1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Mora IK - Timrå IK 2007-12-18

« · 955183 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Bra jobbat som vanligt....
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Ambroo: Jajemums, vi gör det. Kom så dricker vi glögg med balkongdörren öppen inatt. Du och jag. Vi kan prata om annat också om du vill. Ta med dej några buteljer så slår jag på Tom Waits så länge. Ring en signal innan.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Ambroo: Får jag också vara med?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Snor detta från Hamrins blogg:

"ELITSERIENS TABELL, PERIOD 3:

12 Timrå IK 29 3 12 14 -18 (14-32) 21"

Ödmjukhet, vad är det? Eller bäst när det gäller?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Nytt besked! Mötet kommer äga rum efter nyår! Anledningen stavas matchförberedelser på torsdag och att laget sedan får jullov. Och i mellandagarna är laget i Södertälje.

Men Nubben skulle återkomma med ett datum för ett möte!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
AndersN: Visserligen är det ju backar vi behöver men bröderna Anderssons kämparvilja är ju som sagt lysande har vi sett så vi får hoppas Tik tar hit deras yngsta forwarsbrorsa Oscar också till nästa säsong...

Viljan som Johan återigen visade upp efter att ha blivit hårt "puckbeskjuten" är ju i en klass för sig i årets lag..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Skarin: Ska vi dricka glögg och svära hemma hos dig istället?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Skarin: Nä, och dom snackar om att bygga ut!!!! sista matchen mot Brynäs och sen denna match, dom är inte värda en klack, dom ska bevisa det först.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
htikare: Har messat Nubben om att få till stånd ett supportermöte i någon utav konferenslokalerna i E.ON Arena antingen 20/21/12 eller 27-29/12.

Ett öppet möte med Challe Berglund, Nubben och någon spelare (inte Sanny) utan förslagsvis Robban, Jonte eller Styf.

Givetvis bjuds det på kaffe, läsk och kakor om vi får till stånd ett möte!

Nubben återkommer under morgondagen med besked!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Ambroo: Jag är så nöjd med följande rad så jag skriver den igen.

Förhoppningsvis kommer så lite folk som möjligt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Laken: Linköpings yngre backar är också rätt spelskicliga o framförallt rörliga som Junland o Gunnarsson o dessutom fysiskt starka så nog ligger vi rejält efter på backsidan...

det funkar helt enkelt inte under press att ha rappa forwards o sedan motsatsen erhört sega backar..det blir ingen timing i rörelsemönstret
mellan de två lagdelarna...o vi får ju kontring efter kontring på oss ikväll också pga detta.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon:
Jäpp, Malte har varit i Timrå 77/78 och gjorde 14+5 på 35 matcher hos er. Se'n gick han till MoDo ett år, och gjorde betydligt färre med poäng.

Hans brorsa är mer känd. Thomas heter han.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
RTS: Ja vad som helst, bara att dom jävlarna förstår......är galen som Timrå-fan men mest förbannad på deras attityd och inställning, markera med en stor jävla banderoll, att nu får det fan vara nog.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Skarin: +att vi inte ska ge Ros något att gotta sig åt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
MB: Tänk på att spelarna kan börja grina om klacken är tyst och visar sitt missnöje. Det kan vara känsligt för dem........ Att visa känslor ute på isen är något som spelarna inte tycker är lika viktigt.............. Åh herregud.

Ja en sak är säker. Det lär ju inte på långa vägar bli tal om fullsatt på torsdag. Förhoppningsvis kommer så lite folk som möjligt.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Laken: Hur dom spelar i ledning är ju bara för pinsamt,har vi för många stjärnor? kanske dags att klona Johan Andersson.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
MB: "Timrå står för fart, fläkt och kriga, men det gör inte detta lag."

