1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581818 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08

« · 1411790 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
MarcusElving: Du är inte den första motståndarsupportern som säger att det är positivt för timrå att man skapat chanser. Så har det sett ut i nästan varje match (inte mot Frölunda och inte mot Modo). Problemet är att "nära inte skjuter någon hare".

Det du lägger fram som "ljusglimt" för Timrå är ju samma sak som vi svurit åt i nästan 10 omgångar nu. Det är en sak om man inte har marginalerna med sig i någon match här eller där, Timrå IK spelar inte tillräckligt bra för att förtjäna dom där marginalerna på rätt sida, ännu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
MarcusElving: Kram:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08

Jag tänkte titta in och tacka för god match!

Om jag ska vara helt objektiv så får jag väl säga att ni borde haft något till mål. Kanske en poäng rent av.. Men ibland vill det sig inte, Honken var glödhet i kassen och hade både stolpar och allt möjligt med sig längst bak.

Det ni ska ha i åtanke i all bedrövelse är att ni faktiskt skapar en hel del vassa målchanser och fortsätter det på samma sätt framöver så kommer puckarna sitta till slut. Så länge man skapar chanser så finns det gott hopp!

Brynäs mål var väl allihopa såna mål som inte är så värst mycket att göra åt egentligen. En kanonstyrning av Silfverberg vid 0-1, en målvaktsretur i gapet på samma man vid 0-2 och vid 0-3 är det ett fantastiskt genomspel av Dackell som är svårt att försvara sig emot.

Vi hade utdelningen och flytet ikväll helt enkelt. Men som sagt, fortsätter Timrå skapa så mycket chanser och samtidigt lyckas tighta till lite i försvarsspelet så tror jag att det kan bli slutspel.

Kämpa på, det kommer!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Pierre Hedin och Bagarn på isen på samtliga Brynäsmål. Låt gå för att det är i BP men båda två har inget i BP att göra i dagsläget. Trötta och mjuka.

Högström är vårt enda offensiva vapen på backsidan men är svårt oduglig i egen zon.

Bara sex poäng till slutspel och tre till Modo. Perra kan väl sitta kvar ett tag till?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Ok. Så då befinner vi oss i det läget dom flesta experter tippade att vi skulle befinna oss i. På tabellens botten, med en jävla massa insläppta och få gjorda. Ett riktigt bottenlags signum.

Frågan är vad fan man gör nu. Att det kunde gå så här illa visste vi. 'Överlevnad' var ledordet när vi byggde inför säsongen. Sen hade vi så klart hoppet. Vi visste vad det berömda pappret sa om vår slagstyrka, men vi hoppades så klart på att icke-pappriga faktorer skulle läggas till och ge oss skjuts. En skjuts som, inbillade sig många av oss, skulle kunna räcka ända till slutspel om hockeygudarna log mot oss.

Nu ser det inte ut att bli så. Vi fick det som experterna såg på pappret, och inte ett uns mer. Ingen av våra värvningar har slagit oss med häpnad. Visst, Jonte ser inte division-ett-mässig ut. Han blev, trots allt, en rätt bra värvning. Utifrån förväntningarna, dårå. Jag lyfter en smula på hatten åt dom ansvariga, och böjer mitt huvud klädsamt till ursäkt.

Men, en Jonte gör ingen sommar. Ej heller är han tillräcklig för att vara någon tunga på någon våg. Än, ska tilläggas - han kan faktiskt bli när/om det drar ihop sig till riktigt Bruna Matcher framåt mars.
Övriga värvningar har dock inte imponerat så särskilt. Vampola är klass, no doubt. Det tråkiga är bara att det inte hjälper så mycket. Det har inte hittats/finns inte någon omgivning som gör hans kedja till ett seriöst hot. De första matchernas Hedström/Friberg var ett skämt. Jag förstod inte då, jag gör det inte nu heller. Pikken/Pärra såg bra ut, återigen på det berömda pappret. På isen ser det ut som skit. Pärra är mirakulöst långt ifrån den form han var i under förra hösten. Hur är det möjligt? Pikken är Pikken. Het ibland, menlös betydligt oftare. Sveriges menlösaste powerforward?

Backarna behöver vi inte riktigt diskutera, det blir bara slag under bältet - på dom som redan ligger. Ett undantag dock - Robban. Med en bra defensiv partner vid sin sida blir han trots allt något som liknar klass bakifrån. I a f om vi tittar på det allsvenska motstånd vi med största sannolikhet får bekanta oss med längre fram.

Målvakterna, tja. Svårt att säga vad dom skulle kunna göra med ett riktigt försvar. Riddarn är mitt förstaval. Han borde kunna hålla tillräckligt bra, även om han lär vinna få matcher åt oss Lindbäck-style.

