1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12

« · 2444947 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Andersson: Nya finnen ska inte vara med?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Dahlen - Lander - Pettersson
Halloran - Hanzl - Hartmann
Pääjärvi - Lundin - Walli
Boyce - Andersson - Alvarez
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
SebastianH: Vår andrakedja kan bli H-H-H kedjan som jag föruspråkade innan säsongen startade. Hartmann Hanzl och Halloran. Inte optimalt men. Hade hellre sett Wedin som sagt. Saknar honom mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
erathoo: Håller med man måste gå tillbaka till 1:a kedjan med Dahlen Lander och Pettersson nu. Den har fungerat bra överlag. Andra utan Wedin blir knivigare. Tycker inte Pääjärvi har gjort sig förtjänat att spela där så lutar åt Halloran även fast han ofta är vek och kör fast i enmansshower. Hartmann borde få chansen där nu när han är skadefri och spelat upp sig. Walli tycker jag gör sig bäst i en 3-4 lina och pumpar på med energi. Annars blir dessa linor för svaga. Men varför inte testa honom i 2:a och se.

Kan fortfarande inte släppa att Wedin är borta för resten av säsongen. Och att vi spelar så kasst som vi gjorde igår. Vart fan är viljan grabbar! Detta är ingen lekstuga - det är liv eller död. Vill ni till slutspel eller inte?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Dr.Krykov: Komarov riskerar avstängning efter knuff på linjedomaren igår. .Hoppas vår finne inte gör något sånt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
jhnd91: Angående PP så behöver man plocka bort #51 från det. Mer okreativ och trubbig spelare finns ju inte.
Har han slagit sin gubbe framför mål?
Ja visst, många gånger har han det. Men hur många gånger har han gjort ett mål därifrån? 1 gång som jag inte minns?
Ställ upp ett paraplyspel och utnyttja 63 och 61s förmåga att trä igenom puckar och in med sopan hartmann framför mål. Den enda spelaren med respektabel netfront på något jävla vis
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Zäta75: "Det kommer bli bättre när Lyytinen och Didrik är tillbaka. Väldigt olyckliga skador. Wedins skada var dock värst. Tror tyvärr vår chans att gå långt i ett ev slutspel rök där. Hoppas jag har fel"

Jag tror och hoppas att detta är den springande punkten varför det sett så bitvis dåligt ut på sistone. Backsidan har ju vart en varböld ända sen säsongstart, och nu när den är skadeskjuten ser det verkligen ut så.
Svensson måste spela med Eronen, Lyytinen med Erixon, Rindell med Didde...Stenqvist extra back med Edfeldt, då KAN det funka. Vidare som många andra skrivit - vi måste sätta in Dahlén med Lander och Pettersson igen, 2a kedjan får vi mixtra med - men som det såg ut igår var det ingenting som funkade.

imorgon får bli ett tillfälle för Ante att testa sig fram lite tycker jag - inga förhoppningar om poäng då iallafall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
DenRöda: Vet inte det jag... Man kan ju tänka sådär kring allt. Jag var nog inte ensam om att tro att laget skulle komma ut igår revanschsugna efter rånet x2 förra veckan, men tydligen inte det minsta. Får väl bara hoppas att man fattar att man behöver höja sig X antal nivåer för att vinna.

Sedan behöver vi någon som tar tag i våra PP'n, dels en idé men också ställa krav på pucktempo.

Nu blickar vi framåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
JanneH: Kommer alltid komma plumpmatcher där det går troll i pucken. En normal match hade Timrå haft en mycket större utdelning på sina chanser, visst Clang kanske gjorde sin karriärs bästa match också.

Tror som fler här inne att detta kan ha varit en nyttig käftsmäll. Nu är det back to basics och sen måste vi se över PP. Bara jag som tänkte på att vi bara har left-skyttar i PP? Hartmann va inne men då va han mer bakom mål. Jag förstår inte varför man inte sätter Halloran/Eeronen/Rindell på direktskott, den taktiken fungerar ALLTID.

