1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606939 inlägg · 6212 ämnen
« · 782978 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: GO TIMRÅ GO
htikare: Märkligt av Wikegård. För någon vecka sedan skrev han att Timrå mycket väl skulle kunna stå där med bucklan i slutet av serien. Nu ska vi åka ur i semin. Den som lever får se.

htikare: Ja det hoppas jag ochså.Tvärtom så tror jag att lag som timrå och linköping har en liten fördel att man är hungrigare än lag som hv71 och framförallt dom gamla gubbarna i färjestad som borde vara rätt mätta vid det här laget.Men jag vill nog inte titta så långt fram ännu det gäller att vara ödmjuk o ta en match i taget.

Här kan ni ladda ner årets säsong av spelare till NHL 2006-2006.
images.tradera.com/647/39344647_1.jpg

fighter: som sagt O.K kommentar..
Men en sak hoppas jag han har fel i..
att vi inte har ett lag som kan "höja sig" i ett ev. slutspel. Man förstår ju tanken med jämförelsen med Färjestad men jag hoppas våra killar även där kan överraska positivt!
Tycker Jonte är en sån spelare och jag tror fler kommer att kliva fram..

T T: Det var väl en ok kommentar.Men för att vi ska vinna serien så krävs att det inte blir en massa skador.Och vinner vi serien då ska vi faanimig till final ochså.annars är det väl ingen vits med att vinna serien och lite stålar eller? har jag fel?

mikenomad:
Känns nästan lite otäckt, kanske borde den censureras ;-)

Per HApps: Sitter på lite dåligt med insiderinfo i frågan. Enl. media var väl de tidigare så optimistiska prognoserna lite förhastade. Men förhoppningsvis är han med efter uppehållet. Han trodde väl själv på före uppehållet men så blev det ju inte.

Abron: Ha ha...ja jäsiken vad smisk han får! Sicken bend-over i slutet! :-)

mikenomad:

Här en länk till annan fighter..... Salo ?

mikenomad:
Något nytt på Sanny Lindström-fronten?

fighter: ?

dr-nix: Jajamen och där missade ni nåt ni som inte var på matchen.Det var som sagt väldigt intressant.Synd att man inte får veta sånt före. mera sånt jag menar spelare som råkat bli skadade eller varför inte nubben det ni.

dr-nix: Ok...

mikenomad: han satt som bisittare i webbradion. dvs sr.se/hockey

fighter: PÅ vilken kanal var Hallin bisittare? Såg förresten honom på Ikanohuset ca en timme före match i lördags och räknade då snabbt ut att han inte skulle spela. Trots att han liksom Pärssinen enl. tidningen skulle testas innan matchen..

El Aka Ali: i hans blogg från 17 september tippar han iaf Timrå trea. Däremot tippade han väl TIK näst sist i Hockeykvälls sista program förra året? Då baserat på fjolårstruppen...

El Aka Ali: Jag vet inte var du sett den bloggen.Han sa väl så i tv när förra säsongen var slut.Inför den här säsongen så sa han att timrå har nåt på gång däruppe.

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
ernie eagle: Var det inte du som skulle sluta skriva inlägg ?? *PIK* ;-)

mikenomad: Du rekomenderas att ta en titt i Wikegårds blogg. Där har han innan serien startade, tippat Timrå näst sist. I och för sig är inte serien färdigspelad på långa vägar men inte kommer vi väl så långt ner i tabellen?

mikenomad: Ja så är det.Men jag har då aldrig haft den uppfattningen om wikegård att han skulle ha nåt emot timrå.Men däremot vad gäller virus jag hatar inte han.Men tycker definitivt inte om honom.Om nu virus i nån blaska sagt att timrå är säkra pengar att satsa på en match betyder ju inte det att han gillar timrå.Jag har tvingats höra hans kommentarer om timrå för mycket så är det bara jag har sätt timrå mycket på tv dom sista 4.5 åren när jag bor en bra bit från sundvall.För mig får dom gärna byta ut honom.Lika så följer jag timrå på weben nu när jag sagt upp canalplus när timrå har hemma match förväntar man sig att nån av kommentatorn el.bisittare ska känna för timrå men så är det inte ibland. det är bara att köpa.Men i lördags så var hallin bisittare och det var väldigt intressant att höra han.

mikenomad: "Det är en myt att han skulle ha nåt emot Timrå". Exakt! Så är det.

