1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606939 inlägg · 6212 ämnen
« · 782803 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - HV 71 2006-11-04
Kickan: Förvänta dig svar bara. Jag befinner mig i Norrbotten då och har viktigare saker för mig än att surfa på HS.

Kvalitetstid med sin käresta heter det visst! :)

I övrigt har jag ingen kommentarer då jag finner ditt påstående fullständigt irrelevant och utom tävlan.

Men nattinatti på dig själv!

mattias - 74: Vi har en sån där på jobbet, vi kallar henne för knäckehäxan.

Sune:

AMEN!

Kickan:  Alltid alla andras fel, alltid generalisera. Alla vi som tycker du beter dig illa är ADHD-barn.

Så här är det. Om du vill skriva på Timrås gästbok ska du först och främst fundera på om du som Luleåsupporter eller hockeyintresserad i största allmänhet har något vettigt att komma med som för diskussionerna framåt. Min personliga uppfattning är att det historiskt mycket sällan varit det i ditt fall. Tvärtom har du nästan alltid ramlat över på minussidan, startat bråk och bara förstört. Det får vara slut med det nu. 90 % av inläggen som skrivs här av anhängare av andra lag är roliga, intressanta eller för åtminstone på något sätt diskussionen framåt. Du hamnar i allmänhet bland de andra tio procenten.

Färdiglekt. Skärp dig eller gå vidare.

Ernie eagle, El Maco, Dream Team etc: Hur orkar ni ens argumentera med en sån patetisk människa? Inse...hon vill ju bara provocera...

ernie eagle: Nattinatti med dig. Jag återkommer om 2,5 vecka när jag har tillgång till Internet igen. Tills dess kan du ju fundera över ditt senaste inklägg och det jag desförinnan informerade dig om.

ernie eagle: Alla lag har smeknamn. Har ni inget så finns ni inte. Underbart! Jag har ett bra tag önskat att ni ska försvinna och nu när *piiips* egna bekräftar det så finns ni ju inte längre. Perfekt!

Kickan: Vi vill inte ha något smeknamn överhuvudtaget. Då inga andra lags supportrar lagt sig till med sådana dumheter så anser jag inte att ni behöver göra det heller.

Jag kallar er kort och gott LHF eller Lule/å. Varför skall det vara så himla svårt att kalla oss för TImrå eller TIK?

El Maco: Med tanke på att jag är bra kompis med de av er som jag från början när jag började skriva här var bekant med och ingen av dem reagerat med hysteri efter något av mina inlägg så anser jag mig ha god grund för att påstå att det bara är de med bokstavssyndrom och aggressivitet lagda som tiltar så fort man inte frozar er fullt ut som reagerar så fort någon säger emot er.

Lulingarna vet vem jag är och att jag inte är aggressivt lagd. LL:s uppmaning berodde på eran hysteri. Ni är inte som andra. Andra supportrar accepterer smeknamn, till skillnad från er som inte accepterar andra smeknamn än "De Gudomliga", vilket ingen någonsin kommer att kalla er. Så fort någon kallar er annat anfaller ni i trupp på ett riktigt patetiskt sätt.

Per HApps: Willysson känner nog knappast till någon historia öht. Frågar du mig så kan jag tala om vilka som känner mig åtminstone litegrann och kan tänkas ha något att berätta. Troligen kan de inte ha något negativt att berätta eftersom de alla förklarat att de väldigt gärna träffar mig igen, om än jag bor långt ifrån dem.

Dream Team: "Reaktionerna" i våran gb var väl ända framkallade av era hysteriska reaktioner? Samma inlägg i andra LHF-gb framkallar noll reaktioner eftersom det finns noll *piiiip* där. Trots allt så skrivs majoriteten av LHF:s supportrars inlägg i andra gb än HS gb:s - mycket beroende på era moderatorers hysterinska moderering. Bl a har en av de mest uppskattade hockeyskribenterna ever - Savage - valt bort HS just pga eran hysteriska moderering. Trist, då säkerligen samtliga övriga HS-skribenter skulle ha valt bort 99,99 procent av era skribenter till förmån för Savage då väldigt få av era skribenter bidrar med något läsvärt.

El Maco:
Willysson berättade historien om Kickan för mig för ett tag sedan. Det är nog lika troligt att Virus skulle prata om Timrå i väna ordalag som att Kickan skulle gör det samma.

