1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Modo 2012-11-03

« · 1533024 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
kattan: Du framstod som väldigt ung i ditt sätt att argumentera. Om du inte är det så borde du veta bättre än att bagatellisera en sån här sak.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Olle: Mina 15-åriga polare ? Har inga 15-åriga polare och är själv inte 15. Mina ståplatspengar ? Sitter oftast på sittplats.  haha vart får du all skit ifrån ? 

Sen när  du säger att man snart inte kan ta med sin familj på hockey. Hyffsat överdrivet va ? 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Olle: Så är det ju. Killen tyckte nog att han var cool precis som han i Modos.
Jag hade med mig grabben...som är ganska härdad...men han tyckte inte att det var roligt att höra Modoklacken sjunga att de ska döda Timrå-barn.
Som han sa till mig: "Varför säger dom så där? Vad har det med hockey att göra?"

Han är mer smart än de där o mycket yngre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

kattan: Du måste förstå att en hockeymatch är till för fler än du och dina 15-åriga polare som tycker att sånt här är spännande. Det är inte bara dina ståplatspengar som föreningen behöver, vi behöver även barnfamiljernas sittplatspengar och när idioter maskerar sig så bidrar man till en otrygg stämning som skrämmer bort folk från matcherna.

Hatramsor är en sak även fast jag kan tycka att det var länge sedan man hörde någon med ens en uns av fantasi i. Sist jag var uppe i övik och satt nära modoklacken så flög det en full petflaska precis ovanför huvudet på en 10-årig tjej (kastad av en modoit om det nu gör någon skillnad) och hennes far fick bråttom att ställa sina barn någon annanstans. Jag tror det dröjde ett tag innan dom besökte fjällräven igen.

Det är inte bara ett lyft för föreningarna att ungdomarna söker sig till läktarna och det märks väl ganska tydligt nu bland modoiterna då vissa tom säger att man söker andra alternativ än att beblanda sig med dom här småungarna. Historien om flaskan är väl kanske för dom flesta en bagatell men det säger väl ganska mycket om hur långt det har gått också? Att man snart inte kan ta med familjen på en hockeymatch och bara njuta av sporten.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
robinberglnd: Det var bra gjort av dig. Räcker så. Sen såg det inte ut som en halloween dräkt men det är en annan sak.

Signalerna som sänds ut med maskerade personer i en klack är....inte bra. Så är det bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

robinberglnd: Halloweendräkt helt okej i min bok. Då är det på skoj. Försöker man vara hooligan cool i rånarluva eller liknande på allvar är det något annat.

Klacken lät och såg bra ut på teven i Stockholm.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
El Maco: Den dräkten killen i Timråklacken hade på sig igår var en halloweendräkt som han hade använt dagen innan. Jag bad honom att ta av sig denna då jag tyckte att det såg fult och pinsamt ut. Men han vägrade, men jag ser det endå bara som en kul grej. Han tog ju trots allt av sig denna efter första perren!

För övrigt så tycker jag att det var grymt tryck i hallen igår, vi höll igång i stor sett hela matchen och det var knappt en lugn stund på läktarn. Det var verkligen en härlig känsla att se att så många skrek för fulla munnar i Timråklacken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
kattan: Det svaret räcker. Själv tycker jag att det är idioti att maskera sig om man ska på idrott och tycker att sån skit inte passar in alls. Jag UTGÅR från att personen ifråga skötte sig i övrigt och inte höll på och hetsade mot modoklacken och betedde sig svinigt på andra sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
kattan: Är det roligt att se maskerade personer i rånarluva o Hood i låt säga i AIK klacken oxå? Eller i vilken annan klack som helst? Vad får du för vibbar av det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
El Maco: Om sånt här tolereras så kommer det att spåra ur än värre framöver.
Att se maskerade i vilken klack som helst ger mig dåliga vibbar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
El Maco: Jag tycker det såg roligt ut. Räcker det svaret för dig ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Mäster T: Finns det inte ett maskeringsförbud i Elitserien? Om inte så borde dom införa det illa kvickt och kasta ut såna här personer. En avstängning för resten av säsongen vore också på sin plats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Mäster T: Har man rånarluva på en idrottsläktare ska man slängas ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
kattan: Kan man inte ha roligt på hockey utan att ha rånarluva över ansiktet o vintermilitärhuvjacka över huvet?

Det var mängder som reagerade från där jag stod. Vad är syftet? Vad vill man uppnå?
Jag ser hellre glada normala ansikten i en klack.
Men det är ju jag det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
kattan: Var det en halloweenmask eller på vilket sätt var det roligt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Mäster T: Han som hade masken på sig i timrå klacken, det såg bara roligt ut tycker jag, Såg bara ut som han hade skoj från mitt håll. Varför göra en grej av det ? 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Själv är jag riktigt orolig över vartåt det här är på väg. Det här måste tas itu med innan det här har spårat ur än mer. Det som hände igår bör vara det sista.

