1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581749 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - SSK 2009-10-01

« · 1180880 Till forumet


Timrå IK - SSK 2009-10-01
En måste match, men också en match med slitningar.

Är man född i tokstan, spelat hockey på månskensrinken vid krematoriet, så är det förbaskat svårt att vara otrogen mot det Sét som ändå funnits där i hjärtat sedan barnsben. Men dessa dryga 30 år i hockeyns lilla Meka gör att det finns andra vibbar som styr ens kärlek till icehockeyn å då TIMRÅ IK. Självklart skall det bli tre färska points I morgon, allt annat är en mindre konkurs i mitt hockey hjärta, Södertälje får ursäkta.

Jag förvänta mig att få se (OM INTERNET BEHAGAR FUNKA HÄR NERE) en kraftfull anstormning och att matchen är avgjord redan i första, typ 4-0 till TIK vore en bra start. Så varför inte tippa tokiga 7-1 till Vivsta gänget, tre backmål å fyra från Anger, HiHI…..
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Abron: Själv tippar jag 6-1, Det blir garanterat kross imorrgon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Röda Tallen:

Vem hoppas inte på kross, gäller att ha lite flytt åsså, men en ketchsup effekt vore nice.......
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Abron:
Blir glad bara dom vinner jag :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
stefan jalonen: Instämmer. Med tanke på dom tre tidigare matcherna så kanske man inte direkt kan förvänta sig kross. Själv hoppas jag att man har spelat ihop laget innan omgång 10.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Olle: Spela ihop laget gör man på försäsongen. Det ska kunna funka här och nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Röda Tallen: I den bästa av världar kanske men bevisligen inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Proppen ur !


Matchtips

Timrå 5 Södertälje 1

Timråmål : Gabbe , Anger , Pärssinen , Styf , B. Svensson


Full fart på isen OCH på läktaren , nu kör vi !
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Andersson:
jag kommer i alla fall att göra mitt för att det ska gå bra. Kliver upp några steg för att hjälpa till att leda. Några fler som gör mig sällskap?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
1-2. Skott 40-13. Män i vita rockar mobiliserar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
stefan jalonen:

Jag bjuder dig min plats då jag är outside Meka, högst upp ovan den "underbara" trumman, i love the Honki Donki. Så Jalonen ta å ställ dig i det gamla gardet, men ta med öron proppar, ett tips bara då det kan bli sång å tilltugg..
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
T T:

Med den inställningen skulle jag kasta ner dig från Västra stå om du ens vågade eller försökte ta dig upp till herraväldet, skäms.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Abron: Äh, det vågar du bara säga när du är i Rumänien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
T T:

Kan ju bli intressant och se om Klasen gör allvar med sitt hot:

- Jag tänker inte åka runt med en gul hjälm som någon jävla Gandalf i "Sagan om ringen"

Imorrn ska Klasen och Anger lira i gula hjälmar;)

hockey.expressen.se/elitserien/1.1725848/ssk-s-stjarna-vagrar-spela-i-gula-hjalmen

svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=3#pinfo=892
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Bissett19: 1.05 på att han viker ner sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Bissett19: Måste ju dock hålla med honom fullständigt. Vilken lyx, som back, att alltid veta vem som är motståndarlagets främste målskytt och var på banan han befinner sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Fan jag har sett alla filmerna flera gånger men aldrig sett Gandalf i någon gul hockeyhjälm.

Men det var i och för sig väldigt länge sedan ja läste böckerna, det kanske inte kom med i filmversionen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
T T:

Nja det spelar nog ingen roll vart jej är, jag är både listig å stark HiHI.

Vi måste höja ribban å bli tuffare i allt, i enlighet med Challes order, så lycka till uppe på Västra i kväll, å hjälp grabbarna på isen med ett
"DJÄVULSKT TRYCK"
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Försäker challe släta över den dåliga insatsen mot FBK?

från dagbladet:

"Vi har spelat bra”

– Förtroende har dom, det vet dom om också. Vi har spelat bra, bortsett från matchen mot Brynäs kanske, även om inte resultaten varit bra. Det hade varit en annan sak om det hade sett åt helvete ut, förklarar han.

Timrå kom hem till Sundsvall under natten mot tisdag och var lediga från träningen samma dag"


Det såg för j-vla dåligt ut mot FBK. Ikväll kräver jag 3 poäng. Jag accepterar inte 2 pinnar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Bissett19: Hoppas att han inte viker ner sej - hoppas dessutom att alla andra ställer sej bakom Klasen och ger fan i detta löje med gula hjälmar.
Förbannade fjanterier!
Det är väl nog med att Kåberg spelar med vita handskar, skall vi dessutom ha två "åggskallar" per match också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Kevin O Shea: "...skall vi dessutom ha två "äggskallar" per match också?"

