1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581287 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08

« · 2307421 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
falconuggla: Läs en gång till så kanske du begriper Skyller inte på spelarna det här är en tränarfråga och Nubbens fel som inte gjort förändringar långt långt tidigare finns inte på kartan att Freddan klarar ett kval. Enda chansen är att göra som Brynäs gjorde när man tog in två nya röster som gav ny energi och lyckades skicka ner HV med 4-2 i matcher. Se bara nu vilka vändningar Djurgården Malmö Björklöven fåt av nya tränare och i vilken jävla klubb har det vart ok med 12 raka förluster JO BARA I TIMRÅ IK SKYDDA VARANDRAS PAJAS FÖRENING
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Modano: Hoppas innerligt att spelarna har bättre inställning än dig i detta!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Var på plats på Hovet i går. Vilket mörker, just där och då. Jag såg inget annat än kval efter matchen. På väg hem i dag har jag funderat. Det grinade ändå emot i dag, vi var nära att ta ledningen och hade fått göra två mål i powerplay och haft 0-2 efter första hade vi nog haft energi för att vinna.
Det är fortfarande bara fyra poäng till säker mark och vi ska spela om 18 poäng. Vi har fortfarande alls chanser. Men när man ser hur många lediga stolar det är i arenan känns det som alla fans har gett upp. Tråkigt och dåligt.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
falconuggla: Vad spelar der för roll när vi har Freddan som tränare vi blir klapp sist punkt slut 🥸
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
thorwald: Hoppas på Linköping kör över MIF imorgon för att sänka dom ytterligare
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
falconuggla: Enda chansen att vi undviker kval är att BIF eller LHC klappar ihop totalt på slutet samtidigt som vi går i principt rent de matcher vi har kvar. Det finns kanske en 2procentig chans för MIF och BIF/LHC t.ex. Men DIF har bestämt sig för att undvika kval så att de skulle klappa ihop bedömer jag som osannolikt. De har kornet inställt på att ta sig förbi MIF och jag tror inte de är samma nervvrak som oss när de väl gäller att ta sig förbi.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
2 räddningsplankor
många hemmamatcher
malmö i kval
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Jag börjar bli inställd på kval helt klart. Det som gäller nu är att vinna så mycket som möjligt och passera minst MIF i tabellen. Djurgården rår vi aldrig på med deras tempo och momentum dom har just nu. Lägger mitt hopp till att passera MIF och ha hemmaplansfördel mot dom i bäst av sju. Absolut bästa möjliga läge sett till dagens tabell (om nu inte DIF tappar helt dom sista matcherna)

När man läser allt strul kring att Peter är klar för MIF till att affären inte gick igenom och man kör på med Kollar säsongen ut och idag att Pääjärvi samt Bryggman är borta resten av säsongen känns det helt klart som att det blåser stormvindar i Skåne. Den stormen kan vi rida på mot ett fortsatt spel i finrummet.

Hoppas laget motbevisar varenda en som inte trott på dom, ställer upp för varandra och kör skiten ur resten av säsongen. Hoppet lever!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
RasmusVS: Vilket långt inlägg! Jag samanfattar Freddan med Rosenströms "Värdelös"
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
RasmusVS: Touché!

Detta är vad många har som "insikt". Men inte ledningen. Har haft en känsla, dels styrkt av dom räkningslösa konspiratoriska teorier här, att något är fel uppe i ledningen. Tror det börjar redan i styrelsen, iom Nubben tycks ha noll krav på sig. Med noll krav kan han göra det bekvämt för sig och även i leden neråt (Tränare och spelare). En annan sak är ju att juniorerna flyr och vi tar inte upp juniorer nu när vi varit 5 backar. Samt att framträdande juniorer flyr klubben till nästa år.