Sen har vi då ledarskapet. Är det någonstans man kan lägga hopp om att förvandla bajs till guld är det här. Eller var, inför säsongen. En samling mediokra spelare k a n bli något annat med en demontränare vid rodret. Detta är inte Perra. Perra är mysig, värmländsk och luddig. BP kan vara det sämsta den här serien sett på decennier. Det totala försvarsspelet likaså. Eller, varför begränsa oss: det totala spelet är en bättre summering. Jag ser inget, nada och nichts som pekar på att han kan ta det här laget till några som helst stordåd. Vilken spelidé är det spelarna ska följa, tro på? Handen upp alla som förstår vad PLANEN är.

Eller, så kan det så klart vara spelarna som inte förstår. Alternativt inte vill förstå. Jobbigt, Perra. Vad är det man brukar säga om ledare som inte får med sig folk? Är dom bra eller mindre bra på att just, hm...leda då?

Jag tänker inte lägga mig ner och dö, eller ens bli en cry-baby över alla dumma jävlar som låter mig plågas så här. Vi har gett oss in i leken, nu får vi leken tåla. Så här är det att vara supporter. Man dansar i gryningar när det går bra, deppar med flaskan när det går dåligt. Det är insatsen.

Men: vi måste framåt. Jag skriver det igen: M å s t e framåt. Oavsett tabelläge eller hur kört saker och ting är måste det bli bättre. Spelarna måste höja sig. Spelet måste bli bättre, tydligare, enklare. Har vi råd att chansa på att Perra löser det? Jag säger nej. Det verkar inte så. Tiden är knapp. Jag vill inte se det här laget med dom kvaliteter vi sett så här långt i serien - gå in i en kvalserie. Det blir vår död.
Därför: agera. Spelare, ledare, ansvariga.

Jag vill se en ny back. Saknas pengar, var radikala. Offra någon dyr, underpresterande forward. Ja Pikken, jag tänker på dig. Lägg pengarna + så mycket stålars som bara går att skrapa ihop på en back som, tveklöst, höjer nivån. Det m å s t e in. Punkt.
Sen: bye bye Perra. Det gick inte alls det här. Du är mysig och säkert bra i alla möjliga sammanhang ooch lag, men du funkade inte i Timrå. Shit happends.

Sen...äh, va faen. Nu blir det riktigt långt och mastodontigt, även för att vara från mig. Jag vilar fingertopparna här och gör något annat. Spelar gitarr, kanske Jag måste hitta en hobby som ger energi nu. Så fan om den här säsongen ska ta knäcken på mig. Vi måste överleva. Måste.

Och, johådå: Hockey ÄR en skitsport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
liston: Ja han hade en del tur, men har var också väldigt tät samt att han fick hjälp av sina backar, det fick inte riddarn ikväll.

Timrå var egentligen inte så dåliga idag, men några olyckliga situationer var egentligen avgörande.
Men man ser ju att Brynäs är ett mkt bättre hockeylag än vad TIK är för tillfället.

Domaren var riktigt kass, så även backspelet igen, Pikkens målsumperi en annan.

Speeden, vårt adelsmärke försvann till 85% den dag Linkan började bygga laget, sista 15% försvann när Perra kom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
RTS:
Nu får Ni Ursäkta, men vilken jävla tur han har ikväll Honken, men en målvakt förtjänar tur och då får Ni tolka det som Ni vill.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: Så sant, problemet med Högstöm är att verkar tro sig vara SÅ mkt bättre än vad han är,. kolla hur många ggr han väljer det enkla "rätta" alternativet, händer aldrig.
Blev faktiskt glad idag då han i första perioden blev rejält proppad då han for å drälde med pucken.

Som du säger är det många som gör fel eller dåliga avvägningar i sitt spel, ofta fuskar man lite i markering, eller gör sig inte tillräckligt spelbar å sätter sina kamrater i tidsnöd.

Sedan kan jag inte se vad Timrås spelide går ut på, att yttrarna ställer sig vid sargen på egenblå läser ju motståndarna hur lätt som helst, samt att tempot blir lika med noll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Kattgubben: Ja väldigt. Vi säljer ut oss som hockeyfnask på Dalton's
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Timrå Icon: Visst är det så. Visst är vi frikostiga?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
RTS: Det är SÅ många dåliga avvägningar från väldigt många spelare i laget som tyder på ren och skär orutin. Hagos tar en offside i målgården när vi faktiskt har chansen i 6-5, Högström slänger fasligt många puckar rakt på benskydd istället för att dumpa puckar i brist på bättre lägen, Pikkarainen?! Vars ska man börja? Vilken jävla idi*t. Bränner två helt öppna mål, tar två korkade utvisningar i offensiv zon, åker runt och tycker synd om sig själv. Han kan på egen hand se till att vi är med i matchen men sviker än en gång. Nu ligger inte allt på hans axlar men det är som boorken säger i studion också, stjärnorna måste kliva fram.