TACK! Det är ju det jag gjort uttryck för länge nu.
1) Vi är inte längre det offensiva, frejdiga Timrå!
2) Vi kämpar inte längre hårdast av alla lag!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
MB: Eller det räcker med "Visa Hjärta"
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
MB: En stor banderoll med texten "Blod svett och kämpa Timrå 07/08 ???"
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
AndersN: Jag kan hålla med i om att vi saknar en offensivt duktig back men vilket lag i elitserien gör inte det? Linköping till exempel har väl sökt med ljus och lykta efter en ersättare till Magnus Johansson.

Felet är snarare att har man ledning med 4-1 så ska man fortsätta spela som vanligt och hålla pucken inom laget. Alla vi vet ju att Timrå är/har ett bättre lag än Mora. Men i alla fall jag ser ju hur Timrå gång på gång GER BORT pucken till motståndarna, man lägger bara ut den till motståndarnas backar eller slår icing. Detta ger motståndarna energi trots att de ligger under. Motståndarna skapar fler och fler chanser och till slut gör de mål. Det ger ännu mer energi och till slut är paniken i Timrå fullständig.
Men VARFÖR slutar Timrå spela när man är i ledning???
Varför är man så förbaskat bekväma???
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Ja försök få ett supportersamtal med Nubben så vi får höra om det åtminstonde finns en liten liten möjlighet att få tag på någon backförstärkning innan stoppdatumet o om man isållafall jobbar på saken...
annars hoppas jag man vågar ta risken o satsa på att ge Sebbe o (eller) Moe speltid efter nyår ..
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Tycker att klacken ska markera på något sätt, typ är tysta i line-upen sen 10 första minuterna, sen börja som vanligt med trumma mm, för det är ju trots allt ni som går på alla matcherna hemma och många borta som betalar lönerna och dom ta-mig-fan pissar på tröjan med sådana här matcher hela tiden.

Fan det är inte klokt vad förbannad man är på inställningen...Timrå står för fart, fläkt och kriga, men det gör inte detta lag.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Metal Guru: Malte Steen har väl gjort en säsong i Timrå IK också vill jag minnas? 76/77 någon gång?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Man får lite nordkoreanska propagandavibbar när man läser matchanalysen på officiella:
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Jag vet att jämförelsen forward/back inte är adekvat, men likväl: är det inte lite fascinerande att RJ har mer istid än Timo Pärssinen? Våga matcha lite mer för bövelen! Bra spel ska premieras och tvärtom. Kan all RJs speltid (även i pp?!) bero på att han verkar ha ett alldeles på tok för högt marknadsvärde, alltså ett för bra rykte i förhållande till grabbens förmåga? Så blir det väl när spelare får omotiverade gratisplatser i landslaget osv. Minns iofs inte så mkt av vad grabben presterade ifjol, men uppenbarligen visste FBK såklart vad de gjorde när killen inte fick förlängt... Suck och stön.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Laken: Tycker dom försvarar sig bra tills dom blir pressad,då blir det kaos.
Framåt är alla backar värdelösa,snabba första pass existerar inte.
När ska Erixon få chansen mer än i nåt byte?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Tycker det är synd att ni inte visar den gamle hjälten Malte Steen mer vördnad - det är ju han som är behållningen i webradion från Smidjegrav.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
El Maco: går jag IN på Modoboken. Njuter av andras lidande näe det känns svåååårt
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Faan dom förlorar matchen på det här sättet,ändå klättrar dom ett steg i tabellen,det är dom verkligen inte värda,vad ger det för signal till spelarna.
Nej snacka om att hockey inte alltid är rättvis.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Såna här citat vill jag aldrig se igen (från Dagbladet idag);
"Nu väntar två matcher innan julledigheten.
– Det är ett bra märkligt schema tycker jag med tanke på de här två matcherna. Men det är bara att försöka hitta rätt fokus och inställning nu. Vi ligger topp fyra och har ett bra läge att bita oss kvar, men då gäller det att vi inte bara spelar av de här två matcherna, förklarar Timråtränaren Challe Berglund....."

Det är ju för faan en elitseriematch!! Vi är många som inte får vara med och spela som verkligen tänder till och har fokus på dessa matcher - OAVSETT hur dom ligger till i "schemat"...

