1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607576 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Apropå nånting...
Har lite svårt att förstå artikeln i ST om Boyce frånvaro i spelande trupp. Vem eller vilka ska han ta platsen av när alla är friska ? Samma gäller Levinsson. TS säger det de flesta förstår. Andra går före. Denna säsong torde vara den sista som spelare för den gode Boyce. ingen fler förlängning tack.

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2025-10-16
Tom Topp: Nämen hörrini. Det är fredag, vi vann igår. Whisky och slökolla på Löven-Modo ikväll, det är ju ändå en bättre liga än shl enligt vissa. Trevlig helg Timråiter

jhnd91: "Detta är inte menat som kritik"

Är väl helt okej att vara kritisk över introt, det har blivit bedrövligt. Känns även så jävla div 3 att man åker in till Guns N' Roses.

Zäta75: Jag kommer ihåg en match i fjol när Timrå totaldominerade SAIK halva matchen. Jag minns en match när Pudas gick in väggen i sydöstra sarghörnet.

Det här var inte en sån match.

Men ok, att släppa in endast ett mål idag är en bedrift.

❤️🤍

Zäta75: smakade fågel det här

Synct: Så rättvist!....

Kerstin_k: otroligt vaksamt av domaren att se lilja hålla fast skellefteåspelarens hand med sin nacke.

Svag domare…

Saikare filmar på Dahlén och tar sedan tag i hans klubba mitt framför domarn…

Svagt riktigt jävla svagt

Ingen integritet att skriva hem om där inte…

Den där baljan kan Wedin ge till Hartmann

Fy fan vad han jobbar!

Barres boxplay

Andersson: Hoppas att Barre har lite mer tur idag än förra matchen med skadeskjutning o allt för de va nära mål flera ggr då!! RÖD O VIT HOCKEY DYNAMIT IKVÄLL!!!!🤣🤣🇱🇸

KulltorpsOlli: Jag föredrar faktiskt samtal utan hot och påhopp. Om tonen fortsätter åt det här hållet kanske det snarare är du, Troll Olli, som riskerar att bli olämplig i tråden

Rip Kirby: Kort TIK-Hymn.
-Ångest är vår arvedel.
Fräls oss, vinn!

Stridhsyxa: Ikväll ställer vi vårt hopp till krafterna från högre makter för att kunna sätta stopp Oscar Lindberg, Folke Pudas och vad faen alla i Skellefte nu går under för namn ;)

På bilden ser vi - kom igen, ni har väl koll? Jo, Skeletor - en fiktiv karaktär i serien Masters of the Universe. Skeletor är huvudskurken i serien och He-Mans ärkefiende.

Skellefteå är förstås på inga sätt oslagbara, men det kommer krävas en riktigt stark insats från Timrå ikväll för att kunna få med sig alla poäng hem. Kämpa Timrå!
Uppladdat:

500x0-skeletor.png

Samuelsson + stridh 👍

steveroper: den där journalisten verkar vara Aftonbladet material. Kanske gå side by side med Ros nån vecka och sedan har de en ny hockeyjournalist, klappat och klart.

Labban: Det är inte första gången som Lunneborg blåser upp saker! Känslan är att han hade lite otur när han gjorde sitt yrkesval!

de bästa sättet att tackla bad press är att hoppas på en större nyhet..

backlund räddades av gongongen 😂
Uppladdat:

500x0-img8870.jpeg

steveroper: Vore på sin plats att ngn ifrågasätter ST:s drev mot Timrå.

De kanske skulle gräva lite i andra föreningar istället och se vad som kommer upp till ytan. Jag sätter min whiskeysamling(den e stor) på att man hittar samma saker överallt, i mer eller mindre form.

I alla föreningar jag varit delaktig i som aktiv mm, så har detta varit en del av verksamheten. I olika former.

Tråkigt att tidningen utnyttjar Timrås status för att sälja sin blaska.

Barkborren: Nä men är det inte lite roligt att allting alltid sker utan Backlunds vetskap, enligt honom själv. Ren jävla skitsnack.

VST: Om inte folk vaknar nu och förstår att det behöver rensas upp i föreningen så kommer folket aldrig vakna. Timrå IK kommer att vara ett minne blott om dom får fortsätta smutsa ner våran fina förening.

Tog och vart medlem på Timrås youtube-kanal. Innehållet var faktiskt bra, Genborg och Freij verkar ha riktigt skönt tugg mellan varandra. Frågan är dock hur ofta dom lägger upp nånting där? Tog nog knappt en timme att gå igenom allt content som var uppe. Nu förväntar min sig kanske inte as mycket för 29kr, men får man en video i veckan iaf?

Oavsett är man ju glad att ge några kronor till världens finaste klubb.

