Håller med om de generella åsikterna nedan om de nya anfallarna: Genborg - kanonförvärv! Hekkinen - tror fortsatt på honom om han får speltid intill EP eller Lander. Lilja - känns som en miss, men tror iofs inte han tjänar sexsiffrigt, har hört 80-90. Westfelt - kan bli bra om han nöjer sig med sina defensiva egenskaper i lina tre eller fyra. Troligen onödigt dyr. Levinsson - har jag fan knappt underlag att tycka till om. Utlåning snart?
X-Län: Äh, Timrå körde över Örebro men blev rånade på poäng. Klart ovärd utgång och en väldigt sugig sådan. Man hatar ju rån på hemmaplan när det är motståndarlaget som drar på sig rånarluvorna.
Men. Fuck it. Idag såg ju allt ljusår bättre ut än mot Leksand. Efter fyra minuter i första började fler backar förstå att play booken innehåller mer än bara "slå icing när du är stressad" och då höjde sig spelet över hela banan. Bara det är ju bra och ett steg framåt.
En JJ som inte släpper första pucken och den där cp-studsen som örebroarn lyckades vispa till så hade det sett annorlunda ut. Och sen givetvis; Arntzen sin vana trogen gör en idiotmatch mot just Timrå. Ett par sylvassa lägen gör han de avgörande räddningarna. Lander i slottet? Wedin i slottet? Ska naturligtvis vara mål.
Man visste ju dock att det skulle bli en förlust när Tv4 oavbrutet poängterade att stackars Örebro minnsan inte vunnit en bortamatch på sju försök. Ridå ner.
Och vet ni? Tror inte det här är sista matchen för den här säsongen som Timrå glömmer bort att ta betalt.
Jag och även andra har gnällt mycket på målvaktsspelet idag, men vart fan är produktionen från forwards? 4 mål dom 2 senaste matcherna varav 1 mål från en forward... patetiskt. Då har vi även mött lag på nedre halvan. Dags att steppa upp nu för i helvete, Lilja, Heikkinen, Pääjärvi, Lander osv. Tryck till puckjäveln när ni har läge, istället för att såssa på en extra sekund varje gång så att chanserna försvinner.
Är svårt att vinna hockeymatcher när man bara gör max 2 mål per match, speciellt om målisen råkar var mänsklig en kväll och inte står på huvudet.
Woody Jokinen: Inte oväntat med tanke på motstånd, men så jävla surt. Lika tragiskt med alla domedagsprofeter som kravlar upp från underjorden när det går illa.
Man får gärna kritisera när det går illa, men då ska man fan visa sig när det går bra. Annars kan ni stanna kvar under stenen.
Hypocrisy: Örebro och HV de klart sämsta lagen i ligan tillsammans med Leksand..Att förlora hemma mot detta grislag är under all kritik. Jag mår dåligt på riktigt.
Annars spelar man bra. Men det är fan vad man passar folk som har sämre skottläge än en själv. Ser fint ut i statistiken, men hälften av skotten är från vinklar där det krävs en tavla av Arntzen för att det ska bli mål. Farliga returer visserligen, men Öret-backarna har ju inga större problem att låsa klubborna framför mål.
Funderar på hur man ska komma till rätta med det här. Kommer det verkligen bara släppa för Hartmann, Heikky, Wedin? Den sistnämnda rimligen, men Hartmann/Heikky? Lilja känns totalt ofarlig. Risk för lååånga tre år på det kontraktet.
Hardegård saknas verkligen. Väldigt lite hot från offensiva blå när man har statiskt tryck.
BaraTikare: Kan Walli bara undvika dräll med pucken i fel lägen (pucktransport ur egen zon, t.ex) diggar jag den också hårt. Passningsspelet mot Lekis liknade ingenting, det måste upp, liksom den fysiska biten. En annan sak som jag inte känner till om T.S upplyst sina adepter om är ju att matcherna de facto startar samma sekund pucken släpps.
Som vi uppträtt på slutet trycker vi på full gas först nät nöden så kräver, alternativt full-panic mode.. Det är fullt tillåtet att komma ut i ledning inför sista och ha det mindsetet istället. Mycket bättre, if you ask me.
