Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Bästa jag läst idag hahahaha gjorde min dag det där inlägget hahaha
Sv: A proposito de nada
Huge: Alcen har förlorat några viktiga veckor i sökande efter vår #1-back - måste nu sent gå ut och hitta nån annan toppback.
Kommunikationen till fansen var dock mest pinsam och irriterande. Påverkar inte i sig reella backuppsättningen.
Kommunikationen till fansen var dock mest pinsam och irriterande. Påverkar inte i sig reella backuppsättningen.
Sv: A proposito de nada
Peja: Och vad hade ändrats i sak när det gäller var Välimäki till sist skulle hamna, ifall Alcen bara hade avvaktat till första juli då?
Det enda som hade varit annorlunda är att vi alla och Alcen hade blivit besvikna den andra juli i stället för som nu, den 25:e juni...
Det enda som hade varit annorlunda är att vi alla och Alcen hade blivit besvikna den andra juli i stället för som nu, den 25:e juni...
Sv: A proposito de nada
Peja: Alcen brukar ofta säga att han inte ens kan kommentera spelare som tillhör andra klubbar.
Men här har han tydligen kontaktat och kontrakterat en spelare som tillhör en annan klubb innan detas avtal gick ut. Och Brynäs kommunikationsavdelning har gått ut med det medan han fortfarande tillhör en annan klubb.
Hmm. skulle vilja veta vilka KONKRETA regler som gäller. Finns det där NHL/SHL-avtalet att läsa nånstans?
Men här har han tydligen kontaktat och kontrakterat en spelare som tillhör en annan klubb innan detas avtal gick ut. Och Brynäs kommunikationsavdelning har gått ut med det medan han fortfarande tillhör en annan klubb.
Hmm. skulle vilja veta vilka KONKRETA regler som gäller. Finns det där NHL/SHL-avtalet att läsa nånstans?
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Som jag har uppfattat det är inte detta en övergång mellan ligorna utan en kontraktsförlängning som överskriver SHL-kontraktet. Som de unga säger, det är så otroligt pajigt att Brynäs inte väntade till första juli med att offentliggöra övergången.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Lägger till att om denna situation inte är reglerad i NHL/SHL-avtalet borde Brynäs stämma Välimäki och/eller Carolina för avtalsbrott.
Välimäki har ju signat för två klubbar parallellt inför nästa säsong - typ bigami :-) (detta kan dock vara OK enl avtalen? jag vet ej)
Kan man tycka som soffcoach.
Välimäki har ju signat för två klubbar parallellt inför nästa säsong - typ bigami :-) (detta kan dock vara OK enl avtalen? jag vet ej)
Kan man tycka som soffcoach.
Sv: A proposito de nada
Fofi : Jag har ingen aning om det stämmer det jag hörde. Ingen kommer väl någonsin få veta allt och hela sanningen i denna soppa.
Sv: A proposito de nada
Huge: Alla dessa ord var för mig en skräll att du skulle skriva. Skapligt lättläst du är gosse.
Sv: A proposito de nada
Huge: Men ge dig nu. Varför ska man ens stå och prata om hur dåliga spelarna man ersätter är om man tänker värva spets? Varför inte säga "Vi ska in med toppspelare" om det är det som ska in?
Varför prata om "Jaaaa men TÄNK PÅ ATT DET MINSANN ÄR JÄTTEDÅLIGA SPELARE VI ERSÄTTER SÅ ALLT ÄR JU BÄTTRE!"?
För läsförståelse i all ära, men någonstans är det ju erfarenhet med Alcen också. Det är ju inte första gången han lovar vitt och brett tidigt för att sedan ändra sig och låtsas som att han minsann aldrig sagt något om toppspelare.
Det är ju helt uppenbart att karln tänker köra sitt race med att sitta lugn i båten hela sommaren igen och panikvärva bredd i november igen.
Varför prata om "Jaaaa men TÄNK PÅ ATT DET MINSANN ÄR JÄTTEDÅLIGA SPELARE VI ERSÄTTER SÅ ALLT ÄR JU BÄTTRE!"?
För läsförståelse i all ära, men någonstans är det ju erfarenhet med Alcen också. Det är ju inte första gången han lovar vitt och brett tidigt för att sedan ändra sig och låtsas som att han minsann aldrig sagt något om toppspelare.
Det är ju helt uppenbart att karln tänker köra sitt race med att sitta lugn i båten hela sommaren igen och panikvärva bredd i november igen.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Pigalle: Och där igen... sa väl att tränarstaben skulle utökas? Mycket snack men väldigt lite verkstad nu. Nästan dags att riva den klassiska plåstret nu va!?
Sv: A proposito de nada
aplusb: Hahaha han lovade ju att värva en spets back i augusti förra året. Kom han, den typen? Nej!
Sv: A proposito de nada
Manduin: Skulle inte förvåna mig om just denna typ av situation finns med bland det finstilta i avtalet mellan NHL och SHL och att det finns en prydlig svensk underskrift från förbundet längst ned.
Sv: A proposito de nada
magr: Alcen lyckas snärja och snacka bort hans chefer ska ni se. Kommer bli långvarig i Brynäs (tyvärr)...
Sv: A proposito de nada
Pettisbif:
Har svårt att se att LCs fru skulle ha SÅ mycket att säga om angående valet på djurgården. Definitivt är Stockholm trevligare än tråkiga Gävle, men Wikens pengarpåse måste ju ha varit avgörande här. Finns ju ett liv efter och före matcherna också.
Har svårt att se att LCs fru skulle ha SÅ mycket att säga om angående valet på djurgården. Definitivt är Stockholm trevligare än tråkiga Gävle, men Wikens pengarpåse måste ju ha varit avgörande här. Finns ju ett liv efter och före matcherna också.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Bob: Strunta i att kolla nånting alls. Alla har redan facit. Plats 12 och tidig golfsässe kommande säsong.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kul att han säger att Vesel hade en "begränsad" roll.. var väl allt förutom målis säsongen som gick. Alcen alcen alcen... hahahaha
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Fast free agancy är ju inom nhl systemet. Det här gäller ju en transfer utanför nhl systemet.
Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Tror du han skulle våga säga det rakt ut till honom face to face?? Tex i deras Podd? Enkla svaret där är:Nej.
Sv: A proposito de nada
Huge: Finns ett ännu bättte uttryck enligt mig. Har man valt en partner som är hockeyproffs så går hans/hennes karriär före sin partners. Efter karriären är det helt tvärtom.
Så har det varit i alla tider. Men klart spelartjejerna nuförtiden ska ha mest att säga till om. Speglar bara resten av hela samhället.
Så har det varit i alla tider. Men klart spelartjejerna nuförtiden ska ha mest att säga till om. Speglar bara resten av hela samhället.
+ 1
Visst har han tappat en del i tid men på dom otåliga och mest kinkiga gnällspikarna härinne så får man ju uppfattningen att silly season redan är över och serien börjar på lördag. Typ...