1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580098 inlägg · 6216 ämnen

Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02

1782161 · » Till forumet


Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Sputnik: Hade bara sett en liten del av klippet förut när jag la upp det. Men nu efter man sett hela så kan jag bara instämma i allt typ. Timrås bästa hockey skall spelas till våren, under JVM är det dags för spelare som Boyce, Wedin, Lauritzen, Stene och Ludde Nilsson att kliva fram offensivt. Det är ett måste även framåt våren när det börjar gälla nåt att Fler spelare än EP och Dahlen är med och producerar.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Sputnik: våran allas Jimmy Hamrin snackar upp Västernorrlandsderbyt mellan The big Red machine vs Banjoliderna
....
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Puckat: Boys and girls jag har planen klar. På måndag är vi serieledare igen. Västervik vinner på övertid mot karlskoga och vi slår Modo med minst 3 måls marginal. Så nu vet Ni och kan sova lugnt inatt. ;)
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Sputnik: Kass på tekningar är han också
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Sputnik: Nu har jag varit lite för Neggo känner jag så jag måste ju även säga att jag rös ibland när EP var i anfallszon. Snacka om att den grabben har handleder och spelsinne. Han kommer bli stor den grabben. Jag skickar med ett twitterinlägg som backen Oscar Drugge i Västervik lagt upp.

"Måste även säga att Dahlén, Boqvist och Pettersson är snudd på overkligt bra.

Dem kommer tjäna bra pengar i framtiden kan jag lova"..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
mikenomad: jag som var på plats igår kan lägga till en detalj, isen i hallen var under all kritik och det
Missgynnade nog Timrås spel lite( vi vill ju spela med fart). Vet att det inte går att skylla på det och det är samma för båda lagen. Men jag upplevde så många situationer där bara pucken fastnade och spelare tappade puck. Situationen innan straffen var lite så. EP har puck vid sarg och han skall driva på men pucken liksom fastnar kvar och Västervikspelaren kan bryta och gå mot kontring. Vi var definitivt det bättre laget 5-5 och jag tappade räkning på hur många icing Vik slog. Det bevisar ändå att vi störde dom ganska bra. Vårat usla PP och BP var det som gav bort matchen mot Vik som sagt. Det som jag fasar för nästa säsong är när EP och Dahlen försvinner. Nubben kommer aldrig ha råd att värva likvärdiga spelare....Så vi får hoppas innerligt att vi lyckas sprattla oss till SHL likt Leksand gjorde förra året. Nu har jag visserligen alltid gillat Roger Forsberg, men jag har en fundering. Är han rätt man att ta timrå till nästa nivå eller behöver vi en lite mer rutinerad herre vid rodret? Jag kan inte undgå att tänka lite på Lill Kenta som finns ledig. Minns i och för sig att Roger Strukturerade upp spelet efter jul förra året och sen gick vi som tåget. Så kan Timrå göra en liknande resa så kan det bli en riktigt spännande säsong. Än så länge är det alldeles för stor skillnand på vår högsta och lägstanivå för att jag man skall kunna känna sig trygg.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
RunarUp: Bra där. Den lite styvmoderligt (av oss supportrar, mig inräknad) behandlade Molinder är viktigare än man anat för det här unga laget. Inte för inte att han är kapten för skutan.

Som vanligt blir det väldigt svart eller vitt härinne, som du antyder så var det såklart inte en helt genomuselt genomförd match av Timrå igår även om en del av kritiken är befogad.

För visst är det så att många måste höja sig om vi ska vara med och slåss om topp 2 även fortsättningsvis, som det är nu är det fel spelare som drar de tyngsta lassen. 14, 54 och de andra ungtupparna ska vara grädden på moset, spetsen och kryddan. Inte hela den totala motorn.

Men bara att studsa tillbaka på måndag, då lär iaf inramningen borga för fest.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Stridsberg90: Det verkar rätt uppenbart att laget saknar Molinder mer än man saknade Lauritzen.
Vi känns lite för ofta småvilsna ut på banan. Laget blir för långt och det finns stora ytor för motståndarna att spela sig igenom. Framåt blir det mycket enmanskörningar.
Och som nån skrev, man saknar Wedins skridskoåkning och frejdighet.
Och som alla andra var jag sjukt förbannad efter förlusten igår. Så onödigt.
Men med lite distans så föll vi på stt vi var kassa i special teams. Mattsson var lökig på ettan och tvåan och slipstricket funkade inte på straffen.

