1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596228 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06

Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
BlackBay:

Var nog mer en tillfällighet det för att i sekvensen efter så var Kapanen åter parkerad framför kassen.

solbacken: Det är alldeles för mycket upp och ner och sämst när det gäller i årets Timrå....man är väldigt bra att spela i medgång ..Betydligt sämre när det går emot, tex när man släpper in första pucken ..man är även dålig att förvalta avslut numera..sånt som tidigare på säsongen suttit i kassen sitter inte längre..långsamma PP.osv. skulle väl säga att det mesta är mentalt på något sätt.
Nu tvingas man spela två måstematcher .för att ens ta en top 6
6...talar inte så mycket till timrås fördel som det ser ut .

solbacken: Saknar Nässen faktiskt. Stabil back som alltid kämpar. Dahlen hade gjort 2+5 7 poäng på 3 matcher tror jag. Nu 4 matcher utan poäng. Hur är det möjligt?? Kan ha fel men typ något sånt är det. Hållander går inte att känna igen heller stått på 50p länge nu. Gjorde ett försök i 3:e perioden idag att köra repris på 1-0 mot Frölunda hemma genom att gå köksvägen runt. Men annars kom han inte loss mer än 1-2 ggr under matchen. Kapanen prickar inte in de chanser han får etc.

Vår chans är att komma topp 6 och få möta Frölunda i kvartsfinalen tror jag. De kan vi slå ut om vi hittar spelet igen. Då får vi vila några dagar. Playin då är vi tröttkörda och mentalt i underläge då blir det troligen uttåga direkt och ett stort antiklimax med tanke på laget vi har och målet som laget och supportrarna har i år.

The great one: idag gjordes det faktiskt ..äntligen... en ändring i PP när man satte Kapanen i Rattie-position och genast kom det ett par vassa direktskott....
Tog ju dock 50 omgångar att våga testa detta får se om det får fler chanser eller om han får fortsätta böka framför mål.

Karlsson74:
Ja något är fel, vad förstår jag inte. För med det här laget vi har, borde vi vara klara för kvarten redan.
Förstår inte varför vi ena matchen är seriens bästa lag, för att nästa match vara ett bottenlag.
Kan någon förklara det för mig, är helt oförstående.

TROTS ALLT: BARA TIKARE.

Nä nu går man och lägger sig i vredesmod, och drömmer om guldet som rann ut i sanden

JonteD: Men lär väl få på långtobakstruten som vanligt!!🇺🇿😎

KulltorpsOlli:

Yes han är kungen. Legenden med klubbhjärtat och topp 3 i poängligan i världens näst bästa liga.

Karlsson74: Troligen är det så. 100% mentalt. Då har jag väldigt svårt isf att förstå att de inte tagit in en idrottspsykolog. Men det kanske de har gjort? Syns inte iaf. Inte försent som sagt. Agera!

Zäta75:tror Jimmy hamrin i domustrappan sa att vi Lyckats vämnt något underläge i oktober 2024..
Troligtvis är det mest mentalt att man har så sjukt svårt att vända matcher
,man har väldigt lätt att hänga med skallarna.

söder över: Akta dig så du inte neggar på Dalle bara. Han e king!

Rip Kirby: Om vi ändå lyckas vinna mot Modo på lördag och Brynäs vinner hemma mot Skellefteå så är vi klara topp 6. Försöker hitta ljusglimtarna och möjligheter. Men i och med att Brynäs redan är klara seriesegrare lär de kanske vila nyckelspelare för att inte riskera skador och Skellefteå har allt att vinna så räknar inte in en Brynäsvinst där. Nej, det lutar åt att vi måste vinna mot Växjö borta också även om vi vinner derbyt. Skellefteå har Modo hemma i sista matchen som kanske inte har något att spela för.

Blake Slåhan: Jag tycker att de bästa vore nog att bryta varenda kontrakt förutom JUELS o Sheriffens o starta om i Div 1 för den mentaliteten är de på nästan varenda en härinne!!! Okej jag e lika irriterad som alla andra men för helvete stötta laget istället för att såga varenda en ja vet att alla e besvikna men de hjälper inte laget speciellt mkt tycker oxo att Olli skulle va mer aktiv o blanda när de inte fungerar för oftast när man kastar om i laget då vaknar spelare upp o bryter kanske ett negativt mönster i matchen ja vet för de har jag upplevt när ja lirade nu har jag kräkst nog nu ska jag ta en öle o ladda för lördag!!! Hoppas ja inte får skäll för o va ärlig nurå!!🇺🇿😎

OlliJanne:
Ja som dom spelar nu blir det inte Topp 6.
Alla förutom Juel verkar vara helt ointresserad av att spela hockey. I kväll blev även jag jupt besviken på laget.
Sämre inställning har jag sällan sett, verkar inte vara någon som är intresserad av att komma Topp 6.
Har själv spelat fotboll, har jag varit så ointresserad när jag spelade, har jag blivit bänkad omgående.