I övrigt ska det bli väldigt spännande att se vad den nya finnen kan bidra med. Vet att Kapanen har velat haft denna typ av spelare sen han tog över Timrå. Han fick en fråga i en intervju om vilken spelare ifrån ett annat lag han hade tagit (Nått i den stilen) då nämner han Markus Hännikäinen ifrån Linköping. En tuff och hårt arbetande forward som offrar sig för laget. Hoppas Kimmo har hittat den spelaren nu, för det är lite för mycket finsnickeri ibland.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Då ha mann rull ur baden baden efter gravfesten igår!!
I väntan på bolage så titt mann å inser att 19 matcher återstår!
11 hemmamatcher å 8 bortamatcher..
Torsk bli dä tyvärr imorgon…
Skellefte kör över oss!!
Bli tyvärr int många hemmavinster i vår..
Några svåra bortamatcher vänt!
Så ja tipp att vi hamna nånstans mellan plats 10-14 nä 52 matcher ä avverkat!!
Tacka vet ja Manner!!
Hann tog en riktig snaps efter vinsten igår!
Dä ä jävla Sisu dä!!🥳🥳🥳
Fridens liljor rabbuslingar..
Trevlig helg!!🎉
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
thorwald: Man kan väl enkelt summera det med att grabbarna spelade som att vi inte hade något att spela för öht och att det var sista matchen på säsongen. Jag tycker det summerar kvalitén på Timrås insats igår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Jag tror att vi behövde den här förlusten mot Rögle. Just för att utvecklas och för att börja om från början. En tankeställare är vad det är. När man analyserar matchen så gick vi på 60% i första perioden. I andra 85% och i tredje på 70%. Glöden och motivationen var inte där riktigt. Vi har vunnit våra matcher när vi spelar cyniskt och försvarsinriktat. Snabba omställningar och tajt försvarsspel. Kanske är det så vi ska spela resten av säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Patrick Polly: Ja, dessutom är han livrädd att ta timeout!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
SnabelA: Något är det ju iaf. Ta in en mental tränare för så här får det ju inte se ut på hemmaplan.

Sen tycker jag tyvärr att Ante som Freddan inte kan ändra en matchbild. Han vaskar sällan om, eller spelar de som är heta för dagen. En brist!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sputnik: Chansen finns ju alltid, och TIK verkar ju älska bortamatcher!🙂
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Vill inte förringa det dåliga spelet/insatsen igår, men Rögle var riktigt bra deras målvakt inkluderad.
Jag tror att det blir svårt att ha Rögle bakom oss i topp 6 striden?
Vi får nog försöka "snuva" Örret' istället.
Återgår vi till matchen så är det ju helt obegripligt att man kan göra säsongens bästa match för att sen 5 dagar senare göra säsongens sämsta!🤢
Bläh!🤮
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
thorwald: Nu är det upp till bevis. Kan grabbarna studsa tillbaks redan imorn och visa att det här bara var en dålig kväll, eller har dom börjat gå ner sig.

Vi tvålade ju dit Frölunda med 5-1 för inte så länge sedan men de har ju studsat upp på hästen igen så att säga. Skellefteå borta borde vara en omöjlighet, men blir gärna överraskad med en oväntad vinst imorn!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Vad hände igår egentligen? Vare match elle?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
sargad: Skillnad i år också är att ligan är en klass bättre och snabbare än i fjol. Han hänger inte med. Men våra backar generellt är för dåliga. Lyytinen pch didde måste tillbaka så vi kan sprida ut tre lankor på erixon, didde och lyytinen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Vilka domare tar flest utvisningar?
Vilka domare tar störst andel utvisningar på bortalaget?
I vilka arenor tas flest utvisningar?
I vilka arenor tas störst andel utvisningar på bortalaget?

Under pågående matcher har många av oss uppfattningar om domarnas insatser och svaren på de frågor som ställs ovan har naturligtvis betydelse för våra bedömningar.

De flesta av oss är naturligtvis känslomässigt engagerade när vi följer vårt lag och vi inser att våra bedömningar blir mer eller mindre subjektiva. För att reducera det subjektiva inflytandet något kan det vara värdefullt att ta fram fakta.

Så det har jag gjort.

De tabeller som följer nedan har redan lagts ut på Luleåplanket men försvinner ju snabbt när plankets förstasida rullat igenom och hinner då inte bli lästa tyvärr. Tror också att det kan finnas läsare på Brynäs och Timrås välbesökta sidor som kan vara intresserade av resultaten så jag lägger ut dem på era respektive sidor nu.