Kickan: Tack för att du försöker uppfostra oss. Du kan sluta med det nu. Jag ser inte direkt dig som någon förebild när det gäller det sansade supporterskapet såsom det kan uttryckas på nätet när det är som mest förfinat.

Hur tror du att du uppfattas av medlemmarna på hockeysnack? Rent generellt alltså?

Kickan: På tal om "kränkande" inlägg så gjorde du väl klart för oss alla hur du resonerar kring det för ett litet tag sedan. Ja, att hålla de egna (din egen gästbok) om ryggen verkar vara det sätt du vill jobba på. Då du inte ville, alternativt inte noterade mitt svar till dig tidigare, så citerar jag istället mig själv:

Du skrev: "Nu använder ni radering som vapen eftersom ni inte förmår att bemöta det som skrivs på diverse plank eller inse att alla inte är *piiiip*."

Jag svarade: "Nu var det väl du själv som bara för ett litet tag sen påtalade just moderering och radering av inlägg i din egen gästbok för att få tyst på en diskussion som gällde mötet Timrå-Luleå, och som du uppfattade som "anti Luleå". På tal om framtoning så verkar du ha hittat rätt. Grattis."

Det verkar ju tydligen göra en väldigt stor skillnad i vilken gästbok kritiken kommer. Ja, det är klart att det sätt kritiken läggs fram på spelar roll med, men det passar sig tydligen inte att "ta skit" hos sig själv.

Kickan: ...och du drar fortfarande alla över samma kam.

Det är som om jag skulle hålla dig som måttstock för alla lulingar, men jag är klokare än så.

El Maco: Jag slutar den dag ni blir sansade. Det har ni än så länge inte visat er vara. Annars är det lite trist att jag måste visa mig arg mot supportrarna till det lag som trots erat vidriga beteende fortfarande är mitt andralag.

Kickan: Eftersom vi alla är dumma vidriga aggresiva fittor enligt dig kan du väl bara hålla dig borta? Känner du dig att du vill vräka ur dig fula ord kan du väl göra det på jesperjonssonforumet eller nåt så stör du inte så många.

Du är bara här för att bråka. Du har hållit på i ett par år. Det är tröttsamt. Snälla rara med socker på. Sluta nu.

Kickan: Själv är jag en internet-tall.

El Maco: Om du syftar på mig så har du ju fel. Mina svar, som du tydligen anser provocerande, har ju i regel varir svar på de dinas KRÄNKANDE inlägg. Ska vi andra bara svälja och låta de dina spy ur sig vad som helst menar du?

Jag tar ingen skit. Jag svarar och står för det ag skriver. Jag kommer för övrigt aldrig att ta skit från de dina utan att bemöta det, så du lär säkert få fler tillfällen att bli aggressiv eftersom de dina är vidrigast av alla på HS.

Ett internettroll, är en användare som skriver debattinlägg på Internet med huvudsyfte att reta upp folk. Ett troll är mestadels ointresserat av fakta eller att föra dialog, och ses ofta delta i ett otal diskussioner samtidigt, där de föder ilska, vanmakt och skadar stämningen rent allmänt hos övriga användare.

Att "trolla" på Internet innebär att skriva inlägg som har syfte att åstadkomma en icke-konstruktiv respons från övriga. Ett "troll" kan använda många olika taktikknep för att uppnå detta.Oftast är det uppenbart när en användare skriver för att provocera och inte för uttrycka ärligt menade åsikter. Ett gyllene talesätt är att det är sak och inte person som bör diskuteras i alla diskussionsforum. Så länge argument kan bemötas på ett sakligt och konstruktivt sätt kan detta med fördel göras, även om det är ett troll som framför dem. Om trollet till exempel har som avsikt att provocera, bör man inte låta sig provoceras och därmed ge trollet den uppmärksamhet det kräver. "Mata inte trollen" är ett känt talesätt.

Sv: U20
1-1 mot Skellefteå AIK borta idag för vårat J20-lag.

Kanske inte så mycket att hetsa upp sig över men det roliga med denna match var att Timrås målskytt i matchen heter Anton Lander och han är blott 15 år gammal!

Chief: Jag älskar dig, Chief. Du tillhör de få normala på det här planket. Tilll och med en normalt aggressiv ******* har färsvarat mig här det senaste dygnet, så jag vet inbte vad jag ska tro. Kanske har han, i egenskap av moderator, mognat och utvecklats till normal?

Du är bäst hur som helst, tillsammans med mike 66 och tycho.

