1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581934 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02

« · 2608941 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JonteD: Är man stor måste man vara snäll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
mikenomad:
En fråga. Flera påstår att Timrå spelar mot Malmö den 19/12. Vad jag kan se i spelprogrammet möter vi Malmö borta 30/1 och hemma 15/2. Har det blivit någon ändring i spelschemat?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
AB skriver alltså inte en rad om vår match igår....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Bee: Tack!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Rip Kirby: Den här + nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Labban: Hur långt kontrakt har Barre med Timrå IK egentligen?

Någon som vet hur länge vi tvingas hoppas på en gubben-i-lådan-effekt i det fallet, bara för att som alla redan insett att detta tyvärr aldrig kommer att inträffa!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JanneH: En självklarhet enligt mig att fortsätta med Juel sålänge han vinner och är så grymt bra som han är just nu. Ändra aldrig ett vinnande lag om du behöver det. Han är på föfod väg att spela till sig 1a spaden om han inte redan har gjort det.

Förresten saknar jag inte Didde speciellt mycket nu när Edfeldt spelar som han gör. Svensson kan jag dock sakna. Vi löser "backkrisen" med bravur hittills
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Zäta75: vem ställer vi i kassen på torsdag? Ju mer Juel vinner åt oss ju omöjligare blir det väl att vila honom men samtidigt vill vi väl hålla igång JJ också. Juel på torsdag och JJ nästa lördag kanske?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
JanneH: Modo i nästa och sen Oskars. Inga omöjliga matcher direkt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
HKN: Modo kliver in som klara favoriter. Men pucken är rund och platt så allt kan hända. Kanske flaxar vi hem en pinne med oss till medelpad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
söder över: Hållander och Wedin. 2 favoritspelare som verkligen levererar!

Nu mår man gott. 4 raka vinster och en 3e plats med häng på Växjö.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Jag måste hylla Hållander lite till!

Det han gör på sitt 2-1 mål är något många Timrå frw behöver se och snappa upp!

Han rör sig mot mål men med lagom avstånd till mål för att vara farlig!

Det var ganska många fruktlösa försök att krasha nätet och chansa in en instickare i getingboet utan en tänkt mottagare!

Jag skulle hoppas att Ante visar det så spelarna försöker tänka mer på det för det ger chanser!
Bra med rörelse, svårt att sortera och ger valmöjligheter för skytt. Ta med i fart eller skott från en yta med vinklar som går att hitta nät med.

Lander störtar på mål och gör exakt vad han ska. Han tar bort Verners syn över vad Hållander har för sig vilket ger Filip öppet mål att lägga upp pucken i!

Mycket mycket fint mål!

Alltså en på kassen en som kommer i rörelse på släpande ytan!

Fan va fint det var!

Wedins avslut var förövrigt riktigt kliniskt med!

Fan nu mår man lite fint igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
HKN: Bee har svaret på din fråga 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
4 raga skål tamjefan ikväll och tack Juvelen för dä rabbuslingar 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
BaraTikare: Albin Lundin har i mina ögon inte alls dom rätta egenskaperna att förtjäna rollen som grisspelare. Med gris vet alla vad jag pratar om. Men om man tillåts förfina rollen, bara aningens mycket, så är nog #33 som skapt för att inneha den, ja, t.o.m äga sönder sin roll med den äran! Han har fysiken och det defensiva mindsetet att klara av den typen av spel. Den Albin ser jag fram emot att få beskåda 😁👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Vad tycker ni om matchen på torsdag? (Modo) :)
Vinner vi?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
mikenomad: ja vägen till 3e platsen har inte varit spikrak direkt men tack vare en rekord jämn serie har inte några andra lag (förutom FBK) sprungit iväg när vi gick lite knackigt heller. Hoppas vi kan rida på denna våg MINST en match till, för ni vet vilka som väntar härnäst...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Man fattar ju att det kan vara nåt stort i görningen när man känner att det ändå gått sisådär och vi ligger 3:a efter 23 omg
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Rip Kirby: Han är i sanning helt osynlig i många matcher! Långt ifrån toppform! Han slår inga avgörande passningar eller skjuter kliniska avslut, men jag tycker han bidrar till offensiven genom sitt defensiva spel, positionspelet utan puck, och förmåga att etablera spel i anfallszon.
Han kommer växa ju längre säsongen går, fan du måste visualisera dig slutspelshockey, när det ska avgöras, då kommer vi ha nytta av Albin. Stor stark Tikare ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
BaraTikare: Okej, ja om, jag säger OM, vi ska vara jävligt snälla med Albin så kan jag möta dig till viss del, men bara halvvägs, på ditt försök till "optimist? Javisst!!" vad gäller #33 Lundin! Visst, han har köpt köttarrollen, i skuggan av Timrås eget "Core Five" (om någon förstår liknelsen med Toronto Maple Leafs "Core Four?🫣😁) och visst bidrar Albin.