Timrå spelade med 4-5 backar i 4-5 matcher på nästan lika många dagar. Det betalade sig mot bland annat djurgården. Vi är många som har utövat sport och vet precis vad som händer när man är trött. Jag själv gör superdåliga beslut om jag matchas dåligt/mycket några byten i rad. Detta är proffs, men dålig/påfrestande matchning har pågått i flera månader, kan inte tänka mig annat än att dom blir lätt slitna under en sådan påfrestande vecka. Varför lyfts inte juniorer upp och kan plocka kanske 5 minuter av Paigin, 3 minuter av Erixon etc etc. Rätt säker på att det hade varit som natt och dag. Passivitet!

Matchande av vissa forwards i vissa kedjor och vissa lägen är helt galna. Bara för att en spelare var bra förra omgången, behöver han inte vara bra denna omgång. Tex bänkningen/nedgraderingen av Lodin kom jävligt sent. Alvarez-situationen behövs inte nämnas. Särningen utav Zajac och Laleggia kom sent. Matchningen av Walli utförs med usel fingertoppskänsla, Walli har höga toppar och djupa dalar. Minns att han bara har matchats bra borta mot djurgården när han näta. Men sen har han haft iaf 3-4 matcher som hade lätt kunnat tagit en top 6 roll.


Detta är ju bara ett axplock. Men mycket känns som alibi-ledning. Det görs vissa saker helt oförståeligt och helt snett bara för att något ska göras. IKO och Rögle är vad jag minns lag som haft liknande problem under sin etablering. Men dom gjorde drastiska förändringar och se på dom nu. Timrå vägrar göra förändringar genom att vara obekväma eller trampa någon på tårna. Allt som allt är det parodiskt. Jag vet inte riktigt vad föreningen kan förvänta sig. Men fortsätter det så här finns inte Timrå ik om 10 år.

Redan efter den här säsongen kommer jag (inte för att någon bryr sig) ta mig en rejäl funderare huruvida Timrå ska fasas bort ur mitt liv. Man försöker hjälpa med det man kan. Jag har inga geografiska fördelar att heja på laget och det här med att supporta Timrå har inte varit bra för mig dom senaste åren. Jag är för passionerad och inbiten, hockey och Timrå har påverkat mitt liv för mycket. Allt eller inget för min del.

Men jag ska roota för timrå den här säsongen. Använda mina sista slantar från CSN, försöka vara positiv här och på andra forum. För spelarna behöver all hjälp dom kan få utifrån, för uppifrån tycks dom inte få någon hjälp.

Hela HS, kom igen Timrå!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
sargad: KHL har drabbats av massflykt vilket kommer betyder stjärnglans över svensk hockey nästa säsong.

Runt 150 KHL-spelare finns på marknaden just nu – en tredjedel har redan bjudits ut till SHL-klubbarna.

– Det är klart vi har börjat prata om det, säger Erik Forssell, general manager i Skellefteå.

Finns stor chans till ett riktigt bra lag nästa år bara vi håller oss kvar i år.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
RasmusVS: Ja exakt så. Det är skillnad på att vara ledare och tränare och vi saknar helt och hållet ledare. Det är det jag hävdat sedan dag 1. Önskvärt för att leda ett SHL-lag är förstås att man både har goda ledaregenskaper och hög tränarkompetens men så är det inte här. Det förstnämnda saknas hos alla 3 i båset och som någon skrev, här skulle förmodligen Nubben själv göra ett bättre jobb. Dock tror jag inte heller han skulle bänka underpresterande stjärnor i första taget
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: För att spela in i det du skriver angående tränarna, jag tänker såhär:
Vi har två huvudtränare, men ingen coach.

Egentligen tvivlar jag inte på att Freddan är en bra TRÄNARE i den mån att han lyckas förbättra/utveckla spelare och hitta linjer, vi får inte glömma att hans ansvar under tiden här har varit forwards och match. Målskyttet eller anfallsspelet är sällan det som skavt mest.
Får intrycket av att han blir omtyckt av sina spelartrupper och får dem att trivas bra.

Ante tror jag är en bra hockeyteoretiker och vet hur ett bra försvarsspel ska se ut, är nog också en bra TRÄNARE.