Förklaringar

Jag har gått igenom samtliga 225 spelade matcher från 17 september 2002 till 7 januari 2023 och registrerat domslut för utvisningar på 2 min, 5 min, 10 min samt 20 min. Från dessa har jag eliminerat 10- och 20-minutersutvisningar eftersom de är personliga och leder inte till powerplay/boxplay.

Tabell 1
Antal dömda matcher för olika domare och antal utvisningsminuter de dömt för hemmalaget och bortalaget.

Tabell 2
Genomsnittligt antal utvisningsminuter per match, totalt, samt uppdelat på hemmalag och bortalag som respektive domare delat ut.

Tabell 3
Genomsnittligt antal EXTRA minuter per match som respektive domare delar ut till bortalaget jämfört med hemmalaget. Hur många % fler utvisningar delar respektive domare genomsnittligt ut till bortalaget jämfört med hemmalaget?

Tabell 4
Antal spelade matcher i olika städer antal utvisningsminuter dömda för hemmalaget och bortalaget.

Tabell 5
Genomsnittligt antal utvisningsminuter per match, totalt, samt uppdelat på hemmalag och bortalag som utdömts i olika arenor/städer.

Tabell 6
Genomsnittligt antal EXTRA minuter per match som delas ut till bortalaget jämfört med hemmalaget i respektive städer/arenor. Hur många % fler utvisningar delas genomsnittligt ut till bortalaget jämfört med hemmalaget i olika arenor?

Tabell 7
Slutligen en undersökning av hur många utvisningsminuter respektive lag får när de spelar hemma och borta:

Totalt (både hemma och borta)
Detta är alltså fakta tagna från den vanliga Fair Play-tabellen, fast efter att 10-minuters och 20-minutersutvisningar eliminerats.

Hemma
Dessa siffror hämtade från tabell 4-5 ovan.

Borta
Med information avseende data Totalt och Hemma har motsvarande för Borta framräknas med enkla algoritmer (formler).

De två sista kolumnerna till höger redovisar hur många % färre utvisningar som delas ut till respektive lag när de spelar hemma jämfört med borta; samt hur många utvisningsminuter respektive lag tilldöms när de spelar hemma jämfört med när de spelar borta.

Kommentar
All denna information är ren fakta och självklart inte påverkad alls av vad man kan tänkas ha för uppfattning av hur det döms i olika arenor och av olika domare. Men eftersom det inkluderar >225 timmar hockey är det utan vidare tillräcklig information för att kartlägga om det utdöms fler utvisningar inklusive högre andel utvisningar på bortalaget av olika domare och i olika arenor.

Naturligtvis ger denna information möjlighet att identifiera intressanta förhållanden och möjlighet att göra olika bedömningar samt dra en hel del slutsatser. Men jag avstår själv från det. Varsågod, den som är intresserad! 😊
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Synct: ja jag fattar ingenting. Jag tycker vi hittills har helt rättvist varit ett topp 6 lag mkt tack vare en hög lägsta nivå och så kommer den här matchen. Klart oroväckande
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
JanneH: Det måste ju sitta mentalt så in i helvete, skillnaden i spelet ikväll jämfört mot Färjestad, är ju helt sjukt att det kan vara möjligt ens, som två olika lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
empa11: man skulle kunna säga att Timrå höll Claesson klass ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Tonymontana: och en till sak innan jag lägger mig, förlåt för raid men är måttligt less. Vad ser Timrå hos Edfelt som jag inte gör? Varför stressa in han i ett tempo han inte klarar av, tror både Noel och Timrå kommer förlora på detta i längden. Skicka han till allsvenskan eller något(jag införstådd att vi har backbrist) men helt seriöst detta är en kille som inte har platsat i juniorlandslagen i sin ålder, vafan ska han upp i SHL och gö? Förlåt, men jag har svårt för han på isen. Så extremt valpig. Jag hoppas han skickas någonstans för utveckling när Strömberg och lyttinen är tillbaka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
sargad: Dock hoppas jag varenda jävel i laget får åka 1000 varv runt rinken imorgon, åka tills dom känner blod smak i munnen. Alla ska ta ansvar, kolla sig i spegeln och knyta näven så hårt det bara går. Fanns det någon idag som var bra, som stack ut? Nja knappast. Jag kräver att dom fan ser svart emot Skellefteå, att det brinner i dom. Annars kan vi förbereda oss på en käftsmäll resterande delen av säsongen. Jag hoppas dom är i en tung tränings period eller något, för så här får det på riktigt inte se ut om man ska till slutspel. Tro mig, det går snabbt i hockey, 5-6 förluster till ja då ligger vi risigt till. Är så jävla less på Svensson, Stenqvist, halloran, Petersson ja listan kan väll göras lång. Jag hoppas alla spelare känner något form av ansvar gentemot oss fans, som har en brinnande passion för Timrå. För om dom känner det, då ska dom fan köra över SAIK punkt slut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
empa11: Timrå IK kommer ut ikväll som fucking Edward Blom på räkfrossa!
Sällan eller aldrig ger man väl upp en match efter en period. Ikväll kan samtliga spelare kasta sig under skämskudden. Underkänt hos alla!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Olle: Svenssons största problem är ju att allt går alldeles för fört för honom i SHL.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
jå1: Jo, det bör ju ge stadga åt den lekskola som försvaret varit till och från i slutet. Några rimliga orsaker till ojämnheten och tidvisa "lekstugan" :
- Överbelastning på några få pjäser
- Ny inskolning Rindell. Gör det bra men det är ändå inskolning.
- Edfelt/Melander inskolning. Klart att de som spelar med dom får ta extra ansvar.
- Stenkvist. Jag upptäcker honom i alla fyra hörn på en rink... i samma byte. Ingenstans och överallt. Måste vara knepigt för backkompis att hålla reda på. Finns viss fördel i det också då jag sett motståndare ibland bli lite paff och förvånat tappa puck "va, vad gör han här?" liksom.