Man måste kunna arbeta fram en klausul i kontrakten som gör att man har rätt att sparka såna här lirare. Personligen blir jag förbannad när jag ser Pikkarainen spela ishockey. Han åker runt och lallar, tar korkade utvisningar och sviker laget samtidigt som han skrattar hela vägen till banken. Hans uppträdande är ett hån mot hela föreningen.

Och ni som inte är lika cynisk som jag lär väl tänka nu: "Jaja men han var ju iaf nääära att sätta ett par puckar idag! Han visade god aggressivitet med sina tacklingar iaf! Han kanske är på gång?"

Nära skjuter inget Timrå IK från kvalserien. Nära duger inte. En sak som jag förvisso inte har någon som helst insyn i men som jag ändå funderar kring är: Funderade man aldrig på att sparka Pikkarainen samtidigt som Hirschovits fick lämna? Man värvade dom som ett "paket", kanske borde man ha gjort sig av med båda två i ett paket också? Det var ju inte direkt så att Pikkarainen visade prov på någon extrem hockeyglädje förra säsongen heller, MED hirscho. Kanske borde man ha anat vad som händer nu?

Vampola då? Killen är en stjärna av sällat skådat slag i Timrå men samtidigt verkar han vara så van att spela med bra spelare att hans frustration går ut över laget när framgången uteblir. Idag tar han ännu en sån där idiotisk crosscheckingutvisning, rakt i ansiktet på brynässpelaren, bara för att han är less. I medgång är han en enorm tillgång för timrå, i motgång är han inte riktigt den spelaren som vänder trenden, det börjar bli tydligt. Han blir väldigt snabbt less och ärligt talat, vem fan kan klandra honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Vänder snart....finns bara ett par facktorer som ska ändras sedan så.....vänder det...satans god öl iaf på ladan, sådär lagom tempererad, och korven var inte fel heller, lite lång köööö bara men va f-n, lite får man väl tåla, då det är fyra blinda möss på isen, i zebrakostym...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Timrå Icon: jag tycker hela timrå kan avgå, jag tänker avgå ifrån detta forum nu... de är inte kul längre jag skall ägna mig åt roligare saker tex kratta löv nu på hösten Hej svejs
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
RTS: Högström är helt kass. Hedman hoppas jag man slipper se mer då Halonen och Granath är tillbaka
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Kattgubben: Precis alla lag vänder sin förlusttrend mot oss
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Såg att vissa på matchbloggen tyckte att Högstöm var bra, själv tycker jag han är obegripligt dålig just nu, kladdar med pucken helt i onödan så att forwards tappar fart, när Timrå i 3:e har sin bästa sekvens i matchen kliver högstöm in o börjar kladda på blå och ett friläge som följd emot oss.
Han åker även o styr medspelarna i tid o otid ungefär som om han tror han är en storspelare.

Nej bänka Högström snabbare än kvickt, han sänker det lilla tempo Timråforwards har just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Johnny Bravo: Det utgår jag ifrån att den gör, och då är vi avhängda. Lite arbetsro inför kvalserien?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
superfalle: Ledig icke Eu-plats över? Dom har 5 amerikaner varav 3 med dubbla medborgarskap om jag har fattat det rätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Kattgubben: Deras första 3:a kommer mot oss, var så säker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
zaccodog: Sen har dom en riktig tränare dessutom med en spelidé som spelarna köper o utför.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Apropå ingenting så är Skrbek klar för JYP.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Timrå Icon: Nästa match är det bottenmöte(!) borta mot FBK. Bättre utgångsläge kan man ha som sagt. Det här suger nåt ofantligt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
zaccodog: Växjö har ett grundspel en bra målvakt och deras icke eu platser är fyllda av riktigt bra spelare . Vi har inget grundspel . Halv kassa målvakter och superdupermurley
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: Äntligen hemma.

Inget ont om Jonte men det är ju något som är fel då han är bäst i laget.

Det här var riktigt surt. Det är tydligt att Per-Erik har svårt med auktoritära spelare. Perra måste bort. Nu!

Är inte Halonen och Granath med i nästa match mmåste de ersättas nu!