Bristerna visar sig, enligt mig, i att Freddan tycks vara konflikträdd. Han ville inte rubba stämningen eller få någon att känna sig ”dålig”, därav Svedberg 40 matcher i rad och Alvarez i förstakedjorna. Han vill inte vara en elak jävel och är oförmögen att förändra under match, vill ”följa planen” och klarar inte av att vända en dålig trend i en match. Det blir extra tydligt när man ser hur det är på väg att rinna iväg, spelarna åker runt och fiser samtidigt som man har en timeout kvar. Här borde han tagit den och sagt åt killarna att nu är det nog, matchen må vara förlorad men ni kan fan inte låta det se ut som att ni är på utflykt, fortsätt spela!!!

Vad Ante gör under match har jag ingen aning om, tror aldrig jag sett någon vidare känsloyttring utom en gnällande suck eller menande blick.

Jag tror att vi hade klarat oss långt mycket bättre, kanske till och med play-in, om vi bara att lagt till en coach, en matchcoach, som kunde samla ihop Freddantz idéer och bygga en helhet av det samtidigt som han var chef över hur matchen ska genomföras, se till vilka förändringar som kan göras för att få en match som inte börjar bra dit man vill. Just nu känns det som att man planerar matchen i förväg, satsat allt på rött och sen är kulan kastad.

Anledningen till att vi klarade oss väldigt bra i HA tror jag är för att vi hade en sån coach på isen, nämligen Dahlén.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Bragd-Birger: Huvudet på spiken angående det mentala, vi blir små på Hovet. Tycker det är tydligt att det saknas/inte finns tillräckligt med ledare både i båset och på isen. Blomman gör vad han kan och tar snack med domare och dummare(läs psykopat-Sörensen, Axelson m fl) men vi hade behövt både en Liljewall(ombytt, men såg inte om han gjorde något byte när det fortfarande var match) o Strömberg att backa upp det psykologiska snacket/spelet.

Sedan blev jag lite förvånad och besviken över att en som Rattie inte visade något tranatlantiskt lynne igår. Timid och dåligt självförtroende. Tvekade när en spelare som han ska skicka iväg "one-timer-messiler" som en ryggmärgsreflex. T ex i början på 3e kom han fri i nån slags 2 mot 1/0 och han söker pass som inte går fram.

Ge oss MIF för då är vi förhoppningsvis på samma mentala nivå och då gäller det att vi är hela och fokuserade o har kanske inget jättebehov av nya röster/ledare.

Blir det DIF så måste vi på något sätt lyfta oss kollektivt och som individer och kaxa upp oss på ett hälsosamt vis. Här har jag svårt att se det utan att tillföra nya röster/ledare.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Dubbeld: där såg man ju klar skillnad i mentalitet mellan DIF och Timrå. Vid 3-0 ger Timrå upp matchen. DIF fortsätter ånga på för att förbättra målskillnaden medan Timrå ger upp och släpper två till. Visst fick vi in en sen reducering men fokus var någon annanstans.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Dubbeld: Ja man måste spela matchen ut, gäller även coacher, ta t.ex timeout när det blir 3-0, nä se ut som en fågelholk istället. Pinsamt. Jag tror fan att det är bättre att Nubben coatchar.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Dubbeld: Det är kört att klara det här utan kval. Och ja, det är Nubbens ansvar, Nubbens fel att det ser ut så här. Det är så jävla tydligt att laget inte klarade av att hantera Brynäsmatchen. Den blev paradoxalt nog vårt fall. Vi spelade undermåligt men vann stort. Livsfarligt inför Dif-matcherna. Laget tappade ödmjukheten och tummade på noggrannheten och ett Dif i nuvarande form uttnyttjade såklart det maximalt. Det är helt och hållet ett tränaransvar, att se till att spelarna är mentalt förberedda. Eller att under match göra förändringar när de ser att laget inte är det. Inget av det här klarar våra tränare av och det vet vi. Det borde även Nubben veta. Men eftersom han vägrat låta nåt gå emellan inavelsförhållandet mellan honom och tränarna så är det i slutändan hans fel
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Dubbeld: ? Det som är är att komma ifrån de här matcherna med en poäng. Det jag blir riktigt jävla irriterad över är sista perioden. Efter 3?0. Ja visst, man kan vara besviken och frustrerad, men man lär spela matchjäveln ut.?