Höjer ett varningsfinger för Rindell. Om han inte hålls i lite strama tyglar är jag rädd att han kan bli Stenkvist 2.0.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Villervalla: Förstå att vi hade chans att verkligen göra ett litet ryck vid positivt streck. Det här var matchen där vi verkligen kunde skapa lucka ner. Vi spelar på hemmaplan. Varenda rödvit fiber i arenan måste ha skrikit på hämnd efter förra matchens Rysslandrättvisa. Vi har tuffa spelaravbräck, men Rögle hade typ 9st borta mot oss när de vann med 6-1 så ingen ursäkt för att inte ge dem en match.

Så gör vi denna match. En match som inte bara petar ner oss som favoriter till att missa topp 6, utan en match som kommer få framtida motstånd att vara mer rädd för en amputerad hamster. En match som kommer få den redan bleka publiksiffran att förmodligen sjunka till under skämtbudgeterat publiksnitt. En match som nog en hel del kommer ägna en tanke när de inte ens bemödar att göra tid för att se nästa match.

Jo, jag är irriterad. Jag är oerhört besviken. Jag är orolig inför slutspurten. Jag är nog inte helt rimlig i min kritik. Men jag kan inte förstå att vi bjöd på denna match. Jag får verkligen inte ihop vad som kan gått så fundamentalt fel att vi skulle prestera den mest förödande hockey vi kunde sett till möjligheterna. Från taktik till prestation känns detta nästan endast möjligt ifall man inför match sagt ”nu jävlar går vi ut och spelar hockey som direkt skadar klubben.”
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Modano: Har nog aldrig skrivit att Stenqvist är nån världsback, nu har du sniffat lim igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
sargad: Vi har ju saknat 2 ordinarie backar några matcher nu. Förhoppningsvis blir det bättre energi på samtliga när vi bli fulltaliga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sputnik:
Jag säger såhär, baserat på vad jag sett så kan Rico01 och bar mofftak en hel del, om en hel del, när det kommer till försäkringskassan.

Det hade gynnat Timrå mer ja, 91 dagar innan transfer deadline day hade ju varit perfekt. XD
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Modano: Präxis. Sheriffen fumlade med pickadollen i aftonens duell och har varit ojämnare än i fjol.
Då spelade han typ 52 matcher i sträck med Filuren och de byggde en trygghet tillsammans.
I år har det ju blivit backtombola och lite för många 20-25 minuters matcher för en gammal sheriff.
Ge honom en stadig vicesheriff(inte Stenkvist eller junior) och 15-18 minuter och jag tror att han håller. Inte briljerar men håller helt Ok.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
kattan: Lander "Vi fick inte in pucken" nä tror fan det, man måste kämpa för att få in pucken, kämpar man inte så blir man utan mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Pinaceae: Ok jag har nog inte riktigt blivit klok av buden då de varit olika från olika håll jag läst. Men då är det som befarat då. Hade Wedda gått sönder i början av säsongen så hade det gynnat Timrå mer i att lyckas hitta ersättare, utan att låta för taskig mot Wedda så att säga..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Zäta75:

"Det kommer bli bättre när Lyytinen och Didrik är tillbaka. Väldigt olyckliga skador.
"
Enig!