Kan inte hitta en annan expert som jag håller med om lika mycket som med Wikegård. Inte i allt givetvis, men i det mesta.

Sedan kan jag hålla med om att det blir lite föööör mycket humor ibland.

När det gäller vithåret så räcker inte det där med att tippa en etta för att ändra uppfattning om den s.k. expertkommentatoren.

fighter: Äh...han är en duktig "tyckare" och gör sig bra i TV. Dock får han passa sig, mot slutet har fånerierna blivit lite väl många och han balanserar farligt nära buskisstupet. Det är en myt att han skulle ha nåt emot Timrå, precis som du säger höjde han ett varningens finger för TIK rätt tidigt på säsongen. Liksom han inför förra säsongen trodde att vi skulle få det svårt, att det skulle bli året då Timrå "gick in för landning". Stämde ju rätt bra det också! Karln kan nog en hel del hockey helt enkelt!

För att även tona ner Virus-hatet härinne: Inför tordagens ES-omgång hade Virus TIK som spelfavorit alla kategorier mot DIF. Säkra pengar att satsa på TIK-seger enligt honom. Så en viss tilltro till vårt stolta lag kan väl ändå skönjas hos TIK-fansens favvohatobjekt...

El Aka Ali: Ja han lär säkert komma med bryska kommentarer.Men för sjutton låt han göra det det är hans sätt att uttrycka sig. roligt ibland barnsligt ibland.Men trots allt så sa han innan es började att timrå hade nåt på gång däruppe och hittills har ju han haft rätt.Jag börjar så smått ändra uppfattning om karln så länge han håller sig borta från tränarbiten jag vet att en del här vill ha han som ersättare för lillkenta det vill inte jag iallafall men jag respekterar dom som har en annan åsikt.Visst han kan hockey väldigt bra men det betyder inte att man är en bra tränare för det.

El Aka Ali: skrikegård lär säkert säga en hel del precism som många andra experter men precis som du säger så är det mesta sånt man kan avfärda ganska snabbt. men skrikegård får väl ha åsikter även han.. även om dem inte är lika mina..

T T: Han kommer säkerligen ha en hel del beska kommentarer, men det skall inte vi ta så hårt på. Man vet ju utav erfarenhet att där handlar det om mycket snack o lite verkstad.

htikare: var lugn! Jag kommer finnas kvar och kommer skriva inlägg ibland men lär inte hugga huvudstupa likt en kåt gädda på betet var eviga gång.

Skall försöka vara mer nyanserad och genomtänkt när jag väl tar till orda helt enkelt.

Fredagsgroggandet och det andra svamlet får ni andra skribenter stå för. Och jag tänker inte ta ut min frustration verbalt på gästande lags supportrar.

Det är dags att sätta punkt för den självgode och tjurskalliga Ernie.

Det är aldrig försent att bryta mönstret liksom.

Det har blivit dags att uppgradera sig och se saker och ting ur ett annat perspektiv.

Wikegård synar TIK i kväll...

Kevin O Shea: Jag avfärdar honom inte, det är väll bättre vi "luggar"honom?
Än att han skall åka på en "råsop" i arbetslivet.
Vi gör det ju inte för att vara jävlig, utan i uppfostrande syfte, för han är en av oss.

Helg Ernest: Ernest! - Jag tillhör också en av dom som retat mej på Ernies verbala tjurighet, vissa gånger.
Men efter att ha läst hans senaste inlägg, där han förklarar varför han "går igång" ibland - så gör du det väldigt enkelt för dej att avfärda honom som ett bortskämt ensambarn.

ernie eagle: Jag har skrivit det förr o vill skriva det igen..vi gillar dig Ernie!

även om en del inlägg kan kännas trubbiga tror jag ingen menar nåt personligt illa utan Du kör på lite pang på emellanåt o det blir lite mot- reaktioner ibland men så är det för de flesta mer el. mindre..beroende på hur olika man tar ut svängarna.. så stanna kvar här på H-S!