I spelet fem mot fem var vi det bättre laget under större delen av matchen. Borta mot en av toppkonkurrenterna.
Det är inte så illa ändå. Nu glömmer vi det här och ser till att ta revansch på Modo.
Eller?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
kulltorp: Såg reprisen nu också, lite svårbedömd då Timråspelaren knuffar Vik spelaren med händerna. Så det är ingen låsning eller hakning eller sånt. Vet inte vad domaren skulle tagit för utvisning om det hade hänt på en annan del av plan?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Sputnik: Det var ingen straff tycker jag (via tv)
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Sputnik: såg på ST att Roger Forsberg reagerade på att det inte skulle vara straff, det var min första reaktion på det också, men man såg ju allt ifrån en lite svår vinkel. Vad säger ni som såg matchen på tv och hade lite repriser och så?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Kanske att man skulle testa Lauritzen i sin naturliga position som vinge nån gång. Som det känns nu så kommer han inte riktigt till sin rätt. Han har ju egentligen lite sniper egenskaper och det skulle vara bra att få igång han på nått sätt. Då kanske en Centervärvning inte skulle skada. Nu har ju tyvärr inte Nubben hur mycket kulor som helst att röra sig med(kanske inga alls?), men det var bara en tanke.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Stridsberg90: Tycker att Stene bitvis varit helt ok, men har gått ner nu precis som många andra i laget.
Däremot #21 har jag väntat på att han ska leva upp till förhandssnacket sen han hit kom, men inte då..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Stridsberg90: Nu spöar vi Modo nästa match. Ett revansch suget Timrå på hemmaplan förlorar inte hemma! Men nåt måste göras, finns det ekonomiskt utrymme att värva en tung back och en tung center? Det här laget känns för lätt. Och fler spelare måste börja ta ansvar och inte förlita sig på junisar. Forsberg få ta ett snack med var och en.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
kulltorp: Haha, jag håller med dig till viss del då jag faktiskt tycker att Boyce startade säsongen väldigt bra, såg mycket rappare ut än tidigare år men det gick över tyvärr. Han har gått ner sig rejält och ser nu ut som gamla Boyce igen. En annan som jag tycker tillför absolut ingeting är Stene, åker mest runt och se vilsen ut utan något riktigt jävlar anamma. Sedan tycker jag att Lauritzen inte heller har varit bra på väldigt länge, han får liksom ingeting att hända riktigt.

Nä, det behövs steppas upp på många håll om Timrå ska överleva JVM veckorna, för just nu känns det som fler och fler börjar förlita sig på att Dahlén och Pettersson ska fixa allt.

Sedan så är Timrås spel är så fruktansvärt omständigt i PP också. In med John Westin så han får testa bössan från blå. Förstår inte vad han gör i en 4e kedja när våran 3e kedja har plats för Stene heller, men det är jag det!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
kulltorp: Ja...jag fan i att ikväll.
.
Så jävla dåligt o. Jag förbannad...
Usch.. 😣
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
SMÅLAND: Det kan du lita på. Ska vi säga 1-5??
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
kulltorp: Ja utvecklingen går tyvärr åt en ny "Tant Hagos" varning. Spelar han inte fysiskt tillför han inte ett skit hänger inte alls med i skridskoåkningen o spelförståelse
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Sputnik: Boyce blir ju konstigt nog sämre och sämre för varje år. Han har vekligen ingen teknik, spelförståelse eller skridskoåkning som håller på den här nivån. Enda gångerna han är bra är när han bara kör upp och ner. Då stressar han motståndarna iallafall.
Att sätta in han i PP är ju rent vansinne.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Olle: Testa Brattström i mål nån match vettja. :)
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Sputnik: En detalj i PP är när Boyce står i en helt menlös position och alldeles för sent ställer sig framför mål och bökar,vilket borde vara hans solklara position och roll. Finns det några klara direktiv ens?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
lungan: Jahaja då bevittnade man detta debacle live, man levde från hopp till förtvivlan många gånger denna match. Vårat PP och BP spel är under all kritik idag som sagt. Sen kan alla inte bara förlita sig på att EP och Dahlen skall fixa allt hela tiden. Som det känns nu så kommer derbyspöket slå till igen och det blir en tung förlust mot Modo på måndag, tyvärr..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
SMÅLAND: Har du fått solsting eller är det bara häxeri och trollkonster?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
erathoo: Ohre måste få chansen nästa match, Matsson gav ett sjukt dåligt intryck. Första målet är katastrof och straffen tror jag han måste ha somnat på.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
lungan: Håller med där till fullo👍!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
lungan: För många av våra spets spelare menar jag.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Timråit H-sand: vårt PP, känns bara fel. Känns om vi har för många inne i PP samtidigt, PP bygger på rolller och alla behöver göra son roll 100%. Av det som visas är att alla över arbetar, själv skrek jag släpp pucken innan EP tappade den. Puktempo är det dom behövs i PP, inte att vi ska hitta den avgörande passen. Låt pucken rulla så lovar jag att vi kommer få mål. Sluta jaga poäng till poängligan!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
MoDo krossa oss på måndag, ,
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Jämtlandsfil: Bara nu inte får för sig att även om Wedin kan spela så får han börja som 13:e man. Då är det skandal. Han, John och lill challe har ju fungerat väldigt bra. Vet inte om han har nåt emot Wedin. Han måste bara in om han är spelklar. Han kommer snurra med de yra Modobackarna👍!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Uselt lagspel fäller oss igen. Timrå är just nu 2 ungtuppar och ett gäng huvudlösa statister.