Sv: Positiva tråden
Bergius: Håller med. han har ju visat tendenser att med lärrhet kasta hanskarna, så nog har han nypt till om han hunnit före.

ernie eagle: Är det ett hot eller ett löfte ?
Måtte det va ett löfte som han kan hålla ( c :

ernie eagle: Ingen fara! Gör som mig bry dig inte vad folk skriver och tycker om dig.

Tråkigt att se Oscar Sundh igen ge sig in i ett slagsmål och få stryk. Hade Oscar fått chansen hade han ett satt ett likadant slag på Ward tror jag.

arnio: Nej nu slutar vi. Tack för responsen. Men nu utvecklar det här sig till en snyfttråd i mitt namn.

Så vill jag inte ha det! Alla har rätt till en åsikt. Men jag har svårt för kritik. Jag medger det. Jag är en känslomänniska.

Jag väcker känslor med mitt tyckande och för att jag står i centrum. En del älskar det, andra hatar det!

Men på sistone har kritikerna vägt över vågskålen på sin sida. Jag har väckt för mkt ont blod. Mitt tugg går inte hem i stugorna längre. Jag är en jobbig människa helt enkelt.

Något jag får leva med!

Kram!

ernie eagle: jag har själv gnabbats lite med dig men jag menade ingenting illa, ibland kan ironi eller en glimt i ett öga vara svåra att fånga ibland alla bokstäver i ett inlägg.

"Stora män är de som gråter först"

ernie eagle:
Men för he,,, tror det börjar bli dax att fara ut till oss i Backås, här finns mängder av frisk luft, bara Vilkander är tyst så.
Har kollat runt lite här på GB, å kan konstatera att det varit lite sandlåde surr ett tag.

Men kör på, in´t skall du vara så självkritisk.

Like your style, go for it.....

General_Moisio: Tack ;)

arnio: Kommer stanna kvar men definitivt inte vara lika aktiv som jag varit fram till dags dato.

Jag är snart i nivå med Luleås Kickan och därför lägger jag band på mig själv.

Ni är som är mina vänner bryr jag mig om, resten skiter jag i! Jag har bråkat tillräckligt nu och skällt så det räcker och blir över.

Folk fnyser åt mig nu och då har pendeln slagit över. Funktionen är fylld.

Kram!

ernie eagle: Nu har det blivit lite slutspelstakter men spara dom till våren. HV LHC och FBK det är dom vi ska ta!

ernie eagle: Vi behöver dig Ernie, du livar upp denna GB! Keep up the god work! Förresten bra krönika i matchprogrammet igår =)

ernie eagle: Vi behöver dig här på HS Ernie, stanna och skriv ta skit och spekulera, skriv det du tycker och låt dig inte slås ned om folk inte tycker som du.
Ord är bara ord och livet är en vals så bjud upp till dans men se till att du kan hålla din balans.

Sv: Har TIK-supportern muterat till en soffpotatis?
Varför "dog" denna tråd egentligen ;)

-Gurra-: Det är väl bättre att vara tyst och inget säga alls när folk enbart är ute efter att provocera mig.

Är så jävla less på att folk spelar ut mina kort och trycker upp mig mot väggen bara därför att...

Surrar jag, då skall jag andas, skriver jag då skall jag dämpa mig, är jag tyst då är jag sjuk.

Jag får huvudvärk utav att alla människor skall ha synpunkter på hur dan jag är som person. Aldrig någonsin nöjd tycks ni bli.

Ni klarar er så himla bra ändå utan min åsikt. För jag blir ändå aldrig tagen på riktigt allvar.

Har tappat sugen på att roa andra nu bara därför att jag måste. Att det vilar någon slags press över mig.

Det är också största skälet till att jag drar norrut till sommaren. Där får jag bara vara Magnus och ingenting annat.

Där kan jag slappna av och göra det som faller mig in. Får jag inte vara den jag är så får det vara för mig.

Att vara tillrättalagd för att passa in är inte min grej! Jag har blivit tillsagd i hela i mitt och nu får det räcka.

Nu skall jag spränga mig fri!

Men tack ändå!

Sv: GO TIMRÅ GO
Hm... Martin Lindman tvåmålsskytt och bäst på plan...

ernie eagle: Om du är lite mer ödmjuk och inte retar upp dig på vad folk säger om det du skriver så blir du förhoppningsvis inte lika trackad.
Att tänka över det man skrivit innan man skickar det tjänar man mycket på.
Du är jävligt duktig på att skriva krönikor, det ska du ha en stor eloge för. Varför inte bibehålla samma ödmjuket i inläggen som i dina läsvärda krönikor.

