1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606539 inlägg · 6213 ämnen
« · 1916094 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: Jag tycker att JT Barnett kan hyllas med tifo, tal och sedan kan vi hissa hans tröja också.

Tikkare: Jag tycker vi ska klippa ihop ett best of klipp från Machuldas tid i klubben och visa på jumbotronen. Förresten vi kan nog visa allt material helt oklippt

Hållander & Olofsson riskerar att missa 6 SHL-matcher under JVM, inga planer från Timrås sida att låna in för att täcka upp.

+låst

sargad: tycker Timrå klacken ska hylla Tom Wandell på torsdag i Bern arena.! Som en fin liten gest för sin tid i Timrå.

{4606}: Själv är jag beredd att åka de 80 milen för att hylla Robert Schnabl.

Vi kan väl rent av via speakern be alla ställa sig upp och klappa sin näste på axeln

Sune: Haha eller... Längtar tills Zetterberg <3

Sune: Vad vill du hylla honom för? Eller gör du narr av idéfattaren? Isåfall tycker jag du är en stor människa för klubben och att det är du som ska hyllas!

Sv: Tillsammans är vi starka! Köp Timrå IK-aktien nu!
Matsg: Och då blir det väl per automatik en uppföljning på antalet aktier? Bara att ta fram räknedosan och dividera... ;)

Bragd-Birger: Tycker vi hyllar alla i hallen som sett Bullas berömda helikopter genom åren...

Sune: kanske en hyllning till pappa Fagemo när sonen kommer på besök med Frölunda?

{4606}:

Ja du har rätt. Vad tror du om Hagos?

Sune: Är sån hype med sånt här nu. Om han skriver på för Timrå så javisst, tycker jag. Annars nej! Gör en isf för Boyce, Nubben eller nån annan trotjänare.

Tikkare:

Jag tycker vi ska hylla Önerud på lördag med ett stort Tifo. Vem är på?!

{297}: Eller varför inte "Golden shower in the snow" helt enkelt. För så ser deras klubbmärket ut, som en pissfläck i nysnö.

Tikkare: Fast på lördag då, torsdag viker vi för Örebro IK borta. En annan nervpärs..

Olli Nomadinen : det man ska komma ihåg med skellefteåbor är att dom ALLTID är bittra och griniga över nånting. Om inget finns att klaga på så hittar dom på något eller drar en referens från förrförra seklet då någon möjligtvis välte en stol på deras prestigerestaurang Max Hamburgare.

”Det tycker vi inte är en värdig plats för våra medlemmar. Vi, och alla bortasupportrar i ligan, förtjänar bättre”

Vad som är värdigt för lipsillarna från norr, det låter jag vara osagt men jag yrkar härmed att vi döper om deras förträffliga supporterförening från ”North Power” till ”Golden Snowflakes”.

Öndulat: jamen för helskotta..början var ju att nån skulle hylla Didrik och JJ på torsdag..som jag och flera tyckte var barnsligt..och det står jag för!
Jävligt barnsligt oxå. Orka!!!!

Tikkare: Både jag och John Cena höll med om att det inte var läge att hylla dessa spelare, det är bara du som påstår att vi tjatar om att vi ska göra det.

Jag tyckte grundtanken var god, alltså att hylla spelare med en video. Då menade jag inte Didde och JJ, utan mer som ett "event". Typ om Dahlén är i Sverige på besök så gör man en big deal av det, eller om Zäta går på en match så uppmärksammar man det med en video samtidigt som han går ut på isen och vinkar. Det var den delen av idén jag tyckte var bra. Utnyttja mediakuben, gör event, hur många spelare finns det inte som vi älskar i Timrå?

Säkert ett bra sätt att locka lite mer folk till arenan också.

Matsg: Vilka jävla crybabies, ska bli ett sant nöje att piska deras rosiga frökenstjärtar 😂😂😂

Sputnik: läste hela, det var ju bara på slutet vi var överens, han blandade in NHL seder och bruk.
det jag pratar om är att inte hylla Didrik och JJ på torsdag på nån mediakub på torsdag. Varför skulle vi ?

Tikkare: Läs om John cenas inlägg NOGA och gärna HELA så kommer du se att ni är på samma plan och säger samma saker. 😉

John Cena: jämför inte NHL med SHL. Ingen skam att ligga sist i NHL, tro fan det då det inte går att ramla ur. Här i SHL är varenda pinne viktig innan slutspel. Här i SHL går det ju faktiskt att ramla ur om du nu skulle ha missat det.?
Om nu nån ska hyllas nu som är på tapeten så anser jag att göra ett Intro på mediakuben strax innan nedsläpp på Didrik och JJ helt enkelt onödigt, och barnsligt. Naivt och fjantigt. !! Sen får du vurma hur mycket du vill för USA och NHL. Det här är Sverige och SHL, Och jag hoppas verkligen att det kommer gå att ramla ur våran liga. Här är varje jävla pinne livsviktig från start till slut.