Men visst försvinner han även långa stunder i väldigt många matcher, erkänn? Men jag kan ge Albin godkänt, men inte faen står jag upp och hyllar honom som jag med glädje gjorde tidigare. Men det är inte hans fel, inte alls! Det är hur laget ser ut, den offensiv som vi har och som jag ser det Albin Lundin inte alls behövs i längre. Det är detta som är boven i dramat här, capisce?😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
BaraTikare: Håller med helt och hållet. En nyttig arbetshäst som verkligen behövs. Tyvärr ändå lite begränsad splitvision. Kanske inte förvånande att han "rammade" en domare tidigare. Men som sagt, en nyttig spelare ändå
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
thorwald: Haha. Tror aldrig jag sett Kollar le faktiskt. Han borde sänka garden lite den mannen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
BaraTikare: Uppvisar man ett stort timråhjärta är jag beredd att ha överseende med stundtals mindre bra prestationer.
Ska vi vinna det där guldet måste vi ha/behålla spelare som brinner för klubben mer än motståndarna brinner deras dito.
Albins spelstil kommer till rätta i ett slutspel, inte en match mot malmö i decembermånad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Kollar såg riktigt förbannad ut på presskonferensen. Tackade inte ens Molinder efteråt utan lämnade snabbt som en iller. Stirrig snubbe
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Labban: Hartmann behöver göra ett par mål. Han är som en kamel som kan leva på några nätkänningar i ett par månader men förr eller senare så torkar han ut och börjar glida runt på isen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
kulltorp: Analysen efter en icke alkoholfri kväll på arenan är att jag inte var orolig efter 2 perioder. Detta trots att Malmö körde Oskarshamn uppspel i mitten och var Dr alban stabila. Kändes ändå att våran spets skulle avgöra när de blev lite passiva. Ikväll var det Hållander och Wedin, nästa gång kan det vara Pettersson, Lander eller Dahlén. Ja, hörrini. Vi har ett hyfsat lag ändå. Synd bara att det inte kommer mer publik och uppskattar detta 🥃
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Fan jag håller inte med!
Jag tycker att Albin är en riktigt bra center, för en säkert ganska billig peng. Kämpar stenhårt, bra positionsspel i defensiven, skicklig närkampsspelare, ibland rent av omöjlig att ta pucken ifrån, startar ofta långa anfall i offensiv zon. Kommer vara oerhört nyttig i ett eventuellt slutspel. Kan han paras ihop med en forward som kan kapitalisera på den offensiva zontiden Albin skapar, så har vi en grym tredjelina.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
söder över: Man spelar smartare i år, visst utvisningar men Domarna måste hålla sig vaken för att få arvode då tar ofta en för mycket...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Rätt avgörande att Tim kom till spel ikväll, han var fan en faktor på slutet. Oförtjänt mkt skit får han så nu ska han hyllas!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Rip Kirby: Hade inte allt för stora förhoppningar på Albin om jag ska vara ärlig. Han kan vara gubben i lådan ibland och göra geniala saker men oftast rätt begränsad i sitt spel, precis som förväntat. Hoppas att han kan vara lite jämnare framöver. Hartmann däremot tycker jag har gått ned sig med varje säsong han spelat i SHL. Det är något som skaver riktigt ordentligt där. Han steppade upp lite i slutet av matchen, men i det stora hela saknar man den gamle gode Hartmann som vann närkamper och retade gallfeber på motståndarna. Tycker mig se lite för lite av den varan från hans sida. Det är som om han inte riktigt orkar spela klart situationer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Synct: Kaffe kaka, 4 raka?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Bee: Exakt och precis. I Hockeyallsvenskan hade ju Albin rollen som en offensiv forward tillsammans med Dahlén och Jens Lööke och den uppgiften skötte han med den äran!

