1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581689 inlägg · 6215 ämnen

Luleå - Timrå IK 2003-01-09

187609 · » Till forumet


Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
FreddanVF:
Det märkt tydligt att du inte vet mycket om ishockey i allmännhet och Timrå IK i synnerhet.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Olgas furir: Tror liksom inte att Bulan backar för Sjögren keep on dreaming
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Olgas furir: Tror Bulan är den sista som vänder om till sitt bås om det börjar hetta till i en match
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Olgas furir: Jo just det ja....... I dina drömmar kanske. :)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Portello:Nästa match mot Luleå och när "Bulan" kommer in på isen, då skickar vi in Sjögren. "Bulan" vänder direkt och blir kvar i båset trots av "Tavve" protesterar. Hejja Timrå
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Inte visste jag att ni hade värvat kimmos bror Sami och dessutom ställt honom i målet.
Var kanske därför Luleå gjorde sex mål ;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
mike66: Kunde inte gå på tre dagar, fick en ordentlig blödning på utsidan av låret, men nu har det börjat ge sig.
Men vad fan, det är ju hockey, och då får man räkna med smällar.
Och vi vann ju.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
rådbjer: Inget kommer ensamnt, först 49ers vändning mot Giants och sen igår Luleå mot TIK, jag kräks.....

Vad sägs om #80# Shokey....
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
COLD MAN: Obsalut! Tycker det är tacknämligt att lagen börjar förbereda Timrå på vad som komma skall!

Om det är så pass vidare smart vet jag väl inte, men vi får väl buge o tacke! :)))
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
rådbjer: Nyttigt att få några sådana här matcher innan slutspelet då.
Eller hur?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Tänker bara säga en sak angående debaclet igår: Det är så här lagen kommer att spela i fortsättningen för att störa Timrå!

O hårt, hårdare, hårdast blir det i ett slutspel, där vi verkligen är fjunisar!
Står vi upp då?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
FreddanVF:
du kan gärna gå på Scandinavium den 14 Februari
vi som kan hockey går dagen innan..

är det någon hästshow du ska se??
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Nu ska jag ritualbränna mitt Coop kort :-), fast man får inte hänga upp sej över den förlusten. Det mesta av TIK spel så ju iaf bra ut
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
westerlind: Haha =) Om jag ska vara ärlig så tror jag det blir en riktigt jämn tillställning, som det oftast blir mellan TIK-BIF.
Blir definitivt en mkt intressant match...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Skarin:

Jämnare? Nä, jag tror du har rätt - Brynäs drar plösen över sulfitraggarna: BIF: Molin 3, Anger 2, Karjalainen, Ram TIK: Skarin, mike66.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
SirPimme: När jag tittade spelade Luleå i anfallzonen men jaja. Fast det ska bli ett sant nöje att se Frölunda spela ut Timrå i Scandinavium den 14:e Februari. I Scandinavium så vet ni inte vad anfalla är och i Timrå Isstadion så vet Frölunda vart offensiva zonen ligger. Sen att eran tränare ser upp till oss som gudar är ju en annan sak :O)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
SirPimme: syftade inte på tänderna, utan på VF-killen och en viss styrelse.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
SirPimme: Akta dig för att göra dig lika dum med din jämförelse.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
willysson: Lite frågesport så här på nattkröken:

Hur många tänder har Glenn Lundin?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
willysson: Vet inte. Jag tänkte dricka mjölk och the under lördagen..... men man vet aldrig.

westerlind: Hehe.... Du och Ove Molin är varmt välkomna på lördag. Ska vi säga 7-2? Nä, det blir nog lite jämnare den här gången.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Skarin:

Jag tänker sammanfatta kvällen med att det här var en riktigt dålig skitmatch. Dåligt tempo, dåliga passningar ja allt var dåligt. Två dåliga målvakter, sämsta domaren, nä nu orkar jag inte längre. Kom också ihåg Henkes friläge när det stod 4 - 3 på centraldisplayen. I en sån här skitmatch kunde det ha gått hur skitbra som helst med lite tur.

Krossa världens dåligaste Brynäs på lördag. Ska vi säga med 3 - 2.

Gonatt ZZZZZzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZäta var i.a.f kung igår natt..ZzZZzzzZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzZZZZZZZZZ Sovgott..ZZZZZZZzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzz
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Skarin:

"Kommer igen mot Brynäs"? Det kan du glömma, Skarin. Du får banka på din Duracelltrumma hur mycket du vill, på lördag ska jag dansa och sjunga när Brynäs krossar Timrå-sparrisarna.

Mmmm, det luktar SM-guld.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
willysson: Kaminmannen är min idol. Han har det där lilla extra för att vara en fullbordad människa. Vi brukar baka tillsammans....på vårat sätt, ibland.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
SirPimme: I så fall naturligtvis.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Frisco: Chansen hade han ju...

