1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581874 inlägg · 6215 ämnen

DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04

« · 515956 · » Till forumet


Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
geggelundin: Vilken ji-ä-ve-ell-a ge-ärr-i-ess. Hoppas som fan att det blir disciplinstraff i efterhand. Det där är långt över vad som kan anses som "acceptabelt hockeyvåld".

Hmm, man minns ju Boorkens grepp (från båset) om Matti Paunas hår under det stora bråket mellan TIK o DIF våren 82, när båda lagen kämpade för att slippa åka ur...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Redax 2: Just!

Geggelundin = Söråkers Cornelius Wreeswijk
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Tallnäs: Äras den som äras bör, dvs geggelundin...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Redax 2: Lysande ramsa!

Humor på hög nivå!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
geggelundin: Lysande!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Kanske damma av Kärring Wiklund-ramsan och anpassa efter detta sammahang?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
OKW:

Här har vi en bra ramsa åt den onde Marcus.. Ni vet väl alla hur Köttbullelåten går?


Denna sången vi ska sjunga
Den handlar om ett djur
Han gör jättedumma saker
Borde spärras in i bur

För vi har aldrig gillat
En ovana han har
Vi säger "Fingrarna i ögat
Det är inget för en karl"

Du får inte stoppa
Fingrarna i ögat Marcüs
Du får inte stoppa
Fingrarna i ögat där

Sluta upp å stoppa
Fingrarna i ögat Marcüs
Du får inte stoppa
fingrarna i ögat siså där


Vad tror ni? :)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Ett litet urval med bilder från kvällens drabbning finns på bifogad länk.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
rullis: Tror inte vi ska blanda in tränare i det här. Spelare är tillräckligt fula i sig stundtals.

För den som vill se Marcus Nilsons fula tilltag.. klicka på länken.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Ska det psykas ska det psykas rejält. Nån sorts lall-psykning med lite lätt buande gör antagligen karln mer tänd.
"Döda Nilsson" är att gå till överdrift, men det skulle defenitivt få han ur balans.
Utan att spåra ur: Låt han känna "hatet", avskyn och föraktet.

Men som vanligt; fokus på stödet för Timrå IK.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
geggelundin: Håller med dig. Den var inte snygg, han kunde ju f-n blivit allvarligt skadad. Kanske ett att Wikegård knep??
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Johan J: Ja.. en sak att man delar ut en smäll.. men att stoppa fingrarna i ögonen på motståndarna kan man ju fundera över vad fan det är nödvändigt för. Fult som fan.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04

OKW: Ge Nilssn vad han är värd på söndag. Han åkte runt och var ful under hela matchen. Hade det varit på Lill-Kentas tid i Djurgården skulle han suttit bänkad.

Varje gång han är inne på isen ska han få höra det!

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
OKW: Till skillnad från Globen... Trodde det skulle vara mer stämning men DIF-supportrarna hade som vanligt endast sin lilla fotbolls-klack på plats och det här att köpa biljett direkt de släpptes var ju helt onödigt....
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
TiK: Kapanen äger !!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Ödmjukhet & omladdning!

Gör isladan till en kokande gryta på söndag.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
TiK:
Nja...håller inte riktigt med dig,,,
in bänkgranne kallade honom för bakfull efter första perioden. Så illa var det nog inte, men han var hemsk första 30.

åller dock med om att han spelade bättre andra halvan och att han - GIVETVIS - totalt sett är TIKs överlägset bästa back!!!
men det är lite som med Z och Modin - Förväntningarna är desto högre!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
TiK: Klicka på länken, välj senaste videos och titta på det han gjorde.

Mindre fint faktiskt, lite fegt rent ut av...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04

Kort matchrapport med intryck från kvällens drabbning, den första av fyra i kvartsfinalserien mot Djurgården.

Innan nedsläpp var osäkerheten stor då Miikka Kiprusoff lämnat in handduken och målvaktssysslan istället skulle delas mellan Kimmo Kapanen och Fabian Eriksson. Väl på plats i Globen konstaterade jag på uppvärmningen att Kapanen hade sällskap av Jimmy Danielsson. Vilken matchform har Kapanen efter att ha stått endast tre matcher under avslutningen av grundserien efter sitt skadeuppehåll. Han visade redan från första nedsläpp att han var att räkna med och lugnet spred sig med stor säkerhet bland många av de tillresta Timråsupportrarna.

Vid ett par tillfällen var Timråförsvaret oorganiserat och Kapanen överspelad men ett ineffektivt Djurgården förmådde inte att utnyttja dessa lägen. Timrås försvarsspel darrade emellanåt och Djurgården kunde åka in i offensiv zon utan att komma till avslut i farliga lägen. Kapanen storspelade. Bakåtmålet kom till efter en tekning mot en skymd keeper som inte kan lastas.

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
lincoln: du glömmer en spelare tycker jag..Aki-Petteri Berg var hur bra som helst idag! som vanligt lugn och gör de så enkelt för sej hela tiden!

bäst idag kapanen!!
sen berg! =D

om nån för fram en bild med de som nilsson gjorde så får nu lägga ut den! =P



timråå!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Några klackbilder?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Herminator: Ja det var inte snyggt, dessutom helt medvetet såg det ut som i alla fall. Men kanske djurfarmarna sluter sig samman mot fienden på ett bättre sätt om händelsen anmäls? Vi-Mot-Världen känsla då?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
miiike66: ZZZZzzzzzzzzznooork, Direktörn!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
ÄÄÄÄÄÄNTLGEN!!!!! .... är vi ett riktigt topplag!!!
När man kan spela pissdåligt och vinna en kvart borta i Globen...då är vi ett riktigt topplag.