Vår backsida har just nu 7 matcher tillsammans med Rindell, förhoppningsvis över 20 kvar. Även det är en faktor.

Hoppas vi kan få se en helt hel backsida, jag betvivlar att det skulle sett så bedrövligt ut då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Timrå4ever: helt enig, inte lätt att visa det i en undanskymd roll utan förtroende
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Sputnik:

Men Sputnik! XD

Nu har ju jag och försäkringskassans gubbar gått igenom det här två gånger redan den här säsongen!

Pinaceae 18x20-logogrm.jpg · 2023-01-07 12:00
Sputnik:

"
bar mofftak 18x20-logogrm.jpg · 2022-12-02 20:13
Pinaceae:


Försäkringskassan betalar ut 30 780:- från dag 14, Timrå täcker upp till 90% av lönen från det. Från dag 90 kliver andra försäkringar in och täcker upp till 90%.

Så några några pengar över på grund av skadan finns inte direkt.
"

Kan bli en besparing på mer än 40 000 kronor i månaden redan från dag 14.

Från dag 90 kostar han inte Timrå något. Så det är inte helt katastrofalt att ha skrivit kontraktet.
--------------______________--------------_____________-------

Tilläggas bör, Försäkringskassan betalar sjukpenning till Wedda från 14 till 89 dagen, så Timrå får bara en lägre kostnad till honom just då. Då inte heller som sjuklön eller sjukpenningstillägg utan arbetsskadeersättning verkar det som.

Från dag 90 kostar han inte Timrå något. Då andra försäkringar täcker upp.

Så 1 - 13 Timrås problem
14 - 89 Rätt mycket Timrås problem
90 - X Någon annans problem
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Karlsson74: Det kommer bli bättre när Lyytinen och Didrik är tillbaka. Väldigt olyckliga skador. Wedins skada var dock värst. Tror tyvärr vår chans att gå långt i ett ev slutspel rök där. Hoppas jag har fel
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: låt Walli visa sina skills. Jag tror på honom bara han får förutsättningar för det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: Inte fan trodde man på förhand att forwardsidan skulle blir ett sånt här stort problem?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: ja, problemet är ju bara att EP och Halloran har kemi som...insert valfritt cringe kärlekspar i en Netflixproducerad rom-com. Dom får ju ut noll av varandra. Halloran kan inte lägga en tajmad, smart passning whatsoever, och EP driver ju ingenting fysiskt. Han håller puck och letar, passar Hanzl som håller puck och letar, passar Halloran som vill bandyåka tills han får något som liknar ett skottläge.
Jag förstår varför man spelat Lander där istället. Lander kan skapa ytor och hålla två motståndare ockuperade på ett sätt som Hanzl tyvärr inte mäktar med i år.

Nej, andrakedjan är ett problem. Mycket tack vare Halloran, faktiskt. Tillsammans med Wedin funkade det ok, men utan har jag svårt att få ihop det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
empa11: Så sant, jag kommer inte ihåg någon match ifjol ens som man var så lam i. Idag fanns ingen vilja alls. Ge tillbaka pengarna för inträdet till alla som var där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Bragd-Birger: Jag vet inte ens om det räcker med säsongens sämsta. Det här var så menlöst att man inte ens kan minnas att vi någonsin spelat bra. Det var en smärtsamt oroväckande lägstanivå. Lander pratar om plattmatch, personligen känner jag att det är ett överbetyg. Vet inte ens vilket epitet man ska ge detta.

Förra matchen var man uppgiven av hur domare kan agera. Denna gång är man totalt uppgiven över hur dåligt ens lag kan spela. Baka ihop de två upplevelserna och du har en rykande färsk känsla av att hockey inte alls är speciellt kul just nu.

Alltså jag kan ta dåliga matcher, de har jag sett många av. Detta var… Vad var detta? Skrämmande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Bragd-Birger: Dahlén - Lander - Hartmann vore intressant. Sen EP - Hanzl - Halloran/Pääjärvi. Tyvärr blir jag galen både på Halloran och Pääjärvi så vet inte vem jag ska sätta där först, hade mycket hellre haft någon som Walli, men han har väl inte skillsen riktigt.