Ok. Lite väl drastiskt. Men fan så frustrerande det är att se dessa matcher. Hur kan vi inte ha ett stabilt, fungerande grundspel? Hur kan vi vara så jävla lätta att stressa sönder?

Frustrerande var ordet. Ska fan sluta kolla på bortamatcherna. Helt sjukt att man kan vara så orolig för ett lag som, i a f fram tills typ idag nästan , leder serien.

Gaaaah!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Lauritzen, på vilka meriter får han vara med på ?

Hänger ju inte med
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
SMÅLAND: Vinner vi mot Modo på måndag går vi upp över strecket igen. Västervik möter BIK. Ge oss frid. Hoppas Modo hittar tillbaka till sin gamla streak igen till veckan. Dagens vinst var nog bara olycksfall i arbetet.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Emil förorsakar straffen, tyvärr. Men va f-n, killen är ju lika bra som en hel V-vikskedja helt på egen hand.

Anar en, om än liten, formsvacka för laget här, förutom ungtupparna.
När kommer Wedin tillbaks? Hans speed saknas ..
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Kattgubben: I Helvete funkar inte då halva laget glider och ingen vågar kan spela FYSISKT i den här matchen. Boys Stene lill Challe helt jävla kass
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Woody: Håller med! Bedrövligt helt enkelt. Kan inte spela med huvudet under armen då.
Och när ska man få fason på PP??? Helt bedrövligt där. Måste väl kunna gå tillbaka till grunderna då för det kan ju inte bli sämre. Folk framför kassen och skott! Gör om gör rätt!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
SMÅLAND: powerplay o 4min kvar..o straff i baken...= torsk
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
erathoo: Vi vinner på måndag i stället. Bra tändvätska det här. KROSSA MoDoliderna.. 😲
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Man ska inte lyckas förlora med pp i slutminuten. Man ska vinna matchen, inte förlora!
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Sjukt slarvigt.

Men det är historia nu, i morgon skall det bryggas öl
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
We loose....😀
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Ja, vad säger man... Det finns inte. EP får ju ta på sig slarvet i PP.

Tungt, som fn. Känslan är att det blir ännu tyngre på måndag...
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Krap Nek: Crapneck : fest hos dig ikväll ?
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Jaha..."You just can't win 'em all"
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Nacka TIKare: Det får fan inte se ut så där när man har 3-3 och numerärt överläge med fyra minuter kvar. Det hade inte alls behövt gå så här.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Krap Nek: Ja en tröst i bedrövelsen ikväll är ju faktiskt att Modo piskar Mora
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Jävla skit helvete!!!!! Det känns så jävla onödigt!! Värsta sortens förlust,jävla skit Västervik så jävla dåligt
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
erathoo: Värdelöst...grattis Västervik!
Laget Timrå ik kan inte åka runt och vänta på att andra ska göra jobbet.
För klent spel rakt igenom. Inte en tackling, bara ungdomarna som visar ngt.
Bajs....
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Hade vi hållt oss från båset hade matchen varit vår.. så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Västerviks IK - Timrå IK 2016-12-02
Både Modo och Timrå lämnar sina streck idag. Bra Fredag det ;)
Kommentera


1782161 · »