1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578034 inlägg · 6216 ämnen

Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?

« · 1309749 · » Till forumet


Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Bragd-Birger:

Uppenbarligen så känner du dig lika träffad. Jag tycker bara att det pågår en hetsjakt på Nubben här inne som börjar bli lite smått obehaglig bara, och den har den mexikanske burgaren som du kallar honom gått i bräschen för.




Själv står jag nog någonstans mittemellan de två läger du målar upp, jag kan villigt erkänna att det har varit lite mysigt att se Frölunda gå kräftgång, men det beror nog allra mest på det allmänna storhetsvansinnet som genomsyrar den föreningen. Men att älta honom nu när han inte längre tillhör Frölunda blir bara löjligt.



Tror du det? Jag tror snarare att det beror på att Nubben när han fick större tillgångar att röra sig med förblindades och drogs in i Frölundas storhetsvansinne. När han sedan insåg att han fick allt han pekade på (Förutom MPS då om det nu ligger någon sanning i den historien.) så blev det bara ännu värre och han tappade då den fingertoppskänsla som han hade tvingats använda i Timrå när han hade betydligt mindre medel att röra sig med, vilket väl var anledningen till att Frölunda värvade honom från första början.

Jag kan bli fruktansvärt förbannad jag också så det säger jag inget om, men långsint det är jag inte. Så jag skulle gärna se Nubben tillbaka som SC även om jag tycker att Linkan har gjort ett godkänt jobb så här långt, godkänt men inte mer.



Redigerad kommentar


Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
ersson: Risken är obefintlig att Nubben återkommer till föreningen eller i rollen som Sportchef/General Manager i framtiden. Den epoken är över och förbi. Det kan bli en konstpaus från hockeyn i några år som det känns just nu. Men bli inte förvånade om Kent Norberg dyker upp i E.ON Arena i framtiden som talangscout/agent. Det är mitt tips!

Redigerad kommentar


Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Bragd-Birger, etc: Är det ingen av alla nubbenhatare här inne som någonsin kommer förstå hur mycket Nubben gjorde för Timrå när han var här? Samt även i FHC, ni kan ju inte säga att de spelare han värvade som är av gammalt timråvirke direkt har rosat marknaden? Nubben är ett avslutat kapitel, thats it! Deal with it, ni kan ju inte göra så mycket mer. Är så jävla less på allt satans tjat om Nubben! Ingenting av allt tjat gynnar varken vardagen eller våran förening, man blir bara irriterad. Tack för mig.

Redigerad kommentar


Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Simmalugnt: Nu är i och för sig vår mexikanske burgare fullt kapabel att svara för sig själv, men...'oförklarligt abnorma vendettabehov'. Jojo, det är till att ta till de små nyansernas adjektiv.

Jag tror att det bara är att inse att det finns ett antal personer - undertecknad inräknad - som har mysribba när Nubben förs på tal these days. Sen finns det ett antal som anser att Nubben är helt oskyldig, och tvingades bort av den onde TJ som ville få fria händer att demontera vår förening. Snacka om tur i oturen för Nubben att Frölunda kunde ta hand om honom i precis samma veva! A trissköpsmoment, på min ära.

Hursom. Nubben lyckades utomordentligt dåligt i VF (naturligtvis beroende på...den dumme Ahdrian!), och är förmodligen hyfsat mindre attraktiv på sportchefsmarknaden (som mig veterligen endast består av föremålet för vår diskussion) än han var för tre år sen. Hoppas han hittar något att pyssla med.
Hoppas inte han gör det inom Timrå IK.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Nisse: Med tanke på vad han presterat så var det nog snarare Frölunda som bjöd ett par miljoner för mycket.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
El Maco: Precis lika tänker jag,håller med dej i allt.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Uno Gordon: Modo bjöd " en par miljoner " för lite årligen i lön. En icke oväsentlig anledning.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Simmalugnt:

Ok, jag var lite för snabb där, ALLA alternativen var inte sant, det borde ha stått majoriteten.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
El Maco:

"Och så tänker du"

Så du menar att det inte är en vedertagen sanning att hockeyspelare (Utanför NHL, det kan jag ge dig) har en egen fri vilja?

"Tänk, man kan komma till olika slutsatser och den här fantastiskt välkomponerade omröstningen tillfredsställer alla olika smaker.

Norberg själv verkar i alla fall vara insiktsfull och luta åt "No fucking way" med tanke på svaret i intervjun som Uno Gordon citerade."