...men jag antar att du menar om han fick avsluta, den möjligheten fick han inte och därmed var det en solklart dömd straff!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Skarin: jag har döpt om Robban Carlsson till Kaminmannen, för De har samma inställning till det de gör... Synd att CP-Hockeyn fick segra idag. Sen är det kriminellt att missa en straff...!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Timrå gör en strålande hockeymatch framtill att Luleå reducerar till 1-3. Det var ju precis som Robban sa, man slutade spela och underskattade Luleå helt enkelt.
Sedan förlorar Timrå pga trötthet. Det händer inte ofta, men ikväll var laget slitet.

En matchavgörande situation är när Valeri Krykov lyckas(?) missa öppet mål och pricka stolpen på "Gunnos" geniala passning. Mycket svagt av Krykov där. Vid den här situationen stod det 3-3. Matchavgörande. Synd.

Men vi kommer igen mot Brynäs på lördag inför förhoppningsvis fullsatta läktare.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Det enda positiva att Timrå förlorade är att
Luleå ökade avståndet till kråkorna med 3 poäng.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
SirPimme: Fick Crippe chansen att avgöra när han blev upphakad?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
FreddanVF: Du måste ju (ursäkta uttrycket) vara dum i huvudet helt enkelt, vilken match såg du!?

På dina påståenden om att TIK bara hakade och höll fast och att Vinnerborg skulle vara röd/vit finns en klockren analys:

Det var hakningar, fasthållningar, tacklingar och slagsmål.
Det var lika mycket ge och ta från bägge håll matchen igenom, såg du inte utvisningsstatistiken!?

Behöver vi ens diskutera straffen?
Crippe var fri tillsammans med tre TIK:are och upphakad i skottögonblicket kan det det bli annat än straff då, professorn!?

Parkerade i egen zon!?
Men snälla hockeyoraklet det var ju bara ett lag på isen fram till Luleås reduceringsmål!

Kapanen är bra det är sant men det är laget som har stått för denna bragd, så uttala dig inte om sånt du inte har sett utan bara läst dig till!

LHC och TIK går ju knappast att liknas vid varandra!
Men däremot du och LHC lednig verkar ju vara på ungefär samma nivå när det gäller hockeykunnande...

TIK - ALLTID RÖTT ALLTID RÄTT!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
FreddanVF: Nä! TIK är inget lag som anfaller, måste vara ett hyfsat kontringslag som gjort så många mål i serien!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Welcome back you old DJ Hemp: Vad som hände den 28/12 har jag förträngt. Dock inte den sköna 7 - 2-victoryn mot Brynäs.

Vi hamnade faktiskt på Ollan den kvällen och jag hade ju hoppats på att få se dig där. Självklart så kanske jag borde ha kontaktat dig m,fl att vi var back in town. Men där flaskhalsen går in går vettet ur. Halleluja.

Ijentkligen var det ju så att det skulle ha varit lugnt med booset den 28:e eftersom det var suppmatch den 29:e. Tyvärr så blev det inte lugnt och det fick jag erfara i suppmatchen dagen därpå. Man ska hålla sig nykter dagen före en viktig drabbning. Jag lovar att skärpa mig tills nästa suppmatch.

Var nästan hundra på att få se dig i ladan under suppmatchen iaf, var du där? Sedan var jag tvåhundra på att få se dig på Ollan efteråt. Jag hade tänkt att du jag och Vomerare och självklart westerlind, Kvastis och HH skulle ha haft en myspyskväll tillsammans. Tyvärr så blev det nu inte så. Moverare ligger väl fortfarande hemma och slickar sina sår efter den hårda suppmatchen. Han är nog inte så hård som han har velat göra gällande här på gb:n.

Kul att ha dig tillbaks här i gemenskapen igen iaf.

Timrå IK kommer igen med besked.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
FreddanVF: Håller du på och få tänder eller ??
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
FreddanVF: Kan du inte bättre? Du stinker verkligen på att provocera...snacka om att ha noll talang.;)
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
FreddanVF: Nu tycker jag att du är galet ute.
Tycker att Timrå spelar bra och effektiv hockey.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
DJ Hemp - Matchen såg exakt likadan ut hela tiden det var bara det att Kapanen blev mänsklig och se vad som hände. 6 raka baljor i baken...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
DJ Hemp: Ni hade ett eller två power play som ni anföll lite på, sen gjorde ni 2 typiska timrå mål. Det som gav 2-0 två gubbar sticker och trycker in pucken. Och det som gav 3-0 friläge. Sen är det gamla vanliga stå å vänta stuket. Av olika anledningar så kunde jag inte se matchen i Timrå mellan VF och Timrå men enligt rapporter så ägde ju VF matchen. Och senast här nere så fick jag bevittna eran roliga hockey själv. Stå på blå - vänta bryt och kontra. Försök anfalla lite också... Det var ju bara riktig hockey i en period här nere senast. Hoppas ni bjuder upp bättre nästa gång. Eller ni kanske blir skakis så fort Frölunda står på andra sidan röd.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
FreddanVF:

Fjantigt inlägg! Kapanen är ju bara en av många viktiga byggstenar... Inte fan parkerade vi i egen zon under första perioden! TIK spelade smart och vann dessutom skotten med 9-6... Nej, detta var en av säsongens absolut mest onödiga och bittraste förluster hittills! Tyvärr tog jag liksom laget ut segern lite i förskott efter 3-0 och överlägsenhet på isen...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
FreddanVF: Nähäh.