Betydligt tuffare för honom i SHL förstås, med ett betydligt tuffare motstånd och inte heller samma roll i laget, där spel tillsammans med oerhört trubbige Pano Mieho och en tyvärr allt sämre Sebastian Hartmann inte direkt ger hans offensiva krafter särskilt mycket syre. Nej, det är mera spela 0-0 och försöka kötta så mycket som möjligt helst i motståndarlagets defensiva zon som gäller. Det var precis därför som jag njöt så jävla mycket av bytet där han fucking ALDRIG gav sig! Mera sånt Albin!!💪🫵👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Rip Kirby: Albin sliter och jobbar, det kan man inte ta ifrån honom. Han måste bara värdera situationerna bättre när han får pucken, det var typ två-tre situationer idag när han har pucken och yta att åka på och istället väljer att försöka passa till en markerad spelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Härligt och se våran Malkin ( Hållander) får avgöra är totalt dominerande och börjar få utdelning bara njuta så länge vi har han i Timrå. 💯🏒💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
HKN: Håller delvis med om Albin Lundin, men ytterst lite till hans försvar hade han ETT hästbyte i tredje perren där han slet som en motherfucking dåre efter sargen för att kunna frysa spelet och pucken och han lyckades. Iallafall där och då! 💪👍Men i övrigt gladde Albin inte många ikväll. Men heder åt honom för just den viljestyrkan!!#!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Synct: mm i grunden snäll match! Håller med!

Lite hugg framför mål och lite hakningar och holdings kring sargerna.

Ingen domare tar allt och det är ok men att ingen domare hittat en 2a på två matcher är anmärkningsvärt och ger mig massa vind i mitt domarföraktssegel…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
eltifoso: Topplagsbeteende 🫵😉👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Var på plats idag.. bra 3e period.. Hållander grymt.. Lander, Wedin, Juel bra. Hartmann Lundin och Domarna katastrof. Man har redat sett på Hållander nästan varje bytte om att han skulle göra nåt galet. Skönt med 3 pinnar iallafall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Labban: Ja Hv var riktigt bra , men vi hade studsarna med oss som flera gånger tidigare genom åren
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
söder över: Tänkte på EN situation där även publiken reagerade, annars var det en ganska snäll match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Någon skrev: inte ett PP på 6 perioder under hemma matcherna.

Det är väldigt tydligt att svenska domare är odugliga på att döma!

Skulle inget fulspel ske för motståndare i SCA arena!?

Slashings hakningar och interference släpps på löpande band!

Sop-zebror!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Labban: Fina fans hos Åsa-Nisse, men vi måste begrava Nubben och Klabbarparn för att överleva.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
UbbeNils: Tror MIF klarar sig kvar iår igen, ett av få lag som tagit 3p mot FBK bland annat och även spelat ut IKO och HV. Men någon framskjuten placering blir det knappast precis som du är inne på. Ingemansland är mitt tips.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Labban: mm jag håller med om att han är spindeln där. Men han fick inte till mycket spel efter 1 perioden.
Anonym.

