1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607577 inlägg · 6214 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-10-02
Montén Python: EP har sjukt hög lön. Tyvärr långt över vad han borde ha. Men i ärlighetens namn, Wedin har inte motsvarat lönekuvertet heller ännu.

Kerstin_k: Jag såg Aftonbladets intervju med Nubben. Jag fick inte jättebra vibbar över nästa års lagbygge.
Endast Boyce och Wallis kontrakt som går ut på forwardssidan.

När han kom in på om Dahlén drar så lät det: En hög lön att kunna värva för.
Kommer kanske "inte kunnat ersätta exakt rakt av, men vi kommer kanske få bygga på ett lite annat sätt"

Hoppas innerligt inte att bygga på ett annorlunda sätt innebär att värva som vi gjort för att täcka upp för Hållander och Kapanen... 🙏😱

Söderöver: Ja och för att ge Modano rätt, så saknat vi också lite fysik på det. Då vi inte ersatt en sån som Lundmark. Visst att Genborg ger en tackling då och då. Men Lundmark, där gick benen på ett helt annat sätt och han smällde gladeligen på.

Summa summarum. Nubben har tyvärr varken lyckats täcka upp Hållander och Kapanens uttåg, och på det tappat lite fysik.

Så för att glädja både Modano och mig.
Så får Nubben gärna värva en fysisk kanadensisk center med näsa för mål. En som kommer in med vinnarskalle och som kan ge lite energi till gruppen. En som glädjer alla helt enkelt. 😁

Heffners: Pettersson gör ju ingenting? Svag i det mesta hittills. Han är så jävla mätt. Pääjärvi? Är han också med? Inte sett karln på dessa 8 matcher. Karln är helt slut. Nubben/kimmo har värvat in sig i ett hörn. Med klister.

Det vidrigaste av allt är väl att den fjärde torsken känns ju så jävla given att man vågar betta en månadslön på det.

Vi ska alltså vinna med dessa förutsättningar emot oss:
- Förmodat skadad Hardegård
- Eventuellt skadad Svensson
- Eventuellt frånvarande Dahlén
- Jippomatch med Rosa-bandet tema.
- Luleå med två raka torsk i ryggen

Lomond: Men där blev det godnatt.

Harde o Dahlén är sjukt viktiga det visar sig idag. Poängchans än så det är nice.

Sanyet: Tar vi poäng idag så får jag direkt och köper en trisslott.

Och Forsmark är Europas segaste PP-spelare på blå, han drar ner tempot något fruktansvärt, har han permanent feber denna säsong? In med Freij i PP för fan.

Svårt att snacka bort ett matchstraff här när man ENDAST träffar huvudet.

Fan vad jag hatar den där jävla låten

Sv: Apropå nånting...
Montén Python: Örebro har ju varit extremt aggressiva och lyckats värva från många andra SHL-klubbar till sitt hockeygym. Har hört att många andra inte är jättenöjda med deras agerande, men samtidigt är det enligt regelverket.

neutral: precis! Och nu satsas det väl rejält på J18 och J20 med Pelle Hallin bl.a. och så lillchalle och Zäta som scouter. Men det går ju inte att förvänta sig omedelbara resultat. Men på sikt blir det nog bra!

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2025-09-30
Lomond: nu ha ja ingen aning om status o diagnos på harde men förmildrande kan vara att om de bara är ett skott som tar illa o man vill undersöka under match så sväller foten direkt så fort skridskon flyger av o de är ofta en förklaring till stt man inte spelar färdigt matchen . behöver inte vara fraktur men du får helt enkelt inte på dig grillan 😅

men vi får helt enkelt hålla andan

Söderöver: Det är ju inte kontakten i sig som han åker på, det blir en 2a enligt regelboken för att Lilja blir intacklad i målburen och skadar sig, sen kan man ju tycka vad man vill om det.
Uppladdat:

500x0-g2hmrdoxwaam6fw.jpeg

BaraTikare: Ja, 4500 är riktigt pinsamt. Finns inga ursäkter.

Smörgåsen : Du såg väl matchen idag? Westfält var efter Juel vår bästa spelare. Han gör få misstag i egen zon, dominant i närkampsspelet, förhållandevis snabb skridskoåkare, tar smarta mogna beslut, täcker upp för lagkamrater, vinner viktiga tekningar. Kommer han vinna den interna poängligan? Antagligen inte. Men hellre vinna med 1 - 0 än att förlora med 4 - 6, eller hur? Sedan har han väl inte riktigt fått chansen att ta en mer offensiv roll? Tror att t ex han skulle kunna sköta Genborgs uppgift i andra PP rätt skapligt och peta in några puckar.

En positiv sak att ta med sig efter den här matchen: PK 100%.

Zäta75: Wallin och Hardegård absolut. Men Lilja har varit förvånansvärt mjuk tyvärr.
Tycker faktiskt Heikkinen sticker ut mer i spelet i 5 mot 5 i så fall!

En center värvning vore ju välkommet. Men lär tyvärr inte hända.

Men Hållander-Kapanen ut,
Levinsson-Heikkinen-Lilja och Westfält in.
Nog gick inte ekvationen riktigt ihop redan på förhand..

Montén Python: Vi tappar ju också Hardegård och Lilja under matchen, det är klart att Rögle blir tunga att möta då, inte minst efter en andraperiod som måste ha sugit ut merparten av energin i laget.

Westfält måste få tid att komma in i det. Någon här sa att han tar Boyce före Westfält, det är verklighetsfrånvänt. Heikkinen tycker jag försöker och försöker men det där sista saknas. När det gäller Pääjärvi så saknas precis allt. Han står inte att känna igen om man jämför med bara förra säsongen.