Tycker Hartmann var riktigt bra idag och hade en hel del bra intentioner som hade kunnat funka högre upp i hierarkin.

Annars får man väl gå tillbaka till Dahlén - Lander - EP som du säger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Labban: Svensson har klivit upp på blå och tagit en tackling två gånger denna säsong. Båda gånger har han fått matchstraff. Didde har också klivit upp två gånger och fullständigt släckt motståndaren. Inte ens två minuter.


Svensson problem stavas ”tajming”, inte bara när det gäller tacklingar. Svensson kan vara en tillgång när han spelar enkelt och när han spelar tillsammans med en spelskicklig back. Just nu är han inte en tillgång.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
EP måste spela med Jonte, punkt. Har han inte en bra omgivning är han menlös. Han kommer aldrig att bli spelaren som driver en kedja, däremot har han förmågan att kugga i på en hög nivå.
3e-länk borde kunna vara Hanzl, men han känns rätt iskall offensivt i år. Han drar mest ner tempot i anfallszon, vilket inte är vad snirkliga, puckkära spelare som Jonte/EP behöver.
Så, tebaks till #14-#51-#54.

Andrakedjan är ett hopplöst pussel utan Wedin. Halloran är given - inte utifrån sin skicklighet, men utifrån sina brister. Han har inte defensiven för en tredjekedja, och det enda sättet att nyttja hans styrkor (speeden och drivet) är i en offensivt lagd kedja. Tyvärr är han nästan parodiskt endimensionell, och saknar helt spelsinne. Får han inte ytor och kan accelerera till ett eget skottläge är han (nästan) helt ofarlig.
Halloran-Hanzl således. Här behövs....ja, Wedin egentligen, men i brist på honom har vi...vem? Möjligen Hartmann. Om vi nu kan tänka oss två rightare i samma kedja. Av någon anledning känns det mycket knepigare och konstigt än att, utan att blinka, spela 3 leftare i 1a. Frågan är vilken kemi Halloran-Hanzl-Hartmann skulle ha, dock. På förhand gissar jag: dålig.
Men Hartmann som han spelat dom senaste matcherna är nog den som har störst kapacitet offensivt av den i övrigt rätt utpräglade 3/4-kedjagröten. Alvarez kan inte göra mål om hans liv hänger på det. Pääjärvi är om möjligt ännu ofarligare. Wall-E är en våt dröm i en jobbig tredjekedja och bör husera där.

Egentligen skulle jag vilja testa Antes ursprungstanke, dvs Hartmann-Jonte. Det blev bajs i inledningen av serien, men det berodde ju på att Hartmann var helt under isen. Nu börjar saker falla på plats, och jag skulle nog vilja påstå att han var dem fw idag som var närmast ett godkänt betyg.

Men: forwardssidan är ointressant i jämförelse med backditon. Det är uppenbart att vi faller ihop fullständigt utan Lytet. Med han och Didde tebaks kommer spelet i stort - peppar peppar - se betydligt bättre ut. Stenqvist måste få kraftigt reducerad speltid. Förstår mig inte alls på honom just nu. Rundningsmärke bakåt, paralyserad framåt. Skjuter han inte i täck så blir det en menlös myra i plocken.

Gaaah! Vilken jävla rövkväll. Fy faen så besviken man är. Säsongens pissigaste insats över 60 minuter. Jävlar så pepp man är inför Skellet. Brrr.

Hockey är en skitsport!!!1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Erixon - Lyytinen - Didde - Eronen - Edfeld och Rindell. Bänka Svensson och Stenqvist.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
snushane: Hahaha nervös spelare vad är då fröken Stenqvist ?? tur att de skrev längre på Svensson bara han Strömberg Erixon Lyt som klara fysiskt spel . Men Bambi Stenqvist på hal is är en världs back enligt dig hahaha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2023-01-12
Villervalla:

"Men han blir nog bra om man får tro på alla här, han är ju finne så d kan det ju inte bli fel. "Host host" "

Hittills har ju ändå Kapanens finnar levererat. Jag litar på Kapanen till motsatsen bevisats.

Inte så förtjust i att PM är Tyrväinen dock, om det innebär fegfula tacklingar och fridykanade...
Kommentera

« · 2444947 · »