1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581449 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

« · 1459569 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
dr-nix: Ja men inte som huvudtränare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Hahl Bundy: Hagos saknades väl inte men men i boxplay kan han ha ett +

Motin fick lite speltid vilket var bra Torp gjorde lite misstag nen visst saknas backspelare som håller i mer och spelr mer resolut, Tommy tror jag säkert kan få ordning på försvaret det är där skon klämmer, vilket alla expeter jag inräknathar förstått, en back måste in annars ligger vi absolut på hockeyns bakgård..

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Timrå Icon: :P

"Tommy har inte hunnit göra så mycket på det dygn han varit tränare i klubben. Därför tycker spelare, som Joakim Lundström, att det är skönt att Anders Karlsson är kvar som assisterande tränare. 
- Visst har det blivit lite hattigt med alla tränarbyten och därför är det viktigt att Ante är kvar nu. Vi får fortfarande hans tankar och han håller i ispassen och genomgångarna och det är viktigt. Jag tycker att det syns att han satt sin prägel på oss för det är mer go i laget sedan han kom, säger Lundström"

Källa: se länk

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

"Det fanns dock en påtaglig Andersson-effekt. Timråspelarna gjorde färre misstag i egen zon än tidigare och stod också upp bättre kring det egna målet."

Ja då vet vi att Ante inte höll på den här nivån som huvudtränare än iallafall

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
T T: Hahaha den e lika underbar varje gång
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
T T: Haha! Karln är ju tecknad för bövelen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
superfalle:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Hahl Bundy: Ja de där treårs kontraktet hade man nog klarat sej utan . Vidhåller ändå att hagos är en okej tredje - fjärde center . Sen kan han ju vara ganska rolig att kolla på i anfallszon också . Lite som jokela bakanför förlängda blå i egen zon . Misstänkt lsd missbruk
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Hahl Bundy: Nä asså jag håller inte hagos som en personlig favvo precis men jag tyckte bara att det finns folk i timrå som ska ha mer skit än vad han fick där...

det var vad kände bara...

jag sa inte att han är underskattad bara att han fick mycket skit...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
superfalle: Ja så kan det nog vara liksom ett 3 års kontrakt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Hahl Bundy: Är de inte så här då att frustrationen över att vi inte har en enda offensivt duktig center gör att man irriterar sej på avsaknaden av offensiva kvaliteer så mycket så man inte ens ser ett bra defensivt arbete. ? Hagos har ju inget att göra i anfallszon . Men han är rätt så fin att ha på andra sidan plan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
söder över: Hur menar du nu? Har du sett nåt vi andra missat?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
söder över: tycker fan vi är för snälla. Det där jäkla 150 i månaden i 3 år är ju ett never-ending ekande när man ser honom ramla omkring..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
jag tycker ni är överdrivet grymma mot hagos...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Va tusan ska Murley glida 12 minuter för, in med en redig Kanadick som köttar 25 min per match!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Hahl Bundy: Det ena gav nog det andra där ska du se. Synd att det är uppehåll nu. Då blir han väl frisk vad det lider.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Skulle gissa på att Hagos var borta för att han utomhus, utan skydd, ramlade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Dream Team: Spelade inte Hagos heller?

Ja men vilken strålande kväll....vinst o Hagos borta.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

fredriko74: Var han inte sjuk? Jag har för mig att jag läste det nånstans.
Dock inte saknad en endaste sekund ikväll.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Vann vi?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Dream Team: Haha. Ja, inte saknar jag honom iaf, bara undra varför han inte lirade ikväll skadad/sjuk ? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Frella: Ja, och inte minst så spelar han ju fysiskt, vilket är en absolut förutsättning för att kunna vinna matcher i det läge vi befinner oss i. Timo tillför inte heller så mycket men han jobbar ju iaf och det ser ju ut som han vill något när han är på isen. Bremberg kan få en kurs av min fru i hur man målar naglar istället, det borde nog inte intressera honom mindre iaf.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Dream Team: När Hagos är tillbaka antar jag att Önerud hamnar på en kant och vad finns då att bänka förutom Bremberg eller möjligtvis Pärssinen? Röymark trampar visserligen också vatten men åker ju iaf skridskor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
fredriko74: Hagos var på Hovet och plockade upp passningen som han slog ut i mittzon från innanför anfallsblå sist mot DIF.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Var var Hagos ikväll?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Härlig vinst för er idag! Tack för hjälpen i toppen, hoppas verkligen ni reder ut detta o stannar i Elitserien där ni hör hemma!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Frella: Tredje, klubbdirektören också.   ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Dunc: Andra nolla, men visst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
ÖstrandsNisse: Säsongens första nolla. Tommy börjar i rätt ände.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Laken: Jonte??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Skönt med seger!

Pelle Hallin (vår egentliga kapten) bäste utespelare i TIK! Jag satt också under matchen och berömde Robinson. Han har varit riktigt, riktigt bra de senaste matcherna!