Och här på HS är det högt i tak, klarar man inte det kanske man ska vara nån annanstans. Jag är för att hylla spelare, men fan inte Didrik och JJ på torsdag mot deras HV71. Det blir löjligt.

Nisse1: Nej,men det blir uppföljning på antalet delägare och summan som aktieförsäljningen har gett

John Cena: jag hoppas verkligen inte att vi ska hylla några spelare som själv valt att spela med andra klubbar. Spelare som ska hyllas är dom med Timråhjärta typ Z och Dahlén . Nu hoppas jag att detta är solklart.....ingen hyllning före eller under någon match.
Timrå Ik är dom bästa

John Cena: Spot on!

Matsg: Blir det ingen uppföljning på antalet sålda Aktier,?

Tikkare: Du har skrivt saker som: "fy fan vilken barnslig ide, börja med att hylla motståndarna? Hur tänkte du där? Hela hockeySverige skulle ju skratta" och "Det blir ju patetiskt snyfthistora av det". Upprepade gånger kallar du idén för "barnslig" eller "jävligt barnslig". Jag tror att det är dessa uttryck som leder till att folk känner att dom blir förlöjligade. Hade du skrivit så till mig så hade jag uppfattat det som förlöjligande.

Enligt mig så är idén att hylla motståndare inte alls konstig. Det visar stor heder och respekt för atleter och människor. Det är inte ovanligt att en motståndare hyllas i NHL. Omständigheterna kan dock skilja ganska mycket då det brukar handla om legendarer i dessa fall. Eller spelare som trade:ade mot deras vilja. En annan skillnad är att säsongerna är långa i NHL. Bara 2p per vinst dessutom. En match är värd mycket mer i SHL än vad den är värd i NHL. Varje match ses inte som blodigt allvar i NHL. Det är först i slutspelet som fans och spelare verkligen går igång. Det finns ingen skam med att ligga sist i NHL heller. Då får man bra draft picks.

Därför kan jag förstå varför folk blir arga här i Sverige. Vi vill slippa kval. Vi måste ta varenda poäng vi kan. Varje match är viktig. Att hylla en motståndare nu vore som att hylla motståndare i en finalmatch. Det gör man bara inte. Sen så skrev Didde och JJ på för HV71 mitt i säsongen. Vilket gör att det också känns lite tveksamt om man ska hylla dom.

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2018-10-20
EXPLORERSMÅLAND: Anton Wedin med i veckans lineup! (för andra gången)

Jockz: engemang är bra, bra idéer är bra. Men var beredd på att folk har åsikter. Det är INTE att förlöjliga. Den känslan äger bara du!

Puckat: Det hade varit snyggt att göra en ”tribute” till dom som hjälpte klubben upp i SHL och som sedan inte fick fortsätta, typ Dahlroth.

Johnsson och Strömberg i all ära men dom signade ju faktiskt med konkurrenter under brinnande slutspel/slutet av säsongen (?) och har idag en fet lönecheck. Man skulle kunna vänta med en tribute tills dom signar med Timrå igen när deras nuvarande kontrakt går ut (om det sker).

Tikkare: Ja jag blir stolt på gamla rävarna här som blir förbannad och förlöjligar någon som visar intresse och engagemang för ett förslag, man behöver aldrig bara ta en ståndpunkt utan man ska ta det ett eller två steg längre, krossa dem.

Puckat: Username checks out.

DJ Abbot: Teckningsperioden startade den 18/10 och pågår under 5 veckor (kan förlängas om intresset är stort) Vi kan jämföra oss med Tingsryds aktieförsäljning (1 aktie kostade 1923kr, TIK s aktie kostar 1928kr) De fick under perioden 16/3 - 24/4 2018 in 5 800 000kr från 544 företag och privatpersoner. 3017 aktier såldes så genomsnittet hamnade på 5,5 aktier. De förlängde teckningsperioden med en vecka och slutresultatet hamnade på 7 miljoner! Vår nyemission har på torsdag pågått i 1 vecka och vi har redan fått in drygt 27% av 544 delägare (148 just nu) Jag tycker det ser lovande ut och vi kommer att nå över 6 mkr. Nu gäller det bara att sprida ordet till så många som möjligt och själv agera!

OlliJanne: Jag håller helt med om att man bör se över hemmafördels-biten. Jag är inte för att man reviderar hela systemet igen. Jag var emot nuvarande systemet inför att det skulle sjösättas, men med facit i hand så byts det ut nått lag per år. Det tycker jag känns lagom.

