1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

« · 1587813 Till forumet



Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Ikväll kommer förlust nr 2. Kan inte se hur vi ska kunna vinna om vi spelar som vi gjort.

Det enda positiva som man kan säga o som kan hjälpa oss är att det är en ny match, nya förutsättningar... det är ju ändå hockey.

Giv oss frid. Vinn.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Hahl Bundy: Jag tror att vi vinner med 4-2. Rätt säker faktiskt. Vi kommer att våga spela ut vårt spel mer med fart ikväll och Norja agerar vägg
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Jag gillar ditt tips bättre....Jädra cipramil o sobril hallick. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Hahl Bundy: Blir det pannkaka av kvällens match så tror jag nästan att vi kan börja dra lite större växlar än vad man egentligen borde kunna angående hur den här säsongen kommer gestalta sig. Om vi gör en bra match ikväll så skulle jag bli väldigt överraskad. Gör vi inte det så börjar frågetecknen kring tränarduon hopa sig än mer.

Efter tre matcher, som sagt. Vansinne, men när spelarna stundtals inte ens ser ut att veta om man ska anfalla mot motståndarnas mål eller sitt eget så blir man fundersam. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Knylan: Amen.

Se på Karlskrona. Trodde nog att vi skulle bjuda lite på det som dom gör. Vi har ju potentialen.

Jag är frågande till tränarna. Men det är ju jag det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Hahl Bundy: Ja jag har faktiskt byggt om min gamla antabus-pump till en sobril-pump just med tanke på årets säsong.

För övrigt gjorde jag en Bundy idag; två platser men tre biljetter! Stödköp is da shit!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Härligt. Jag ser en trendsättare i mig själv här ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Hahl Bundy: Jaha, vart tog det där tålamodet vägen? Var det inte det här som skulle få ta tid? Och inte då 2-3 matcher eller 10-15 matcher utan snarare 3-4 år. Så tänker iaf jag. Ja, vi har en tränare vars främsta merit är att åka ur HA. Ja vi har ett lag bestående av löjligt många juniorer. Nä, vi har inte värvat nåt etablerat what so ever inför säsongen och nä, nuvarande lag har vare sig på försäsongen eller i de två inledande matcherna uppvisat nåt som tyder på annat än en strid för att klara kontraktet är vad som väntar. Men det är ju helt enligt gameplanen eller har jag missat nåt nu?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Knylan: Har man vårt älskade Timrå högre upp än 8:a så förstår jag att det blir panik efter 2-3 omgångar.

Det tar tid att slussa in juniorer på elitnivå.

Sedan har ju nervositeten, oron hela tiden legat där hos spelarna, tror jag.
Någonstans kanske man känner en viss press också ändå, trots allt. Fast att man inte behöver.

Det är en sargad klubb, inte minst ekonomiskt. Dåligt attraktionsvärde. Trovärdigheten är låg. Intresset finns inte riktigt där.

Till råga på allt är det ett helt nytt & helt oprövat lag.

Ordet långsiktighet har aldrig varit mer relevant.

Situationen är inte unik, men nästan. Åker man ur högsta serien så brukar det inte vara meningen att hålla till på den nedre halvan året efter. Det är vi nog alla överens om.

Det dyker dock upp undantag då & då. Framförallt i föreningar som blöder & som har/haft det väldigt jobbigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
mikenomad: Haha... Precis. Nej, du har nog inte missat nåt. Bundy går händelserna långt i förväg & är rejält på hugget ;)

Hur som. Ikväll vill jag att Jeremy Boyce visar upp någonting. Det är ett av mina krav ikväll. Han ska vara fysisk & rejäl. Upp till bevis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Skarin: Absolut och absolut. Jag vill bara se tendenser på att man överhuvudtaget kan något. Tid kommer det definitivt ta, även om stora delar av laget har spelat med varandra under flera år, dock inte på seniornivå. Lite struktur kan man få hoppas på åtminstone. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Skarin: Jag går med dig vart du går, men visst vore det väl smaskens om Wedin, Öhrn/Pettersson, Nilsson kunde få sig ett genombrott likt Modo's frejdiga juniorkedja? Nu finns det tid, absolut, fast tänk om det bara kunde smälla på en gång som det har gjort för dem. Det är det vi behöver mer än nånsin.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Ok, handen på hjärtat boys....för någon manad sen satt man och var orolig att sista forwardsvärvningen "bara" skulle vara Crippe eller Alex Larsson.....

Nu efter 2 matcher sitter man ju nästan o grämer sig att det inte blev Crippe...typ...  :-(

Usch o fy vad nervöst jag tycker det är....

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Skarin: Helt riktigt. Du känner mig mer o mer :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Knylan: Ordning & reda.

Jobba(Hylands)Puck: Det vore nästan f ö r bra. Men innan detta är klart så tror jag vi kommer få se en bra utveckling på nämnda spelare. Dom får gärna börja redan nu, absolut absolut.

