1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606844 inlägg · 6214 ämnen
« · 1917940 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2018-10-30
erathoo: va sjunger klacken?

erathoo: jag tycker annars att vi, med undantag för några onödiga felpass i egen zon, gör våra sta första 10 sen de inledande succematcherna. Bra skridskoåkning och kyliga lösningar i egen zon.

erathoo: det ser så där trögt ut i uppspelsfasen igen. Flera indianare redan nu, det måste bli enklare annars får vi spela i försvarszon hela matchen.

Bra fart på Lule....

Vi hoppas på en spännande match va?

Timrå IK - Luleå HF 0-0

Smetovish: Välfyllt på parkeringen i alla fall. Är det höstlovet som drar hit familjer tro?

stoff: Nja, han har väl suttit på läktarn för det mesta, de matcher han varit ombytt, kan bara komma på premiären och senast har han inte loggat många minuter. Har för mig att Freddan sagt att han inte lirat honom för att han behöver komma upp i tempo om jag inte missminner mig. Vi får väl se ikväll då

stoff: Söderberg var med senast mot Hv.
I övrigt har det väl varit varannan match för Söderberg.

TIK-Lund: söderberg har inte spelat på ett tag va?

Hälge: enligt Cmore står Söderberg uppsatt bredvid H.Larsa

Sv: Apropå nånting...
Smokey: Kan bli ganska mycket folk ikväll med tanke på att det är bilkö ut på e4

Perro: Guter gick i alla fall till Luleå för att ta SM-guld enligt artikel på Hockeypuls.
Luleå får väl också sälja honom vidare om han börjar hänga med huvudet. Kanske sikta på Stanley Cup?
Annars bjuder vi gärna Luleå på ett sänke med stil;)

TIK-Lund: Var ständigt nervös när Guter hade pucken i anfallszon mot oss i kvalet.

TIK-Lund: Tyckte Rhodin och Kellman var KHK's bästa

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
KulltorpsOlli: Hade gärna gjort jobbet, kommer inte bli bra, men bättre iallafall... inte för att det är någon bedrift.

Olli Nomadinen : Måste tyvärr hålla med. Detta genomsyrar hela föreningen just nu. Det måste in nytänkande och hårt jobbande folk på Timrås marknadsavdelning snarast.

{297}: Nu kanske detta är min högst personliga åsikt men Guter i kvalet mot oss var KHKs överlägset bästa spelare, karljäveln gav mig nästan magsår! När jag skrev min lista till tomten i våras stod där bland annat M.Guter, tidsmaskin, nya slalompjäxor, en valp och absolute music 623

Matsg: är i alla fall en av de 22 😉

Hälge: Tycker att biljettläget ser bra ut för kvällen. Borde kunna bli runt 4500 som det ser ut !

Formationerna för kvällen.

Går att läsa till kl. 17:51.

OlliJanne: man kan väl drista sig till att påstå att Guter inte kom tillrätta i KHK heller, för varje poäng han gjorde i Karlskrona (sista säsongen) så var han inne på två bakåt. Mot oss i kvalet var han lika iskall som han varit hos oss denna säsong. Luleå måste vara lite desperata.

Perro: Jag säger inte att ni är 1:e utmanarna till guldet men att ni skulle behöva snegla mot kvalstrecket är bara löjligt.

Perro: Säg inte att guldet är långt borta till Erik, då blir han ju jätteledsen..

Smokey: Med alla skador, att Lundeström stannar i NHL och att Cehlin ev är körd resten av säsongen etc så är jag glad om vi ens tar oss till slutspel....SM-glud känns sanslöst långt borta för Luleå! Med 3 poängssystemet kan man dessutom snabbt rasa (eller stiga) i tabellen och jag sneglar fortfarande nervöst nedåt mot det sista kvalstrecket ska jag erkänna :P

OlliJanne: Absolut helt enig med dig! 🙂

Matsg: Hur svårt kan det vara? Aktien säljer inte sig själv. Kontakta alla årskorts köpare (Personligen från marknad) Hälften köper säkert en Aktie.(Ca: 1000-st. Hur många företag finns det i S-vall/Timrå området. Det är nog dags att ge sig ut och besöka dessa. Detta borde väl ha en hög prioritering i föreningen.
Kunde Tingsryd då ska föbanne mig Timrå ik göra det också. Flyers i postlådor kan Juniorlagen dela ut. Kom igen nu!!!!!

Timrå IK - Luleå HF 2018-10-30
Det är äntligen match igen och då måste Freddan få säga sitt.