Bra att han vågar säga det iallafall tillskillnad från fågelskrämman i båset
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
En snabb intervju med Nubben efter förlusten.

Pagge är ju beviset jag behöver för att bekräfta att det spelar ingen roll hur bra spelaren är som vi tar in, några träningar med Freddan och plötsligt så lirar dom sämre än förut.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Zäta75: En konspiratorisk, möjligen agendadriven misstanke, är väl att Pagge blir sämre och sämre vartefter han tar till sig direktiven om hur han ska spela. Tyckte han hade ett rakt, tydligt och väldigt distinkt spel när han kom. Nu hamnar han på märklig mellis i positioneringen och spelar betydligt mindre resolut.

Men givetvis spelar det in att han fått gnugga halva matcherna. Inte heller otänkbart att det som händer i Ukraina har påverkat honom en hel del. Märkligt vore det väl annars.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Bragd-Birger: Han är verkligen en hired gun, och jag känner inte att han representerar mitt sargade timråhjärta där ute på isen. Om Åberg känner jag som du. Han är teknisk men det händer inte mycket. Tar inte skott ofta utan håller i pucken eller passar och det rinner ut i sanden. Tycker det är en flopvärvning hittills. Att ryssen inte sett lika bra ut de senaste matcherna tror jag sitter i att han är sliten. Fick spela otroligt mycket de första 3 matcherna. Hoppas han hinner vila igen sig lite tills nästa match för då måste vi vinna hemma mot Örebro. Om Enroth står gäller det att få hål på honom. Vinner vi inte den räknar jag med kval. Vinner vi den finns chansen ännu. Alla till arenan på torsdag!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Bragd-Birger:

Vi får facit inom kort, tar vi inte 6 av 6 nu närmaste två så då kan jag nog ge upp jag med. Men inte före dess. Vinner vi två raka nu så har vi absolut inget sämre läge än MIF och DIF inför avslutningen. Blir det kval får vi ta det då, men vi är inte där än.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
The great one: Ja, jag hoppas så klart att du har rätt. Dock: vi har nu spelat 5 matcher mot dom lag som haft störst problem och varit sämst i serien. Det renderade i 7 poäng. Och spelmässigt har det varit riktigt illa. Passningsspelet är ju på oktobernivå.

Jag befarar att vi, om det inte sker något radikalt vad gäller passningsspel och förmågan att hantera press, kommer att bli väldigt enkelt avfärdade av t ex Färjestad. Vi får väl en första försmak när vi möter ett svajigt Örebro i morrn. Skulle bli synnerligen förvånad om det i n t e slutar med en hedersam förlust efter att ha haft puckar dansandes på mållinjen men lyckats slarva till det bakåt några gånger vilket kliniskt resulterat.

Vidare kan jag nästan sätta en hunka på att Djurgården kommer ta mer än 6 poäng. Leksand borta är väl ingen omöjlighet på något sätt. Oskarshamn är lika usla ena kvällen som dom är lysande andra. Frölunda slog dom nyss. Malmö är inte bättre än Djurgården. Örebro har dom knappast sämre chans att vinna mot än vi. Osv. Dom går på vatten just nu och har en helt annan tro på det dom gör än Timrå. I mina ögon syntes det i söndags, och var löjligt övertydligt i går.

Malmö har det klart tuffaste schemat, på pappret, men som sagt: vi ska hämta in 4 poäng (i praktiken 5) och ta oss förbi Djurgården också. Nu slängde vi bort 8 mål i målskillnad i går, så den fördelen är i princip utraderad.

