BlackBay: å andra sidan så spelar de ingen större roll i dagsläget . hockeyn håller på att dö ut i regionen .folk går inte på matcherna och timrå har de lag dom har . förmodligen kommer dom vara avsågade ganska snart och resten av säsongen blir en transportsträcka . och då kommer ännu färre gå . blir svårt att få ihop de här tyvärr . de hann gå för långt innan den ekonomiska sitvationen togs på allvar och nu blir de för stora neddragningar .
stoff: o fan . de va inte illa , och ändå så lycklig för 6 papp . ja jag har ju sett mångmiljonärer som pantar burkar så va fan , förvånad blir man inte
Ja, men hur fan kan alla sitta och se på hur allt rasar samman?? Jo, för man håller varandra bakom ryggen i alla väder och kompisfikar. Rensa överallt om det inte räcker till!!! Inte bara på isen!!
superfalle: varför inte ta några tusen när man endå får dom gratis och till 100% säkert.. vill du vinna en slant? sätt då lite pengar på frölunda nästa match, du kan tillochmed spela handicapp
stoff: grejen är den att skulle jag sätta pengar på frölunda så skulle timrå vinna stort . så ja va fan , några hundringar kan man väl offra för en garanterad timrå vinst
Idag uppträder iaf laget som vi måste spela. I anfallszon åtminstone. Återigen går man dock hem med känslan att vi vunnit om vi inte hade haft ett satans mähä i båset. Vad gör Gnagarn på isen under sista minuten? Helt hopplöst usel hela matchen och så får han förtroendet att spela i slutet. I Torp kan vi ha fått den största säkerhetsrisken i egen zon sen Viktor Wallin. Hård i kroppen och kommer ofta ut med puck. Men vad är position och passningsspel? I Pierre Hedin kan vi ha fått den mjukaste spelaren i ES, men spelar 25 min per match gör han...
Taurus: Men vad ska man göra då? Värvningarna är gjorda, pengarna är spenderade. Dom här förändringarna på toppen skulle man gjort INFÖR säsong, nu spelar det ju ingen roll alls. Ja om TJ inte drar ca 2 miljoner kronor ur röven men det kommer ju inte att hända.
Men du har ju rätt. När situationen kräver att man gör ändringar på ledarsidan så är ju behovet oftast akut. Hur gör Timrå IK? Dom låter killarna sitta kvar i ett extra år och kallar det någon sorts "övergångsfas".
Modano: sååååå jävla dåligt som folk vill få det att se ut tycker jag inte att det är :) visst.. en del backmissar idag... men riddarn var väl knappast dålig ?
Precis det jag menar. Man vet vad felet är och gör inte ett skit åt det. Då kan man inte skrika att Perra ska avgå och vissa spelare ska skickas iväg. För att överdriva lite så kan man ju ge Perra Kovland och spela ES med. Klart det går åt helvete, men det är knappast Perras fel och det är knappast spelarnas fel heller!!! Alla skulle säkert sitt yttersta, men det räcker ju självklart inte till!!
SuperMupster: Det spelar väl för fan ingen roll hur SPELET ser ut när man tappar 4-2 till 4-5 i tredje perioden?!
Det fanns intentioner mot AIK, det fanns intentioner mot Växjö och det fanns definitivt intentioner mot DIF. Resultat? NOLL poäng. Det är vad som räknas.
Jag tror att vi alla var överens inför säsongen att det fick se hur illa ut som helst så länge man vinner matcher. Det omvända gäller ganska ofta när man torskar också, det spelar ingen roll hur mycket puck man har när man gör misstag av den här digniteten. Usch fy fan, det är pinsamt just nu...
Nä, visst har du rätt i det. Brister i coachningen finns det alltid. Men det gjorde ju å andra sidan inte Kenta heller. Bara gick runt på femmorna som för visso var en aning bättre på den tiden då man visste vad man handlade :)
Olle: En holistisk grundsyn. Laget kan mycket väl vara större än summan av spelarnas samlade förmåga. Se på klassiska LAG. Kan Perra få ihop laget så ser jag er som ett slutspelslag.
Motsatsen ser vi i t.ex Linköping och Malmö. Ni i motsats mot dem har tradition att vara ett starkt lag, en maskin med vilja och anda. Hos Timrå är stjärnorna aldrig huvudrollsinnehavare eller ledargestalter. Det är lagjobbare och krigare som traditionellt varit de informella ledarna.