Han är säker med pucken och klarar av att ”bromsa” ner tiden så det ska gå att sätta upp ett spel.
Men jag hade väntat mig mer än en bra 1 period.

Rattie fick väl inte så mycket skit?
Han var ett ständigt hot. Gjorde mycket poäng och farlig som få i PP…

Lika defensiv som Dahlén men Vaffan det kommer alltid finnas den kategorin av spelare och det är ok så länge man levererar offensivt. Det gjorde Rattie.

Kulturen i Timrå är att man ska jobba hårt för lönen och Sonnenberg var väldigt uppskattad.
Gjorde poäng och jobbade hårt! Bonusen var att han hade en märkligt tekningsstil som stack ut…
Vet inte om den var så givande men den va kul iaf!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
eltifoso: Starkt av er att studsa tillbaka. Som jag förstod det utan att ha sett matchen var det en rätt jämn tillställning och HV bjöd på bra motstånd. Grattis!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Får nog snart ta tillbaka att MIF skulle bli 9:a, lär nog bli betydligt sämre med det dom visade idag. 12 skott lyckas dom få fram till Juel, även med 2 pp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
söder över: Håller inte alls med om Hanzl. Han spelade helt ok idag och fick även beröm i studion hur han är spindeln i nätet offensivt i sin kedja. Sen är det såklart dåligt att utdelningen uteblev, men han lyfts för sällan här inne så jag säger att han får godkänt ändå. Av någon anledning får importer alltid skit i timrå, var samma med Rattie när han spelade här. Lundin och Hartmann håller jag dock med endel om här inne, ser inte bra ut. Fast offensivt har vi tillräckligt bra lag så alla får gärna stanna för min del. På backsidan är det där krutet måste läggas framöver och nästa säsong.

Bäst på planen Hållander och Juel. Men det skönaste var nog ändå att Wedin fick spräcka målnollan, hoppas på fler mål av honom framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Woody: jag tycker han hade det svårt idag!

Han missade en del i offensiven och spelade fel in centralt i egen zon vid flera tillfällen…

Han är godkänd för han är ung, liten i kroppen och det är tufft att vara back i Timrå nu!

Forsmark kommer inte riktigt in i den här matchen heller.

Men Vaffan kväll blev det 3 poäng ändå.

Rindell aktiv och väl synlig.

Juel gav oss chansen att vinna med några viktiga räddningar på de bjudningar vi stod för!

Tufft för Hanzl just nu.
Det är jobbigt att vara honom nu.
Han skapar Wedins läge men i spelet går det så mycket grus att han inte ska vara kvar nästa år.

Har han skavanker som hämmar eller är det inställningen som brister?

Hållander var bra rakt igenom och det var Wedin med!
Erixon var det skönt att se på isen och hans BP i sista var ruskigt bra! Avgörande för att pusha vidare!

Det var tufft ikväll. Många spelare dög inte riktigt.
Lundin hade det sjukt svårt med spelet. Han jobbade hårt men uträttade inte så mycket och samspelet var undermåligt.

Hartmann var anonym. Han måste vara skadad! Går inte att känna igen honom.

OJ kämpade men fick inte till det…

Vi blev lite klena och spelade lite för mycket på chans ikväll.

Nästan så det syns att man börjar bli slitna nu.

Skönt att få träna lite kontrollerat och läka lite till på torsdag då viktigaste matchen på länge ståndar!

Jag hoppas sheriffen är tillbaka då!

Bra kamp bra poäng!
Kämpa på!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
eltifoso: Du behöver inte skämmas, finns plats även för dig i Timrå IKs supporterklubb!🙂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Malmö Redhawks 2023-12-02
Synct: Ok haft fullt upp så ej sett er stämning, var desto roligare stämning då i Löfbergs
Sura pingstvänner på väg hemåt nu
Låst ämne

« · 2608941 · »