BARA TIKARE

Angående Jokinen och coachandet,

Just det här att vi haft svårt mot samlade försvar var ju även under antes tid. Vi kan spela bra mot lag som spelar lite öppnare hockey. För då får vi komma med fart. Möter vi ett lag som stänger ned är det som vi inte har kapaciteten att vända matchbilden. Trodde även Jokinen skulle vara mer av en matchcoach och kunna ändra en matchbild och slänga om i formationer om det kört fast under match.

Sedan har vårt PP spel varit under all kritik nu 20 (?) senaste matcherna, gått från toppen i ligan till botten. Då kanske man som coach ska kliva fram och prova något nytt när spelarna uppenbarligen inte kan lösa det själva. Det största problemet som jag ser det är att pucken går alldeles för sakta mellan spelarna. Varje enskild spelare håller i den minst 7-8 sekunder. Då blir det inte så svårt att försvara sig heller för
motståndarna…

Sedan är det konstigt att efter Lundmarks 3 mål på 5 matcher flyttas ned till 4:e linan. Samt att OJ av någon anledning hamnat i frysboxen. Hade ju inte skadat att slänga in honom några byten idag. Fattar inte.

The great one: Pettersson var helt borta. Frånvarande och hade inget svar på något

Hypocrisy: Grisa in mål var det ja. Lite av den varan i laget. Sällan någon vågar gå in centralt med kropp förutom Hållander och typ Walli

Karlsson74: En fråga man bör ställa sig är varför Timrå viker ned sig totalt när de släpper in första målet eller hamnar i underläge? Vi har inte lyckats vinna en match i år när vi hamnat i underläge (ja kanske nån då från början av säsongen som jag har förträngt).

Använder sig laget av psykolog? Om inte är det inte försent än att koppla in en om man vill ha någon chans att gå långt i ett slutspel.

KulltorpsOlli: Täcker in det mesta

Banal: Jag summerar kvällens match:

DET ÄR FÖR DÅLIGT!!

Analysera gärna vidare om ni vill

Rip Kirby: Ja vi förstörde väl nästan deras chanser idag att undvika kval så dom förstör nog mer än gärna för oss också kan jag tänka mig.

OlliJanne: Haha... Jo den kommer bli episk om man inte ens blir 6a...och ryker i ett play in .visar väl isåfall på hur proppmätt våra återvändare är på framgångar...de Sitter i badtunnan, röker cigarr och pimplar vin ..
Mentalt är Hållander och Kapanen redan inNHL..och Dalle nånstans i alperna .

JonteD: Ja såklart han är en grym spelare. Men saknar desperation när vi ligger under från Dahlen och många fler. Det behöver inte va så snyggt jämnt. Gör nåt oväntat, va fan in och grisa in ett mål nån gång.

Vi kan ju aldrig vända ett underläge, eller komma med en stark push i slutet av matcherna även fast det bara skiljer ett mål. Det är ju inte som att det är kört direkt.

Kerstin_k: När man hör Emil Pettersson intervju efter matchen då förstår man att det kommer att bli svårt framöver

RunarUp: Vi såg ju vad som hände förra säsongen. Spelade uselt i slutet av serien så vi tappade top 6 och vi mötte Rögle... Ut i två raka. Så jo de här matcherna är viktiga. Vi kan mycket väl åka ut direkt mot Örebro t.ex

hakkar offensiven
så faller defensiven som ett korthus
in med bättre backar,
som Kan o vill skjuta

Andersson: Noterade tidigare samma sak... inget att spela för förutom att förstöra för Timrås del då....

Vi har en fördel till i kampen om topp 6 förutom målskillnaden . Linköping möter Rögle på lördag och den börjar tidigare . Vinner Silly Lions så har Modo inget att spela för

Karlsson74: kommer ni ihåg "are you happy being fucking 5th or 6th place"... ja du Jokinen, det kan du snart bara drömma våta drömmar om. Vi kommer sluta 8a och åka ut i 8 delen i 2 raka.

Man blir inte klok på Timrå IK anno 2024/2025. Vår högsta nivå är topp två i ligan och vårt lägsta nivå är nog botten två.

