1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577973 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

1588403 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Knylan: Trevligt med en icke-sensationell och genomarbetad krönika från utsidan. Fångar den ödsliga efter-festen-stämningen bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Skarin: Bland det bästa man har läst. Vackert.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Knylan: Makalöst bra skrivet från någon utifrån, så att säga. Det är världsklass t.o.m.

Den där texten tycker jag ska ramas in här på HS.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Berglund: Förresten så noterade jag att de fyra Mora-nissarna på läktaren hade snott vår ramsa men modifierat ordföljden lite;"Vi är Mora och aldrig ger vi upp...."

Då stod det 3-0 och puckarna ven som pistolskott runt öronen på sållet i mål

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Knylan: Ja den var väl ganska på pricken den där krönikan. Men vi kommer igen! Forza TIK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
mikenomad: Ja men inte fasen har man någonsin blivit utkastad från krogen för att man varit för ful?!? Eller vänta nu.......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Knylan: Löven kommande fredag borde locka 3-4000. Ett bra resultat och bra stämning i hallen och det blir ett snäpp upp i nästa möte med anonymt motstånd. Vad Timrå måste göra från marknadshåll är att få fler än dessa 3500 till matcherna mot Löven, Djurgården, Malmö mm för att kunna nå snittmålet. Att begära fler än 2500 mot Mora, Asplöven, Almtuna osv känns inte rimligt efter senaste årens utförsbacke.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Knylan: Spot on, fångar känslan av vår resa eminent!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Knylan: mycket bättre än sådär sammanfattar man det inte?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Peter Sibner har skrivit en liten text i vår ära. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Jag kan känna att vi inte ens behöver problematisera publiksiffran. Det är såhär nu. Ju mer den grejen stöts och blöts desto svårare tror jag det kan vara att locka folk till arenan. Att klaga på folk för att dom inte går på matcherna tror jag inte ger så mycket, siffrorna kommer stiga i takt med att stämningen runt klubben blir mer och mer positiv. Det tar tid att vänja sig av med tidigare säsongers ständiga känsla av uppgivenhet. 

De som var på matchen igår fick för första gången på mycket länge lämna arenan med en riktigt bra känsla. Suget att få göra det samma kommer locka fler och fler om det inte visar sig att gårdagen var ett undantag. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Strindlund: När den dök upp på Jumbotronen blev jag till en början också väldigt besviken. Men det är väl så att en tevesänd match i SA, efter en degradering-rekonstruktion-mediokert lag utan riktiga profiler-med en odiskutabel torsk i premiären-som senare följdes upp av en inte alltför imponerande vinst med uddamålet mot Almtuna inte direkt får människor att skoningslöst ta sig ut till Sörberge, betala för soppa, inträde, parkering etc.

Ska EOn så sakteliga börja fyllas på med åskådare igen så är det nog tvunget att laget visar upp samma attityd som igår, helst flera matcher i rad. De som befann sig i arenan igår var till 95% dessa obotliga Timrå-supportrar som inte bryr sig särskilt vilken divison laget spelar i, eller var i tabellen man befinner sig. Man är där ändå. Dock är gränsen mellan 1000 personer till i arenan antagligen hårfin. Det räcker med att man visar upp det spel man gjorde igår för att trigga igång de människor som är mottaglig för hockey, på plats. Men som sagt: det måste bjudas upp till dans för att locka fler till hallen.

Det som gjorde mig otroligt glad igår var just attityden hos spelarna. De allra flesta spelarna visade upp god moral, de hade tagit till sig av de "valpiga uppträdandet" i premiären och visade prov på att man dragit lärdom av den matchen. Det var ett helt annat Timrå, ett lag som åtminstone jag såg en potential i, något jag inte gjorde i premiären. Vi måste nog låta detta ta tid, både när det gäller spelarna men också publiken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Strindlund: Tror det hade varit minst 4000pers om de hade hittat dit... nu grävs det ju där och de hälften av de tilltänka besökarna missade nog avfarten :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Strindlund: Men efter den här matchen och en liknande roadtrip så tror jag det blir dubbelt så många själar nästa fredag.

Innan den här matchen var det nog många som tänkte på Slayers gmla klassiker 'Seasons in the abyss´. Men nu börjar återtåget!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Limpan: Nåja, med tanke på den lilla skara som hittade till Eon under gårdagen så är jag riktigt imponerad. Verkar finnas röststarka resurser i klacken och jag blev riktigt nostalgisk. Är grymt besviken på publiksiffran dock.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Müsigt!

Igår blev det varmt i hjärttrakten igen. Efter några säsonger då hockyhjärtat mest tickat tack vare respiratorhjälp och världsfrånvända förhoppningar, så tillsattes en rejäl nypa friskt syre igår.