Åh, nu fattar jag äntligen vad uttrycket "Chicken Swede's" betyder.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
pratarn: Ha ha det är humor! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Kevin O Shea:

Nästa Färjestadmatch är det kanske dags att hedra Kåberg med Johnny Bodes gamla dänga?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Ikväll kräver jag seger!

Jag vill se ett slagskot i mål, ett friläge som resulterar i mål och ett direktskott i mål. Allt från Timrås sida. På det så tar jag gärna nått brunkmål.

försvarsspelet förväntar jag mig perfekt.

Kom igen nu Timrå. Vinn!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Stark start av TIK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
4.36. 0-7 i skott och en hakningsutvisning. Världsklass!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Det ser hyfsat bedrövligt ut hittills. =/
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Kattgubben: Det följer ganska väl hur det sett ut i de tidigare matcherna förutom vissa delar av Frölunda-matchen. Man kanske måste acceptera att det här är vårat spel i år. Detta är spelidén vi har. This is it! Skrämmande tankar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Kattgubben: delvis ägd av ssk på hemmaplan, buropen börjar höras och spelet ser fortfarande katastrofalt och ointresserat ut. Det värsta av allt just nu är väl att när man väl får pp så försöker man spela sig till ett skottläge från back, centralt i banan, och vad får man se? Jo ännu ett handledsskott i midjehöjd i styrfart.

Det här ser fruktansvärt illa ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Raggaren Putte: Jag hoppas du har fel. Men satan vad slarvigt passningsspel. Jag har då aldrig sett på maken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Olle: Inte ens Styf har sett nämvärt engagerad ut. Vad tusan är det frågan om liksom..
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Kattgubben:

Jag har hela tiden hävdat att Timrå är helt kass på passningsspelet och mottagningar.
Nu har jag suttit och räknat under 1:a perioden och dety är så man blir modoit ta mig fan.

13 felpass, har inte gått till den som avsågs med passet, och 9 mottagningar som man helt enkelt inte klarat av att ta emot fast passet satt på klubban.

Jag vet inte men jag tycker att det är skandal.

SSK äger 1:a perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Fan vad orolig jag blir när jag ser Timrå spela. Vart finns viljan? hjärtat?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
liston:

Lugn å fin i bussen, Timrå klarade de första 20 minuterna, utan baklänges mål, kanon.

Men SSK är inte så in i he dåliga.....

Spelt är inte bra, alla lag hittills liksom bara markerar forechecking, å då tappar vi vårt uppspel. Känns lite som pojk-hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Jag får samma magkänsla som när Challe och Jonte sa att "allt är bra". Något är fel tror jag. Man åker ju inte på en puck, vill inte ha ett pass i fart, ingenting, nada. Kom igen nu för bövelen!!!

PS. "Vi har spelat bra" jojo Challe, jojo.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Abron: Men, helvete Abron, vi talar om preffesionella hockeyspelare som SKA klara av det här, men det är 4:e matchen i rad som samma utveckling händer.

Helt oacceptabelt enl. min syn att se på saken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Lemmy: Tar fram mitt inlägg från igår....


""Jag såg träningen idag och det var ett jäkla drag på Challe som krävde mer precision och mer rejält spel överlag av spelarna"

Hur många gånger har man inte läst de? Jag ser då fan ingen skillnad efteråt!

Blizzard @ inte här, men där.... Igår kl. 13:56 | | Permalänk "
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Abron: Du ser, jag blev dyslexiker på köpet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
liston:

Visst! Å vi är proffesionella belackare som bara ser allt i svart eller vitt.

Men det lär nog fixa till sig......
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
liston:

Jag är det, sorry..... Men det rår jag icke för...

Nu tar vi det här....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Abron:

Ryan Glenn, hur fan hamnade han i Falafel city? Borde inte Nubben ha huggit honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Simmalugnt:

Mitt första inlägg sedan HV i kvarten och det måste bli....:


HUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!

Vad är detta??????????????????????????
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Abron: Stavfelen tar jag på mig själv, men jag har rätt att ha en åsikt utan att bli kallad belackare.
TJag betalar för att se timrå och då vill jag att det ska vara någon form av kvalitet på sakerna.

Jag tycker bara att det ser fördjävla dåligt ut just nu men hoppas på bättring.
Jag stöder dom i med och motgång.

Klart vi tar det här.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Något bättre nu...men ska vi verkligen behöva spela dump and chase hemma mot SSK???

SSK bättre än väntat dock!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Oacceptabelt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Åh så tungt.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Fan vad vi gör alla målvakter bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Tänka sig, här har säsongskortet slutat fungera lagom inför denna match, men inte verkar det som att jag missar något speciellt. Tur i oturen, med andra ord.
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Viktigt med en snabb kvittering! Dessutom i PP!
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Härligt Corso...
Kommentera

Sv: Timrå IK - SSK 2009-10-01
Kattgubben: nödvändigt med en kvittering men vad gör man på den senaste utvisningen? Lämnar gata till ett friläge...det ser inte bra ut det här.
Kommentera

« · 1180880