ChriZt3r: Nej, att polisanmäla händelsen är att överdriva och ta saken till sin spets. Det jag inte kan förstå är att börjar motspelaren blöda näsblod blir det botbänken direkt men bryter man ett revben på han så är det bara att spela vidare utan att domaren ens höjer ögonbrynet.
Ikväll spelar Timrå ny match på hemmaplan, dessvärre utan Henrik Petré som ligger kvar på sjukhus för observation och som vi knappast får se mer av i den rödvita tröjan. Mikko Laine följer med sitt HV71 upp till Skelleftå för toppmötet och fler vårdslösa tacklingar.
Redigerad kommentar
Glädjs fortfarande över segern senast nere i Jönköping men när man läser att Petré fått ena lungan punkterad och Laine som är erkänt ful inte ens åker ut på en utvisning för förseelsen blir man onekligen arg och förbannad.
Blir väl knappast något efterspel men jag drar paralleller till Jämtin-rättegången. Kan det betraktas som misshandel och bli rättsak? Jag tycker Timrå bör författa en skrivelse till Hockeyligan/Svenska Ishockeyförbundet där man ber att få händelsen utredd. Är det tal om ett överfall? Vad sker om en privatperson skriver till Hockeyligan/Svenska Ishockeyförbundet eller om vederbörande skickar in en polisanmälan?
När Ledin och Jämtin har lagt av och äntligen ägnar sig åt att spela ishockey, Ward är skadad så dags för nästa rötägg att kliva fram.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
RocknRolf2: Äh, du överanalyserar det jag skriver. Det är inget fel att vädra sina åsikter här. Vare sig de är positiva eller negativa. Jag har inget emot forumet som sådant.
Men när det gäller att visa engagemang för att nå förändring så är det här fel ställe att skrika på tycker jag. Men man måste ju inte vilja nå det. Vissa nöjer sig med att skriva avgå här och sedan inte göra mer än så och det är helt okej.
Men ska man titta på hela supporterskaran så är det oroväckande att så få visar det större engagemanget och står på barrikaden och kräver bättring. Timrå IK är trots allt inte bara en klubbledning. Timrå IK är oss allihop och det är klubbledningen som jobbar för oss och inte tvärtom.
Så om hockeysnack som det sett ut nu står för den allmänna supporteropinionen så är vi en väldigt handlingsförlamad supporterskara.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Kattgubben: Bara hoppas hans rehabilitering går fort och utan komplikationer oavsett om vi får se honom igen i Timråtröjan eller inte.
Hade velat se honom i E.ON Arena imorgon.
RocknRolf2: Nu var diskussionen snarare en fråga om huruvida hockeyforumet svarade upp som mätverktyg för att likställas med den allmänna oponionen bland supporterskaran. Att accptera forumet för vad det är så klart något annat. Det har i alla fall inte jag några bekymmer med. Då skulle jag radera mer.
Sedan så tycker jag självfallet att det är tuffare att gå fram till någon och berätta att man tycker att personen ska avgå än att skriva det anonymt på nätet. Det borde väl de flesta tycka?
Att ta protester till läktaren är att ta sina åsikter till ett ställe där de kan bli hörda. Är man inte villig att det steget så anser i alla fall jag att det där riktiga engagemanget för klubben saknas.
Eller så känner man kanske att ens argument på nätet inte skulle hålla i ett verkligt sammanhang.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ha ha Ja nog var du raljant alltid! :) Jag har varit borta o har inte kunnat svara förräns nu.
Tack för du tog dig tid till att ge mig lektioner i föreningens demokratiska principer o hur det fungerar men jag VET hur det fungerar.
Tack ändå för att du tog dig tid. :)
Mitt inlägg var provokativt o det var meningen, jag fick ju ingång dig.:)
Se vilken debatt det blev.
Sen var det inte jag som sa att 98% ville se Challe gå, även om jag ingår i Procenten, som egentligen är mindre. Det jag sa var att jag hittills inte mött en person in real life som vill ha Challe kvar, om det är nu eller efter säsongen det vet jag inte vad alla tycker.
Själv skulle jag nog inte hylla eller ropa in Challe som klacken gjorde efter LHC matchen, Jag hade gått därifrån då.
Däremot hyllar jag laget.
Redigerad kommentar