Fyyy faaan vad tragisk match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Kollade faktiskt på period två och tre på O´Learys i en mellanstor svensk stad nära mig. Som en neutral. Bara för att få sig en liten glimt. Det såg förjävligt ut. Hur håglöst som helst. Timrå IK är ett klockrent kvalserielag denna säsong. Väl där kan vad som helst hända. Ser ju om möjligt ännu värre ut för Sundsvall. Ödesmatch mot Borås kommande fredag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Johnny Bravo: Hur kommer det sig att t.ex växjö hittar så många bra karaktärsspelare.bra scouting kanske.inte bara lyssna på agenter
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
zaccodog: Största problemet I Timrå är T.J,C.E P.J S.L bort med dom sen kommer islossningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
73Sjöbba: Tårta på kansliet på måndag vi gjorde mål igen! Linkan helgonförklarad nu va Johansson? som lurade av dig alla pengar. Perra brinner för det här jobbet det syns.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Tror inte att jag har gått på en match med endast 4600 åskådare. Ångest och tristess säljer inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Har det inte agerats nån gång tidigare på är det baske mig dags nu!

Minst 3 spelare. Imorgon!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: många klankar på modano men i sak har han rätt.DET är åt h-e met dom styrande i TIK.TIK är dessutom klart för K-S .Dom vänder alldrig det här med perra som tränare.mycket av den här kritiken kom i fjol men inget hände.låt oss hoppas att nåt händer snart
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
73Sjöbba: Lägg sedan till att bannern är en tydlig påminnelse om att laget inte förtjänar sina fans. Och då menar jag inte såna som mig som sitter här och spyr galla dag ut och dag in utan dom som står där och sjunger på ramsan utan att någonsin bua ut ett lag som ständigt sviker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: Ja. Visst fan kommer man se matcherna . Hoppas att dom inte blir så pass avhängda att de inte ens går att lådsas att matcherna gäller nåt
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: Håller verkligen med. Den där jävla ramsan är smått parodisk. Speciellt när man börjar sjunga den vid oavgjort i vissa matcher nån gång i andra perioden.

Dessutom går det inte att identifiera sig med ramsan längre. Under vissa år under Kentas tid stämde den, men nu ger laget verkligen upp ibland så man ska vara hyfsat retarderad för att kunna stå bakom det där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: Ett ypperligt sätt att hantera smärtan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
pefr: typ såhär
Uppladdat:

450x300-avg_alla.jpgavg_alla.jpg

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
73Sjöbba: Det slog mig faktiskt att jag i princip maler på och säger exakt samma saker som Modano, det är bara det att jag använder andra ord. Fel av mig att klaga på honom. "avgå alla", "värdelöst", "för dåligt" bla bla bla. Man brukar säga att man kan bli less på att höra sig själv prata men nu är jag less på att läsa det jag själv skriver. Nu tror jag att det är lika bra att korka upp en sjua och vända stolen mot väggen och bara sitta och klunka sig in i dimman.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
73Sjöbba: omedelbart
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
vad tror vi om bannern "TIMRÅ IK- AVGÅ ALLA!"?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
73Sjöbba: Styrelsen kan avsätta TJ på samma gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
RocknRolf2: Bannern tyder på lallande fånar. Laget kämpar men är inte bättre än så här. Sparka Linkan och Perra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Raggaren Putte: Gravöl. Hörs!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
pefr: Men det är nu det riktiga lidandet börjar. Ångest och sprit.

Sen lär det väl komma nån rapport framåt småtimmarna om hur laget raglat runt aspackade på stan, så vi har en tragisk vila fram till bottenmötet på torsdag framför oss.

Jag gissar på minst en stor händelse under veckans inledning. Antingen nån som kickas eller så nån ny pjäs in. Något måste hända, för nu börjar det att bli griskris.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
RocknRolf2: Jag tycker att det kanske inte vore dumt att fundera ut någon annan slogan. "Vi ger aldrig upp" implicerar att man redan är i underläge och det är väl inte så upplyftande. Lite som att cementera en redan tydlig bild av oss som förlorare.

Men ge upp kommer jag aldrig att göra. Jag kommer att se varenda match och ställa in alla sorters aktiviteter som kan krocka med en timråmatch även om dom får mig att må riktigt fysiskt illa mest varenda gång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: illamående och äckelkänsla är latent lidande, matcherna är av mer akut karaktär för mig, där äckelkänslan och illamåendet spetsas av ren och skär förtvivlan, sorg, ilska och en allmän känsla av att jag måste vara helt jävla dum i huvudet som fortfarande ägnar XX timmar per vecka åt den här skiten.

Miniuppehåll nu, match på torsdag. Yiha.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: Modano må vara HS sämste skribent, men om man bortser från ord slet så skriver jag under på det mesta.


Ordvalet*

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
RocknRolf2: gör en omröstning
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
pefr: Är det? Mitt lidande är konstant numera. Det här är seriöst dåligt för hälsan, den här äckelkänslan och illamåendet hade man klarat sig utan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: Har Du gett upp? Jag har inte gett upp. Låt bannern stå kvar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-10-08
Olle: så var det mer akuta lidandet över för idag
Kommentera

« · 1411790 · »