1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580633 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

« · 1573656 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mikenomad:

Det är nog inte helt enkelt att bara droppa av så där rakt av. Jag vill inte tro det riktigt. Själv kan jag försvinna under långa perioder men då låter jag det bara ske naturligt utan att avisera något. Innerst inne är man ju medveten om att man förr eller senare återvänder till brottsplatsen. Givetvis kommer man nu att avveckla sin närvaro på HS när det vankas sommarmånader men mellan varven lär man ju kolla in här och läsa av läget. Kanske loggar man även in, fan vet? Men nu tog det alltså slut på ett jävligt brutalt vis och då kan det vara läge att ligga lite lågt en tid efter påsk...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mikenomad: På ditt konto har du en dold meny under"Administration" som bara syns om du håller muspekaren där och under den menyn finns alternativet "avsluta konto".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mikenomad: ang montén... ja han har verkligen haft en helvetes tunn trupp att jobba med. Per Hallin vann interna skytteligan för fan. På ren vilja. Det säger ett och annat om lagets spets. All heder till Pelle dock och jag hoppas att han orkar och vill vara den hörnsten som det nya allsvenska Timrå Ik byggs runt. När han säger att killarna verkligen försök så ser jag ingen anledning att misstro honom. Precis som han säger så är vi inte tillräkligt bra. Montén har nu varit med och lett ner två föreningar från es till as och jag skulle helt klart förstå honom om han väljer att starta en ny karriär utanför hockeyn. I dag framkom det juh att hans tjänster inte skulle vara aktuella här i Timrå nästa år anyway... jag är missnöjd med att han:
● inte lyckats få sitt lag att spela den hockey som spelades under elitserie delel av den här säsongen
● inte lyckats få fram en tillstymmelse till spelidé under pp. Med ett bra pp kan ett dåligt lag hänga kvar i ingenmansland.
● valt att spela i min värd fel spelare vid många viktiga skeden under säsongen.
Han är ny och ung och har massor att lära sig men hur mycket fel han än gjort så tror jag utan tvivel att han velat vinna varje match han stått i båset.

Dj Hemp: härligt att du kunde hålla dig samlad och be om lite ödmjukhet... jag är lite mer huligansk/ultras lagd... kan ha råkat be honom att återgå till att smaska på sin mammas muff... fan vet om jag inte fortfarande efter att ha lugnat ner mig är nöjd med det svaret med... han verkar juh inte vara riktigt i sina sinnens fulla bruk så jag borde ha lugnat ner mig...

Någon klev fram mot timrås bås i slutet av tredje och ville ha ett samtal med montén va? Undrar vad han hade på hjärtat...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Nä jag vet..du fixar ju det där. Jag däremot vet att jag kommer titta in här dagligen även fortsättningsvis och jag behöver pausen nu, mentalt. Och då måste jag porta mig själv. Jag har dock inte hittat var man avreggar sig så jag blir väl kvar ett tag till iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mikenomad:

Själv utträder jag aldrig ur HS. Vill inte göra någon större grej av min närvaro här. Ibland går man in här spontant, stundtals orkar man bara inte. Tillhör knappast järngänget härinne utan ger mig mest in i leken då det börjar bränna till lite på allvar. Oftast i negativ bemärkelse som nu i kvalserien, vilket oftast brukar vara fallet för Timrå IK numera. Att hålla på och skriva här under den för mig rätt ointressanta serielunken ligger inte för mig... 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Hahl Bundy: alltid uppskattat dina texter, även om det gömts i anonyma +1's
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Dream Team: Fallet ner har pågått länge, och vi har inte bottnat än. Känt den mark under fötterna som möjliggör avstamp uppåt. Förra gången var det hemma mot...ja, vilka då?...inför 80 betalande. Låt oss hoppas att vi träffar botten lite tidigare än så denna gång.

Vi har varit rädda för avgrunden. Allt har mattats av, minskat, försämrats. Låt oss nu sluta vara skraja. Vi är där vi är. Vi har den ekonomi, den arena, den publik vi har. Blir det 2000 på matcherna - so be it. Då anpassar vi oss till den kostymen, sen bygger vi inom dom ramarna. Sen tittar vi framåt. Försöker förbättra, utveckla, få fart på elden.

