljer Challe från att vara en fullständigt lysande tränare är att han inte har den där fingertoppskänslan ännu för när en utskällning kan ha en positiv effekt på laget och inte. Där var Kenta fenomenal.

Kortfattat kan man säga att Kenta är mer rutinerad och har en förmåga att förvandla koja till slott och skapa en harmonisk trygghet och lugn omkring sig i den grupp han tävlar tillsammans. Det är nog därför han med största sannolikhet har misslyckats i Lugano också som tränare. Han har fått kompromissa alldeles på tok för mycket med lagets stjärnor och med ledningen för att inte hamna på någon slags kollisionskurs. Därnere i Sydeuropa har man inte samma lugn och tålamod och kan vänta tiden an med en dyr spelartrupp utan man kräver omedelbara framgångar. Det som har räddat Kenta kvar vid rodret är hans legendstatus som spelare. Hade det varit någon annan tränare hade han fått gå för länge sen.

Challe behöver en stabilare grogrund att luta sig emot. Han är inte färdigutbildad som tränare utan har mest bara sin egna spelarkarriär att falla tillbaks på. Och att vara Stor Grabb som spelare är inte desamma som att vara en stor ledare.

Han behöver en ryggrad som backar upp hans experiment och en räcka utav stjärnspelare som kan ta det han häver ur sig med en höftvickning. Challe har definitivt potential att bli någonting på sikt. Men han behöver finslipa vissa detaljer kring sin personlighet och välja sina tillfällen bättre än vad nu är fallet.

Challe vill så mycket men istället tenderar det att knyg för honom. Där har du svaret på mitt missnöje och varför vi inte bör fortsätta samarbetet längre.

Uno Gordon:

Intressant artikel i dagen express om vilken tränare som får gå först.
Challe ligger väldigt bra till där, kunde inte länka artikeln.

Uno Gordon: "Challe vill så mycket men istället tenderar det att KNYTA SIG för honom. Där har du svaret på mitt missnöje och varför vi inte bör fortsätta samarbetet längre."

Så skall det stå.

Andersson: Aaaah. En sådan fin liten sammanställning igen. Och ser man på. Dahlen tog oss till final ifjol.

Helvete också. Jag som missade hela finalserien då jag var helt hundra på att HV slog ut oss.

0-3 och årets första nolla för Åkerlund. Kom igen nu!

Radiosporten presenterar... Elitserien i ishockey. Strax börjar matchen. Bla bla bla. Malmö och Mora. Men kom igen och uppdatera jingeln!

Kom igen nu Timrå...

Var Sunnqvist i första linan?

KniveN:
Extraback tyckte jag han sa på sportradion.
Första backpar: Caslava - Sontag

Moffsing: Fan. Utvisning emot oss nu redan. Jobbigt om Brynäs får första målet.

"Timrå har en trumma, bomtjickabomtjickabombombom!"

Rooster23: Fanken...tyvärr ser bajsränderna hetare ut...so far...

Folkligt, festligt, fullsatt.

Skit. Alldeles i slutet. Styf måste hålla sig på banan.

Rooster23:
Ska det vara så svårt att knipa igen i slutet av perioderna..

Rooster23:
Nån som ser matchen?
Hur är spelet i övrigt? Timrå verkar ju ha det mesta om man ser till skotten?

Hade Tommy Åström hållit käften hade det gått bra.

stefan jalonen: Jag lyssnar och TIK har varit bättre men Markström har varit bra.

Rooster23:Fel,Styf ska sitta på avbytarbänken.

Rooster23: Utvisningen var det väl ingenting att snacka om men däremot indianen som han slår innan. Det är skönt att vi har kapten Pär, Pär Slak.

Moffsing: Det där målet kom enbart för att kommentatorn började att snacka om att Brynäs inte gjort mål på fyra perioder. Då visste man direkt att det skulle bli mål.

Fan, det var allt annat än bra.  Tungt att tappa in ett mål där.

Raggaren Putte: Även på webradion tjatades det om de där fyra perioderna. Jag insåg direkt att Brynäs skulle göra mål.

Moffsing: Måste ha varit Sontags 6a som såg ut som en 8a.

Pucken: Han har svårare än nånsin med tempot i år Styf...

Rooster23: Hur menar du nu? Typ att lag skulle bryta sina negative trender mot Timrå????

Näääääääääää....

Upprinnelsen till utvisningen (vilken Styf var tvungen att ta) var ju Styfs egen indianare i momentet innan.
En tanke som legat och grott i bakgrunden länge börjar (tyvärr) växa sig allt starkare:
Styf är i nuläget inte bland våra 6 (kanske t.o.m. 7) bästa backar...

OJ... Heja Borken...Sosse Timrå får sig en stund i solen...

lincoln: Maximalt flyt på målet dessutom, som att det skall behövas.

Ett missat skott som går utanför buren men på ett fint sätt stoppas upp av skridskon på en timråback som på så sätt spelar fram till en Brynäsare.

lincoln: Det verkligen lyser igenom hur mycket Boork skulle vilja stå i Timrås bås. Tycker jag...

Men visst, han har en del poänger, Boorken.

250kg kärlek: Tycker snarare han är ganska objektiv då han ju även säger att Brynäs tar en välförtjänt ledning :)

Jag håller med Boork och jag lider med vårat lag späckat med "kusinen från landet"-karaktärer. Leif Boork är marginellt bättre än Roland Engström när det kommer till nydanande och givande åsikter. Glappet mellan Boork och Carl Johansson är ohyggeligen stort.

Man har tydligen lämnat huvudena hemma. Ridå.

Snygga mål dom gör....

« · 1199173 · »