Det finns hopp, det kan bli den nystart ci och föreningen behöver. Årets resa kommer bli en ordentlig berg- och dalbanefärd men nu har jag hopp om att topparna blir fler än på länge.

Timrå rullar igen!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Plus på den!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
jå1: Hålla?
Nu blir det bara bättre och bättre :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Ska bli spännande att se om vi kan hålla detta spel flera matcher i följd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Hahl Bundy: Nu går matchen i repris på ViaSat Hockey.
Kaneramannen som åkte baklänges varv på varv medan Jihde intervjuade Bergström gjorde fasen ett bra jobb!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
mikenomad: Nu lever Leksand i en annan värld. Som typ... Sheldon i The Big Bang Theory. Ha överseende med de... som är eljest.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: Men.....du skulle ju kunna hyra arenan och ha barnkalas där någon helg.
Sedan sitter ni i Strimmahallen och vaskar a-hallen....:-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Fan! Ständigt steget efter!!1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Jo men visst....Många är ju där liksom. SVARTFÖTTER.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: Jag och Bundy funderar på att gå ihop och vaska ett par loger nästa fredag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Hahl Bundy: Ja men ibland funkar det bara inte.
Det är ju så med livet.
Om man ligger i koma eller är på månen eller så....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Vaskning is the shit. Dagens trea innebär upprepning nästa hemmamatch. Knäpper dom SSK också kör jag dubbelt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
El Maco: Modano...?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Blir ärligt förbannad om.man inte kan gå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Om vi lyckas spöa SSK i helgen kommer den suraste bitter-TIKare att bli sugen att komma tillbaka och ta en titt själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Framförallt funkar såna här uppvisningar samt att det är Löven och inte mora som publikdragare. Hyggliga resultat fram till den matchen och det bör kunna bli 3500 ca, bra resultat, ja då spränger vi möjligen 4000-vallen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Timrå Icon: Då är jag där däremot.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Hahl Bundy: Ja det är nog bara du och jag som vaskar biljetter haha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
mikenomad: Jag är besviken. Att inte fler stödköper..JÄDRA SVARTFÖTTER!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
mikenomad: Men det lite småroliga med den här kakburken till arena är ju att om det så bara är 5-10 fullgubbar på läktaren så blir det ett jädra tryck ändå märkligt nog.
Synd dock att vi var så få.
Men nästa match hemma mot Löven nästa fredag ser det nog bättre ut.
Då har många fått lön och fredag kanske funkar bättre.
Visst är det väl nästa fredag? Är euforisk än

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
mattias - 74: Ok...tja, vi här inte så kräsna här. Har ju genomgått en rekonstruktion och låtit Svenska folket bl.a betala våra spelares löner. Då blir man ödmjuk och är glad för det lilla.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
kennas: Till och med JAG som har 60 mil till arenan ångrade mig att jag inte åkte dit idag ;)
skön seger! Nu fortsätter vi ånga på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

GurraG:

Grattis till en fullkomligt värdelös hockeyspelare , iaf hos oss.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
kennas: Ja jag t.ex. Nu låg det dessvärre utanför min påverkan (jobbar) men visst hade man velat se det här på plats. Kan dock leva med det för HELVETE vad den här smäcken satt fint! Dock finns jag medräknad bland de 2022 som var officiella publikumsiffran. Vad var den verkliga tro, 1500?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Vad var det jag sa!! Vi vann!! Vi spelade ut dem totalt!
Bergström kan bli hur bra som helst!
Norja kan ju inte ha några nerver alls! Inte ens då de annonserade i högtalarna att han blivit utsedd till matchens lirare darrade han på manchetten.
Då dominerade han totalt istället!
Imponerande!
Nu är man stolt Timråit igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
lungan:Hoppas dom ångrar sig dom som inte var där!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

250kg kärlek:

Grattis Timråiter. Hoppas det känns lite roligare med hockey igen nu när det ser ut som att ni kan bli ett topplag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
lungan: ja, han var inne några byten senare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
lungan: Ja, det gjorde han.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Bragd-Birger: 6 ca
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Andersson: Poäng där. Å andra sidan - tänk hur många mål vi kommer att göra när vi skjuter dubbelt så mycket!!1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
GurraG: ja då var det skadorna.

Någon som vet hur det gick med Ludde, spelade han något mera efter tacklingen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19
Hahl Bundy: Bekräftat
Kommentera

Sv: Timrå IK - Mora IK 2013-09-19

Hahl Bundy:

vi lånar svedberg istället

Kommentera

1588403 · »