Som många skrivit: det Timrå vi sett de senaste säsongerna har inte varit Timrå. Vi var fart, fläkt, lejon i vår egen borg. Motståndare skälvde, offrade husdjur på altare i bortalagets omklädningsrum för att få styrka och mod att stå emot de första tio minuterna.
Dit måste vi tillbaka. Det är där vår identitet och vårt adelsmärke ligger.Inte i att försöka gneta och försvara oss kvar ännu en säsong i elitserien.

Vårt största problem är inte att vi åkt ur elitserien. Vårt största problem är att vi tappat bort oss själva. Om allsvenskan får oss att återfinna det äkta, genuina Timrå, så...är allsvenskan det bästa som kunde hända oss.

Timrå är dött. Länge leve Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

KORITFW:

Det där var ju aningen överraskande. Var fick Nordkorea luft ifrån helt plötsligt? Lär ju sluta med ett magplask oavsett.

Liksom vårt eget patetiska äventyr i 2013 års kvalserie... : (

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
När det nu slutligen är klart har jag beslutat mig för att ta en rejäl time-out från det här och återknyta kontakten med världen utanför hockeyn. Det innefattar ett utträde ur HS, åtminstone tillsvidare. Jag känner att det är dags att avregga mig härifrån nu, det är enda chansen för att det här ska fungera. Att bara finnas kvar men tänka att jag ska låta bli att logga in funkar inte, det kommer jag aldrig fixa. Så tack alla härinne för trevliga, roliga, givande, frustrerande, upprörande etc etc stunder genom åren. HB och hans gästpersonligheter, Iconen, BB, burkmat och alla andra. Jag lär dock återkomma nån gång i framtiden, när abstinensen blivit allt för svår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: haha jorå. Här har du lite läsning. Fan vilken hemsk människa jag är, dämpar sorgen med att läsa om hur det kommer bryta ut krig. Ohälsosamt betuttad har man blivit i laget.. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

KORITFW:

Men hur tät är Lennart Jähkel av i dag? Han verkar vara en rätt så skön lirare men man har ju inte sett honom särskilt ofta efter succéer som Jägarna och Så som i himmelen. Ja ja, Pistvakt jag vet men vad fan...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

En tung dag/kväll/natt... Vi blev som Södertälje till slut - några år i botten och sen kommer verkligheten i kapp och ur Es. Vad ska man säga.....

Egentligen kommer det inte som nån överraskning men lik förbannat så slår det hårt emot- lite som en krock in i en bergvägg.

Det är tomt, tungt och kanske framför allt osäkert om framtiden för Timrå IK.

Det finns tusen frågor som jag skulle vilja ha svar på från föreningen

Här kommer några:

Hur överlever vi som förening?

Hur kunde denna nedmontering av Timrå IK få ske under dessa år och varför lämpade TJ o CE över stålbadet til Nolander 3 år för sent?

Vem bestämde att Hagos skule kontrakteras med den enormt felaktiga lönen?

Är Nubben rätt man?

Varför ge sken av att denna trupp bestående av spelare från andra lags 4:e femmor skulle kunna hålla detta vrak flytande?

Kan ni behålla Hallin?

Bra juniorer - vem utvecklar dem vidare?

Vem tränar Timrå IK nästa säsong?

Vem tar initiativ till ett studiebesök hos SAIK?

Vad händer med sponsringen från Norrporten?

Får ni lånen?

En sak är säker: Timrå IK är mitt lag no matter what

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Jag skriver inte längre långa texter härinne. Men imorgon kommer en lååång text på pucksnack.com
Den är sorglig men kärleksfull. Patetiskt ömklig kanske några tycker. Andra hatar den. Andra finner tröst.

Jag bryr mig inte. Jag skriver vad jag känner. Det är sorg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

KORITFW:

Fan vilken koll du har! På det där med världskrigen vill säga. Själv har jag inte känt något större engagemang sedan Vietcong härjade som mest. Och då var man knappt född ju...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: varför kan vi inte hitta någon tät investerare för? Det skulle vi verkligen behöva.. närmast vi kommer dock är väl Lennart Jähkel :'(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Dream Team:

Min tanke är hur fan man ska kunna följa det här laget framöver. Hockeybussarna lär ju upphöra att gå från stan, antar jag. Och det lär inte bli någon ny arena i Sundsvall under en överskådlig framtid. Så man får väl förlita sig till att det finns ett visst intresse för att visa Timrå IK:s matcher i vilken kanal de nu månde vara...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Nordkoreanerna har ju lite vänner i Iran och Kina, vore väl förträffligt om denna dag blev ihågkommen som dagen då WWIII startade istället för dagen då Timrå åkte ur. Bra mycket bättre. Go Kim Jong Un!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

DJ Hemp: Klart att man vill vara i toppen, men vi måste ju vara realistiska och se till den bistra ekonomi vi kommer ha under säkert lång tid och istället lägga ribban (kraven) efter det. Jag skulle fortsätta älska det här laget även om vi hade mött Töva Tigers i sepetember. Så nej, ränderna går verkligen aldrig ur.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

KORITFW:

Ja, varför inte egentligen? För då blir det ju lika för alla. Fattig som rik, olycklig som lycklig etc. Men Nordkorea, dessvärre inte mycket att hänga i julgranen eller i midsommarstången...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Läser i eländet att Nordkorea beordrat attack mot USA, de kan lika gärna ta och spränga sönder hela världen. Kan inte tänka mig ett ypperligare tillfälle! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Det hör kanske inte riktigt hit men fy fan för utgången i SAIK - LHC också. Helt jävla sjukt orättvist. Unnar SAIK ett bättre öde. Men man ska inte tycka synd om de som har det bättre än vi...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Runda av med lite ångest och sedan bingen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Montén kan åka hem till Stockholm nu,vilken coach vi har haft!!Riktigt genom uselt spel hela året..Tittar man på hur han skött det hela med Timrås anfallspel eller powerplay lr boxplay så kan det ju inte sluta med något annat än rakt ur..Tråkigt att inte Tommy Andersson ville eller inte fick kliva ner och ta tag i det hela..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mikenomad:

Jag minns faktiskt att du skrev det där när Örebro blev klart för kvalserien. Tänkte mycket på ditt inlägg men inte fan hade jag räknat med att de skulle vara SÅ jävla vassa när det väl kom till kritan. Med facit på hand hade det givetvis varit mer önskvärt med Karlskoga i kvalserien men hur fan ska man kunna veta allting på förhand. Trodde som sagt aldrig detta om ÖHK. Vi slog dem ju i premiären trots allt... Fan!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Dream Team: Skönt att slippa passa tiden på TV-sporten tre dagar i veckan. Allsvenskan i fotboll kan de också lägga ner. Så less på det tjatet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Dream Team:

Jaji, om vi nu befinner oss i samma läge som i mitten av 90-talet vill säga. Jag har fan inte den minsta aning. Men om så nu är fallet känns det ganska så okej trots allt. Dock vet man ju inte riktigt. Kanske får man en viss aning först efter några omgångar till hösten? Om vi hänger med eller inte menar jag. Jag vill ju tro det bästa men i skrivande stund har man ju alla tänkbara scenarion i huvudet. Man vill ju vara däruppe och slåss med topplagen för annars är det ju fan inte så roligt även om ränderna aldrig lär gå ur...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Även om sättet Örebro fixat det på är grymt imponerande så är jag inte det minsta överraskad över ATT de gör det. Länkar återigen till ett inlägg jag skrev innan KS:

"3: Örebro. Det lag jag räds mest. Kapaciteten finns och fanns eg där redan förra året. Får de blodad tand kan revanchlustan räcka otäckt långt är jag rädd.
mikenomad Svara | Gilla 2013-03-04 15:26"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mikenomad: Störta på mål, alternativt skynda till sarghörnen..ingen blir älskare som inte vet var fittan är belägen, man gör inga barn i höfterna...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Johan J: En sorgens dag givetvis. Men jag väljer trots tårarna en stund efter match att se det här som en nystart för hela klubben! Nu får vi äntligen chans att "finna lugnet" en stund. Ja, att inte värva ihjäl oss bara för att ha skuggan av en chans att hålla oss kvar. Ja, jag vill ju gärna tro att det kan bli så iaf men det är klart att det blir tufft med ekonomin under lång tid framöver.
Kanske kan vi hitta tillbaka till var vi befann oss där i mitten och slutet av -90-talet där det egentligen bara fanns möjligheter. Vägen var väl inte precis utstakad men vi hade i alla lägen bäddat för oss med ett fantatiskt arbete med ekonomi och att vi hade rätt folk på alla positioner. Dit är det förstås inte lätt att hitta tillbaka, men jag kommer aldrig att ge upp hoppet. Nu när det är klart känns det tro det eller ej rätt skönt! Nu går det att ta in känslan av att vi faktiskt åkt ur på riktigt och att vi nu får tillfälle att ladda om batterierna. Hur satsnigen kommer se ut känns ju som en meningslös diskussion här och nu. Dock så blir det intressant att höra hur tänket kommer att gå med juniorer och liknande. Det finns inte många av spelarna i den här upplagan som förtjänar en plats i ett framtida Timrå IK. Per Hallin är nog den ende, ja, sett till vilka vi får väldigt svårt att behålla sett till degraderingen och allt vad den innebär o.s.v. Mat Robinson är givetvis en till men han följer ju aldrig med ner i allvenskan, även om vi hade haft ekonomi att behålla honom.