Man kan ju se allt i sin omgivning ur alla möjliga märkliga synvinklar och perspektiv men kanske kan man tolka den olåsta delen av artikeln som att Backlundstiden är förbi och nivån organisatoriskt måste upp…
- Vilket jävla djur Hartmann (bästa forwarden igår!) varit sedan bottennappet för några omgångar sedan. - I nuläget upplever jag att vi inte har en enda formation som klickar offensivt. Och tror tyvärr att vi har dåliga förutsättningar för att få ihop en formation som kan leverera offensivt över tid. Om vi håller oss kvar i ligan detta år är det tack vare högpresterande målvakter och en stabil defensiv i kombination med att HV71 och Leksand är historiskt usla. - Mange är en spelare som har kapacitet att fortfarande göra skillnad! Tror inget annat! Vi behöver försöka få igång honom. Jag föreslår att han och Lilja byter plats några matcher. Men det kommer givetvis inte ske, Lilja verkar av någon obegriplig anledningen vara TS favorit. Jag ser vissa kvaliteter, absolut, står ofta rätt, spelar ”moget”. Men svag på pucken, ganska långsamt, och begränsade offensiv (på denna nivå). I en tilltänkt toppkedja blir han tyvärr ett sänke. - Sedan Sudden förlorat sin lekkamrat Hardegård har han sett vilsen ut. Forsmark svarade väl på petningen och gjorde (utöver målet) en bra insats igår. Även Pilö gjorde nytta. Just nu tycker jag Sudden bör vara den back som sitter på sidan när Hardegård återvänder.
roger_sundsvall: Vi kommer till spel med en riktigt usel attityd ikväll. Resultatet av det ser vi redan efter 14 sek. Spelarna gnuggar på lite halvhjärtat och det ser ut ungefär som att de var och en - med några få undantag - hela tiden väntar på att den ene lagkamraten ska göra det den andre skiter i. En sån jävla tur att Timrå inte blir nollade.
Såg att Timrås kommunalråd menade att en hall i Sundsvall var helt uteslutet, Timrå ik tillhör timrå och inget annat. Ska kommunen sola sig i TIKs glans så får dom även ställa upp ekonomiskt.
Villervalla: Om du läser hans senaste svar till mig så ser du att han vänder 180 grader i sin agenda, så han har knappast någon egen åsikt än någon annan. Han har nog snarare alla åsikter.
Sakic: Jag har lite att göra idag men tänkte ändå fortsätta ge lite konsumentupplysning. Så här kommer också sammanställningen för säsongen 2024/2025. Timrå fick alltså 7 matcher, det var 3 matcher mot modo, 2 mot brynäs och 1 mot leksand resp. färjestad.
Joslan00: osäker på om du raljerar men du sätter ju fingret på det. Det är sjukt bra att vi är med så högt upp som vi är, med så många bortamatcher vi haft hittills.
Välkommet att Wedin vaknat men vi måste få mer offensiv push i det här laget för att vi ska hålla i tabellplaceringen. Ingen skam att torska mot Frölunda men det måste vara fler än Dahlén som hotar..
Montén Python: Ja det är förtvivlat svårt med effektiviteten! Men defensiven sitter, och jag tycker att det är bra att vi har börjat i rätt ände! Målen kommer!
Bra match, vi möter seriens överlägset bästa lag på bortaplan och spelar jämnt! Frölunda är effektiva och har liite mer flyt än oss! Men nästa gång så ska indianerna få några fjädrar rykta ur fjäderskruden!
Smörgåsen : i effektivitet är vi sämst i hela SHL.. Framtunga som det pratats om i flera år är vi inte i år... dock skapas ju chanser och jag tycker att sett över hela matchen är vi minst lika bra.. om inte bättre än Frölunda.. Lasse och ramen räddar Frölunda och bärgar 3 poäng åt dem i kväll . Man är nöjd över grabbarnas insats då det man ändå får ses i ljuset av att det var ligans starkaste lag vi mötte.
Har lite svårt att förstå artikeln i ST om Boyce frånvaro i spelande trupp. Vem eller vilka ska han ta platsen av när alla är friska ? Samma gäller Levinsson. TS säger det de flesta förstår. Andra går före. Denna säsong torde vara den sista som spelare för den gode Boyce. ingen fler förlängning tack.