Stridhsyxa:

Wedin - Lander - Heikkinen
Dahlén - Eriksson - Hartmann
Lilja - Pettersson - Genborg
Pääjärvi - Westfält - Walli

Zäta75: man måste ändra om i kedjorna. Det kommer inte funka att ha Genborg i topp6 osv. Han gör inte dom poängen även om han gör en bra säsong. Vi måste få igång tilltänkta toppspelare som Heikkinen.

Kerstin_k: Det är bara att gå back to basics. Tillbaka till det vi gjorde så bra de första 4 matcherna och köra de kedjor vi körde då om alla är tillgängliga. Då såg det riktigt bra ut. Kommer ta tid att få Skägget i bra form. Nu kanske han får spela mer än tänkt om Hardegård blir borta ett tag. Jag anser att Pilö ska spela. Korta tankar direkt efter match.

Bragd-Birger: Måste säga att jag är rätt orolig.
Vi har liksom inte mycket marginaler med vår rätt trubbiga trupp.

När då inte ens energin finns där. Då kommer vi kunna få en rätt tuff säsong framför oss.

Oron började infinna sig redan i matchen mot HV, och det har väl bara gått nerför sedan dess typ.

Det blir ett eldprov mot ett Brynäs på torsdag, som väl visserligen är mer mentalt nedbrutna än oss. Men då vill jag gärna se att vi är kapabla att föra en match igen.

För dessvärre ser vi mer ut som åskådare på isen just nu.

Tacksam för en bra start poängmässigt denna säsong. Men det är så mycket som börjar peka på att min oro inför säsongen börjar visa sitt rätta ansikte.
Oron att vi skulle stå med ett för trubbigt lag.

Just nu är vår bredd produktion så mycket Icke godkänt som det bara kan bli. Fler måste steppa fram nu!
Vi kan inte lite på Didde hur länge som helst..

JonteD: vi behöver ha andra än Dahlén som gör mål. MPJ vart är du, dax att kliva fram snart

VI VINN IKVÄLL RABBUSLINGAR 🥳🥳🥳
LÅT DÄ RINNA LÄTT I STRUPUSLINGEN 🍾🍾🍾
Vi vakna i 3 e å gå på knock 💪💪💪
HALLELUJA 🙏🙏🙏

Smokey: Vi ser ju ut som ett gäng pensionärer som står och tittar på...ett mirakel att Juel inte släppt in 5-6 puckar.

Montén Python:

Personligen tycker jag Westfält gör sin bästa insats hittills.

Kerstin_k: poängkung Didde

Simmalugnt: Didrik bidrar med så djävulskt mycket offensiv spets.

Heikkinen, där händer det inte mycket. Kanske hans skott är ett fall för efterlyst?

En sak jag vill se ikväll är att vi håller tätt den första minuten eller två! Ja förutom en vinst alltså.

Rip Kirby: Tack! Slipper gärna den fullständigt ointressanta U20-tråden 🙏

Sv: U20
Heffners: och varför skulle inte Torines vara med på egna meriter? Troll

FrOllik: Gjorde en assist mot Detroit igår.

Andersson: Har inte tänkt på förut men du har rätt. Klar Titanic-varning på den. =)

Sanyet: Glöm inte att de har ett exklusivt hockeymuseum som Öviks kommun betalat.

Det gäller bara att de snart berätta vart det finns, Övik är så stort.

Sanyet: De ligger säkert i hårdträning inför slutspelet.

Rip Kirby: när tar Freddan över efter Karlin?

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2025-09-27
steveroper: Ursäkta, men stavas det inte Väckschöö?

Rip Kirby: Ja att Timråklubban är det som sänker Jacke är en grej. Men att domarna inte blåser av spelet när han blir liggandes är en annan femma.

Montén Python: Ja det var en…slätstruken historia. En tråkig match där vi bjöds in att ta kommandot men vi tackade nej.
Förutom Dahlén så var det inte många som verkligen ville vinna och offrade sig.
Nä, denna match gav vi bort pga dålig inställning enligt mig.
Jag kan tycka att vi kan begära mer av laget.
DIFarna var allt annat än bra, vilket gör torsken så onödig.

Andersson: Jag blev så less på den naiva dump and chase hockeyn vi gång på gång försökte oss på mot DIF.

De läste ju sönder den per omgående och sedan kändes det mer som om vi frivilligt gav bort pucken så jäkla många onödiga gånger.

Nu kan skitisen på Hovet ha spelat roll men likt förbannat måste vi komma upp i passningskvalitet.
Man kan inte notoriskt fortsätta dumpa när det inte funkar.

Nu har vi Rögle hemma på tisdag.

Jag hoppas på bot och lite bättring då.
Sitter på läktaren och vrålar och stampar efter bästa förmåga, det är allt jag kan bidra med.

Hockey på Hovet är en jäkla skitsport.

Modano: Så e de men varför har så många tyckt att Jonte ska bänkas en lugn fråga när han e en i laget som står upp o gör de han ska o många vill göra samma sak men ibland funkar inget!!🇱🇸🇱🇸😎

SPOODI: Tack kära norrlänning!
Vi är klart bättre.
Lugn bara lugn.
Vi ska kicka ut dom ur SHLigen...
Välkommen tillbaka. Ni eller Löven så vi får lite mer norrlandstyngd i ligan.

Njuter av Dalles avslut asså!

Men se på hur man i pushen ska ställa upp…

DET GÅR INTE! Spela enkelt för helvete!

Man hade glömt hur vidrigt det är med förluster, det gnager i själen.

Vi har en spelare som är klinisk i sina avslut i alla fall. Snyggt Dahlén!

Vi har 4 raka nu för eller senare tar det stopp. Det är en så jämn liga, går inte att vinna varenda match. Ibland ser det ut såhär.

Smokey: Vi åker ur!!

Avgå alla!!!