Jag bedömer chanserna att undvika kval till ungefär 25%.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Visst, Åberg ser oengagerad och slö ut, det håller jag med om och det irriterar mig som bara den, men det borde inte komma som en överraskning (för Timrå iallafall) eftersom det är något han har fått kritik för i tidigare klubbar. Sen så ligger han på 0.5p/match hittills vilket är vad han har legat på tidigare när han spelat i SHL, så han levererar ju som förväntat också🤷‍♂️Och nej, Jonte Hedström gör Nubben helt rätt i att tacka nej till. Vi kan lika gärna ställa Didrik där isåfall
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Nu har jag varit inställd på kval sen omgång 10 ungefär men man lyckas ju få lite hopp varje gång vi gnetar ikapp så det endast skiljer nån poäng. Fast jag VET hur det är. Med den start vi gav oss själva, när Nubben hade a l l a chanser att agera men inte gjorde ett jävla skit, är det mer eller mindre kört. Vi kan jobba oss mot ytan men sen kommer osvikligen några torskar och de är så kostsamma då. Då plötsligt är vi en 5-7 poäng efter igen. Otroligt mentalt jobbigt. Jag hävdar med en dåres envishet att det här laget har kvalitéer och skills på en nivå som är långt över förra SHL-upplagan. Att med ett ledarskap så skulle det kunnat varit ett playin-lag. Lätt ingemansland. Men vi saknar ledare, så enkelt är det. Jag tror dock inte det är kört och vår bästa chans är att vi får möta Mif. Då tror jag t.o.m det är lite fördel oss. De har möjligen en ännu sämre ledarsituation och pressen på dem skulle vara monumental. Tror inte de skulle ha särskilt mkt hemmastöd heller i deras enorma arena med en fotbollsallsvensk premiär runt hörnet. Det är dessutom ett lag som verkar passa oss hyggligt
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Olle: Ja, han är nog inte riktigt i slag att gå in i PP än. Men det kommer förhoppningsvis.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Bragd-Birger: Liljewall spelade ju igår, i fjärdelinan? Men han kanske fick sparsamt med speltid.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Bragd-Birger: Väntar bara att man kallar till presskonferanss finns inget annat nu förändring på tränar sidan.Nu jävlar är det slut på leken Nubben begriper du inte nu vad som står på spel eller är du blind.Titta vilka lyft Malmö Djurgården fått även Löven 5 raka vinster i allsvenskan. 50 millar i potten och ett kanon lag i potten eller härliga publik fester mot Almtuna Troja Tingsryds Kristanstad Hästen mfl.Med ett skit lag Timrå kommer att ha i Allsvenskan med nästan toma läktare.Det är nu omg det måste ageras tiden rinner ut och Freddan blir den som misslyckas för 2a gången att hålla oss kvar SKANDALEN är ett faktum om så är att han ska vara ansvarig i kvalet👿👿👿👿👿
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
The great one: Bra synpunkter. Men både Malmö och djurgården har tagit full pott i många av deras matcher mot topplagen på senare tid. Statistiskt ska dom ju inte fortsätta att göra det och vi måste verkligen steppa upp mot Färjestad och Luleå. Kört är det inte, kanske vi kan spela med mindre press mot topplagen? Översta halvan av SHL känns som en helt separat serie och har så gjort under hela säsongen tycker jag. I nästa match har Lodin inte några plågoandar på isen (helt sjukt att ingen kliver fram och försvarar honom) och Ratties skott går ribba in istället för ut.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Bragd-Birger: Våra två inköpta spelare för att lyfta laget går just nu åt fel håll spelmässigt. Åberg känns numera som utfyllnad. När han får pucken vet man i förväg att inget farligt kommer att inträffa. Endera en misslyckad dribbling eller ett felavvägt pass. Han är en stor besvikelse. Paigin var lysande inledningsvis, men nu börjar jag bli orolig. Han börjar bli nonchalant( eller panikslagen) i passningsspelet och jag tycker också att hans positionering börjar falla av. Som redan nämnts av många så finns ingen pådrivare i laget. Någon som tar tag i spelet och bara genom kraft och jävlaranamma visar vägen. Så vad göra? Vi har det vi har, men vi måste blanda runt i kedjorna (återigen) för det här fungerar inte. Tänker framför allt på andra- och tredjeformationen. Sen tycker jag att andra PP formationen ska behålla några från den första. Rattie och Hanzl kan dubbla så länge de orkar. För vi kan bara inte slänga bort en minut av ett PP med det håglösa gäng som spelar i andra.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Olle:

Jo är ju exakt det man gör, man spelar Åberg för att han är dyrast. Likadant med Alvarez. Känns förövrigt som Åberg har signat redan för DIF nästa säsong, han vägrar ju ta skott numera. Är ju framförallt i avslutsmomenten han viker ned sig. Det har varit alibiskott hela vägen mot DIF.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Nu kan vi väl alla zooma ut lite, ja det var en tung förlust igår inget snack om saken.
MEN lite rimlighet i kritiken vore på sin plats. Så uselt var det inte igår, spelmässigt har vi ju till o med varit bättre i båda matcherna mot Djurgården. Pucken har inte studsat med oss dessa matcher så som den gjorde mot Brynäs i 6-2 segern. Vi hade dubbla ramträffar och stolpskott igår. Skillnad om laget inte krigat eller spelat uselt, nä få det till att laget har vikit ned sig köper jag inte. Dom enda som viker ned sig just nu är halva HS som ger upp nu. Det är ju nu vi ska mobilisera och se det som att kvalet redan har börjat, det är ju nu vi har chansen. 3 poäng bakom DIF med en match färre spelad, 4 poäng bakom MIF.

Vi har även ett mycket fördelaktigare spelschema kvar:

Örebro (H)
Oskarshamn (H)
Luleå (H)
Färjestad (H)
Färjestad (B)
Rögle (H)

VI har alltså 5 hemma kvar, vinner vi 4 av dom ska det räcka för att slippa kvala.

Malmö har kvar:

LHC (H)
Frölunda (B)
Djurgården (H)
Rögle (H)
Rögle (B)
Luleå (B)

Malmö har dubbelmöte mot Rögle, Luleå borta, Frölunda borta.
Räknar med max 8 poäng till för MIF i ett bästa scenario för dom.

Djurgården har kvar:

Leksand (B)
Örebro (H)
Malmö (B)
Frölunda (B)
Oskarshamn (B)

DIF har alltså 4 av 5 bortamatcher där dom inte är favorit i någon, plus att dom möter Malmö. Räknar med max 6 poäng till för DIF på dessa matcher.


Alla till NHK på torsdag och lördag! Nu stöttar vi laget, än är det inte läge för att ge slaget förlorat.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
kulltorp: Åberg får för mycket speltid utifrån vad han presterar på isen. Tyckte han såg pigg ut första matcherna när han kom men på senare tid är han en one man show där ute som inte drar ner några applåder. Man kan ju inte spela honom i alla lägen bara för att han är dyr?

Sen är det inte bara djurgården som har en uppåtgående trend, både Malmö och LHC har ju vunnit ganska mycket på slutet. Mardrömmen är om dom håller undan och vi får djurgården i kvalet för DIF verkar tro på möjligheten att hålla sig kvar mer än vad vi gör. Får vi DIF så är det bara att anställa ett psykologteam för spelmässigt är dom inte ett bättre lag än Timrå men mentalt slår dom oss med hästlängder.

Bara en sån sak som att dom är på och hugger på Lodin i varje byte (i princip hela Djurgårdslaget) tills han totalt tappar det. Söderlund och dicken får åka runt helt ostört, det är ingen timråspelare som rör dom eller orkar bry sig. En sån som liljewall tex. vad är hans illusioner att han ska uträtta på isen? Vem är det som ska kliva fram när det blir grinigt på isen?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Rallarn: Ja, nervikning var ordet. Tycker egentligen att Timrå allmänt i spelet gör en av sina bättre matcher under Ödesveckan igår, men man faller ihop mentalt när Hartmann gör sina två missar. Efter 3-0 gav man upp fullständigt.