Detta kan låta konstigt då det kommer just från mig, då jag själv tidigare har haft svårt med ödmjukheten här på HS. Men det kan kanske just på grund av det vara en anledning att tänka om.

Hoppas att du inte lägger av med att skriva på HS.
"Keep up the good works".

Lemmy: Japp jag lade ner skiten och kommer i fortsättningen hålla låg profil härinne eftersom mitt tyckande härinne inte längre gillas eller uppskattas.

Då är det bättre att hålla igen käften till allas förnöjdsamhet.

Tack och bock!

Jag skriver numera endast i programbladet (där får jag åtminstone tycka vad fan jag vill).

Ha en fortsatt trevlig kväll!

ernie eagle: Har du slutat blogga förresten?

ernie eagle: shit, har du gift dig? Grattis!

El Maco: Nej men jag kan försvinna härifrån för gott. Det är ju förbjudet att stå upp för sitt lag och sina färger.

Att visa känslor är helt felaktigt! Jag skall bara vara lugn och saklig jämt och ständigt. Aldrig spåra ur för då tar det hus i helvete.

Men ni kan vara lugn. Jag skall konvertera till att bli en mesig toffelhjälte kopplad och rumsren.

Bara göra som frugan vill. Aldrig ha någon egen vilja utan bara nicka instämmande och följa strömmen.

Då måste väl ändå alla bli nöjda och glada!

Puss å kram!

Amen!

El Maco: Ha ha ha, klockrent!!! :-)

ernie eagle: alltså, snubben försöker avsiktligt provocera med den där målvaktsskiten, alla genomskådar och struntar i det men du hugger ett halvt dygn senare.

El Maco: ...och medan man skriver det kommer Ernie tillbaka igen. Att du orkar...

Hockeysnacksammanfattning för den som missat: 

Ernie tiltar. Blir citerad på ett HV-forum varefter ett par rättrådiga riddare av den omöjliga förkortningen kommer inridande här och känner att de kan bidra i debatten varvid åtminstonde en (Patrik L) bara är allmänt larvig och ska dra in Nisse Ekman och blablabla. Gud och Per Happs hoppar glatt ner i sandlådan och sprätter sand tillbaka. Jimmy och Dream Team försöker vara sakliga och diskuterar med en tillnyktrande Åskan.

Vad händer i framtiden? Oscar Sundh får väl näsan uträtad  och Ward halkar vidare på lädret efter en matchs avstängning. Frid och Karjala råder igen.

Patrik L: Vilken jävla nolla du är. Inte påläst för fem öre. Ta dina uttalanden och stoppa upp dem arslet. För det första Stängde Kenta av Nils Ekman när han körde över Henrik Lundqviskt i SM-slutspelet 01/02.

Det var ett cyniskt överfall. Vad beträffar Manderville så var Norrena precis lika delaktig i den sistuationen till att det blev som det blev. Därmed inte sagt att Manderville var oskyldig.

Och om du hänvisar till matchen mot Luleå så blir Fredrik Warg (Inte Pär Styf som det tidigare felaktigt angetts) inknuffade i Leinonen av en Luleåback. Och sedan är Leinonen en idiot som åker utanför målgården och hindrar Hahl medvetet från att fånga pucken bakom målet där en annan Luleåspelare redan finns.

En målvakts uppgift är att fånga puckar inte ägna sig åt spelförstörande moment.

Och hur lätt är det att bromsa när man kommer i 110km/h och det hoppar fram föremål från ingenstans?

Så ta det jävligt vackert och passivt i fortsättningen innan duu hasplar ur dig en massa skit utan att ha tillräckligt med kött på benen.

Amen.

Har egentligen inget att tillföra själva händelsen. Trist för Sundh, kul för såväl Ward som HV-supportrarna med lite ribba efter en 'skitacool fight'.

Har inget att säga om "fighten" tycker dock att tacklingen som Oscar nästan åker på är rent förjävlig. Bakifrån och in i sargen....skitmodigt.

Danne_l:

Tror precis som du att även vår egen Sundh inte alla ggr är Guds bästa barn. Det här är nog lite av hans stil också...som jag skrev längre ner; inte första gången i år han är inblandad i en fight där händer utan handskar figurerar...

« · 782803 · »