1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581634 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Linköping 2008-02-14

« · 982485 Till forumet


Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Nu vill jag se Timrå kämpa till sig 3 poäng på torsdag. De behöver vi verkligen efter all motgång som vi haft nu.



KÄMPA TIMRÅ ! ! ! !
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
General_Moisio: Ja en 3poängare skulle smaka mums nu! efter allt skriveri
och spekulationer som varit den sista tiden,det är nästan som om man tappat suget efter hockeyn,men nu börjar det pirra lite,jag kräver inte vinst på torsdag men det skulle sitta som en smäck med 3pinnar på torsdagkväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
fighter: ja man har lagt hockeyn åt sidan under en tid nu, så ska bli riktigt roligt att få se TIK kämpa igen.

De vore härligt med tre poäng på torsdag.

Hoppas att LHC spelar som idag och att dom inte är revanschsugna.

Vi kommer fortsätta deras förlustrad på torsdag.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Ikväll kan vi få klara oss utan 8 spelare, tror jag det var. Vänta, jag måste räkna.

Jonte, Pärssinen, Hynning, Pyörälä, Koskinen, Robban (skurit upp sitt knä med sin skridsko), Axelsson (fotskadad, klev av träningen igår) och sist men inte minst Erik A (magsjuk).

De tre sistnämda är stora frågetecken inför ikväll.

Jag gillar det här.....

Hehe.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: Oj, underbart. Vad skönt att bli än mer optimistisk inför kvällen. Härligt! Tre enkla poäng!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: De är ju lungt.. Backe gör ju en kanon match ikväll.. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Uddan:

Specialstuderar du NR 23 i LHC få se om det är nånting att ta tillbaks till Leksand till kommande säsong eller om han lagt av sig :)

Nu förutsätter jag ES avancemang. för LIF!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
mattias - 74: OCh vem är de då!? Kan nog vara många som får flytta på sig när Lener kommer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Uddan:

Niklas Persson " Pajen "
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
mattias - 74: mm men de är väl tveksamt att han lämnar LHC för Leksand även om ni kliver upp..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: Trodde du skämtade med mig aprillo men sen förstod jag att det var sanning o då brast jag ut i ett hysteriskt skrattanfall som håller på att ebba ut nu.

Jättekul, faktiskt, detta är jättekul. Vem är det som fixar till allt detta strul?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Hahl Bundy: Dr Jonny
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
actionleif: Kan detta ha nånting med nånting att göra. Att han får gå menar jag. Verkar vara turbulens i klubben.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Känns som att andra lag får leta skador hos anhöriga till spelarna för att få till nåt på den listan medans vi....tja...vad ska man säga, ST får snart trycka en x-tra bilaga inför matcherna för att redovisa skadeläget i truppen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
mikenomad: Men ST hade som vanligt inte många rätt i sin "Nedsläpp".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: Inte många nä...usel sportjournalistik i den tidningen. Enda riktiga var väl tipset inför dagens match, 1-3. Känns realistiskt, möjligen aningen positivt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: Om vi glömmer hamnområdet (där det verkar vara fulltecknat redan) så måste gamla Berners vara det optimala läget. Då får Sundsvall sitt evenemangsstråk med IP, nya arenan, sporthallen och Tonhallen inom samma area. Precis som Göteborg har idag med Ullevi, Bergakungen, Scandinavium, Mässan och Liseberg. En av anledningarna till att VF har ett sånt högt publiksnitt är att Scandinavium ligger så centralt och lättlillgängligt. Innan match kryllar det av supportrar på Avenyn med omnäjd för att ladda upp, de går sedan till Scandinavium på max 10 minuter och bevittnar matchen. Logistiskt sätt, helt perfekt. Detta är nog det enda rätta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Mappe: Låter som en lockande tanke, det där med evenemangsstråket...fast det är väl en utopi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Inför kvällens match
Borde man inte ha 1-2 extra forwards + en extra back Grahn, om något skulle hända, då skadeläget ser ut som det gör i dag.
Ge juniorerna chansen, vad har man att förlora, finns inga krav på dessa, se hur bra det gott i andra föreningar. Eller anser man att man inte vågar kanske, är den egna juniorverksamheten för dålig att satsa på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
bj: Vi har 4 juniorer med ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
bj: Varav 2 st 15-åringar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Hahl Bundy: o vi som tyckte Kenta inte släppte fram juniorer..nu är vi ett föredömme på området..nej skämt åsido det känns en aning problematiskt när vi nu möter Mårtensson o Weinhandel % co..

vi får hoppas våra unga överträffar sig själv lite som juniorerna i HV gjorde senast mot just LHC..dock har ju HV en i övrigt lite tyngre trupp än vi..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
htikare: Får väl hoppas att Musse-Tony-Wein är lika usla och trötta som i tisdags.