Nu drar man väl ner mössan några månader och inväntar hösten med nytt säsongskort och fortsatt stöd åt laget som vad som än händer betyder allt.
Tack för ordet!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Idrottsvåren började bra. DJ Hemp hade sin plats på Friends Arena och Hammarby vann SM-guld i bandy. Sedan har olyckorna avlöst varandra. Giffarnas cupäventyr blev ett fiasko, Granlo åkte ur innebandykvarten med minsta möjliga marginal, fotbollslandslaget spelar som skit och nu åkte Timrå IK ur elitserien. Nu är frågan: Kan Sundsvall Dragons återupprätta landskapets heder och vinna SM-guld? Sundsvall Wildcats prestation skall dock inte falla i glömska. Vildkattorna nådde högsta serien i hockey. Mycket bra gjort! Man får glädjas över det som trots allt är bra i denna svåra stund...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mikenomad:

Jag sa redan inför kvalserien att jag trodde att både vi och Rögle skulle åka ur medan Leksand och ett lag till skulle gå upp. Hoppades givetvis på motsatsen men blev dessvärre besannad. Rögles öde var jag tämligen säker på för de var rakt igenom urkassa i elitserien medan vi uppvisade en viss kvalitet. Men så fan heller att det gick. Ärligt talat så fanns det inte på kartan att detta andra lag skulle bli Örebro men fy fan vad de gick från klarhet till klarhet. Glöm inte att de var en ramträff ifrån att sno alla poängen från oss i kvalseriepremiären förresten. Med endast 30 sekunder kvar av matchen. Dessa är de enda poäng de har har tappat så här långt... Helt jävla otroligt! 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Så hände det till slut, respiratorn som hållit oss vid liv dom 3 senaste säsongerna kopplades bort. Alla har vetat om att dagen skulle komma, många har valt att hoppas på ett mirakel. Andra har blundat och knutit näven och vägrat ge upp. Men verkligheten kommer alltid ikapp, förr eller senare.............

Vill tacka för underhållningen under många år, alltid lätt att klaga när det går ont. Alltid lätt att peka på alla fel som gjorts, och hur man borde ha gjort. Men jag hoppas klubben kan ta sig igenom även denna kris, för jobbet inför nästa säsong startar redan imorrn bitti.

Vi är TIMRÅ IK och vi ger aldrig upp!!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Marcus: Trots den mörka säsongen sportsligt har jag sett en ljusning. De gamla tallarna var tillbaka på matchtröjan. Nu är det utmärkt tillfälle att ta bort örnen för gott. Amen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
lungan: Montén är naturligtvis bränd på den här nivån inom överskådlig framtid. Samtidigt är det ju ett jävulskt klent material han haft att jobba med. I år blev det väldigt tydligt att skillnaden mellan topplagen i AS och bottenlagen i ES var obefintlig, eller snarare så att toppen i AS var bättre. Att vi och Rögle inte räckte till står ju klart men jag vill gå längre än så. Jag vill mena att även AIK, Växjö och inte minst Brynäs hade fått det jävligt jobbigt i KS.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Henrik Ellemo:

Äh, det är lugnt. Er webby tog honom i örat. Och jag kan ju förstå att vissa blir skadeglada och reagerar på det där sättet också. Men jag besvarade honom så seriöst det bara gick. Bad om viss ödmjukhet dock i denna lite svåra stund...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Marcus: Örnen bort, prio ett, bör ta ungefär två minuter. Sen kan vi börja med hockeyn...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Bra tränare Montén är. Spelat ner två Elitserielag i allsvenskan på två säsonger. Det CV:T måste han vara ganska ensam om. Kanske till och med den enda.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Jacob Åhlander:
Sanny, jasså den pajasen!! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Sanny lider med oss Timråiter.. skönt att veta att vi inte är ensamma...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Johan J: Jag kan bara hålla med. Det glada offensiva Timrå som gick upp i Elitserien och som vi hade de första åren monterades sakta ner år för år och nu är bara spillrorna kvar. Den där positiva kraften måste klubben försöka hitta tillbaka till istället för den dystra grå verklighet vi levt i senaste säsongerna. Det är nästan så att det känns skönt att det är över och att få börja om på ny kula.

Några suckar över att alla spelarkontrakt rivs, personligen så tycker jag det bara är bra för det finns inte många i det här laget som jag vill se i Timråtröjan i allsvenskan med nuvarande löner. Flera av killarna platsar inte i en framtida toppklubb i Allsvenskan heller om vi ska se det långsiktigt. Satsa på killar från bygden med hjärta. Det här var väl första säsongen då vi inte hade en hometown hero som styrde upp det hela och se hur det gick.

Ett av problemen är att Timrå har inte vunnit många matcher på hemmaplan de senaste åren, vad fan beror det på, det vet inte jag. Men det är ju en ganska stor anledning till att folk slutat gå på matcherna. Det där är något som vi måste få till en ändring på, EON ska vara vår ointagbara borg, inte en arena där man kan bli bjudna på 3 poäng. Full fart från start ska det vara som vi minns det.

Jag kommer att följa Timrå på samma sätt som tidigare. Som jag minns det så var det riktigt roligt att följa Timrå när vi harvade i division 1 norra och det där. Då hade vi något stort på gång. Kommer bara folk till matcherna och att vi börjar vinna lite så kanske vi får se en Kvalserie framöver. Där har ju Örebro och Rögle bevisat att man kan komma underifrån och göra stordåd.

Och nu är det väl ändå dags att slopa "Red Eagles" tjaffset för gott. Bort med örnhelvete och börja om. Nu vill jag att vi REBOOTAR Timrå IK på samtliga plan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

synd att man man bara kommer kunna se 2 matcher på hela säsongen när dom möter Djurgården, för det är väll bara Dif matcher som dom sänder?? 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Hade förmånen att få lyssna på Tomas Ros intervju med Dagbladets eminenta Fredrik Söderberg efter första perioden. Han förklarade Timrås mörka situation de senaste åren på ett felfritt sätt & hur man fått kämpat att ens lyckas få ihop nåt någorlunda lag över huvudtaget inför denna säsong. Ni andra kan ju fara åt *pip* 

Förr eller senare skulle vi dö. Vi höll ut länge & har gjort det fantastiskt bra som klarat oss så pass länge. Till slut så går det inte längre. Nu dog vi. En mycket väntad degradering på alla sätt. 

Timrå som by är inte värda ett elitserielag. Timrå & arenan ligger där den ligger. Det går inte. Det håller inte. 

Vill dock återigen påpeka att vi har gjort det fantastiskt bra på väldigt många sätt. Det har varit en enorm resa genom kärlek & sorg.

Hjärtat till TIMRÅ IK kommer så klart ALLTID att finnas där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Bokade precis en resa... vem orkar? Jag bo nere i Sthlm. Vill gärna vara med i vårat återtåg!

Forza TIK!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Ryggrad hela vägen igenom...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Jacob Åhlander: Viasat har mycket bättre sändningar. Det säger jag trots att jag inte alls sett speciellt många Elitseriematcher, av ganska klar anledning.


Min åsikt är att dom på viasat brinner mer för hockeyn än vad dom gamla stofilerna (i huvudsak Boorken) gör. Helproffsiga sändningar måste jag säga.


Kommer att sakna viasats team. Utan tvekan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
orion: Om man fick ett poäng för varje pucksläpp/platsskifte i sargrundeln skulle Timrå ha vunnit serien med 1200 pinnars marginal.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Cmore eller Viasat? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Andersson: Det måste för fan finnas nån annan offensiv plan än att jaga sarghörn...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

orion:

när sedan defensiven totalt kolapsar i KS är det ju helkört

Kommentera

« · 1573656 · »