1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580588 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

« · 1573237 Till forumet


Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Jimmy gör vad han kan i alla fall. Jag får lite cordykaye-vibbar över hans hälsning till spelarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
T T: Otroligt bra inlägg. Nu vart man än mer taggad inför morgondagen. Nu kör vi, vi bara kör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Jag tror inte ett dugg på detta laget, men undrens tid kanske inte är förbi.

Jag tror inte heller på att Timrå Ik klarar sig undan en konkurs, men undrens tid kanske inte är förbi.

Jag tror på att Timrå Ik vinner imorgon men den enda chansen att stanna kvar i elitserien, är att undrens tid inte är förbi och Leksand inte klarar ekonomin samtidigt som Timrå Ik får låna på banken.

Skit skit och åter skit, men solen går upp imorgon också.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
T T: Väldigt snyggt inlägg. Jag kan störa mig oerhört på Jimmy mellan varven, men han har något extra den pöjken. Respect!

Det k a n gå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Heja Timrå friskt humör... Vi vill inte ha nån hjärntumör!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Hahl Bundy: Heja Timrå friskt humör... Vi vill inte vara utanför
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Timrå Icon: Heja Timrå friskt humör-piska Leksand tills de dör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mikenomad: Så sant. TIK blir Leksands död. Kvar är knäckebröd och en trottoarkant...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mikenomad: Jag kommer inte titta på matchen i kväll. Jag vågar inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

hubbenorlen:

Vi kan kolla tillsammans och bita på naglarna? Jag är minst lika nerövös, detta är som jag påtalat enligt mig Leksands svåraste uppgift.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mikenomad: Heja Timrå friskt humör-domaren hänger i tallen utanför
Kommentera


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Innan nån klagar  (TT) så kommer här originalet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Ett glädjeämne för dagen är att det verkar bli mycket folk på matchen. Flera sektioner är redan slutsålda. Vi får hoppas på att det blit fullsatt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Marcus: Måste vara helt folktomt nere i Leksand med andra ord
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Timrå Icon: Skulle tro att det åtminstone inledningsvis kommer vara svårt att avgöra vilket lag som har hemmaplan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Apropå mirakel så handlar detta mest om Timrås egen performance!

Vinner vi resten så klarar vi oss.

Vi möter Örebro och LiF, så där tappar de tre.
De möter varann och där tappar nån 3 eller 2
Sedan är frågan om de kan tappa en pinne till var på bortaplan ... Och det tror jag de kan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
lincoln: Vi måste ta sju poäng mer än LIF på de återstående matcherna. Det tror inte jag att vi klarar av.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Hahl Bundy:

Jag har svårt att känna stolthet bara över att man snålar till förbannelse...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Hälge: Nej,Nej,Nej mitt tips ÖIK -LIF till Elitserien nån som säger emot ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Tyvärr har Timrå IK fallit på eget grepp,nämligen snålat sig ner i allsvenskan,det kanske är bäst det som sker ner a-svenskan för att sanera x-antal år satsa på JR upp igen då skall vi bara vara bäst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Vi har ju inget annat val. Ekonomin måste ju saneras efter år av misskötsel.
Vi gör ju ingen Leksand...det är det jag menar.... o bara köööööör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
bobrov: Nej...mirakel händer sällan nuförtiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Hahl Bundy: Ääääh. Än så länge fattas det fyra spikar kistlocket.
Så vi kan inte lägga oss där än
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Hälge: Jag har skrivit det förut, vårt bästa hopp är ändå Örebro. Att vi vinner ikväll samtidigt som de förlorar mot Rögle borta. Då "räcker" det att de förlorar borta mot Leksand samtidigt som vi går rent. En kaksmula....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Hahl Bundy, bobrov:

Vi kunde ju "fuska" lite vi också. Leksand kommer ju att klara sig genom att bara köra. Aldrig att de blir av med elitlicensen. Roligare att "fula" till sig en elitserieplats än att stå där med mössan i hand och bara åka ur...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

L-G och Wahlman tror på Timrå i kväll - samt att vi klarar oss kvar!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

DJ Hemp:

Jag tror inte heller vi blir av med Elitlicensen, det kommer nämligen ordna sig, snackas vilt på byn och i övriga Leksandskretsar om att nån rik snubbe kommer lasta in stålar efter kvalserien. Dock bara rykte, mitt tips är att det är rullstolsmannen igen.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Jo det skulle jag gilla oxå men vi är Timrå IK... vi är inte Leksand. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Intressanta fakta från tidigare kvalserier:

# Malmö har missat elitserien trots att man en gång hade 15 poäng efter sex omgångar.

# Mora har nått elitserien trots att man en gång hade åtta poäng efter sex omgångar. Denna gång räckte 17 poäng till en elitserieplats.

# Rögle och Linköping har nått elitserien efter att ha haft nio poäng efter sex omgångar.

# Det krävs i genomsnitt 19,4 poäng för att nå elitserien.

Och dessutom:

# Örebro sägs ha många skador. Pallar man distansen ut?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Hahl Bundy:

Det är just det som kan störa mig ibland. Snälla, oförargliga Timrå IK... : )

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Det där är ju bara elakt..de gör allt för att avlasta pressen från Örebro och Leksand och ist lägga den på oss. Det är löjligt att säga nåt annat i nuläget än att Örebro och Leksand i stort sett är klara. Allt annat är, som det artat sig, en jättesensation och här och nu är det de två lagen som har allt att förlora.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mikenomad:

Så kan det förstås ligga till men jag suktar så mycket efter halmstrån i nuläget att jag snarare blev glad över deras slutsatser angående hur serien slutar. L-G tror alltså på Timrå och Leksand medan Wahlman tippar att Örebro och Timrå går upp. Visst vore det en smärre sensation som det nu ser ut men min förhoppning är att det i alla fall var någon till här som fick upp hoppet en aning...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mikenomad: Har ni ringt Permobil eller Investor? Kan finnas några kronor där..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Jo visst är det lite trevligt att höra. Men jag tror att den känslan är förädisk och vad jag menar är att vår bästa chans ligger i att de andra två lagen tror att det är klart redan och får höra det från så många håll som möjligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Icing-Ove: Har inte hunnit än, är på jobbet. Ska se sen vad jag kan göra. Tack för tipset.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mikenomad: Frågan är vad Permobil kan göra ikväll?
Fordon för Leksands hemresa...? Eller en fet välbehövlig muta innan match?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Timrå Icon: Med Investor som ägare så får nog Permobil börja hålla i pengarna och snåla. För Investors del handlar det om att höja värdet på bolaget så att man kan sälja det med en hyfsad vinst. Min gissning är att det tidigare familjeägda Timråbaserade företaget inom 5 år har utländska ägare.

Kvällens match, den vinner vi! Just do it!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mikenomad:

Jaji, innerst inne så tror jag väl inte riktigt på det där själv. Känner mig rätt så inställd på allsvenskt spel i höst och försöker att se det positiva i det. Nya motståndare, fler vinster, bättre tabellplaceringar, spännande kring strecken? Det jag gillar är att dessa hockeyexperter ändå tror på Timrålagets spelstyrka, att vi trots allt är bland de två bästa laget och att vi kan ordna upp det hela till sist. Lite respekt för oss där med andra ord. Det var mest det... 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Ja men det är väl så, man griper efter halmstrån i allt som i samband med Timrå kan tolkas som det allra minsta positivt. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mikenomad:

Ja, särskilt nu de senaste åren och i synnerhet i dessa dagar. På 00-talet behövde man inga halmstrån. Det fixade sig ganska bra ändå. Tänk att vi hösten 2006 ledde Elitserien med ca tio poäng. Totalt överlägsna alla andra lag. Det var då ett vid den tiden nytt fenomen uppenbarade sig: Skadehelvetet. Som bara fortsatte. Den ena skadan efter den andra. Riku Hahls jävla handskada t ex. Ändå förtjänade vi att gå till semin den säsongen. Den bitterheten satt i länge...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
Men kan daghelvetet ta slut nån gång och klockan bli 21.30-22! Fy fan vilken pina det här är...och vad jag längtar till ikväll. När vi vet. I bästa fall har man blodsmak och vittring. I värsta fall, och det är nog fan ändå bättre än det här, så är det över. Man kan sluta lägga energi mer på det här och släppa hockeyn till nästa år vid den här tiden ungefär.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mikenomad:

Troligt matchscenaio ikväll. Timrå går ut hårt och får ett tidigt mål. Leksand kvitterar i slutet av 1:a i Powerplay, matchen står och väger och lagen gör varsitt mål till och Leksand vinner i Sudden ; )

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
mattias - 74: Ännu troligare; Leksand gör första och får vind i seglen. Det i kombination med Timrå-nedvikning bäddar för Leksandskross och ni vinner med ung. samma siffror som sist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mattias - 74:

Eller... Timrå försöker gå ut hårt men får inte det där målet. Vi gör ju inte mål så lätt. Leksand får i stället ännu ett mål i slutet av en period (Filip Forsberg igen, vem annars?). Timrå får jaga som fan men Leksand kontrar in tvåan i andra "perren" varpå Hallin reducerar. Ännu mer jakt på kvittering i sista perioden men Bergenström sätter trean efter en spelvändning och sedan blir det 1-4 i tom kasse. Ridå.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28
DJ Hemp: Ja jävlar. Skrämmande klarsynt förutspått, typ exakt det scenario jag innerst inne befarar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

DJ Hemp:

Salo ger sin syn på Leksands " setbollar " och kommenterar turbulensen kring Leksand, om någon nu är intresserad ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mikenomad:

Ja, ungefär så illa känns det. Och så färgas E.ON Arena blåvit. Ett hav av masar och annat löst folk partajar på borta stå. Fast de lär väl finnas lite överallt i arenan. Om inte Timråklacken ger sitt yttersta i kväll blir det som en bortamatch. Å andra sidan är det inte helt enkelt om vi hamnar i underläge. Fan vad vi skulle kunna få publiken med oss vid ett annat scenario...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

mattias - 74:

Jo tack, det var inte alldeles ointressant. Han verkar tro att det går vägen, Salo. Inte så underligt egentligen. Man får hoppas att han följer med upp då, sett till hans goda statistik vid frånvaro...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Ikväll är man där. Jag ser mest det här besöket i att ta farväl av Timrå IK i ES.
Finns inget bättre att ta farväl i EON där allt startade för 13 år sen.

En evighet och ett andetag.

Jag har övervägt mycket om jag ska gå på matchen ikväll och svaret är JA.

Until I die I gonna be there. Into the bitter End.


Jag har en stark kärlek som för tillfället är obesvarad.
Men man överger inte sin stora kärlek om hon så ligger på dödsbädden.
Då är man där som ett stöd tills hoppet är ute. Tror ingen skulle svika sin kärlek om så vore fallet.

Så är det för mig nu.... bokstavligt i livet och tyvärr oxå för Timrå IK.

Jag bär på en dubbel sorg för tillfället men även i de mörkaste tider så finns det alltid ljus.
Jag vägrar att inte stå där på barrikaderna en kväll som denna.

Stod jag där när vi gick upp....ska jag baske mig stå där när vi åker ur!




Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2013-03-28

Hahl Bundy:

Väl talat! Men dubbel sorg?

Kommentera

« · 1573237