Heja du gamle indian.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Först av allt vill jag tacka Kovlands El Maco för att jag överhuvudtaget kan återse er allihop på HS... Tusen tack!

Sedan undrar jag lite vad som hände med partajet i Nolby den 28/12... Frågan passas över till Mike66!

Som nybliven Canal+-innehavare har man sett en kväll förstöras av oflyt, sura lappar och en skrikhals till kommentator (varför så jävla exalterad vid varje lappmål?)...

Vi är bäst och borde ha krossat motståndet även ikväll, men vi var väl inte vän med Buddha eller nå´t... Dessutom är det dags att börja hårdträna straffar igen!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Ni ska vara glada så som ni åkte runt och hakade och höll fast. Sen fick ni ju straff också. Hade Frölunda haft det läget hade det inte ens blivit utvisning. Man ser vilka som är Vinnerborgs & domarnas små kelgrisar.

Och hela första perioden var ni ju parkerade i egen zon. Tur för er att ni har Kapanen. Det är han som gjort så att alla tippare har fel. Ni hade legat där Linköping ligger utan honom.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Selina: Okej, då är han bra mycket snällare än vad jag har trott hela tiden.

Heja Vinnerborg, du har full koll på isen du.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
mike66: Vi har två segrar med Vinnerborg som domare tror jag. FBK-TIK 1-3, TIK-LIF 7-4...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Frölunda85:
Antingen kommer du in i matchen eller så är det lika bra att du nattar nu.

Ja, Luleå var det bättre laget ikväll och vann helt välförtjänt matchen.

Nej, det var inte en bra hockeymatch och absolut inte utav slutspelskaraktär. om man tänker efter igenkligen så inser man det allt eftersom det klarnar upp på den gråa himmelen i den ljusa vardagen.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
mike66: Det håller jag inte med dig om.
Det e vell bara förlorarna som pratar om de små marginalerna...eller vad säger man??
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Jimmy: Jag håller med dig. Men i Luleåögon och Virusögon så var det en riktigt bra slutspelsmatch. Pinsamt dålig hockeymatch skulle jag vilja påstå. Hakningar, trippingar pååkningar och Vinnerborg som dömer. Jag säger bara halleluja om man tycker att detta var bra.

Håller också med dig angående Sjögrens armbågstackling som Vinnerborg fick till en "checking from behind"? Jaja utvisning som utvisning men borde inte Vinnerborg börja att döma curling istället? Då kanske han får en bättre överblick på vad som händer på planen.

Fortfarande ingen seger då "Vinnerborgsspöket" dömer, nån som har koll?

Kämpa Timrå.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
vilken nostalgikväll! 3-0 och sedan rasade allt, som i "fornstora" dagar. Tik är alltid Tik.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Det där var inge vidare. Plattmatch nummer 3 efter MIF (7-0) och MoDo (7-3).

Första perioden var mycket bra. Högt tempo och bra passningspel. Så som vi ska och som vi så ofta spelar. Andra perioden bjöds vi in att avgöra tack vare ett tafatt Luleå, borde kunnat gjort mer än ett mål där. Sen rasade allt vad försvarspel heter. Såg ut som under förra säsongen. Tredje var inte någe bättre, bara förstakedjan som lyckades få till något spel.

Christian Sjögrens armbågstackling var mycket ful, borde rendera i avstängning. 50 utvisningsminuter fick han till slut med slagsmålet efter inräknat.

Nä det här var inte vår match. Linus Fagemo var retfullt duktig också. Skuggan bäst på plan. I Timrå får Styf, Nordgren och Robban godkänt. Resten kan betydligt bättre.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Hälge:

Så sant som det är sagt, 0-4 å pinnarna hade gått vårt håll...

Varför misströsta, grattis Lule ! och nya tag låter bra.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2003-01-09
Knylan: Ack ve och fy, det var den svettigaste match jag sett på länge. Hade allt massa mål (tyvärr för många för Luleå) fart fläkt lite fighting (tacklingen på luleå tjecken av styf var grym). Tror Timrå hade lite syra i benen efter matchen mot Frölunda i Tisdags. Mennu är det bara och se framåt TIK - Brynäs 8 -2 på Lördag sug på den ni!!
Kommentera

187609 · »