Modo har stora problem med vissa inom sina led. Det är inte acceptabelt att det sjungs från klackhåll att "De ska döda ett Timrå-barn".
Sen ska det inte stå maskerade individer i vare sig Timrås klack el i Modos klack som det gjorde igår. Vad är syftet med det? Vad vill dom fegaskitarna uppnå?
Timrås klack bör ta itu med detta omedelbart precis som Modos.

Jag har inget emot att det skriks o sjungs hatramsor som det gjordes förut. Nu börjar det spåra ur.

Det som sker nu är oroväckande. Det jag såg igår i Timrå klacken o i Modos med maskerade personer...det kan aldrig sluta väl.
Jag gillar det inte. Jag är orolig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MrMorris: Måste få fråga, när hände detta ? och vart ? var ute i båda pauserna och då hände inget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
kattan: själv väntar jag på FUP:en då får man en bättre bild av allt som hänt. skönt att slippa gissa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MrMorris: Måste få fråga, när hände detta ? och vart ? var ute i båda pauserna och då hände inget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MrMorris: Ja hur är det med pojken?
Jag är tveklöst med på en insamling till ett årskort eller något till honom så han vågar gå och se vårt favoritlag igen.
Hälsa från oss i Timråboken också
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Man skäms att hålla på samma lag som dessa. Hoppas allt gått bra för bror din.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MrMorris: Beklämmande att höra och jag, och alla MoDoiter på HS, hoppas att brorsan din trots allt mår bra.

Jag/vi hoppas även att de idioter som gör detta i "sitt" lags namn åker dit så inåt helvete för såna här tilltag.  Det hör absolut inte hemma i ishockeyn ja inte nånstans egentligen.

Tyvärr är det en klick idioter som hållt på med såna här saker här under hösten bla när TIK var uppe i Övik senast (stenkastningen) och uppe i Sk-eå så jag tror att man har rätt bra koll på vilka dessa är. 

mvh
MoDoboken via
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
MrMorris: Hoppas din bror mår bra efter omständigheterna. Hoppas även det får rejäla konsekvenser för de som slog. Sånt ska både polis och övriga supportrar hålla rent ifrån. Det brukar funka så också här uppe. Löven hade viss begränsad nazistanstruken våldskultur för typ 20 år sedan men annars har det väl varit rätt oskyldigt norr om Globen. Modokretsarna är inte större än att de här ska gå att identifiera och plockas bort från klubben.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Dream Team:

Det är en sundsvallsbo men Timråsupporter, det är min lillebror. Som blev påhoppad av 5 modosupportrar sparkad i ansiktet, övre kroppen och tillslut fimpad med cigaretter i ansiktet...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Dream Team: inte speciellt förvånad . De stog ett 20 tal modo supportrar utanför arenan och skrek vi hatar timrå och käftade med en äldre man . Vore makalöst om ingen inte flippade ur och proppade någon av dom . Fast nu verkar de ju vara en sundsvallsbo
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
 Dream Team: Fantastisk match igår, ni körde ju fullständigt över Modo. Det hade kunnat bli 5-0, imponerande!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Historien förtäljer inte huruvida Sundsvallsbon är Timrå- eller Modosupporter. Att detta inte hör hemma här är hursomhelst helt klart. Annat hur det ser ut i storstadsregionerna menar jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Det roligaste är ju att läsa hyllningarna i kvällstidningarna som börjar fundera över sina kategoriska tips med oss som 12:a. Hur de skriver att vi är ett av Sveriges hetaste lag f.n med 11 p på de 5 senaste och hur vi skrämt iväg hemmaspöket med dunder och brak. Så roligt att efter segrarna få läsa utförliga artiklar om TIMRÅ där fokus, som det bör vara och är i samtliga andra fall, ligger på segraren med kommentarer från spelare och ledare i Timrå IK.

Ja det är verkligen roligt för det är ju kul med lite upprättelse när det går bra. Och inte bara braskande rubriker om dålig ekonomi och usla värvningar etc.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Grymt nice match ikväll! En sådan som man inte vill se på tv hemma direkt...
Surt med avståndet...
Det var en skit bra match verkligen o när vi dippade o monten tog timeout så såg vi ändå bättre ut i försvarzon än vad vi gjorde i pp ifjol... Vilket härligt gäng spelare o bakom dom vilket härligt gäng med ledare!
Jag hade gärna sett att vi gjort fler mål men 3-0 är en tydlig seger o jag tycker att det vi fulständigt krossar modo på är hur vi försvarar oss. Dom hade verkligen sjuk svårt att få igång något spel o dra ballen i gruset vilka galna pass deras backar slog när våra frw stressade dom! Precis som våra gjorde i fjol... Magsår...
Läser att robin persson får beröm o jag håller med. Han är stabil som hedman ifjol fast lite vassare i alla kategorier. Hans skridskoåkning är skön att se. Riktigt hårda skär med hög frekvens.