Sputnik: Känns som att vi är den stora vinnaren i Guter-gate oavsett vem som gjorde vad. Vi blir av med en av lagets klart dyraste spelare som inte har hittat rätt i Timrå-tröjan och nu frigörs en stor pengapott för Nubben att leta något som faktiskt kan gå in och göra skillnad!

Matsg: Måste säga att jag har svårt att se hur man skall kunna komma upp i 6 msek. Med nuvarande tempo låter 300 ägare rimligt. Vidare, är inte ditt antagande om 10 ksek per ägare lite väl högt?

dunderklumpen: Även Christian Thomas tydligen. Jag tyckte han såg bra ut mot oss åtminstone. Kanske en fråga om pris, men har man blivit kickad en gång borde det vara rödprislapp.

Matsg: Det här har inte Timrå fattat än, värdet av marknadsföring och att synas. Det gäller över hela linjen, från aktier till souvenirer till att sälja matchbiljetter.

KulltorpsOlli: 163 delägare första veckan men bara 22 hitills den andra veckan, som avslutas nu på torsdag. Om man skissar på 163 första veckan och sedan 100 i snitt de fyra följande veckorna kommer vi upp i 563 totalt. Ett snitt på 10 000kr per aktieägare (5 aktier vardera) ger då 5 630 000kr Minimibeloppet ligger på 6 miljoner
Naturligtvis kan teckningsperioden förlängas en vecka eller så men just nu går det trögt. Skulle sitta bra med uppdateringar då och då tex på hemsidan! Gäller också att nå ut till så många som möjligt med erbjudandet. Har man något att erbjuda så måste man synas!

Sputnik: å andra sidan har väl TIK sett M.G's färdigheter under 12 omgångar. Nån framförhållning har de väl? Han har ju hamnat längre och längre ned i femmorna?

Bragd-Birger: Jussi Jokinen är ledig. Han skulle nog tillföra en hel del.

KulltorpsOlli: Inte en kommentar från klubben sedan starten.

DJ Abbot: 184 anmälda nu. Går det trögt eller enligt plan?

Guter åker tydligen med Lule-bussen upp redan i kväll direkt efter matchen. En 30-åring som brillierade (Nåja) i Karlskrona och hamnade som missförstådd storfräsare i kollektivet unga Timrå IK.
Nu går han för SM-guld med Luleå medans vi krigar vidare för att undvika, eller överleva, ett helvetes kval.
Det är inte lätt att vara stjärna i ishockey.
Känn ingen press Luleå;)

Sputnik: Då kan man alltså förstå Nubbens svar att man inte har nån kris att hitta nån just nu direkt då det antagligen kom ganska abrupt med att Guter ville lämna. Bättre Nubben har is i magen och utvärderar med Freddan i vilken lagdel man vör förstärka i så fall. 🙂

OlliJanne: Guter som ville lämna och inte Nubben som ville bli av med hans alltså. Får inte riktigt bra vibbar av Guter ändå, har inte hittat nån rolig lekkamrat är kontentan typ..... Gratis läsning 6 min till... OBS

Tikkare: Så jävla skönt att se att han kommer tillbaka direkt efter hjärnskakning och bara fortsätter dominera. Nu blev den där fulsmällen han fick bara som ett litet fart gupp på en motorväg till toppen

Gorkyman: Haha den gamla klassikern! Men det är morsan i Trollhättan;)

TIK-Lund: Morsan i Linköping menar du väl ;-)

Woody Jokinen: 2 nya mål av Elias Pettersson inatt mot Minnesota . Killen dominerar redan NHL.

Olli Nomadinen : Jag kan inte annat än att hålla med.

Olli Nomadinen : Varför just van arx? Har han någon koppling till Timrå?

Speaking of kopplingar till Timrå, har inte Roc Ticar gått hockeygym här?

Woody Jokinen: Sune har nog inte skrivit ett enda inlägg här i avsikt att vara i närheten av seriös ens. Hans gamla följetong Reto von Arx börjar bli mer än lovligt tröttsam.

Woody Jokinen: Eller är det den mytiske von Arx du har i åtanke. Haha....

Sune: Reto heter väl bara Schweizare. Då heter han väl Suri eller Schäppi i efternamn....

För att raljera vidare så skulle man kunna köra "Tack för allt" och en filmsnutt med Guters miss i slutet av match 7 under kvalet mot oss i våras när vi tar emot Luleå hemma nästa gång. Det är mer en "hyllning" i min smak.

« · 1917940 · »