Jag skulle tycks det var synd om man inte fick lite tankar av dig emellanåt-

ernie eagle: Du är enda barnet va ? Van att få som du vill.
Var glad att vi uppfostrar dig så du slipper gå på ännu tyngre smällar i yrkeslivet. Här är det bara ditt ego som får på nöten.
Ute i verkligheten kan du förlora en yrtkeskariär på kuppen.
Då tycker nog du också att det var bättre mina 2-400 kompisar hade tålamod och lärde mig acceptera mina fel och brister.
Ingen är fel fri, men man kan lära sig behärska dom.

Tycho: Kalasbra inlägg!

För att försöka förklara på ett pedagogiskt sätt utan att trassla in hela min barndom och annat pladder som inte har ett dugg med hockeyn att göra så kan jag säga som så här att i dagsläget bottnar nog det mesta i mig själv.

Ni känner inte till hela bilden kring mig vilket är en omöjlighet så till vida ni inte lever upp i mig dagligen då på ett personligt plan.

Det är helheten som gör att jag känner mig åsidosatt. Visst fasen bjuder jag in till smockor och käftsmällar mellan varven när jag släpper garden och fläskar på med besk och frän kritik i mina inlägg så till viss del är det hela självförvållat.

Men jag mår inte bra av kritik och måste fundera över min situation hur jag skall komma runt det hela.

En del försöker vara ironiska på min bekostnad. Den är den biten jag har svårt för. Jag får höra än det ena än det andra vart jag än uppenbarar mig och att höra samma fraser och uppmaningar om och om och om igen dagligen gör mig fruktansvärt frustrerad.

Jag verkar inte riktigt passa in någonstans och när folk omedvetet är elaka så tar jag det till mig (vilket är felaktigt) men jag måste jobba på den biten.

Det hela sitter djupare än så. Man förändrar inte saker och ting över en natt som sitter inpräntat sedan man varit liten grabb.

Därför lyser jag av revansch att bevisa min duglighet! Mer än så säger jag inte.

Men som sagt - jag kommer stanna kvar men jag kanske inte längre har orken att stånga er blodiga med mina synpunkter.

Men jag tar gärna en öl om vi stöter på varandra och benar ut min problematik och snackar hockey i största allmänhet.

Ha de gött!

Sv: Positiva tråden
ernie eagle:

Svedberg har varit bland de bästa backarna på slutet, har du inte märkt det så är det din spelförståelse och inte Svedbergs som det är fel på.

ernie eagle:

Du ser rätt sliten ut på en av bilderna, tål du inte sprit din stackare :)

mattias - 74: Det är en trevlig pöjk ;) Men för det behöver man inte älska hobnom villkorslöst när han glider omkring på isen och slår indianare =)

ernie eagle:

Lägger in en bild på mig och sunes idol Johan Svedberg =)

htikare: Som lösning på ert Kickan-problem, så hänvisar jag till El Macos inklippta text om troll. Mata inte trollen, så slipper ni ha dem springande här hela tiden.

Svälj de första tre inläggen så slipper ni de 800 nästkommande.

htikare: Precis min åsikt. Det finns supportrar från andra lag som kommer hit och tillför något och med vilka man kan ha en intressant diskussion (eller en intressant kvasi-diskussion som t.ex om man kan ändra riktningen i rulltrappor eller ej...). Det finns även de som bara kommer hit och klagar, bråkar och gnäller och inte tillför något av värde. Kickan tillhör tyvärr de sistnämnda, något som är lite förvånande eftersom det oftast är de yngsta som finner ett nöje i att skriva sk-t i andra lags HS...

htikare: Check!

Diskuterar med El Maco per mail, får se hur mycket klokare jag blir. ;)

Tar inte Kickan i försvar, utan har en tredjepartsbild av det hela. Inlägget blev kanske för inriktat på just denna händelse. Åsikten gäller för alla inlägg i HS.

Ingen är heller perfekt, varken jag, kickan, El Maco osv. Det var vad jag ville få fram med mitt första svar till dig. Tänkte som förklaring.

