{8515}: Å andra sidan hade MoDoliderna en helt annan press på sig då än vad vi eventuellt kommer att ha. Tänk dig en sur hockeylegend som Foppa på sittplats som slänger matchprogram, svär och har sig. Det var negativ press det, jisses..
TimraStockholm: Men om man tittar på Modo-Aik från igår, så är Timrå åtminstone en klass bättre än stockholmarna. Å andra sidan så var MODO två klasser bättre än Leksand när dom gick upp!!!
Propagandus: Nä vi är inte avhängda och det här laget har alla möjligheter att överraska. Överraska alltså, för sett till lagbygge ligger vi hittills där alla förståsipåare siat, dvs sist. Så allt annat än det är ff en överraskning, en skräll. Vi har på papperet SHL:s sämsta lag och alla tabeller och siffror visar än så länge det också. Avhängda eller inte så är prognosen inte bländande. Men under sker och har skett så man behöver ju inte ge upp. Dock behöver iaf jag för min mentala hälsa vara inställd på mest troliga scenario....
Matsg: jag är 100% bakom din linje att slippa möta AIK i kvalet. Mot dem är det 50-50 men resten borde vi vara skyhöga favoriter mot. Men nu får jag riset av Småland igen för vi kommer ju att slippa kvala. Jag hoppas vid gudarna att vår vän i de södra delarna av vårt avlånga land har en bättre kalibrerad kristallkula än mig men jag förbereder mig för det värsta och hoppas på det bästa
Matsg: AIK har varit outstanding i hockey allsvenskan mörkt för laget som får möta dom i kvalet sen har de en en som heter Anton som håller tre kronor klass. Gäller att inte bli sist i SHL då lär det bli AIK för detta laget... Hua..
OlliJanne: AIK ser väldigt starka ut; Körde över MoDo igen (1-6 på bortaplan) Dom verkar ha hittat en harmoni i laget och siktet alla spelare jobbar mot är glasklart; de ska upp i SHL Oskar är ett mycket bra lag men för mig känns AIK vassare och hungrigare. Dom är också väldigt starka på Hovet där dom också har ett massivt supporterstöd. AIK kommer dessutom att förstärka laget till ett kommande kval (dom fick in 9 miljoner från aktieförsäljningen) Om vi måste kvala till slut så hoppas jag att vi får möta Oskar.
Länge sedan man skrev något här nu men måste bara få inflika detta mitt eget inlägg från 2006 apropå att klacken inför denna säsong flyttat centralt på västra stå. Det tog ett tag för andra att inse detta självklara :-)
Sv: Klackampen #668075 · Greven 2006-01-28 23:19 Unknown: Jag för min del kan inte förstå varför klacken ska stå upptryckt upp efter räcket i lodrät formation längst till hö på stå. Ungefär som man vill gömma sig bakom varandra i ett hörn. Istället borde man breda ut sig vågrätt med målet som centrum. Tänk vilken widescreeneffekt från isen sett. Med sån formering skulle man kunna ta upp gamla klassiska växelramsor som numera helt saknas. Och visst används trumman myckert för att kompensera bristande röstresurser istället för att accentuera desamma.
Nisse1: Vart får du 10 miljoner ifrån? Den siffran har jag aldrig hört. Vet att nästa år kommer det att krävas 5 miljoner i eget kapital, i år hade vi 4. Vi ligger 645 pers över budgeterat snitt, vad det innebär i kronor och ören har jag ingen aning om. Har du kännedom om andra siffror än vi vanliga dödliga får du gärna dela med dig.
Själv gick jag till torget med en hel drös andra för några år sedan, det slipper jag gärna göra om.