Nej men om Erik, Robban och Anton lirar då tror jag på mitt utgångsstips 4-1.
Annars vänder jag på steken.

Chansen är väl inte så stor att dessa tre lirar. Men är det något vi TIKare kan så är det ju att hoppas och tro.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Hahl Bundy: Får väl lov att fylla ut med ytterligare 2-3 st då
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Mappe: Och var parkerar man tusentals bilar i gamla Bernersområdet???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Herminator: När det är 8000 pers på IP, var parkerar folk då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Mappe: NÄR är de 8000 på IP? haha vilket skämt =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Mappe:
Det som möjligtvis haltar en aning i den jämförelsen är årstid kontra bekvämlighet. Eftersom vi slagit fast mer eller mindre att idrottspubliken blir allt bekvämare och är anledningen till behovet av större och lyxigare arenor, kan man misstänka att tanken på att parkera på Norrmalm för att sedan promenera bort till arenan när det är -16 och snålblåst avskräcker en hel del. Kan tyckas som en bagatell men jag tror inte man skall underskatta folks lathet i såna här sammanhang.

Fotbollen har den fördelen att den till stor del utövas under sommarhalvåret då dylika promenader t.o.m kan vara behagliga. Dessutom ligger ju fotbollsplan avsevärt närmare, ett kastbyte kanske vore att tänka på? Flytta IP till gamla Bernersområdet och bygg ishallen där IP ligger nu...;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Mappe: Du, det har faktiskt hänt fyra gånger under de tre senaste säsongerna ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Ångesten är tillbaka, match igen. Att det ska behöva vara så att man mår bäst är det är uppehåll. Men men, det är väl bara att vrida sig i ångestens anlete och ta sig till Arenan igen. Just nu känns det som att vi inte kommer att få en enda poäng, på de återstående 11 matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Mappe: menar du när Gyllene Tider och Elton John??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
mikenomad: Jag håller med dig, men tänk tanken att först sitta och ladda på någon av stenstans pubar, vara lite lullig, glad och förväntansfull, traska i tio minuter till (varför inte ett plagiat av LLA) för att beskåda vårt kära TIK. Det är en tanke som tilltalar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Mappe: Det är mer en tanke som tilltalar, det är en dröm! Tyvärr lär det så förbli....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Uddan: Nu är ju jag en ängel vett la du och inger giffer, men den senaste allsvenska säsongen när de tre fjollträsklagen var på besök och superettanpremiären förra säsongen vill jag bestämt minnas att det var.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Mappe: hehe ja men ändå 4 gånger på 3 säsonger sa du!? Och de är godkänt? knappast..

Timrå har ju haft fullsatt fler än 4 gånger ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Nån som va och såg träningen idag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Uddan: Nä, var du?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: Klart ja va..Därför ja fråga"!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Uddan: Så dum jag är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Uddan: Ehhh....okay...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: nädå inte alls.. Tänkte mest om hur dom ska spela.. vill gärna se tenkrat me hahl..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Kul att Mr Dan på Radio Glögg inte frågade vilka som är borta ikväll.
Inga svar där alltså.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Uddan: Tenkrat kommer lira med Robban och Erik.

Skämt åsido. Hahl får befrukta sig med Tenkrat framöver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Uddan: Jodå, och det blir fyra hela femmor! Nubben och Challe går tydligen in bredvid E. Andersson i fjärde, och Nygårds bildar backpar med Bulla. Sen tyckte jag mig se Hussen ihop med Pääjärvi och Lander i tredje, men jag är inte riktigt säker på att det var han...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Ambroo: hehe ja du förgyller dagen me lite skratt du... :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Ambroo: jag tyckte jag såg att det var Stig H som tagit över Challes plats i båset men jag vet inte......

Annars kan man väl bara säga till laget inför ikväll: llllyyyyckka tiill!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Nygårds kände sig ganska säker på seger iaf. Han trodde att sitt lag skulle göra 4 mål åtminstone. Spelare som Styf, Sanny och Sundh får kliva fram, menade han med tanke på alla skador.
Sedan tyckte han det skulle bli intressant att se vilken form Backe har.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: Låter ju spännande... :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: Intressant var ordet sa Bull.

Nygårds är "ganska" säker på seger. Oj, vad lugnande, där föll en sten från hjärtat....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Ambroo: Tja, Hussen torde ju vara svårflyttad numer iaf. Annars hörde jag att Abris fått ett korttidskontrakt, eller ett "stand-by-avtal", som man valde att kalla det. Sen hade visst Starostenko setts i nån bil på E4, med riktning E.ON Arena...
Kommentera

« · 982485