Olli Nomadinen : ja fy fan va brunt, upp med dajmen i skyn liksom och bocka och buga för att vi också får vara med i finrummet. Mesigt var ordet, Blir lite förbannad faktiskt på det förslaget.

Tikkare: Ja men trots det "nya" kvalsystemet som är designat så att SHL lagen inte ska ramla ur, så ramlar ett SHL lag ur var och varannat år i a f. Det jag vänder mig mest mot i det kval systemet är VARFÖR BÅDA SHL lagen får en extra hemma match i bäst av 7??? Har du vunnit hela jävla HA med serielunk och final och allt förtjänar du den extra hemma matchen och lag 14 i SHL ska definitivt straffas för att de har sugit en hel säsong, inte belönas med en avgörande match på hemmaplan.

Olli Nomadinen : Kan ju höra med Brynäsarna hur de tänker, om de planerade nån hyllning för Palushaj i deras match mot Örebro.

Tikkare: Ja det finns ingen poäng att extrahylla några gamla hjältar som dessutom valt bort oss till förmån för en konkurrent. Som vi till råga på allt möter i en för oss livsviktig match. Alla matcher är nämligen livsviktiga för oss. Då vore det mer logiskt att extrahylla de hjältar som spelar kvar i Timrå IK. Det andra sänder jävligt mesiga signaler om att vi är den tacksamma kusinen från landet med mössan i handen.

Öndulat: jag är i nuet, Nuet är ju att dom ska hyllas nästa hemmamatch. Och det tycker jag är barnsligt, Finns ju hur många som helst som kan få hyllas före Didrik och JJ. Ideen att hylla just dom två är jävligt barnslig. Kan vi släppa det nu?

Tikkare: Du missade hela poängen i mitt inlägg. Skrev att jag höll med att dom inte ska hyllas, tycker dock att grundtanken är god och långt ifrån barnslig.

Öndulat: Varför ska två spelare som lämnat klubben nyligen hyllas i Timrås hemmaborg just mot det lag Timrå ska spela mot också. ? Det blir ju patetiskt snyfthistora av det. Om det ska hyllas på kuben ska väl för fan hela laget hyllas och inte två st som dessutom lämnat. Barnsligt som fan.

Z ska upp på kuben och hyllas defenetivt vid rätt tillfälle.

Trots supportrarnas krav – SHL vägrar backa: "Det system vi har i dag är bra"
Supportrarna gjorde en gemensam aktion och protesterade mot SHL i ett öppet brev.
Nu svarar organisationen genom nya vd:n Michael Marchal – men backar inte för kraven.
SHL å sin sida svarar nu på brevet via sin hemsida. Den tillförordnade vd:n Michael Marchal menar dock att klubbarna i SHL är eniga om att nuvarande upp- och nedflyttningssystem ska vara kvar.
"Vi i SHL - klubbarna i högsta ligan - tycker att det system vi har idag är bra",

Va fan är det här.? Hur kul blir det att ha samma lag i SHL år ut och år in?

Har svårt att se att supportrarna kommer acceptera nya SHLs VD MIkael Marchal.

Över tid kommer inte SHL överleva om det är det nuvarande upp och nerflyttnings system som ska gälla.

Tikkare: Kalla idén barnslig tycker jag är att lite överdrift. Man förstår ju att visa har starka känslor för dessa spelare, får fortfarande gåshud bara jag tänker på Diddes uppoffring i match 6 mot KHK. Men håller helt med om att det inte är läge att hylla dessa spelare då dom hälsar på som motståndare.

Själva grundtanken tycker jag vi kan spåna vidare på dock. Nu när vi har Europas fetaste mediakub kanske vi kan göra någon speciell liten grej inför varje match(eller nån gång ibland iaf). Som t.ex "En dag med Timrå på 60 sekunder", "Hemma hos Freddan", Timelapse av något relevant. Någon mer kreativ kommer säkert med bättre förslag dock.

Matsg: Läser att den lägsta emissionsvolymen (dvs det nedre målet) är 6 mkr. Just nu är 147 anmälda. Har just nu svårt att se att vi når upp till 6 msk. Vad händer då? Hur länge är teckningsfönstret öppet?

Puckat: och fy fan vilken barnslig ide, börja med att hylla motståndarna? Hur tänkte du där? Hela hockeySverige skulle ju skratta. Visa tacksamhet kan Didrik få göra genom att hålla ett fint tal till publiken om sina bra år i Timrå IK. Om det nu ska visas nån tacksamhetsskuld.

Olli Nomadinen : Hur mycket man än älskar Didde och JJ så håller jag nog med nej sägarna. Är det nån gång man skall göra en sån hyllningsvideo är det i så fall om dom återvänder och spelar i Timrå igen.

Puckat: Jag tänker då inte spela upp nåt dylikt.

« · 1916094 · »