OlliJanne: Du måste låta muskler vila efter träning annars finns risk att du blir övertränad med skador som följd. Det gäller oavsett nivå, inklusive elitidrottare.
Å nu kommer ett sånt där jävla uppehåll igen. Svar från Ante på frågan vad de ska göra under uppehållet: "Nu kommer vi att träna tufft måndag, tisdag, onsdag. Riktigt tuff träning. Sedan återhämtning torsdag, fredag och lördag". Borde inte en elitidrottare klara mer än 3 dagars tuff träning utan att behöva 3 dagars vila? Eller är detta nån ny Nils van der Pohl träning kanske?
Propagandus: Enligt mig är Andersson bra för sällan så där blir det ingen förlängning. Albin Lundin bör det inte förlängas med heller om han inte hittar en växel till och spelar som igår eller bättre majoriteten av resterande matcher.
Alvarez börjar man ju gilla mer och mer. Han har åldern emot sig visst. Men visar hjärta i det han gör. Är han i denna form kan vi förlänga 1 år kanske.
Palola om han fortsätter såhär är det 1 års förlängning på direkt utan att tveka om han inte blir för dyr.
Tom Topp: Ja kan Alvarez tänka sig lägre lön och att hamna i typ 4:e kedjan så får han absolut stanna. Hans arbetskapacitet lär inte försvinna bara på 1 eller 2 år. Jag tror att Alvarez köper lite speltid för att i den ålder han är i nu slippa flytta hela familjen för ytterliggare nått kontrakt sina sista år nån annanstans.
Tom Topp: Sedan är ju frågan, ska någon egentligen bort, det är ju inte hos dessa herrar problemet sitter, det är väl snarare i att vi inte får ut produktionen hos de "bärande" spelare som förväntat, får vi ut det så borde det räcka jäkligt långt.
Propagandus: Åldern på EA och AL är ju inte något problem, och som Alvarez och som det ser ut Palola så tillför de laget jäkligt mycket. Jag säger som Brasse, fyra stycken, en ska bort, vem?
I min värld beror det på motivation hos Palola och Alvarez men har de den ska de vara kvar. Lundin har smartheten och Andersson har rivet. Tyvärr för Andersson är att fast han jobbar som ett troll händer det inte mycket, han tappar mest Puck hela tiden när han har den och en spelare som bara kan spela utan puck är inte bra. Han får gå om han inte växlar upp ordentligt.
Villervalla: Andersson, Lundin, Palola och Alvarez är utrymmet vi har för att förstärka med starkare namn bland forwards. Har svårt att se att dessa blir kvar med tanke på ålder / prestation om vi nu vill bygga oss starkare för att gå djupt i slutspel, men man unnar ju verkligen Lundin att hitta en jämn hög nivå likt igår.
Tom Topp: Lundin kanske inte är den flashigaste spelaren och även tagit några dumma utvisningar men han är jäkligt smart i sitt spel som kanske inte märks jämt. Han är ju även beroende på de spelare han har runt sig för att få ut sin smartness för fattar de inte så blir det ju inte bra. Jag gillar Lundin och tycker han ska vara kvar men i rätt omgivning.
Är det Roxette att notera att Elias skjutit hårdast i världen i skills competition 2023? Inget man såg framför sig när han gjorde sina första byten här :D
KulltorpsOlli: håller med där. Han måste hålla nivån som han hade igår om han ska ha en chans på nytt kontrakt! När det gäller Eronen så tycker jag att han är stabil utan att glänsa, men det har vi andra till. Eronen ska vara kvar, till rätt lön naturligtvis!
Sputnik: Angående Albin. Och med all respekt för honom och vad han gjort för Timrå IK. Det är lätt att glömma 40 omgångar när det ser bra ut i den senaste. Albin har väl med all tydlighet, i 40 omgångar, bevisat att han INTE räcker till. Min åsikt bara.
Sputnik: Jag vill ha kvar Eronen. Han gör sällan bort sig och är stabil. Gjorde många mål på försäsongen från blå så potential finns där. Om han vore dålig skulle han inte bli uttagen till finska landslaget.
vonDöbeln: Att man aldrig ska bli kvitt denna vidriga händelse. Det är ju fan som att betala skadestånd till sin förövare. Rekordstora sådana också. Givetvis bör vi som kollektiv gå ihop och swisha för att visa på hur SINNESSJUKT dåligt behandlade vi alla kände oss, och att Ante bara talade för oss alla. Sedan att SHL censurerar minsta lilla yppande om domarinsatsen i deras artiklar gör ju allt ännu mer Kafka-liknande.
Jag har aldrig, och kommer förmodligen aldrig, vara med om något sjukare än det Claesson uppvisade den där lördagen i januari. Och jag kommer aldrig sluta prata om övergreppet.
DenRöda: Ja det är ändå ett pussel han har framför sig den gode Kapanen. Får vi dessutom in Bernhardt så känns det som en ren ersättare till Stenqvist.
Rindell är allt Stenqvist inte är just nu och offensivt sett så myser väl motståndarna när det är Stenqvist som har puck och lägger alla skott i täck.