Tungan på vågen ikväll är för mig att bredden klev fram ordentligt. Jag menar som bäckström tex. Jag har sänkt förväntningarna på honom rejält under resans gång men nu var han tillbaka i det spel han hade under inledningen av säsongen. Sterner var jämnare med ikväll. Bättre passningar o han fyller juh verkligen på på rätt ställe när nordgren snodde en av dom där galna passningarna som modo backarna slog...
Hedman var bättre än på länge ikväll med o friberg var riktigt lyckad med. Ok han kommer inte till så värst målmässigt men han bröt en hel del passningar o hade ett jäkla härligt driv. När bredden kliver fram samtidigt som spetsen håller sin nivå så får vi se ett jävligt bra gäng spela hockey. stor stjärna i kanten till lundström som är jääääävligt trygg i målet! I dag överaskade han mig med en bellissimo snabb benparad på nagys öppna målchans. Han höll verkligen nollan o gav laget bästa tänkbara chans att ta hem detta derby!
I kväll sågar jag bara modo! Med u samuelsson i spetsen... Han känns jäääävligt passiv... =)
Kommentera


Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: Eller stora bokstäver i en meningsuppbyggnad. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Googla på "stofil" och Wennerholm är en träff.

Ville bara skriva det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Modano: du är också ursäktad, kräver inte att alla tolvåringar ska kunna behärska komma och punkter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Tack, Timrå IK!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Riktig krigarinsats idag, alla kämpade i 60 minuter, vilket gav utdelning. Det är såhär vi ska spela!

Hoppas även att Wedin får spela mer, är riktigt imponerad av honom hittills!

Mot slutspel!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: Nice -Nancy 2-1 franskaligan du är ursäktad kräver inte att en norrläning vet mer än att piss giffarna finns  haaaaaaa men nu ska skiten ner i korpen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Modano: Nice? ett nytt lag? annars får jag det bara till 4.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Vilken kanon dag seger ALLA krigar som svin slår modoliderna sönder och samman sen sitter femlingen Tyresö Skellefteå Nice Växjö och det BÄSTA TIMRÅ tii 2.40 odds blev 37.35 200 på den vinst 7470 SKÅL
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: Är det så? Fan, då är vi ju on a roll. Mitt sinne fördunklas av mina fyra resor dit då vi alltid förlorat på tyngsta möjliga sätt. Bortamatch vårt första år i elitserien efter återkomsten, typ tredje-fjärde omgången, förlust 5-0 och vi blev slaktade. Besök vid en match varje år de tre åren i rad som vi spelade slutspel mot HV och förluster varje gång. Blä för Kinnarps
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
El Maco: mjaa, senaste fem mot HV borta

10/11 2 okt HV-TIK 0-3
10/11 28 okt HV-TIK 2-4
11/12 6 okt HV-TIK 3-1
11/12 10 jan HV-TIK 3-4
11/12  16 feb HV.TIK 1-0

3 vinster 2 förluster. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

El Maco:

Onse Y hear the details of victory, its hard to distingusih it from a defeat......

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Blizzard: Nyss kämdes du så att du kunde dö över oss i Timrå och allt vi stod för? Det blir tomt i elitserien när du är klar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

RunarUp: Nu leder ju Växjö, men torskar de så är det sju pinnar ner till det strecket. Skulle inte göra ont. Men, det mysigaste vore väl om AIK och Växjö delar på poängen på något sätt, då drar vi ju ifrån båda lite.

Annars läser jag tabellen och muttrar lite över att inte Brynäs kunde spöa Frölunda. Hade varit så vackert att gå in i första pausen i serien på slutspelsplats. Jag konstaterar även att vi har HV borta i omstarten och det lär gå åt helvete. I den arenan har vi taskigt track record...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
RunarUp: fyfan för luleå ett sånt där lag ska fan bli tvingade ner i DIV1, att man även är framgångsrika och ligger i toppen med det där jävla skitspelet gör det inte bättre, fyfan, smutskastar svensk hockey, en skamfläck för ES. 

1-0 hit och 1-0 dit, FYFAN!! jävla dynggäng!



skönt dock att rögle torska, men fy fasen vad man blir äcklade av luleå! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
Rögle torskade:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Det är svårt att inte gilla Montén och det han står för. Tur att han lade ner skådespelarkarriären efter den här rullen. Från 47 sekunder och framåt.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03
nectis: Härlig seger, dessutom att få komma hem till frun som fixat en festmiddag. Jag ringde på hemvägen och bad henne korka upp en vinare till maten. Döm om min bestörtning när hon, utan att begripa det, valde att öppna en 450-kronorspava. Dock är hon förlåten, det var ju Modo vi spöade skiten ur!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Bigthelin: Jesper Jäger?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2012-11-03

Fyfan vad skön match! Det blir till å fira här nere i Linköping med bira och jäger ikväll! :)

Kommentera

« · 1533024 · »