Tycho: Jag tror inte det blir nåt problem för de som är inne på andra lags HS om dom "varierar sig" o tillför nåt positivt som balans till allt det negativa.

Tyvärr tycker jag inte Kickan brukar göra det utan det går så gott som jämt på ett eller annat sätt.. ut på att tala om vilka kärringar Tik är... vilka bristert supportrarna har osv. Det bidrar inte till atmosfären.. utan känns mest som en sorgligt negativ fixering vid ett annat lag ...

T T: Ett gott ändamål

Lindmans andra var visst riktigt vackert...

Tycho: alla har rätt att ha en åsikt. Själv jag anser att kålsuperiet är snedfördelat.

htikare: Kan vara, men vad jag har lärt mig så är det sällan en källa till problemen. Man är lika stora kålsupare när det blir bråk.
Jag har aldrig haft några problem med Kickan, men då har jag inte heller "gått i taket" för allt hon säger/skriver heller...
Jag har roligt med henne utan att behöva älta de saker vi inte tycker lika...

Tycho: Bra inlägg!.. bra principer.

Att just Kickan alltid/ofta hamnar i fejd på HS beror ju just på det Du skriver här..hon behandlar andra på ett arrogant sätt som hon ständigt visar att hon inte tolererar själv..

El Maco, ernie, Dream team och kickan:
Vill dela upp detta inlägg i några delar, börjar med ernie.

1. Jag tycker du oftast gör ett bra jobb här på HS, även om jag inte alltid har samma åsikter. Men det tycker jag bara uppfriskande och piggt. Det vore tråkigt om du skulle lämna HS (ännu en gång).
Det jag tycker är synd med dig är att du tar allt personligt. Det är en oerhört svår konst att skilja mellan sak och person. Det brukar börja med en sakdispyt och sluta med maffiafejd(liknelse och inte riktat till dig). Genom att ha åsikter får man kritik, det går inte att undvika. Det är hur man hanterar kritiken som är viktig. Så sätt dig ner, fundera på hur du bäst framför dina åsikter på ett bra sätt och kom tillbaks hit för att regera. (ja, eller nått) För skriva bra kan du, bara du sitter ner ett tag och funderar. Så keep up the work som man säger på ren svenska!

2. Till alla vill jag skriva, behandla andra på det sätt ni själv vill bli behandlade. Genom att visa respekt för andra och deras åsikter får man oftast iaf ett bra svar tillbaks. Genom att vara automatiskt fientlig till motparten kan man garanterat inte få en bra diskussion. För det är väl därför vi är här? För att diskutera. Nu vet jag att den här diskussionen är väldigt infekterad, men någonstans började denna infektion. Jag håller absolut inte heller med Kickan i allt som hon skriver och säger, men jag kan respektera det. Ibland får det stora egot stå tillbaks för ödmjukheten. Det gäller oavsett vilket lag man håller på!
Att avsluta en diskussion genom att komma överrens att man inte är överrens är inte ett fel sätt att diskutera. Det kan vara storsint att komma fram till att det här är vi inte överrens, men vi kan ändå vara i samma rum utan att slå ihjäl varandra.
Jag tror absolut inte att jag kan fungera som någon medlare eller försöker lösa hela situationen. Jag har bara en åsikt som jag måste framföra. Hoppas att alla respekterar den, om vi inte tycker lika kan vi ta en öl nästa gång vi träffas och fortsätta diskussionen.

El Maco: Gonatt själv, dags för HS-stormöte...sleepwalkers, skiftarbetare, mfl - Det här ska vi klara av...Allday/allnight HS förenar eder !!

iggy: Det var bättre förr när jag skötte nattpasset från en annan tidzon. Nu drar jag mig också tillbaka.

Trevligt speluppehåll och sov så gott.

Kan det vara så att Timrå HS alltid har minst en besökare dygnet runt...?
om så är fallet... nåt Guinees rekordbok...??
Jag går av nattpasset nu i alla ;-)

ernie eagle: Förvänta dig inget svar skall det givetvis stå.

« · 782978 · »