1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

1553630 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

Apropå någonting helt annat så tycker jag att den här krönikan från aiks fotbollsfirma är kul. Avdelningen "vadå, jag är inte bitter?"

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
KORITFW: Säger som västgötten.... Köster're nö?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

Bragd-Birger:

Frågan är om man verkligen vill ta in en spelare som en gång har lämnat på grund av att han "ville spela i ett topplag" ...eller hur det nu var. Marknaden är säkert tunn, men "Nubbens" styrka är väl ändå att kunna hitta de där guldkornen i sanden. Det borde finnas bättre alternativ.

Blir spännande att se vad som händer i Växjö nu. Är tveksam till att Hlavac fortfarande är den där spelaren som kan gå in och avgöra matcher på egen hand. Risken finns at sådana här värvningar slår rejält fel.

Åslin är duktig i Allsvenskan, men kommer han dominera på Elitserienivå redan den här säsongen? Tveksamt. Och han känns inte som en kille man matchar i fjärdekedjan.

Växjö börjar mer och mer kännas som en riktig amatörförening. De tar mycket plats och gör spektakulära värvningar, men känslan är att de har fått fullständig hybris och att baksmällan lär komma förr eller senare.

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Bragd-Birger: haha ja skumt om vampen skulle komma tillbaka, Nubbenbörjar ta igen alla Linkan värvningar, snart ska väl Kolan tillbaks oxå.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

pefr: Tror nog att Växjö inte har något emot att slippa Vampens lönepost. Hyfsat taskig bang-for-the-buck där. Däremot kan jag tänka mig att dom helst släpper honom till en annan liga, och inte till en bottenkonkurrent eller ett av lagen som dom får möta i en ev kvalserie.

Huruvida Nubben skulle jobba in honom är svårt att sia om. Ett av villkoren för att Nubben skulle ta Linkans sc-post var som bekant att Vampen skulle få gå och hans lönepott frigöras till andra spelare. Icke omöjligt att det finns något där som sätter käppar i hjulet.

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
KORITFW: Kan det vara så att det är svårare att locka spelare från AHL i år nu när NHL nyss startat? Spelarna kanske har större tålamod i att vänta på chansen att bli uppflyttad?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
In med Krys Kolanos nu.. som hittat! han har ju t.o.m spelat med Nordgren!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
spud: svårt att se att Växjö släpper honom när båda lagen ligger i riskzonen för kvalserien. Men vampola, murley och Nordgren vore nog en mumsig förstakedja.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Bragd-Birger: Tror ni inte att Vampola kan vara ett namn som ni får återse?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

Bad_Brett: Timrås organisation i spelet har varit en positiv överraskning, no doubt. Efter Challe och Perraz har Montén stått för en uppryckning där.

Det är i offensiven vi brister. Vi är alldeles för lättlästa offensivt, för individuellt trubbiga och lätthanterliga. Titta på hur enkelt motståndarna styr ut timråspelarna efter sargerna och hur lätt det är att störa backarna så att uppspelen blir så omständiga att forwards blir stillastående i mittzon.

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Sur förlust nr 548 i turordning...

Murley såg bättre ut än vad jag väntat mig.

Lundström gjorde en dålig insats sett till vad jag förväntade mig av honom.

Önerud såg pigg ut äntligen.

Gillade det enkla anfallspel som fribergs lina konsekvent använde sig utav. Ogillar att så pass många timrå spelare blir bekväma att möta i egen zon... Det smäller för lite. Pluss till hedman och demen som var lite mer illriga än många andra. Erixon slår för taskiga pass nu.
Robinson är mitt nya påhoppsobjekt. Jag tycker att han kan spela betydligt bättre än vad han gör nu... Hamnar ofta efter sin kille vilket inte borde behöva hända med hans skridskoteknik...
Framåt tycker jag att det är anmärkningsvärt att inte hedström tar avslut när han får ett bra pass och läge från några meters avstånd... Varför söka sig till målet om man inte vill avsluta?

Vidare hoppas jag verkligen att murley o gunno kan få något spelsmartare än molinder att umgås med... Såg ni 3-1 läget där murran för puck o molinder och gunno åker o screenar bort varandra? Det finns bättre sätt att hantera ett sådant läge på...

Ja ja framåt var det roligare än på länge att se timrå spela defensiven är förhoppningsvis tuffare till nästa match.

Jag höjer demen för resolut hantering av fbk frw samt bra användande av klubban för brytningar. murley för att han kom in med det som saknas mest 1 mål o 1 ass friberg för att han kommer till skott ikväll. önerud för att även han kommer till avslut vilket är viktigt om mer än en lina ska producera.