Ikväll. Vi säger så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Hahl Bundy: Jag är minst lika frågande till sportchefen som tränarna om jag ska vara ärlig. Men ikväll kör vi på och vinner! Forza
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Berglund: Det enda orosmålmet är ju att man vet hur det brukar gå då målvakterna haussas i pressen innan match.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Knylan: Jo, lite antydan till strukturer skulle man nog vilja se redan i afton. Något som i a f indikerar att det finns en spelidé som man försöker följa. Ungt lag, nerver, acklimatisering till en liga under vår värdighet...sure. Men någon form av skamgräns kan man ju ha.

Jag kräver ingen seger eller klapp-klapp mot Mora, däremot:

- Minst ett samlat, organiserat anfall/period

- Att man mäktar med minst 20 skott på mål

- Att man minimerar antalet idiotutvisningar

- Att man skapar minst en målchans på 3 PP

- Att man jobbar konsekvent, tätt och stenhårt i egen zon

- Att dom etablerade spelarna visar vägen.

Prickas ovanstående punkter in kommer jag att se det som ett fall framåt, oavsett poängutdelning.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: Det där k a n gå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: Kravbilden har ändrats radikalt sen 07-09. ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Skarin: Den som har Viaplay får se.

Blev plötsligt målvaktsnervös och befarar en burväktarrotation. Hoppas jag har fel. Just apropå Mora är målvaktsingripanden det första som spontant poppar upp. Mysigt: Åkerlunds brutala plock hemma (minns ni? Gåshud!). Omysigt: Oksas jonglering in i egen kasse på bortaplan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Bragd-Birger: Precis. Speciellt med tanke på hur det såg ut ifjol då målvakterna var med i pressen innan match.

För övrigt gillar jag annonsen här bredvid; Iconic wall art hehehehehe

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Hahl Bundy: Haha...onekligen. Ytterligare en degradering och vi kommer att high-fiva för varje spelare som lyckats få på sig matchtröjorna åt rätt håll.

Men, just den perioden 07-09 känns faktiskt lite beige så här i efterhand. Vi var lite för feta, lite för bortskämda. Framgång (relativ sådan) passar inte alla lag. Åtminstone inte dess supportrar.
Kolla Skellet nu. Strävat i allsvenskan, tagit sig upp, etablerats, lirat finaler och slutligen ett guld efter 35 års väntan. Nytt guld till våren högst sannolikt. Hockeypirr i skelletsupporterbaguetten över 55 nervbefriade grundspelsrundor? Hard(l)y.

Nej, upp och ner ska det vara. Lycka och sorg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: Ha ha jag gillar första delen i ditt inlägg. :))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Ehh Va? Jag ser bara en blondin i en blå topp. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Snart dags att dra mot Eon och bevittna fortsättningen på vår winning-strike!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: Hela hockey-Sverige kollar på oss ikväll. TV 10.
Timrå-Mora. Två mindre orter drabbas samman.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Väljer man mellan södra och norra långsidorna, välj södra så ser det bättre ut på TV-sändningen 😊
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Mot EON och 3 friska pinnar !!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Skarin: Va faen! Går den på Tv? Den riktiga tv-tv:n? Hade jag missat helt. Det förklarar varför det plötsligt blev så ödsligt på Tjockhults gator. Trodde först det var Stenmark som återupptagit karriären.
Mulle!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Blir inte många här ikväll. Vinn och locka hit folket igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Hälge: Äh, iconen och HB har väl stödköpt så in i h-e att de som vill gå inte har fått biljetter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Hälge: Nä seriöst, idag blir det inte över budgeterade 3200. Inte ens nära...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Det där pp:t lovade gott. Pigg öppning överlag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
dålig stämning i hallen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Nils Bergström riktigt bra hittils..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Det tog 6 perioder, men till slut fick vi se lite hockey. En riktigt, riktigt bra period. Äntligen lite fart. Bra försvarsspel också, undantaget minuten efter andra BP:t. Det här är ett gigantiskt fall framåt. Dock vill jag se fler avslut. Snabbare backskott. Lite rakare. Men, som sagt: respect för den här perren.

Nils Bergström! Börjar få en man-crush på honom.

Fortsätt så här Timrå!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Limpan: Jag tycker att det är bra stämning sett till förutsättningarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Knylan: Snacka om expert kontrast cmore kontra viasat, någon som saknar Petter Rönnqvist och borken?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Vräk in pucken nu i andra. Kom igen nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Hahl Bundy: Haha! Den satt i tredje maskan
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: Jag tror att vi kan ha gjort ett klipp i Norja. Han känns väldigt trygg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
hubbenorlen: Bäste timråit så här långt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: Ja! Fan vad bra dom spelar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
hubbenorlen: Njutning att se detta. På hemmaplan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: Synd bara att så få tittar. Det är lite konstigt egentligen. Hockeyn i Allsvenskan är fan roligare att titta på och Kvalserien/playoff är ju betydligt troligare, och roligare, mål än slutspel har varit de senaste åren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Fuck yeah! Fy faen vad vackert detta är!

Timrå IK lever!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: Underbart! Och skönt att äntligen ha en tränare som lyckas få laget att spela bra powerplay. Det har vi fan inte gjort sen Kentas dagar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: Det är mycket ångest som släpper när dom spelar såhär, fantastiskt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Äntliiiigen känner man igen sin käraste. Älska!
Kommentera

« · 1587813