Släpper vi in första målet känns det som att laget har någon mental spärr och ett berg att bestiga för att vända en match. Trots att det bara skiljer ETT mål. Vi är ett lag i medgång men i motgång så har vi mycket kvar att bevisa. Våra surt om vi skulle missa topp 6 nu på sluttampen och får spela ett nyckfullt play in. Vi skulle inte ens behöva varit i denna situation men tyvärr har det matchats lite fel från Jokinen även.

Kanske upplägget med semester under uppehållen och sedan träna hårt mellan matcherna kanske inte är helt rätt recept? Kanske bättre träna hårt under uppehållen och lite lättare träningar mellan matcherna så man orkar IYFH-mer än en period i snitt…

Nog om detta, får hoppas vi kan lösa en 6:e plats ändå och om man får välja så hoppas jag att Frölunda hamnar 3:a. Vi trivs hyfsat bra i Scandinavium ändå. Slå ut Rönnberg och Friberg vore episkt. Plus hämden från semin med Koskinen o co.

Ps.

Z:a i reportaget om att det inte fanns risk för någon Jinx som han sa om att Hållander skulle slå hans rekord med 5 matcher kvar. Nu har han gått poänglös sedan dess…

Hypocrisy: Ge dig! Han som passar till varenda chans! 🇺🇿

Hoppas man bygger om laget rejält till nästa år. Ta in lite nordamerikaner som jobbar hårt och kan visa lite jävlaranamma och desperation och kötta in lite mål. Så jävla less på våra mjukisforwards med Dahlen i spetsen. Så fort det går emot lite eller om vi får första målet emot oss så börjas det med dessa jävla bandysvängar och hålla sig på utsidan med lågt tempo och lägga lite sköna mackor. Vi klarar fan inte av att vända en match? Vad fan är problemet, alla andra lag gör ju det även bottenlagen klarar detta. Har sett ut så i 3 år nu. Börjar bli dags att bryta upp mjukisgänget nu.

Ursäkta alla.

Men hur kan detta vara den viktigaste matchen?

Är inte slutspelsmatcherna viktigare?

Låt oss vänta med alla motorsågar tills säsongen är över.

Karlsson74: gnället om 3 matcher per vecka är bara ett bevis på att i grund å botten inte vi är så bra tränade som de vill tro. Tycker mång ser otroligt trötta ut ofta. Vi orkar inte hela matcherna..får vi inte ut delning i första då tappar de energin

vi har för mesiga backar
våran bästa back är per svensson
ja ni hör ju själv,
skulle aldrig byta han mot nån annan
3 finnar , ni ryker

Henrik_Tikare: färjestad är inger defensivt lag...ändå kan dom inte vinna..

Zäta75: jo jag hörde buropen och att man skrek visa hjärta .Fullt förståeligt
Dock Inte så mycket som tyder på att man ska vända trenden.När Jokinen för några veckor sen hadde det som en delförklaring till en förlustsvit och bergodalbanan i prestationerna. "Att det var jobbigt med 3 matchers veckor" var det väl då nån gång jag blev rätt säker på att det skulle bli ett jobbigt slut på säsongen.och att det var ett lag rätt långt ifrån att vara en guldkandidat ..lägg därtill en rätt usel backsida offensivt .
Tror motivation slår klass på lördag tyvärr ..blir gärna motbevisad.. vinnarmentalitet i timrå IK är nämligen obefintlig ..

Kerstin_k: Två saker.

1. Kapanen borde stått på direktskott o PP lpngt tidigare håller med. Hoppas de fortsätter med det nu iaf. Sluta spela Dahlen hela tiden. Så lättläst och han tar ofta för lång tid på sig.

2. Stpr fast vid det jag skrev tidiht i år. Tror att in yiur face fungerar på liten rink i NHL bara. Kan fungera i enskilda perioder, men aldrig över 3 perioder i SHL på stor rink. Om man inte har ett väldigt väldigt synkat och supertrönat lag kanske. Nu måste man givetvis fortsätta med det säsongen ut och sålänge Jokinen är kvar. Men helt ärligt hur ofta har vi fått seäkta innyour face hockey förutom 1a perioden på hemmaplan ibland?

Labban: Eriksson är inte bättre än Kapanen så klart men OJ har fått sina chanser, hans utvecklingspotential ser just nu ut som noll och inget. Han har inte tagit några kliv alls i sitt spel sen vi gick upp. Jag säger bara som jag tror att det är och jag tror OJ gjort sin sista säsong i Timrå. Eriksson är tidigare i sin utvecklingskurva, uppenbarligen måste man se något i honom. Men som sagt, jag tror det är 90% politik.