Är vampen för mycket stjärna, saknar ni en krigarledare på isen i år. Det är frågor jag skulle ställa mig. Med rätt svar och rätt åtgärder utifrån detta tror jag att ni, trots skrala resurser och, på pappret, tunn trupp kan få till det hyfsat ändå!!
Jag förstår att Timråiterna är oroliga för AS och med all rätt.
Skicka hit dom. Vi tar emot dom med öppna armar..
Som nån leksing skrev idag.
"Välkommen ner och se hur det är att vara här . Välja spelare efter alla elitserielag och ta allt avskrap som ingen annan vill ha".. .
20 miljoner mindre att röra sig med.ni kommer att få det jävligt tufft.precis som vi haft det i Leksand . Skillnaden är att Leksand finns i hela landet Timrå får väl plats i en surströmmingsburk ;)
Olle: Själv är jag ruskigt nyfiken vilka svar Per-Erik Johnsson fick som gjorde att han valde att stanna? Jag hade gärna sett att karln hade fått lämna redan innan denna säsong startade. Nu efter 4 matcher inser jag att det inte hade varit helt fel alltså.
Taurus: 30 sekunder kvar, man vinner tekning, åker ner i eget hörn och tappar pucken, känns som Yared Hagos mot färjestad för några år sedan.....
Man åker dit på juniormisstag, alla rusar på pucken både vid 3-4 och 4-4 så skall inte en hockeyspelare som har detta som heltidsarbete agera.
Vår akilleshäl är våra backar, något vi visste redan innan nedsläpp denna säsong. Kan man få dem att bli någorlunda samspelta så kanske vi kan klara detta...kanske..
Utan Vampen vore det katastrof!!! Var tur att Gabbe lämnade så man var tvungen att ersätta. (Inget ont om Gabbe). Då hade väl inte Vampen varit här heller.
Usch fy och blä. * Backsidan är en ren katastrof. Veka allsvenska backar. * Hedman är helt värdelös. * Jonte var totalt usel, och hans utvisning som ledde till 3-2 var så dålig så att ... * Riddarn var svag, släppte returer hej vilt. * Hagos ska, som jag sagt förut, aldrig aldrig matchas i ett avgörande läge. * Vampola gör vad han kan och Pikkarainen gjorde en del bra saker. Fint mål. *Bagarn visade lite gamla takter i bp men vad hjälper det när backarna är sämre än Linkan sjalv * Hade Dif en klack eller en högstadieklass på plats?
Visst är det ett individuellt misstag som ställer till det. Saknas spets både framåt och bakåt, tyvärr. Nu sker ju alltid misstag och idag blev det otroligt ödesdigert!!! Men har man ledningar som man hade i kväll, så ska man vinna!! Så är det fan bara!!!!!!!!!!!!!!!!! Annars blir det tungt
bisterfinnen: äääh! Till viss del har du rätt men det måste finnas någon sorts grundkompetens också. Nu förmodar jag att du inte såg matchen ikväll (av förklarliga skäl) men jag tycker att det var ett lysande exempel på hur två olika lagdelar befinner sig på helt olika nivåer. Och så såg det även ut mot både Växjö och AIK.
Det går aldrig att säga att det bara är backarnas fel att man torskar matcher och att det bara är forwards fel att man vinner, däremot blir det väldigt tydligt i en sån här match att det brister på backsidan. Som jag skrev innan, med en medelmåttig backsida hade vi vunnit den här matchen med 4-1.
Vampola är i princip bäst på isen för varje sekund han spelar, Pikkarainen (förvisso skadad på slutet) är en som kan ta för sig på sättet du beskriver. Så problemet ligger inte där, som jag ser det. De misstag som sker är inte av den karaktären att forwards kan avlasta eller understödja bättre, det är rena markeringsmissar från backarna som håller juniorklass. På 3-2 målet är det faktiskt gnagarn som missar markering, bäst jag tillägger det.
OM vi skulle få spela med fullt lag så finns det en teoretisk möjlighet att man kan spela ihop laget men är perra mannen som ska göra det? Knappast. Lägger man sedan till att vi aldrig kommer att spela med fullt lag i år så känns det svårt. Det finns möjlighet att spela bättre än "summan" av varje individ om man har ett kompetent lagbygge, problemet är att det här lagbygget inte är kompetent.