Det enda den "fantastiskt välkomponerade" omröstningen tillfredsställer är ditt oförklarligt abnorma vendettabehov mot Nubben. Då alla alternativen är förolämpande och smädande mot Nubben så förstår jag att du som kreatör av sagda omröstning tycker den är bra i din självgoda partiskhet.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
El Maco: hahaha .., bresida rakt i mål .. inget tjafs . dagens mest läsvärda inlägg .. kanske ett av årets till och med .. tack . nu mår jag bra

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?

Simmalugnt: Och så tänker du. Tänk, man kan komma till olika slutsatser och den här fantastiskt välkomponerade omröstningen tillfredsställer alla olika smaker.

Norberg själv verkar i alla fall vara insiktsfull och luta åt "No fucking way" med tanke på svaret i intervjun som Uno Gordon citerade.


Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
El Maco: Första vettiga kommentaren i den här "soppan" från din sida. Hatten av för det!

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Uno Gordon: Det tycker jag var bra svarat av Norberg.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
El Maco:

Hahl, Pyörälä, Lehtonen et al har väl en egen fri vilja att välja var de ska spela eller använde Nubben tankekontroll, eller kanske Voodoo?

Sedan så går det ju inte att utesluta att Hahl kanske bytte klubb av samma skäl som Nubben.

Pyörälä ville till NHL vilket gick så där, det fanns väl ingen klausul som sa att han var tvungen att spela med Timrå om han återvände till Sverige?

Lehtonen var väl inte direkt någon hjälte här inne efter Bambihistorien mot HV.

Vill de inte spela här så vill jag inte ha dem här, sedan om det beror på Nubben eller någon annan det tycker jag är rätt ointressant.


Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Jag kan nu korrigera sanningshalten i det här med Timrå kontra Modo. Det finns inte en uns sanning av det hela. Vad Kent Norberg i själva verket svarade på frågan om en återkomst till Timrå eller jobba i Modo: Ja med tanke på att jag förmodligen bränt mina broar inom Timrå IK och all den turbulens som verkligen varit i både Timrå och Modo så är väl sannolikheten större i sådana fall att jag hamnar i Modo varpå han sedan skrattade gott. Det var ett ironiskt svar på en ganska luddigt ställd fråga.

Sedan kan jag även bena ut turerna kring Mika Pyörälä. Timrå LADE ALDRIG NÅGOT BUD på honom. Eftersom de nog insåg att de aldrig skulle kunna matcha budena i en eventuell budgivning. Utan i slutändan stod det mellan FRÖLUNDA och MODO. Modo tänker ni? Skälet är enkelt. Tollefsens fru och Pyöräläs fru är väldigt goda vänner. Så med denna vetskap är jag innerligt tacksam att han hamnade i Frölunda.

Sedan finns det en sak till. Men detta tar jag brevledes för intresserade.

Over and out.

Redigerad kommentar


Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?

ÖstrandsNisse (vad var det för fel på gamla nicket): Ponera att det hänt en gång i världshistorien att en svensk hockeyklubb värvar en annan klubbs sportchef. Under säsongen dessutom. Ponera att samma person kontrakterade Hahl som han redan gett ett kontraktsförslag på Timrås brevpapper samma silly. (Hur fan det ens kan vara tillåtet av Hockeyligan övergår mitt förstånd.)

Ponera att samma sportchef (nu: general manager) därefter värvat en jävla massa gamla timråiter och varit på och försökt värva flera andra.

Ovanstående vet vi har hänt, eller hur?

Jag tänker så det knakar men kommer inte på någon person i svensk hockey som gjort mer saker som skadat Timrå IK de senaste åren. Sen kan han som person vara en jättemysig gullgubbe eller en pedofilnazist som plågar djur, det vet jag inget om. Han kan ha varit mer eller mindre samarbetsvillig på Timrås kansli och haft bättre eller sämre solbränna än Linkan. Jag vet inte och jag bryr mig inte nämnvärt. Men för hans gärningar efter att han lämnat Timrå IK, klubben som var hans arbetsgivare i fjorton år, känner i alla fall jag väldigt lite sympati.

Jag tycker det är hur kul som helst att Frölunda ligger sist och att Norberg får ta smällen för det. Det glädjer mig att Hahl och Pyrret är monumentala floppar. Jag ser det som helt uteslutet att Norberg ska släppas in i hallen i Timrå om han inte köper biljett i framtiden.

Du får dra dina egna slutsatser i frågan utifrån det du vet och inte vet men så här tänker jag. Norberg och Frölunda har pissat på Timrå IK, mitt lag, må de ha fortsatta motgångar i allt de företar sig.


Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
ÖstrandsNisse: låt oss leka med tanken att T.J slagit nubben på käften . eller ännu värre legat med hans fru eller något riktigt fult . är T.J . eller någon annan enskild person som han skulle kunns haft en tvist men synonymt med klubben timrå ik och alla dess supportrar . för de känns ju lite som att de som hänt i denna affär verkligen drabbat klubben. och att många supportrar tycker att hela händelse förloppet känns djävligt knepigt är inte speciellt konstigt . jag tror absolut inte de är ens fel att två tryter .. men om två tryter så ska inte en hel organisation bli lidande av de . om Obama började bråka med någon i parlament . och han avgick som president mitt i mandat perioden och vart president i irak i stället . tror du folk skulle bry sej om att han var ovän med någon i parlamentet

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
KniveN:

Det vet jag inte, jag är inte ekonomiansvarig i Timrå IK, men det är ju en intressant fråga. Kanske dags för en extern revision?

Men man kan inte säga en sak och göra en annan.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Simmalugnt: Känns inte det där tjatet om att spara uttjatat och riktigt jävla korkat uttalande? Vart är de sparade pengarna? Verkar inte komma till klubbkassan direkt..

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
superfalle:

Om man går ut och talar om SM-guld som målsättning men sedan gör helt om i satsningen genom att snåla och på så sätt visa att man är nöjd bara med att få vara med att leka så blir det ganska löjligt.

De senaste säsongerna har det jobbats hårt på att spara oss ur Elitserien och snart bör det väl lyckas. Men många (Jag säger inte att du är det) verkar rätt ok med det.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Alla ni som verkligen avskyr Nubben för det han gjort. Ponera att "felet", att Nubben drog, inte var hans utan någon annans i själva verket. Att mediernas bild av händelsen inte riktigt avspeglade det verkliga spelet i korridorerna. Är det då rätt, i alla fall, att häva ur sig så starka ord, sånt hat, sån vrede mot Kent Norberg? Och ni som gör det, vad vet ni om vad som hänt? Sitter ni på sanningen eller har er bild målats upp av media?

Jag lägger inga personliga åsikter i det här, jag har ingen aning om vad som hänt mer än att det oftast aldrig är "ens fel att två träter" och att jag är långt ifrån säker att det som framkommit i media stämmer med verkligheten.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Simmalugnt: ja dom ekonomiska förutsättningarna har ju förändrats ganska mycket . så de är ju inte så konstigt . är för dåligt insatt i klubben för att ha en åsikt om T.J . men en snabb reflektion är väl att de är lite som då man var liten och frågade mamma om man kunde få en ny cykel . för att alla andra hade en . men våran familj hade inte dom pengarna . utan säkrade mat på bordet i första hand . då vart man förbannad . och tyckte att man skulle avsätta mamma . man var för ivrig att få de man ville ha . och kunde inte se helheten . . så här i efterhand så är jag tacksam för att de var en ekonomisk människa som fick bestämma . och inte jag . för då hade jag satt hela familjens existens på spel . många gånger

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Blizzard:

Jo för de har ingen fri vilja om var de vill spela. ;o)

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
El Maco:

Du tycker alltså att utvecklingen går åt rätt håll?

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Simmalugnt: "Det är ju inte Nubbens fel att det ser ut så i alla fall, det kan vi väl vara överens om kanske?"

joho han snodde ju alla spelare ;)

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Simmalugnt: Öh, ja. Men hur var det med nermonteringen?

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
El Maco:

Det är ju inte Nubbens fel att det ser ut så i alla fall, det kan vi väl vara överens om kanske?

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
haggen: Han kan stanna där han är...

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
John K:

Då kan Nubben dra åt helvete en gång för alla.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Simmalugnt: Nej, det är väl rätt så kärvt. Men jag tycker inte att det är synonymt med nedmontering.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Uno Gordon: Vilket hjärta då? Frölundahjärtat eller? Alnöhjärtat kanske?

Nä, rekommendera honom till ett uppdrag i Njurunda SK, Ånge eller Kovland så kan han kanske fostra fram nya stjärnor till fromma för Medelpadshockeyn, det vore nåt det. Förresten, han är ju så duktig så han kan nog arbeta åt alla tre samtidigt. Då slipper han ju pendla förbi E.On, dagligen i allafall. Han lär väl få gå ner i lön men det får han ta som en man.
Med tre arbetsgivare kanske han kan få ihop till en skälig lön ändå. Sen kan väl Medelpads Hockeyförbund skjuta till en slant också, då kanske det kan bli ganska bra.
Tänk efter, idén kanske inte är så dum ändå.
Skola fram talanger från olika lag runt om i distriktet som via spel ett par-tre säsonger i Timrå IK exporteras till Nordamerika. Då kan ju Nubben kanske dra in en och annan slant som agent också.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
El Maco:

Tycker du att föreningen känns välmående och positivt satsande med god framtidstro?

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Simmalugnt: Vad är bortmonterat sedan sist?