Samanfattning av kvällen . Juel gör allt för att vinna. Hur kan framtunga Timrå vara så sjukt uddlösa. Super coachen hur kan han inte våga visa missnöje å ex vis flytta på stjärnor som inte presterar,lundmark borde överlag ha mer speltid en walli johansson borde ha fått fler chanser. Pettersson eller Dahlen borde ha fått ge plats för ngn annan i pp1. Lander är han kapten eller ? Ser ut å tappat glöden. Ja många frågor ?

Jag är så sjukt jävla irriterad över detta veka lag!

Timrås positiva ikväll:
Per FAKKING Svensson
Oliver Kapanen
Filip hållander

Positiv till 1/3:
Hartmann
EP
Lander
Wedin

Alla övriga! Vad fan ger ni helheten!? Vad fan lägger ni upp på bordet?

Det går inte så bra att vinna matcher om resten åker och tar det lugnt och siktar på 0-0…

Olli Jokinen: vad tycker du var fel med Walli i 4e och Lundmark med Päjärvi?

Päjärvi har svagare fysisk närvaro på isen än Ärronen!!!
Lundmark gjorde mål och sköt skott på mål när han fick kvalitet med sig på isen.
Walli och Päjärvi vill gegga. Då blir dom glada.
Linus Boyce och OJ kan alla jobba med tempo så där kan Walli in och gegga…

Det funkade ju bra!

Men så bajsar Jokinen på det och sätter upp Walli igen med gullebjörnen som uträttar otroligt jäkla lite, Päjärvi…

Händer ingenting…

Tack Pär Svensson för drivet!
Kul att Kapanen användes för skott i PP.

I övrigt: stå där i 60 minuter och inte uträtta mer nåt ett sånt jävla säckgäng som LHC?!

Vad fan vill ni!!!!!!!?????

Vargher85: Det värsta av allt är att vi har ett gäng spöken som vi inte lyckas förändra något emot. LHC, Örebro, FBK.

Missar vi top 6 är risken stor vi får möta Örebro som vi har svårt mot för sedan om vi mot förmodan går vidare möta Luleå. Går vi direkt till kvarten så lär det bli Färjestad eller Frölunda.

Så just nu känns det som vi måste plocka direktplatsen och hoppas på att vi får möta Frölunda för att ha någon chans i ett slutspel.

Karlsson74: Riktigt besviken på hur man kommer ut och uppträder i första perioden. Under all kritik i sån viktig match. Obegripligt.😈

Vi klagade mycket på Ante ifjol men är ta mig faan sämre i år med Jokinen...

Spelar knappast nån roll om det blir åttondel eller kvartsfinal för jag har mycket svårt att se att vi klarar första rundan oavsett. Alldeles för ojämna och en alldeles för seg fjärde femma och obegripligt att man ändå inte ger Oliver lite speltid där. Har i alla fall lite speed.

Nä detta med In Your Face hockeyn är då väldigt upphausat. Ser inte mycket av det. Mycket snack av herr Jokinen...

Jokinen borde då snacka mer under matcherna och agera lite mer istället. Kört är det...

FrOllik: Det är inte bara i 4:e kedjan som är felbyggt, hela laget är felbyggt. Nu förstår jag vad de menar att laget är framtungt, det finns bara lyxlirare och inga grovjobbare. Går det bra så är man överlägsen men går det emot så finns det inga som kan jobba riktigt. Därför man inte lyckas vända en match troligen.

Timrå kan inte vinna mot defensiva lag, det är ett som är säkert tyvärr.

blir inte klok på detta lag
kolla mot brynäs,lif,frölunda
jämfört mot de här?va faen händer?

Modano: Ja Jokinen har rätt mycket att bevisa innan han kan börja drömma om att coacha nått i NHL...man kan inte bara leva på att ha gjort sig ett namn som spelare därborta.

BlackBay: Trodde Jokinen skulle vara en bättre matchcoach. Vid nåt tillfälle i andra perioden får Timrå rejält tryck på LHC och dom är helt dyngslut och har varit inne jättelänge, sen istället för att sätta in första femman så hoppar fjärde femman in och schabblar bort detta drömläge. Sanny anmärkte även att det varit dåligt coachat.

Blake Slåhan: Tror Eriksson har ganska små chanser i nuläget att ta en plats i NHL. Vad gör han som är bättre än Kapanen t.ex? Den enda NHL-mässiga spelaren vi har i nuläget är Hållander

« · 2834778 · »