{157620}: Haha så var det! Sen måste jag tillägga att det är otroligt mycket som blivit bättre också. När jag började spela fotboll var jag lång och gänglig, sprang förbi de flesta. Dock fattade jag inte offsideregeln. Tränarna (=några av spelarnas farsor. Tränarutbildning, vad var det?) ömsom skrattade åt mig, ömsom idiotförklarade mig. Offsidekungen myntade en av farsorna. När vi åkte på cuper satt tränarfarsorna och medföljande farsor och groggade på kvällarna. Vi ungar hade massor av frihet 😁

Heffners: Nu är du bara tröttsam..

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-10-11
Hank: Japp, ingen kan skriva så bra ”avgå alla”- dramaturgi som Brynäsboken

Zäta75: Att öjebjo tappar ledningen sent i matchen mot karlstatösera gör absolut ingenting. Skit ska skit ha!

Tittar på Brynäs mot Ät Ägg! Och Brynäs är verkligen motsatsen till Timrå. En jäkla offensiv men ett försvarsspel som håller HA klass. Det känns bättre att vi har börjat i den här änden!

P A: nej inte sexigt . Men sen är det ju inte vi som bortalag som ska bjuda upp till något skönspel heller.
3 poäng är 3 poäng oavsett hur det ser ut...stilpoäng delas inte ut
Rätt tight serie .Känns som att den inte kommer sätta sig riktigt förrän omg 20-25 eller något sånt. 🙄

FH - avdammad: Det som kallas en bra spelad bortamatch.

Tom Topp: Okej en sån, fem öl och fem whisky så är den sebar alltså.🤣 Jag får glädjas mig åt två vinster iaf.

att vi ligger 3.a med detta spel
är ju otroligt

Zäta75: Härligt mål av Dahlen

FH - avdammad: Ja haha har sällan sett papperspsyken som här.

Montén Python: Ett stort steg för mänskligheten och ett litet steg närmre ifrån kval!

Såja 3 poäng! Nice! O Hartmann kommer drömma mardrömmar 😄

DAHLEN aka bankrobber!!!

roger_sundsvall: Yeeeeezzzzz Da'n såt'en igen Jooooonnntte!!!!!!🤣🤣🤣🇱🇸🇱🇸

Hela grejen med Genborg borde vara bevis nog för att antibgen har man det eller så har man inte det. Han har visat mer nu än vad Hartmann gjort på alla sina chanser i en toppkedja.

Ner med Hartmann, Westfält, forsmark. Upp med Eriksson, Pilö och Walli.

Herminator: Va fan vore vi utan dalle och Genborg, synd att vi kommer tappa båda inför nästa säsong.

BaraTikare: Slapp manöver? Ett målgivande pass, vad begär du?

börja med
Westfält,lilja,levinsson,päjärvi,forsmark
UT

Montén Python: in med Frej på blå.

Klassisk domaren ska stå i centrum utvisning!

Först sparkar man sönder Walli så inte Malmö får mål i räven sedan:

Vaffan var det där för utvisning?
Ska Enroth vara konsekvent på den tolkningen så är det specialteams resten av matchen…

Ovårdat av Dahlén att ge Enroth den där!
Sluta peta med klubban om det inte är pucken eller om En klubba ska lyftas!

Olyckligt med tanke på hur mycket insida norr om röd Timrå vill spela…

Synct: ja om inte Barre är given i OS blir man ju förvånad

Hälge: Pilö med på laguppställningen. Det var ju bra iaf.

Tom Topp: Henrik Evertsson i Plastsjö är väl ett bra exempel på att det är viktigt med rätt folk på ledande positioner. Saik gör också mkt rätt år efter år. Ett dåligt år för dem är väl typ sluta 5a å sedan ut i kvarten... det är typ vårt bästa scenario på 20 år. Deras publiksiffror motiverar inte direkt att de skulle vara något topplag utan det handlar om att göra rätt saker kontinuerligt

steveroper: Just o precis! Det var det vi signade på när vi blev fast för den här föreningen.

X-Län: hahaha såg precis presskonf. mellan Luleå o HV. Men jösses...Bulan är nog den sista person som ska klaga på filmningar. Han har så klart rätt i sakfrågan men börja med att städa upp i det egna ledet. Nä, där sjunk Bulan i mina ögon - jag tar det som att han är under press efter Luleås start i serien.
Noterade också att deras Pontus Andreasson åkte ut för "Abuse of Officials" efter övertidsperioden.

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-10-09
Några kuggar skulle behöva haka i ganska snart.
Tre exempel på där det måste hända mer om vi ska hålla oss från nedre kvalstrecket.
- MPS 0p på 10 matcher.
- Hartmann 1 mål på 10 matcher
- Wedda 1 mål på 10 matcher.
Bättring kräves.