Olli Nomadinen : Malmö förlorar, HV71 förlorar och Oskarshamn förlorar. Det är viktigt för oss. Vi kan glömma vad slutspelslagen gör, vi är i överlevnadsläge nu.
Zäta75: "Inget skitsnack det kan du skriva upp. Men inget som yppas offentligt här då det kan skada Timrå IK ännu mer. Vi har redan skämt ut klubbmärket ett tag nu"
Det är nästan bättre att inte säga något alls än att skriva sådär om du vill skydda klubbmärket.
X-Län: Vad fan ska han göra då? Man kan säkert kritisera Ante för en del, men:
-Naiva flippmackor på offensiv blå så det blir spelvändning -Fumliga jävla fall över hela banan -Målvakter som släpper in mål från alla vinklar trots fri sikt -Jävla nonchalanta slottpass trots kontrollerat spel i PP -Backar som antingen backar hem istället för att stå upp på blå, ELLER bommar positionsväxling så vi har 2 på samma kant -Forwards som tappar puck för att de för 4e gången droppar pucken längs sarg istället för att glida förbi eller vara beredd att stöka när tacklingen kommer..
..är INTE Antes fel. Det är så sjukt mycket jävla, i bästa fall, halvhjärtade aktioner att man knappt häpnar längre. Det är säkert ingen dum idé att göra om ledarstaben för att ändra spelidé, men vad FAN gör vi åt de spelare som antingen åker runt och saboterar medvetet, eller har blivit hockeyfunktionsnedsatta senaste veckor? Det är för många, och för abrupt, för att bara vara en tillfällighet.
Fy in i hela jävla helvetet vad sinnessjuk olustig känsla man har nu. Oavsett förekomst eller omfattning av denna beryktade schism, det här är fan riktigt riktigt illa. Det måste vara ett helt gäng som måste bort, helst nu men senast till nästa säsong. Och jag tror inte det är ”hemvändarna”.
The great one: Kan tänka mig Ante är frustrerad på Dahlén med tanke på hur han spelar. Men det handlar för en tränare att maximera ett lag. Dahlén har sina ess i rockärmen och det gäller kunna förstå hur man utnyttjar dem och det tycker jag väl Ante inte riktigt lyckats med. Plus att Ante spelat Dahlén vid fel tillfällen t.ex avgörande lägen. Känns lite som Ante envisas med att försöka göra Dalle till en spelare han inte är.
Nisse på Mon or: Skit i Modo. Vi förtjänar att bli omkörda av dom. Vi kliver in i säsongen med ett stjärnlag, Modo går in med ett allsvenskt lag men dom visar hjärta och våra bortskämda ”stjärnor” skämmer ut sig.
vonDöbeln: Jag är på..Trots säsongs så har jag andra saker att göra på lördag. . hockeyn kommer långt ner på prio så länge det är så jävla oseriöst och tamt agerande iifrån både spelare och ledare. Min tid är mer värd än såhär.
Måste också ventilera en sak. Har ni sett hur vi ligger i banan vid Rögles ingångar i offensiv zon? Vi har EN back som försöker stoppa anfallet(misslyckas oftast för de är för sega på skridskorna), resten av spelarna (fyra stycken alltså) är långt ifrån händelsernas centrum. De skär inte av passningsvägar, de ger inte understöd. NADA. Ser mest ut som de ligger och fiskar efter en omställning. Samtidigt har vi mött lag som kommer hem med 5 pers och ligger perfekt som hungriga hajar på deras blålinje. Sådan sjuk skillnad hur dåliga vi är i omställningarna
{9908}: Håller med Mikenomad om att jag hoppas att Kapanen håller en presskonferens imorgon. Det enda man kan göra är att byta ut ledarna tyvärr. Det måste rensas och börjas om på nytt. Sedan får man hoppas att spelarna kan komma ihop och ge allt för varandra och laget.
Linkovich: Nej, tyvärr så kommer det till en punkt där man som supporter måste ta saken i egna händer. Klubben håller käft och gör ingenting samtidigt som laget blir förnedrat på isen.
Utebliven publik är det enda tydliga tecknet på att man fanimej inte ställer upp på den här patetiska jävla skiten längre.
Så återigen, har du en biljett. Nyttja för helvete inte den på lördag så att de här syltryggarna förstår att de kör hela föreningen i skiten.
Karlsson74: När man ser bilder från de andra matcherna ser man hur otroligt mycket snabbare passningsspel andra lag har. Vi spelar långsamt och omständigt. Skitkväll!
{10473}: Skitsamma. Det är så många och tjänar inget till just nu att gå in på specifika individer. Vissa har säkert bara otur, andra har jag svårt att få ihop vad fan som har hänt.
Men 5+ intervju an Lander. När en annans jävla pappsyke skrynklar hårdare än pungen efter ett dopp i isvaken så bröstar han intervjun, sågar formen men står upp för laget!
Labban: men vadå ”ante spelar Dahlén vid fel lägen” vi betalar Dahlén så in åt helvete mycket med pengar. Han vill vara en stjärna, ante gör helt rätt som sätter in Dahlén i avgörande lägen, det ska Dahlén kunna hantera. Men det har inte blivit så, Dahlén har stjälpt laget i en hel drös med matcher, den skiten ska inte landa på ante karlsson.
Vi har gått bort oss i värvningen av Dahlén och några till. Dom suger upp en alldeles för stor del av budgeten och det är därför vi måste förlita oss på spelare som Mieho som inte har något i den här ligan att göra.