Nu blir det givetvis kval (om inte något mirakel sker), och där är vi lika givetvis favoriter att åka ur. Kommer att krävas något rejält inom truppen för att återfinna glöden och tron på det man håller på med för att det ska bli SHL-spel nästa säsong.

Orkar inte gnälla på Freddanz mer, det är business as usual på gott och ont. Coachning finns inte, ej heller dom sluga taktiska dragen.

Sen saknar vi tydliga ledare i laget som kan dra med sig dom andra. Didde saknas enormt här, och kan inte se att någon annan klivit fram och tagit hans roll. Gör inte någon det snart kommer det här gå käpprätt åt helvete.
Det är väl just i avsaknad av det som man kan önska en rotation på tränarsidan (vilket inte kommer att hända). Någon som kan ruska om truppen lite och ingjuta någon form av kollektivt mod.

Sen blir jag inte klok på en spelare som Åberg. Han har ju grymma spetskvaliteter när det gäller att hålla puck och snirkla, men det händer ändå oerhört lite kring honom. Och han har fan problem med kroppsspråket, hur luddig och fånig en sådan kommentar än är. Han är verkligen en hired gun, och jag känner inte att han representerar mitt sargade timråhjärta där ute på isen.
Vilket betydligt mer begränsade spelare som Boyce, Wall-E, Lööke, Madsen ändå gör.

Andra PP-enheten är katastrof. Kom dom ens in i offensiv zon igår?
Här skulle jag vilja se ett betydligt enklare, no-brainer-spel. Pagge på backen, in med folk på kassen, bomba på. Lättläst och ensidigt, visst, men dom klarar ju inte av att spela runt och behålla pucken.
Och som tidigare nämnts: Alvarez har faktiskt saknats i PP, i rollen framför kassen. Hoppas att Liljewall snart är tebaks på riktigt, han är ju det bästa alternativet där.

Vad gäller kvalet, så...blir man livrädd av tanken på Djurgården. Nu ser dom visserligen ut att kunna klara det (där kan vi snacka om förändringar som gett effekt), men gör dom det inte har vi ett mardrömsmotstånd. Dom fick oss att bli små i båda dom här matcherna. Det mentala överläget är enormt.
Malmö skulle kännas betydligt bättre, trots att dom i grunden är ett bättre hockeylag. Eller i a f har ett på pappret bättre material.
Å andra sidan: sist det begav sig jublade vi över att det blev Oskarshamn i stället för AIK, så...

Fy fan. Känns sorgset och uppgivet idag. Blev mindre förbannad än bara ledsen igår. Laget vek ner sig, men inte på grund av att man inte ville. Man hade bara inte förmågan att på riktigt ta kampen. Det var krampaktiga grepp om klubborna, duttande, tveksamheter och en grupp grubblande individer där ute. Och Djurgården kunde profitera på det så jävla enkelt. Fruktansvärt jobbigt att bevittna.

Är det någon som ser någon form av ljus i den här tunneln (och som inte är strålkastarna från tåget som tar oss ner till HA igen), fire away. Jag har ingen tro alls på det här. Vad talar för oss? Finns det något som tyder på att den här gruppen och det här ledarskapet har förmågan att få Timrå att prestera som bäst när det gäller som mest?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Rallarn: Apropå matchen igår, "man saknar inte kon förrän båset är tomt". Vi hade behövt Liljewall eller Alvarez framför kassen i alla PP. Det var tomt på Timråspelare där igår.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Rallarn: Den här gruppen är så fruktansvärt genomsyrad av dåligt ledarskap så jag har så svårt att tro att vi kan klara det.
Kollar på Åberg, den hyllade snipern, Var är han i matcherna?
Tycker redan att ryssen tappat stinget i matcherna och glider omkring och tittar defensivt.
Plus alla andra som alibiglider i matcherna.