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
John K:

"TJ's roll i det hela vet vi som står utanför nog ganska lite om."

Å andra sidan så har han fortsatt att montera ner föreningen sedan Nubben stack/tvingades bort.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
John K:

Man kan ju vända på det, han kanske har större "Timråhjärta" än de som finns kvar i klubben och inte vill jobba med dessa. När Nubben gick till Frölunda var jag fly förbannad och tyckte att han pissade på Timrå.

Men något jag har insett mer och mer och som nu står helt klart för mig är att den som är problemet i klubben är TJ. Han måste bort illa kvickt.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Hahl Bundy: Det kan väl också bero på supportrarnas inställning efter "sveket" när han gick till Frölunda. Han är nog inte speciellt välkommen om man säger så. Men därifrån till att hellre jobba för Modo, nä fy faan.
TJ's roll i det hela vet vi som står utanför nog ganska lite om.
Det vi vet är att Nubben lade sig till med en alltför kaxig attityd inom organisationen och ställde orimliga krav för sin egen del. Så kan det gå om man har svårt att hantera sin framgång och att behålla ödmjukheten och viljan till samförståndslösningar i olika situationer.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
superfalle: Nu är dock sannolikheten för detta lika med 1%. Eva skulle aldrig acceptera en flytt till Ångermaland. Och Härnösand är uteslutet. Inte tror jag heller att hans psyke skulle palla med att åka skyffeltrafik mellan Sundsvall-Övik och tvingas passera E.ON flera ggr/veckan. Det skulle ta emot för mycket i hjärtat även för honom.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
John K: haha . ja de vore väl de optimala . först skriva på för en annan klubb mitt under säsong . lämna och börja dra i spelare från den gamla klubben . få sparken och börja jobba för ärkerivalen . vilken grej .. tryck upp en match tröja som de står nr 1 kent norberg på och hissa den i taket i eon . jag tycker fan han är rolig

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Hahl Bundy: Sedan är jag av samma uppfattning som Nubben. Vissa människor går det överhuvudtaget inte att samarbeta med. Det skär sig helt enkelt som härsken mjölk i kaffet. Har själv blivit tillfrågad av AF om inte Timrå IK skulle vara ett alternativ. Men jag har vänligt men bestämt avböjt.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
John K: Jag förstår honom fullständigt! Majoriteten av supportrarna har ju redan tagit ställning i frågan om "Arslet". Han är ju ett svin som pissat på oss ALLA. Av vilket skäl skulle han då komma tillbaka? Han har inget att bevisa för massan.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
John K: Men det beror ju på TJ o ingenting annat.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Simmalugnt: Jag lyssnade på en radiointervju med Nubben i Radio Västernorrland i går. Han sasde då att han hellre jobbar för Modo än för Timrå IK.
Där ser man vad det "Timråhjärtat" var värt. -Inte ett smack!


Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
AGENTROLL LOCKAR NORBERG

"Nubben" kan sadla om efter tiden i Frölunda: "Det skulle nog passa mig"

Kent Norberg avgick som general manager i Frölunda i torsdags.
Nu ser han framåt - mot en ny karriär som agent.
- Det är något som jag tror passar mig och något jag kommer att göra i någon form, säger han.

(Denna liksom nedanstående ingress är hämtad från Dagbladet)


Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Åkerblom i 6e: Håller mä,ett jävla svin.

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Jag känner mig inte särskilt skadeglad i det här fallet. För min del vore han inte alldeles ovälkommen tillbaka. Håller med i mycket av vad Uno Gordon skrev strax här nedan...

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Åkerblom i 6e: svin? han gjorde sitt jobb bara.......

Sv: Kent Norberg är tillgänglig. Finns det jobb för honom i Timrå?
Skarin: Mja, det han blev värvad till att göra var ju inte bara att värva ihop ett namnkunnigt lag, det hade ju Frölunda redan gjort flera säsonger i rad innan Nubben och det klarar väl vem som helst av i en rik klubb, utan anledningen till att de plockade dit Nubbs var ju att han skulle ge dem lite av sin värvarmagi, göra Frölunda framgångsrika med sin patenterade fingertoppskänsla. Man kan ju lugnt säga att han misslyckades med precis allting, både de dyra namnkunniga och de "smarta" värvningarna. Ibland tror jag faktiskt att han har varit för "smart" för sitt eget bästa, jamenar ta t ex Tobias Viklund, minns att man garvade när han blev klar, en av SAIKs då sämsta backar. Jante Abrahamsson (som ju ändå har hyfsad koll på SAIK) skrev en krönika när Viklund presenterades, kontentan var typ att Nubben lika gärna kunde värva typ vilken allsvensk back som helst för billigare pengar...

« · 1309749 · »