1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599410 inlägg · 6212 ämnen

Timrå IK - AIK 2010-11-06

Sv: Timrå IK - AIK 2010-11-06
Kattgubben: Han gav i alla fall straffet en mening.

Var bara tvungen.. nya Beck var kung.

Det var som vanligt dom sämsta på linjen 31 och 82 räknade till 4 offside fel på 2 perioder sen att Lärking tar 5 min för ryggdunk med en hand så förstår vi att Timrå ligger i topp utvisningsligan synd AIKarn som fick lårbristnig eller nåt? Vad Timrå häller på med ska vi inte tala sämre än sämst botten är nådd.

Vad är det här för jävla sopa till krönikör?

Kommentar
Lina: Läs kommentar #4. Han spelar uppenbarligen inte mer hockey, den killen. Så att det är hockey som spelas utesluter väl inte att man kan åka på en skada som sätter stopp för karriären?

Men det klart, är du tjej som förstår du dig nog inte på det här med sport. Håll dig till att laga mat och diska istället. Så kan vi män hålla oss till det här.
Robert P "

Vi är inte elitseriemässiga i boxplay, inte i powerplay, inte tempomässigt, inte passningsmässigt, inte spelarmässigt, inte arenamässigt, inte publikmässigt, inte ungdomsmässigt. Är det verkligen som Ros i AB skreb för något år sedan att vi är elitklubben som lever på lånad tid.

När Pikkarainen tog pucken under avvaktande utvisning, Jokelas "elbowing" som hade ledat till ett mål...säkert, Pikkarainens matchstraff idag... vafan håller dom på med? skämtar dom med oss? vafan vill dom?

Håller med Jimmy:

"Till sist skulle vilja se att den domare som tog ut Pikkarainen på matchstraff ska få sig en lång avstängning! JÄVLA NOLLA!"

Lördagar är en jävla skitdag nuförtiden... man är fan alltid förbannad på lördagarna numera.. Tack för det Timrå

Simmalugnt: Eller hur.. tycker gott han hade kunnat rädda livet på honom istället genom att som Skröder med en hårsmån missa att mosa huvudet mot plexit, men nu.... näe, det blir avstängning det här.. sanna mina ord!

Redigerad kommentar

Undra om Pikka har ringt McJosh och bett om ursäkt.

Den där råttan som skada benet/foten idag är ju fantastisk, varför, när han blev ner dragen skulle han föröskte rätta till sig och sätta skridskorna emot sargen, hade han bara åkt med på knäna (som han gjore första sekunden) då hade han krockat med axeln, precis som en hård tackling, jaja!

Foyn: Om du tittar noga på Lander så ser du att han ibland mumlar "Nästa säsong i Edmonton, nästa säsong i Edmonton..."

Pätr: Stämmer nog rätt bra det. Fan vad vansinnig jag skulle vara om jag var Lander och se vissa medspelare glida runt å flipp passa. Va faan är det som händer i mitt kära Timrå IK??? Nån måste AVGÅ! Nu orkar jag inte gnälla mer...Trevlig helg kamrater

JA vad ska man säga..
Varför är man inte förvånad. Frågan är väll hur vill vi att framtiden skall se ut. Vilka spelare håller inte, vilken typ av spel vill vi spela. Jag är övertygad om att det är ett måste med en ny hall i S-vall om vi vill vara med, samnt att man måste våga se utanför ramarna när det gäller styrelse, sportchef osv. Om vi skulle bygga nytt i S-vall så är det iallafall ett försök till något nytt(om nu Timrå komun inte vore en käpp i hjulet), visa att man vill för nya sig. Visst, det är inte någon garanti för att det skulle bli någon sucse. JAg tycker iallafall om när det finns en vilja att sträva framåt. Något som jag iallafall inte ser nnu.

Foyn: Det är väl inte så konstigt att Lander, Axie, Granath och Röymark försöker. De är påväg någonstans i sin hockeykarriär, alternativ kämpar för sin blotta existens på elitnivå - då måste man ge allt i varje byte. För dem räcker det inte att åka runt på en skridsko och lyfta lön.

