erathoo: jag tycker annars att vi, med undantag för några onödiga felpass i egen zon, gör våra sta första 10 sen de inledande succematcherna. Bra skridskoåkning och kyliga lösningar i egen zon.
stoff: Nja, han har väl suttit på läktarn för det mesta, de matcher han varit ombytt, kan bara komma på premiären och senast har han inte loggat många minuter. Har för mig att Freddan sagt att han inte lirat honom för att han behöver komma upp i tempo om jag inte missminner mig. Vi får väl se ikväll då
Perro: Guter gick i alla fall till Luleå för att ta SM-guld enligt artikel på Hockeypuls. Luleå får väl också sälja honom vidare om han börjar hänga med huvudet. Kanske sikta på Stanley Cup? Annars bjuder vi gärna Luleå på ett sänke med stil;)
Olli Nomadinen : Måste tyvärr hålla med. Detta genomsyrar hela föreningen just nu. Det måste in nytänkande och hårt jobbande folk på Timrås marknadsavdelning snarast.
{297}: Nu kanske detta är min högst personliga åsikt men Guter i kvalet mot oss var KHKs överlägset bästa spelare, karljäveln gav mig nästan magsår! När jag skrev min lista till tomten i våras stod där bland annat M.Guter, tidsmaskin, nya slalompjäxor, en valp och absolute music 623
OlliJanne: man kan väl drista sig till att påstå att Guter inte kom tillrätta i KHK heller, för varje poäng han gjorde i Karlskrona (sista säsongen) så var han inne på två bakåt. Mot oss i kvalet var han lika iskall som han varit hos oss denna säsong. Luleå måste vara lite desperata.
Smokey: Med alla skador, att Lundeström stannar i NHL och att Cehlin ev är körd resten av säsongen etc så är jag glad om vi ens tar oss till slutspel....SM-glud känns sanslöst långt borta för Luleå! Med 3 poängssystemet kan man dessutom snabbt rasa (eller stiga) i tabellen och jag sneglar fortfarande nervöst nedåt mot det sista kvalstrecket ska jag erkänna :P
Matsg: Hur svårt kan det vara? Aktien säljer inte sig själv. Kontakta alla årskorts köpare (Personligen från marknad) Hälften köper säkert en Aktie.(Ca: 1000-st. Hur många företag finns det i S-vall/Timrå området. Det är nog dags att ge sig ut och besöka dessa. Detta borde väl ha en hög prioritering i föreningen. Kunde Tingsryd då ska föbanne mig Timrå ik göra det också. Flyers i postlådor kan Juniorlagen dela ut. Kom igen nu!!!!!
Sputnik: Känns som att vi är den stora vinnaren i Guter-gate oavsett vem som gjorde vad. Vi blir av med en av lagets klart dyraste spelare som inte har hittat rätt i Timrå-tröjan och nu frigörs en stor pengapott för Nubben att leta något som faktiskt kan gå in och göra skillnad!
Matsg: Måste säga att jag har svårt att se hur man skall kunna komma upp i 6 msek. Med nuvarande tempo låter 300 ägare rimligt. Vidare, är inte ditt antagande om 10 ksek per ägare lite väl högt?
dunderklumpen: Även Christian Thomas tydligen. Jag tyckte han såg bra ut mot oss åtminstone. Kanske en fråga om pris, men har man blivit kickad en gång borde det vara rödprislapp.
Matsg: Det här har inte Timrå fattat än, värdet av marknadsföring och att synas. Det gäller över hela linjen, från aktier till souvenirer till att sälja matchbiljetter.
KulltorpsOlli: 163 delägare första veckan men bara 22 hitills den andra veckan, som avslutas nu på torsdag. Om man skissar på 163 första veckan och sedan 100 i snitt de fyra följande veckorna kommer vi upp i 563 totalt. Ett snitt på 10 000kr per aktieägare (5 aktier vardera) ger då 5 630 000kr Minimibeloppet ligger på 6 miljoner Naturligtvis kan teckningsperioden förlängas en vecka eller så men just nu går det trögt. Skulle sitta bra med uppdateringar då och då tex på hemsidan! Gäller också att nå ut till så många som möjligt med erbjudandet. Har man något att erbjuda så måste man synas!
Sputnik: å andra sidan har väl TIK sett M.G's färdigheter under 12 omgångar. Nån framförhållning har de väl? Han har ju hamnat längre och längre ned i femmorna?
Guter åker tydligen med Lule-bussen upp redan i kväll direkt efter matchen. En 30-åring som brillierade (Nåja) i Karlskrona och hamnade som missförstådd storfräsare i kollektivet unga Timrå IK. Nu går han för SM-guld med Luleå medans vi krigar vidare för att undvika, eller överleva, ett helvetes kval. Det är inte lätt att vara stjärna i ishockey. Känn ingen press Luleå;)
Sputnik: Då kan man alltså förstå Nubbens svar att man inte har nån kris att hitta nån just nu direkt då det antagligen kom ganska abrupt med att Guter ville lämna. Bättre Nubben har is i magen och utvärderar med Freddan i vilken lagdel man vör förstärka i så fall. 🙂
OlliJanne: Guter som ville lämna och inte Nubben som ville bli av med hans alltså. Får inte riktigt bra vibbar av Guter ändå, har inte hittat nån rolig lekkamrat är kontentan typ..... Gratis läsning 6 min till... OBS
Tikkare: Så jävla skönt att se att han kommer tillbaka direkt efter hjärnskakning och bara fortsätter dominera. Nu blev den där fulsmällen han fick bara som ett litet fart gupp på en motorväg till toppen
Woody Jokinen: Sune har nog inte skrivit ett enda inlägg här i avsikt att vara i närheten av seriös ens. Hans gamla följetong Reto von Arx börjar bli mer än lovligt tröttsam.
För att raljera vidare så skulle man kunna köra "Tack för allt" och en filmsnutt med Guters miss i slutet av match 7 under kvalet mot oss i våras när vi tar emot Luleå hemma nästa gång. Det är mer en "hyllning" i min smak.