Nej tack för denna tid Stenqvist som sagt. Eronen är lite mer svårbedömd men jag landar i att han ändå är lite för trög på grillorna, vilket gör att han hamnar lite i trångmål ibland.
DenRöda: jag tror att Kapanen går efter vilka som visar skills så här i slutet på säsongen. Att det åtminstone blir Play in kan vi väl vara överens om. Väl där lär det visa sig vilka som lyfter sig över "serielunken"!
Olli Hahl: Stenqvist och Eronen är 50/50 i att förlänga enligt mig.
Just Stenqvist är fortfarande ung och kan växla ut sitt spel mer. Det defensiva är bättre än någonsin i sin karriär från honom fast han gjort väldigt mycket misstag och är klen i närkamper. Godkänd får jag säga ändå. Men någon 150k back är han inte.
Eronen är godkänd i defensiv och i mittzon skulle jag säga. I anfall är det lite brister som kan förbättras över tid.
Vi kommer få ett väldigt slagkraftigt lag nästa säsong. Helvete.
Olli Hahl: Nej Stenqvist blr se sig om på annat håll. Eronen känner jag mig oskäer på med, ser gärna att man hittar nått mer skridskostarkt där ändå.
Forwardssidan jag lite kluven över med. Andersson kommer nog ej få förlängt men både Alvarez och Lundin gör ett gott jobb nu. Frågan är ju dock bara vad som är på väg in och om de får plats.. Palola till en "billig" peng kanske inte vore så dumt heller. 😁
Kapanen till Expressen när de intervjuar alla sportchefer i SHL.
3. "Hur långt fram ligger du i nästa säsongs arbete med truppen?
– Väldigt långt framme. Vi har inte spikat laget, men vi är väldigt nöjda med kontraktssituationen. Vi får se var vi ligger och hur det går i slutet, så får vi se vad som behövs till nästa år. Vi har två till fem luckor att fylla, fem är absolut max."
Det måste väl nästan innebära att Kapanen har spelare utifrån klara redan nu till nästa säsong?
DJ Hemp: Been there… Done that! Till slut gick det inte. Nu har jag världens bästa kvinna… trodde inte att det fanns nån efter den förra då man var självskadebenägen och medberoende eftersom man var kvar. Aldrig varit lyckligare än nu i livet. Vi har varit gifta nu i 10 år o varje dag är en lycka… t om Timrå vinner nuförtiden.
Nä det finns andra därute. Man ska bara inse det själv till slut.
Fy fan va gött med en 3a innan uppehållet. Hann bara se sista perren och början av matchen, tyckte vi stängde ner Frölunda rätt så snyggt sista perren.Man undrar hur långt det här kan räcka? Semi är det för mycket begärt🤔
Palolas strut bör ju vara en het kandidat till veckans mål. Han daskar iväg ett stenhårt slagga ovanför tekningscirklarna, rakt upp i klykan, när Lassepojk har helt fri sikt. Såna där grejer som endast de som hade snipermärket på NHL05 klarade av.
Men med SHL:s fetisch att välja vilket jävla mål som helst bara det föregås av en pass genom slottet så bör man kanske sänka förväntningarna.
Tårtan: ja rätt kul att vi efterlyste slagskott från forwards häromdagen och BAAAM så stänker Palola in den med ett fett jävla slagskott. Lasse Johansson lär ju få slänga de kallingarna.
Bara därför att jag är så sjukt attraherad av henne. Vill aldrig ha någon annan. Samma sak med jobbet. Blir behandlad som skit där också. Men vill inte syssla med något annat.
Tackar Timrå IK för dagens vinst. Ett glädjeämne man tar med sig till morgondagens traditionsenliga ångestfyllda uppvaknande. Alltid något värt.
Ledsen över att detta forum fick ta del av min trista vardag 😔
DJ Hemp: Jag vill på inga sätt försöka agera nedvärderande eller dissande på något vis alls. Men rent spontant väcks ju frågan, iallafall hos mig - varför är ni fortfarande gifta?
Hörruduru. Min fruga bryr sig inte ett piss om mig. Vad jag än gör för henne. Så det där är bara att glömma. Vill egentligen skoja lite tillbaka, men tyvärr är allting bara alldeles becksvart. Hon hatar mig mer än livet självt. Varför kommer jag aldrig att förstå. Efter snart fyra år det i alla fall bara att konstatera. Jag var allt annat än rationell i det valet av partner. Sopigt agerat av mig. Landskrona comments. 😵
Får väl hoppas på Löven för din skull. Gillar dem inte, men om deras eventuella uppflyttning kan gynna någon så är det okej. Ska bli spännande att följa HA denna säsong. Kommer att se MoDos matcher i första hand, men det där kan man ju styra efter vad som känns mest intressant.
DJ Hemp: Ett annat tips - kan vara helt out in the blue - är ju att flytta hit upp. Då kan du se åtminstone drygt 20 matcher per säsong. Kan ju inte vara helt omöjligt att få med frugan på det! 😅
Angående presskonferensen: Roger kanske ser något vi missar? 🤔