Snart ny match o nya chanser...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
erathoo: kollar reprisen nu...får lite vibbar av Nordströms kvittering i slutspelet med 6 sekunder kvar....ujujuj, nä att va Timrå-supporter är en berg- o dalbana med mest utförsbackar
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Bad_Brett: förmågan att förlora s.k 6-poängsmatcher ska man förstås inte heller negligera då det gäller orsaker till sistaplatsen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
erathoo: all den enorma medstuts timrå hade i kvalserien ska jämna ut sej .
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Bad_Brett: jo jag förstår, menade inte att vara dryg....men fattar det egentligen inte själv heller, eller jo kanske, men som du säger, dom har inte gjort många s.k plattmatcher faktiskt, utan är väl med i de flesta faktiskt. Bristen på offensiv spets kombinerat med dåligt självfortroende är väl de enkla svaren
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

Kom igen nubben ut å shoppa

Stor stark spelskicklig , men säkert dyyyr

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

erathoo:

Ja, det förstår jag. Men det jag inte förstår är hur ni lyckas förlora med uddamålet hela tiden med tanke på att ni faktiskt tycks ha en bra målvakt och ett helt okej försvarsspel. Spelet i övrigt har ju inte SÅ tokigt ut eller.

Däremot har jag stundtals tagit mig för pannan när jag sett Rögle och AIK spela. Helt ofattbart att de ligger före Timrå i tabellen.

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Bad_Brett: hur det är möjligt? Så blir det när man förlorat minst 10 matcher med uddamålet...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

Bragd-Birger:

Det märkliga är, utan att vara ett dugg ironisk, så känns det ändå som att Timrå har varit en positiv överraskning i år. Det känns som att ni trots allt har varit med i de flesta matcher till skillnad från Rögle som har sett ut som ett klassiskt strykgäng.

Hur är det möjligt att ni ligger sist? Ni har släppt in färre mål än Brynäs och Linköping. Visserligen har ni gjort väldigt få mål, men vid strecken brukar det viktigaste vara att ha ett stabilt försvarsspel. Och Lundström är ju jätteduktig.

Växjö är fortfarande en potentiell räddningsplanka med tanke på hur usla de har varit på slutet. Vinner MoDo i morgon samt att Timrå tar full pott mot Rögle och Växjö så ser det helt plötsligt ganska ljust ut. Kvalserien ser inte rolig ut i år ni får se till att stötta laget rejält i de kommande matcherna.

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Hgos är en stor anledning till att vi torskar idag...liksom Jockes misstag. Hans misstag i viktiga läen kan orsaka att vi åker ur. Jag är inte spec. nöjd med det.

Är Hagos den som får lämna vid en spetsvärvning?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Äh . Skit i de här med hockey nu . I morgon bitti är de semifinal i australian open . Fjärran från nån inavlad elitserie i nån djävla skitsport som typ 6-7 länder i hela världen håller på med
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
orion: Lika breda som hans?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

erathoo:

Lite surt att 1-1 blev bortdömt , av nån konstig anledning

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
....sen har man väl inte sett Crippe så här pigg på en 30 matcher typ....
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

Hahl Bundy: Varje Hagos i utvisningsbåset är ett mål i arslet.

Hur stora arslen har vi?

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Bragd-Birger: Själv såg jag bara sista perioden och då var det Timrå mot domarna. Hade modo blivit så bortdömda som ni blev hade jag varit fullständigt vansinnig. Jobbar ni sådär behöver det inte bli så jobbigt i kvalserien, som det ser ut att bli.

Vad som borde oroa betydligt mer än de riktigt illavarslande rykterna jag hör om hur illa det sköts med loger och den baren. Man verkar ha gjort sig av med de trevliga och duktiga där och istället gått på vilka som är billigast. Jag vet då en sponsor som inte vill lägga en enda spänn till...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Ska man säga nåt positivt om den bittraste förlusten sen kvarten mot HV...som det känns just nu...så fixar vi KS....Om vi spelar som idag i 2:a och 3:e.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
....såja, nu känns det lite bättre. Trots allt så tycker jag det var väldigt kul att Murran såg så pass ut, otroligt viktigt för detta lag att få in en kille med lite smartness i spelet. Sen att han inte blir skitnödig så fort han får pucken o vågar utmana och ser andra spelvägar än ner i hörnet gillas starkt. Håller han denna nivå kan han (återigen) bli tungan på vågen i KS.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Laken: Må vara hänt? Är du tecknad? Vi konkar i såna fall.
"Må vara hänt." Ha ha ha...gå o lägg dig.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
zaccodog: Jag skulle gissa att många är som jag, dvs less och uppgivna. Less för att det inte spelats mer än en handfull bra hockeymatcher med Timrå som en part på ett antal år nu, uppgivna för att det enbart blir sämre.