Match är alltid match och match är för i helvete kul och inspirerande..
"Försöka hitta fokus..." Var faan ligger fokus?? Julskinkan i ugnen? Julklappsinköp? Den lutade fisken?
SKÄRPNING!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
RTS: I PP exempelvis. Han gjorde inte en kasse i den spelformen ifjol (ja ingen överhuvudtaget om man ska vara petig) trots kopiöst med istid, men orka älta.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Ambroo: istället för könsord går jag inte och knarkar på Modoboken
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
AndersN: Ett tidigare inlägg från mig:
"Jag håller inte med om att det är backarna som behövs bytas ut.
Felet/problemet ligger i attt man slutar kämpa och spela när man leder."

Vårat försvarsspel har ju inte alls varit så dåligt denna säsong men däremot är vi alldeles för bekväma.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
fighter: Könsorden vill komma ut, men då kliver det garanterat in någon bror duktig och tycker att vi gör det bra eftersom vi trots allt ligger fyra(?), att vi har för höga krav (minns harvandet i ettan/allsvenskan) och att det minsann inte skrivs något positivt efter en vinst osv...
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Ambroo: Jomen Svebba är ändå förlåten. I jämförelse med Aalto som framstår han ju som en stjärna.

En backjävel som inte kan slå en passning med vettig adress utan slänger iväg puckarna upp på läktaren gång efter annan så fort man hamnar under press är tamejfan ingenting att ha.

Jag säger bara Frölunda hemma för nåt år sedan. 3ggr under samma match åker Aalto ut för Puck Out. Pinsamt!

Och på bänken satt Mats Hansson och gnuggade röv!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
RTS: Jag är böjd att hålla med..men jag tror inte det räcker...en till fullvuxen spelskicklig back som kan röra sig behövs...Det såg man tydligt i slutet av matchen..men jag tror inte Sebbe varit sämre både framåt o bakåt ikväll än övriga backar om han bara fått chansen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Ambroo: Finner inte en enda punkt Svebba var sämre på.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
RTS: Robban är en hjälte, en spelare som har gjort mest matcher i föreningen, går ner och spelar i J20 laget för att få matcher i kroppen finns inte, snacka om att vara ödmjuk och rätt inställning. Skulle vara Hedström det, att gå ner till junisarna......
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Helt överens om dig angående Lindström,om Hv vill ha honom så varsågod.
Jag ser inte mer i honom är resten av våra värdelösa backar,flytta kaptensbindeln till Johan Andersson.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Tja, han har väl inte jättemånga alternativ
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Än värre, Svebba.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
FAAN VAD GRINIG JAG ÄR!!!
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
RTS: Men även fast dom isf ger upp så får ju vi supportrar visa hur man ska göra om man spela i Timrå, dvs aldrig någonsin ge upp och sluta spela.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
MB: Det känns som Challes förtroende för RJ är lika cementerat och grundmurat som Kentas dito till TA.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Snoop: ja tills 3 perioden börjar, sen kommer raset.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
El Maco: Bättre än fotvandringen menade du? Brukar vara Perhapps som kläcker idéerna på detta forum och det var han som utlovade en cykeltur som aldrig blev av. Själv skall jag gå ifrån Storra Torget till E.ON om Pärssinen lämnar iförd Modo-tröja.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
Uno Gordon: Nä han fortsätter självklart, men nåt är skumt, jävligt skumt i laget eller är det ett lag?
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
HV får sota för detta på torsdag
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
htikare: Orörligheten beror i så fall på att alla står still på skridskorna.
När man leder såå... *Gäääsp* Kan man ta det lite lugnt.

Och är ledningen jättestor såå... *Gäääsp* Kan man ta det ännu lugnare.
Kommentera

Sv: Mora IK - Timrå IK 2007-12-18
htikare: Om dom börjar med att bänka RJ och sätter in Sebastian erixsson så kommer det mesta att bli bättre.
Kommentera

« · 955183 · »