Och var är desperationen? Jag såg knappt en tackling i gårdagens match.

Jag har full respekt för att läget är prekärt och att nervositeten kan spela in. Men Djurgården har samma förutsätningar, likväl som Malmö, Linköping och Brynäs. Men det är tyvärr vi som viker ner oss.

Det är inte kört ännu. Men eftersom jag väljer att se saker i svart först, så förbereder jag mig mentalt på det värsta just nu.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Perreman: Ja tänk att vi vek ner oss mot slutet av serien, dubbeltorsk mot bottenkonkurrenten. Hoppas Nubben kollar på Djurgården och ser värdet av förändringar på ett haveri.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Allt är Wennerholms fel. Kunde inte han hållt tyst med sin jinx?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Usch en sån dålig känsla.man vaknar med i kroppen idag. Om man bortser från alla (orimliga) teoretiska möjligheter, resultat i andras matcher har inte gått med oss när det gällt som mest så varför ska det börja nu och i samband med att vi princip ska plocka samtliga poäng som är kvar att spela om. Det kommer inte ske. Så mentalt hoppas jag laget börjar ställa in sig på kvalet nu, då har vi en möjligtvis en liten fördel mot det lag av DIF eller MIF som ramlar in där senare än oss. Vår fight nu är däremot att försöka snuva dessa lag på hemmaplansfördelen. Med ovan retorik ska vi gärna göra detta så sent som möjligt, gärna i sista matchen. Och in med Jonte Hedström i båset, han vill dit och han vill hjälpa till
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Det stavas rädsla... snarare inkompetens
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
snushane: Tänk om ni fått möta Brynäs varje omgång, SM-Guld!
Kämpa på, än har ni chansen.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
mikenomad: alla tjatar på att Freddan ska bort. Men den här Ante, vad tillför han mer än att se sur och butter ut. Vilken energi spridare han är. Ett riktigt jävla sömnpiller.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
SebastianH: Muntergöken Ante skrev väl på ett 5 årskontrakt? Nubbens present till föreningen, själv drar han till Hv och tjänar några miljoner. 👍
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Kom igen nu. Hjälp mig att bita ihop nu, stötta timrå ik resten av säsongen. Rattie förtjänar det!


10 matcher till, sen är freddan, ante, molinder och nubben borta och vi kan börja om!
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Labban: ut med Freddan och in med Uffe Dahlén? En månad måste han väl kunna ta semester från jakt och fiske i de jämtländska storskogarna?
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: Tror att ifall man ska in med Hedström måste man byta ut hela tränarstaben och även hitta en huvudtränare värd namnet. Hedström skulle reta gallfeber på dom passiva fån vi har nu bara med sin blotta närvaro. Vi vet ju redan vad Nubben tycker om att byta tränare och hela den biten. Hade gärna sett honom i laget för vi är i akut behov av karaktärer men ser chansen som obefintlig.
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: känns som vi kan börja ladda för kvalet nu. Att bara ta 1 poäng av 6 möjliga i dubbelmötet mot surgårn... näe tåget att slippa kval gick där och vi var INTE ombord
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Sputnik: som jag förslagit förut så Jomte Hedström skulle nog kunna komma in som ett extrakomplement med skön energi på bänken och rätt mentalitet.
Så här säger han själv.

"Har redan pratat med nubben och erbjudit min tjänst helt utan ersättning kompis! Jag tror att ibland måste man släppa sin stolthet och be om hjälp! Det stavas rädsla"
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
Greven: de tror jag oxå
Lhc /brynäs hamnar i ingenmansland
mif vs tik i kval
Låst ämne

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2022-03-08
kulltorp: nu är vi inte där ännu😉

oavsett ha/shl
ändringar måste göras
Låst ämne

« · 2307421 · »