Bremberg tror jag faktiskt kan bli viktig i Kvalserien då han kommer få lite extra tid där. Bland annat powerplay kan bli avgörande i dom matcherna.

Också en favorit i repris...

+++++ - Joakim Lundström

++++ - Pelle Hallin

+++ - Mat Robinson

++ - Damien Fleury

+ - Alexander Larsson

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
ÄLGDRÄPARN: Tommy kan mer om Timrå IK än du och jag...kanske tom Jimmy. Han lever för laget, han lider och känner för allt som händer. Så, ja, han har nog antecknat ett och annat. Han är av naturen äckligt noggrann.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
bisterfinnen:ok
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

ÄLGDRÄPARN:

Tänkte då hans spel är så djäkla skitnödigt så måste han sitta på en redig diarré.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
bisterfinnen:Ja eller hur, seriöst..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

ÄLGDRÄPARN:

Han kanske var bajsnödig?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
ÄLGDRÄPARN: Han fick ju frågan innan jul redan så han kan säkert hunnit med att anteckna ett och annat trots en resa till sydamerika.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Frella:Har hört att Tommy Andersson har fört anteckningar på spelarna(i Timrå) långt innan han blev tränare för oss, är det sant månne??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

ÄLGDRÄPARN:

Har man den jävla lönen skall man visa det. Satan vad irriterad jag blir, han ska ju leda laget elitserien ut och i kvalserien. Visa lite ledarskap eller ge fan att skriva på kontrakt du skiter i!

(Lyssna du också Dick) 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
ÄLGDRÄPARN: Bara energin han visade vid lineup räckte för att jag skulle kräkas över honom resten av matchen. Nu har han visserligen en passning som ska rendera mål 9 ggr av 10 samt ett eget friläge där han inte ens får till ett avslut så han skapar ju ändå mer än många andra. Men att åka med axlarna i isen hela matchen känns bara så jävla fel när laget befinner sig i det här läget. Bremberg är precis allt vi inte behöver just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Hälge:Ja han är pinsam, någon i staben måste ta ett snack med honom om ordet attityd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Frella:Om jag inte såg fel så var det bara "Linkan" som drog den snabbaste rushen till omklädningsrummet(så snabb var han inte på hela matchen) efter slutsignalen.De andra tackade iaf klacken efter matchen.Vilken jvla skitstövel, skicka han till dif där han hör hemma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

bisterfinnen:

Timrå har ju ett antal matcher att slipa taktiken. Vi snubblade in i kvalserien förra säsongen och det kan bli likadant i år, snyft...15p på 15 matcher hade vi då i slutspurten. Ser dock stabilare ut i år..

Oscar Hedman visar bra inställning. Molinder ser dock lika vilsen ut som vanligt. Luleå spelar idag ju ungefär som allsvenska lag i kvalserien, defensivt tuggande..

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
ÖstrandsNisse: Är det med lön och sociala avgifter?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

ÖstrandsNisse:

Grattis till segern. Fin skalp.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Captain Crash: Antagligen är man duktigt svältfödd på framgång men tycker det var en rätt udnerhållande 0-0 match. Åtminstone om man såg den på plats. Plus till Jonte, Hallin, Jocke och Robinson. Även Robin Lindqvist kändes jävligt pigg i matchen.

Bremberg kan man bryta med nu eller bänka och spela Boyce så vi får någon fart i den formationen också. Maken till loj spelare har aldrig skådats. Gnäller man på bristen av karaktär hos Murley så vet jag inte vad man ska kalla Bremberg? Halonen bör rimligtvis ha lastat slant på Luleå med tanke på hans tiotal blindpass rätt in i slottet.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Bragd-Birger: 280 000 kostar karln och det vet jag. Vampola kostade i runda slängar 500. Jag kan köpa att man inte hade ekonomi för Vampola men har ingen förståelse för rekryteringen av Bremberg. En skitgubbe är det. En stor en. Det får Nubben, frälsarn, ta på sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Bragd-Birger:

Bremberg gör mig förbannad. Det gränsar fan till bedrägeri. Möjligen vaknar killen då matcher gäller. Tala om att inte gå till jobbet. Näslund var där och nosade på ett tryout med snubben. Blir orolig bara av det....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Läser att Robinson nämns. Han avgjorde idag, fint så. Men som alla andra speldumma backar så slår han ofta bort många pucker djupt i egen zon. Tittar höger, spelar blint till vänster. Som spelskicklig back (som han ska vara och ibland är) ska det inte behöva inträffa så ofta som det faktiskt gör.

Annars: wiiihooo, 18 poäng till slutspel!! Kom igen, det kan, teoretiskt gå.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
ÖstrandsNisse: Håller med om Bremberg. Taskig attityd matchen igenom och lämnar isen efter matchen snabbare än Crippe gjorde på sin tid.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1459569 · »