Nyss hemkommen från årets första match live.

Ja vad skall man säga, hittar inga bra ord.
Men man kan ju konstatera Axelsson visade mer själv än alla finländare tillsammans.

Axelsson och Alexander bäst, o till viss del Gabbe o Lander

Kolan som vanligt direkt ansvarig för baklängesmål, tänker 2-0 målet där han hade minuter på sig att få ut pucken, men inte då.
Jokela obra, Styf obra.
Men Hirschovits var nog sämst idag ändå.

Kevin O Shea: haha jo sant =) för många groggar ;)

nixXz: ? ligger inte frölunda och assyriska på kvalplats?

Foyn: resten är avstängda, utvisade, utskickade i omklädningsrummet.

Asså helt ärligt! Kim Hirsowitz....Säg att du spelar skadad annars kan du sluta med hockey! Det samma gäller nr 9 och 33...Fan så dålig man får vara! Så jävla trött å less på detta! Höll fan på att få ett mentalt sammanbrott ikväll när klacken körde igång " Vi är Timrå å vi ger aldrig upp" 4.29 i mittenperioden. Ha ha ha!!!

Lander, Axie, Granath och Röymark försöker ju i varje fall? Resten ??????

Härligt att ligga på kvalplats nu då!

Västrabo: Jag skyller då inte på domaren... sen att den svenska domarkåren består av ett gäng jävla trähattar är ju en annan diskussion. Domaren som tog ut Pikkarainen idag borde ställa sin plats till förfogande, ty ett sånt flagrant tjänstefel borde verkligen beivras om domarna vill behålla någon som helst respekt i det svenska folkdjupet.

liston: Sorgligt, men vi är nog inte bättre än så här. Ser att många här i forumet skyller på domaren, men ack man har inte otur och dåliga domare jämt. En tabell l ljuger inte efter så många omgångar.Helt uppenbart att man misslyckats med en del värvningar inför denna säsong. Tror att man borde vidgat sina vyer när man rekryterade klubbdirektören och sportchefen, hockeysverige är större än vad Sundsvall och Timrå är.

det ska bli väldigt skönt med uppehåll nu. jag behöver en paus från hockey i allmänhet och timrå i synnerhet.

(för övrigt tycker jag att ni ska kolla in min idolbild på min presentation)

Redigerad kommentar

11111111
8 Gilla
Anmäl
Svara
... Pikka är ju dum i huvudet som puttar MacNevin när han är någon meter från sargen. Finnen måste ha blivit inavel av att bo i norrland. Idag 18:09

Intelligensreserven blomstrar. Det tycker jag verkar bra.. för framtiden

PEAP: Älska Timrå det är ett som är säkert , men som sarg ut skrev:det är dags för media att granska Thomas-Linkan med flera hur det är tänkt att ta sig ur denna kris när man får köra på 3-femmor 2 matcher i rad,detta måste väl också vara ett slags rekord i Elitserien på 2000-talet ?

pingvin: funderar på att samla frimärken elr nåt...

sarg ut: Tjena grabbar! Vaknade och loggade just in. Hade en förjävlig mardröm. Jag drömde att vi förlorat en massa matcher varav 2 hemma mot AIK!! Skönt att vakna! Vad gör ni?

Allting håller på att rasa ihop. Spelet funkar inte, vi har snart inga spelare kvar, kaffet i E.ON blir bara kallare och kallare, Perra verkar inte ha råd att byta skjorta ens, domarna/disciplinnämnd har aldrig upplevts så dålig. Inte ens mickhelvetet verkar funka i E.ON. Vad f-n blir nästa chock? Spola isen med vattenslang då man inte har råd att laga zambonin???
Så jävla trött på det här, så jävla bitter på framförallt TJ som trodde att det här laget skulle fortsätta vinna, fortsätta ligga i toppen...med ett lag som saknade två forwards varav den ena definitivt hade varit ämnad för Sonnie. Det är så naivt så det finns inte.

sarg ut: glömde en fråga:
Vad har sportchefen för arbetsuppgifter?