Jag blir mer och mer övertygad om att den här nedåtgående spiralen inte kan sluta i annat än Allsvenskan. Och det känns ju lite...småsegt. Men, men. Så länge inte det också innebär konken - vilket vissa som bekant påstår - överlever man väl det också.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
....bittert.....
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Säger bra ett ord ......
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
zaccodog:Ominte annat så syns ointresset för TIK här.För några års sedan hadde det sprutat inlägg här,nu är det inte många som orkar bry sig???????
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
pmN-:inte mina Guldspnsorer utan TIKs Guldsponsorer
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
zaccodog: Jag är också TOK less på hur Timrå har skötts som klubb de senaste åren, men vem ska man lita på tar tag i detta?

Jag vet ju inte hur sponsorer känner för varje enskild person i Timrå och vad som får dem och mig att börja tro på det här? Nu när vi har nubben och lite annat folk så trodde jag det blev bättre men tydligen inte enligt dig och dina guldsponsorer eller?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
superfalle:Hadde ett långt samtal med dom som tigger pengar åt TIK och dom har fått samma reaktioner från många sponsorer som dom fick från mig nämeligen att dom tröttnat på missförhållandet i TIK.DET finns ett par stora "guld" sponsorer som överväger att hoppa av(som inte var med denna gång)pga av allt det negativa som TIK utstrålar.Själv har jag gått o sett TIK i 45år nu orkar jag knappt se dom på TV.Varför händer det med mitt älskade TIK?INKOPETENSEN O Inaveln(Modano har rätt i mycket) har fått härska alldeles för mycket.Nu är det känningar inom som får bestämmavad som säljs i kioskerna(VILKEM VUXEN MÄNNISKA DRICKER RC KOLA??????)inte jag.Därför köper jag inget annat heller.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

Jag säger til alla de som ska börja sätta sig in i sporten och hålla lite på Timrå att det enda ni behöver träna på ....är att skaka av er saker FORT.

Det kan handla allt från dommarbeslut till snöpliga förluster...så är det att vara Timråit.

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Robinson o lundström kostar oss poängen ikväll
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24

Gör vi några mål då släpps det in en massa istället. Surt!

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
superfalle:En blind höna hittar ock ett korn
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
zaccodog: ja inte faan är han nån messias i alla fall . Men visst var han bra i början på säsongen .
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
superfalle:Han ger bort mer  än blandar
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
söder över: nä . Han blandar och ger precis som bellisimo .
Kommentera


Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
superfalle: Nån som vet hur många poäng efter 42 omg ifjol ??? Vinner man inte de två nästa hemma mot Rögle Växjö så är det bara att packa ihop för de tre röfejsen i båset. Monten är inte en vinnare när det gäller såg man i Djurgården är som att be om att åka ur då. Det behövs en hårding som Hardy ,Säcken Tommy, en slippad herre ingen tuggande valp.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
KORITFW:Eller en liga i bara Timrå kommun så vi har chansen att vinna någon match under ordinarie. Timrå IK , Timrå HF , Timrå Hockey och m.fl Timrålag. Det hade inte varit helt fel.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Modano:Det finns vissa härinne som tycker att lundström ska vara förste målis.På vilka premisser?Ser osäker  ut,kan nästan alldrig täppa till varken i början eller i slutet på matcher.Måste vara den sämst att hantera pucken bakom mål,skickar puckar åt alla håll o kommer många ggr sent tillbaka i mål MM.bella ser stabilare ut,HOPPAS det var sista matchen för lundström i mål.Sen kan man ju undra varför "BÅGEN"Hedström får istid,ser han ett minsta hot vill han bara gömma sig på skitan o torka blöjan.Åsso har vi ju "stjärnvärvningen"Erixon,skulle väl platsa i kovland.kan inte skjuta gör några soloraider ibland(syns flera timmar innan) o blir utmanövrerad.IN MED MERA JUNISAR NU.ÅNGRAR ATT JAG YTTERLIGARE EN GÅNG GICK IN O SPONSRADE TIK.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
väljer att inte vara här inne något mer ikväll för min och eran skull, så förbannat jävla less på vissa här som ser framtiden på ett sånt sjukt och naivt sätt, kan snart inte hålla mig! 

Hej då för ikväll! 
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Jag röstar för att vi går med i KHL om vi åker ur..
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Timrå IK 2013-01-24
Laget totalt har väl orsakat fler poängtapp än våra målvakter men både AIK hemma och Färjestad nu...mmm, det är inte alls bra! Nästan så att det snart har vägt upp för alla de "fantomen" räddningar Jocke har gjort för oss iår...
Kommentera

1553630 · »