Minns alla gånger vi lirat skjortan av Vf och FBK och ändå åkt dit....

Vi gör en riktigt gedigen helgjuten skitmatch idag...men det räcker genom några rappa kontringar, Kapanen i gammalt gott slag och en hygglig stabilitet.

Jag lovar att detta förmodligen var en av TIKs sämre matcher i år - rent spelmässigt.

Z stabil som vanligt,
Lasse J var pigg!!!
Manderville på stridshumör
Kimmo grym!! - Bäst i TIk
Pelle H jobbade bra men fick inte ut så mycket,
Sanny stabil liksom Alto

Övriga kan bättre!! Detta - mina vänner kan bara bli bättre och bättre.

DIF halvfarliga när de fick lite blodvittring, men det syns ändå att TIK är ett betydligt bättre lag... DIF har liksom inget riktigt bra grundspel annat än när Ölvestad och liknande kanonkulor trampar runt. Domaren var kass - men faktiskt åt båda hållen. Föredrar det framför domare som bara dömer åt hemmalaget. Får se om Kenta eller nån anmäler Marcus Nilsson. Skulle faktiskt föredra att vi gav fan i det.... Blir bara en massa skitsnack i så fall- Är det sant att han stack fingrarna i ögonen på Kalle bör han dock få träffa the Gimp i Pulp Fiction...

RÖD OCH VIT - HOCKEYDYNAMIT I GLOBEN!!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
ZzzZZZzZäta på er och vi syns på söndag

ZZzzZZZzzZnarkeliZnark..
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Springsteen: Inte helt fel att komma från rätt sida stan heller dårå.

ZZzzZZZzZZZzZäta MmmMMmmMMMmmModin...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
geggelundin: Håller fullständigt med dig !!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
RocknRolf2: Anmäla är bra! (c:
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Springsteen:
Ja, gris är väl ett djur va? Djurgården,
Kommentera


Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Jag känner mig så jävla stolt över att vara Söråkare.. Crippe är vår stora matchvinnare. När slutspelet är över ska jag bjuda den gode fan på en stor grogg! TIMRÅ IK OCH SÖRÅKER!!!!!!

Sen lyfter vi på hatten för Kimmo Kapanen, vi har en så snuskigt bra Andremålvakt att man nästan blir gråtfärdig!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Herminator:Det är väll difs enda chans att spela gris-hockey ....
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Herminator: annars kan ju någon av oss anmälda honom. bevismatrial finns det ju gott om i alla fall.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
RocknRolf2: Känn jävligt underligt att Nilsson inte fick något som helst straff för fingrarna i ögonen på Koskinen. Kan man hoppas på att diciplinnämden ser klippet på svt.sesport? Fulare grej får man leta efter...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Jag vill bara passa på och skicka en blöt pjöss för att jag är så ful med två äll plus att det var en rejäl överraskning att vi vann. Vem hade vågat tro på nåt sånt?

Skitsamma hur man vinner bara man vinner med tvåsiffrigt - det är det viktiga. Way to go - glöm inte det...

ZzzZZzzZZzzZZäta - ZzzZZZzzZZZzzZZäta
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
dr-nix: Kapanen behöver stå alla matcher då är han som bäst !!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
El Maco: Denna seger säkrade minst en hemmamatch till! Om nu DIF vinner fyra raka så spelas 3 av dem matcherna i Timrå
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Springsteen: nja ungefär, vill inte jämnföra. Den stora skillnaden är väl kanske att Kiprusoff är jämnare än Kapanen, det är f.ö. Kapanens största svaghet (i mina ögon)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Crippes mål tycker jag var det helt klart snyggaste i matchen (även Zätas var snyggt)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
dr-nix: Men en normal Kapanen är lika bra som Kipper !!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Kapanen, Kapanen, Kapanen!

Och "tack" för att DIF:s Boyle tappade fokus...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
dr-nix: Sant !!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Springsteen: näe men nu får du väl ändå ta och ge dig, jag har sett jävligt mycket hockey med Kapanen och jag vet att karln trots allt bara är människa. En Kapanen i form är en trygghet men nu har han knappast stått många matcher så det går inte att peka på hans form, nu visade det sig att han är tillbaka trots allt så det är ju bra.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
dr-nix: Hahahah... då vet du inte vem han är !!!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
Springsteen: jag tvivlade, det vore bara dumt att självklart tro att Kapanen bara skulle kliva in och storspela med tanke på hans säsong.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
rödovithockeydy: Har någon tvivlat på Kapanen ???
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
wesse: Om! nån DIFare har stuckit sig in här vill jag bara säga...... Kryp in under stenen igen ..... Djursholmsdrägg!!!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
dr-nix: ja , det så starkt av kapanen och göra en sån här match , underbart och ha TVÅ världsmålvakter i slutspelet .. inte många som har det
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
wesse: Skit lätt !!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK Kvartsfinal 1 2005-03-04
El Maco: På 2 Broadway, Manhattan då eller??
Kommentera

« · 515956 · »