73Sjöbba: Kul vore det oxå om medierna började granska ledningen för Timrå IK! Granska protokoll från styrelsemöten och ställa några enkla frågor till TJ och alibisportchefen:

Hur kommer det sig att ni ökat spelarbudgeten inför denna säsong men ändå inte har fullt lag?

Vilka fysvärden hade de finska nyförvärven när de kom hit och vem utförde läkarundersökningen?

Vad är handlingsplanen för att gå över 5 miljoner plus denna säsong?

Hur ska ni vända det här?

Har ni siktat Sonnenberg än eller är det bara vanligt säljsnack?

o ja jag gick hem efter 0-3 jag orkade inte mer, är helt knäckt.....

DJ Hemp:

Du är f-n rolig du, och du kanske har rätt också.

Älska Timrå, ALLTID ÄLSKA TIMRÅ!

Jag börjar hålla med min sjuårige son: Timrå förlorar för många matcher, det finns risk att de blir ett bajslag nu.

Ser ut som hela laget vill gå och bajsa tycker jag, undantag finnes men med detta LAG?spel så vinner man inga matcher.

DJ Hemp:

Nu är det fan i mig dax att Linkan och TJ börjar och fundera på att spendera lite pengar.
Man kan ju få in lite om man säljer Björn Svensson, det var länge sedan han gjorde någon glad.

Kan ju för helvet inte fortsätta så här!

DJ Hemp: Älska ångest!

Timrå IK och Södertälje SK är väl troliga kvalseriekandidater. Men det är väl precis som det ska vara. Vem fan bryr sig? Vi lyckas ju aldrig vinna det där jävla SM-guldet ändå! Även om vi var och nosade på en final i mitten av 00-talet. Men att bara komma till slutspel och åka ur i kvarten är ju helt menlöst. Då kan man lika gärna lira i allsvenskan. Intressant hockey där också. Eventuella lokalderbyn därtill. Dessvärre avgår kanske inga hockeybussar i det fallet. Annars är det väl skit samma...

Kattgubben: Och DIF drog ifrån och VF närmade sig i tabellen. Enda roliga var väl att ssk ligger kvar på samma. Nu fattas det väl bara att Modo plockar tre pinnar

Raggaren Putte: Vi börjar få pissig målskillnad nu också

Deja vu. 1-4 mot gnagarna igen. Så jävla trevligt att följa detta gäng.

Olle: Hade sommaruppehåll.

73Sjöbba: In your dreams. Media driver bara hetsjakt mot det som passar deras agenda. Svenska hockeydomare passar inte in där.

RocknRolf2: Var höll du hus medan vi låg trea?

pefr: Det vore kul om media började driva hetsjakt mot domarna.

Pavlikovsky visar fina kunskaper i hur man förstärker en situation där. Han faller uppåt först innan han dråsar i isen. Snyggt.

nu måste det vara matchstraff, han blöder ju!

Kattgubben: Han bröt ju inte foten

Jaha.. där åkte Granath i golvet på ungefär samma sätt som McNevin.. fast det vart inget..

Haha! Domarna fortsätter sin Eriksgata.

RocknRolf2: Och Hynning tackar för det genom att slarva bort pucken vid offensiv blå två gånger. Jävla primadonna.

Toppning med Kolan och Hynning nu

danne80: Fy fan sparka linkan t johansson åt helvete klart att man får dålig ekonomi med dårvärvningar år efter år. Men inavlen lär sitta kvar och tro att de kan lura sponsorer supportrar med svammel o lögner. Föresten allt gnäll på challe va fan har vi nu ett stort frågeteken hela farbrorn luktar mes över mycket.

Björn Svensson fri framför mål och väljer att sticka därifrån. Ja herregud.

« · 1302931 · »