EXPLORERSMÅLAND: Åker Dick Axelsson på flera matchers avstängning för att han ifrågasätter domarna på ett relativt balanserat sätt så lär väl Ledin få livtids avstängning innan han ens hinner entra isen
Den nystartade tifogruppen är redo att färga läktarna och skapa magiska arrangemang! Vill du vara med och bidra till livligare matchdagar? Swisha då ditt bidrag, stora som små summor gör stor skillnad.🔴⚪🔴⚪
Nämen vicket jälla snack om kval!!! Ja spyr på eländet!!! Vi fan int där än... Spekulera när de ä klart!!! När vi förra säsongen krigade om SHL då skulle vi int upp enligt många.. Men vi fan upp... Så länge vi har chansen om plats 12... För h-e ge int upp utan ge rabbarna chansen för tusan muggar!!!!
sargad: finns helt klart intentioner i spelet som bådar gott inför ett kommande kval om vi nu hamnar där. Dock så är kvalspelet väldigt slumpartat. Minns bara när Modo åkte ur mot Leksand efter att stundtals ha lekt med Leksingarna. Den serien borde ha slutat 4-0 men helt plötsligt släppte Modo på gasen och med bra målvaktsspel och några turstudsar så var LIF inne i serien
Icetea: Sådär, dina ord längre ned fick mig att agera och då var man stolt ägare i Timrå IK eller i alla fall dragit någåt strå till stacken. Enkelt med Swish :-)
Nisse1: Vad är kravet för att behålla elitliscensen nästa år i SHL? 4-5 miljoner i eget kapital? Vad har klubben idag? Vad kostar det att värva spets för resten av säsongen? Hur kombinera att överleva I SHL o inte äventyra ekonomin? Mera pengar in! Det är så jag har resonerat vad gäller aktieköpet. Lanseringen har varit bristfällig det håller jag med om men många vet ju faktiskt om att den existerar. Första priset på 1928kr blev ju ingen hit och inte blev det mycket bättre när priset sänktes heller. Men om vi inte lyckas göra vad Tingsryd gjort då är det lika pinsamt som lanseringen
Olli Nomadinen : Styrelsen tycker tydligen att det är viktigare att ha 10-milj, i eget kapital än att satsa 2-milj och överleva i SHL. Satsa 2 och få 45- millar nästa år....Ganska bra avkastning! Men dagens styrelse håller definitivt inte måttet, det visar inte minst denna otroligt misslyckade Aktie lansering. Pinsamt rent ut sagt!
FH - avdammad: Håller helt med! Först var jag ganska negativ till det. Tycker tidpunkten för lanseringen skulle ha startat redan när de gick upp i våras.Sen kom sommaren och man fick ju inte direkt ståpäls när man såg värvningarna förutom Svedberg. Att man sedan gick ut med målsättningen, att det skulle bli en tuff säsong som nykomling med begränsade ekonomiska medel m.m gav ju inte heller nån boost till aktieförsäljningen....
382 delägare just nu.... det är alltså 9% av publiken som blivit delägare om man räknar med publiksnittet just nu på ca 4200! Då är det säkert många av delägarna som inte kan/vill gå på matcherna. Så nog har det brustit i marknadsföringen alltid. Har supporterklubben blivit inblandad i lanseringen på nåt sätt? Har alla medlemmar, säsongskortköpare m.m blivit informerade via brev, e-post, sms etc?
Jag har köpt aktier för jag tror att det bra för föreningen i mitt hjärta.
Sputnik: Att backsidan inte höll SHL-klass stod klart redan innan säsongen, värvningen av Jalle förändrade inte det. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att inse och åtgärda. Jag måste vara ett geni som tidigt ser det ingen ansvarig tydligen ser. Minns frustrationen de sista säsongerna innan uttåget när vi så desperat saknade målskyttar. Vi var habila bakåt men ack så trubbiga framåt. A l l a såg det. Utom de med inflytande....eller så valde de att blunda. Nu är det åt andra hållet. Tydligt och klart som den renaste fjällbäck. Det är väl för fan bara att fixa!
Tikkare: Just det som är grejen, med kanske 2 hyffsade backar till och bytt ut mot vissa i nuvarande lag så hade vi kanske tom legat på "play in" plats. Vi har i de flesta matcher denna säsong varit med spelmässigt men då det handlat om individuella misstag oftast samma spelare(nämner inga namn) men med lite stabilare backspel hade vi kunnat utmana på ett annat sätt. Lägg till att vid mer framgång kommer publiken, så det är en skör balansgång mellan att hålla i plånboken och kanske satsa lite.
Menar inte att man skall äventyra ekonomin totalt, men gå ut med en insamling eller ändra om att man avsätter lite pengar från aktien redan för denna säsong om så behövs. Kan lova att folk hade köpt nån extra, tom jag som inte är den tätaste hade kunnat fundera på det.
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.