Brynäs IF

713252 inlägg · 7953 ämnen

Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

« · 1481898 · » Till forumet


Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Jajjen: Jag håller med dig fullständigt men glöm inte förra året då var det något lag som hade samma åsikter om en viss FBK spelare
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz: Järnkroks förstärkta reaktion är en skitsak. Att jag kommer att plåga modioter nästa gång Hari ramlar förändrar inte det. Ska man ägna en kväll åt att diskutera hockeyns avarter eller problem är det inte Järnkrok som ska avhandlas. Det är spelare som skadar och domare som väljer att blunda för det, man ska diskutera. Hur mycket skrivs härinne om Himmelfarbs idiotier?

Att det blir en följetong kan inte Brynäs ändra på. Det hör till att tracka motståndarna på det sätt som är möjligt och bra lag är svåra att håna. Tror du att det är en slump att det är de bästa lagen, Skellefteå, Luleå och Brynäs som fått höra att dom filmar av sämre lags supportrar? Det är givetvis en myt som odlas av sopor.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz:

Ja, det är en annan sak. Det är fan så mycket sämre för en rolig och sevärd hockey med alla dessa spelförstörande grejer inte minst Järnkrok får utstå än att han förstärker en situation som i sig redan var regelvidrig.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz: Tror du spelarna i VF, eller vilket lag som helst, filmar eller förstärker mindre än Brynäs? (möjligen modo då, männens män). Att Calle förstärker alt tar sig för munnen efter att ha haft en klubba där i 10 min är inget konstigt. Då är det konstigare att den lilla dvärgen Petterson tillåts hoppa in en tackling på Ekholm. Får man det om man är ett huvud kortare? Vad hade hänt om Ekholm hoppat in en tackling på dvärgen istället?

Brynäs ska fortsätta spela som dom gör, åka skridskor utav helvete, då kommer Inavel BK att dra på sig utv hela tiden. Den sora faran är hur många dom kommer att skada i Brynäs på väg mot finalen, nåt dom gör medvetet och ingen jävel säger nåt. En sån debatt är mer välkommen än den om Calle tog sig för munnen eller inte.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
tompap71: Klart det är, men fortfarande en annan sak. Du har alltid risken att någon av domarna ser dig, men det är fortfarande en jävla skillnad att göra som Rivaldo gjorde mot Turkarna i VM mot att kapa någon ordentligt mitt på plan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz:

Att crosschecka eller slasha bakom ryggen på domaren är alltså inte ett sätt att fuska till sig fördelar?

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Jajjen: Du blandar äpplen och päron. Klart Joensuus crosschecking är värre. Men han gör något synligt och då får spelaren stå för konsekvenserna. Sen om domaren ger hon en tvåa eller matchstraff faller ju på domaren. Med en filmning försöker man förstärka eller skapa något som inte skett. Man försöker fuska till sig fördelar och det gillar inte jag. Det skulle vara väldigt intressant att höra din åsikt i frågan om Brynäs torskat eftersom Fredrik Pettersson filmat. Sen att Frölunda tjänat ihop till det är en annan sak,

Sen att jag vill att Brynäs ska gå ut och ta avstånd är för att man ska döda debatten. Vi får se på söndag och måndag nästa vecka  hur mycket det kommer stå om detta i tidningarna. Ska vi gissa på att det kommer bli en följetång genom resten av slutspelet? Jag vill inte se domarena bli mer restrektiva mot Brynäs.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz: Och en slashing eller armbågstackling är inte spelarens ansvar? Köp inte samma myt som Wikegård m.fl. NHL-wannabies har gjort, att en filmning eller att backa från ett slagsmål skulle vara värre än ett försök att skada motståndaren eller förstöra spelet. Ett gammaldags, unket och helamerikanskt synsätt på hur ishockey ska spelas.

Att filma är ett regelbrott men betydligt mer harmlöst än att crosschecka nån i huvet (Joensuu) eller att slå en oförberedd spelare på käften (Himmelfarb) och förtjänar inte en bråkdel av det utrymme som vissa vill ge det. Och som givetvis i stort sett också nonchaleras av media.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Jajjen: Naturligtvis inte, men en filmning är inte som andre regelbrott. En missad  slashing eller armbågstackling faller på domaren, en filmning faller alltid på spelaren. Jag tycker man ska gå ut och ta avstånd eftersom det först och främst drar klubbmärket i gruset. Men också att vi tidigare felaktigt blivit påklistrade att vi faller lätt och detta bekräftar för dom som påstått det. Ska vi gissa på att Färjestad kommer att nyttja det för att påverka zebrorna under matchserien? Vi behöver domare som tar mer utvisningar inte domare som blir mer restriktiva pga att det pågår en debatt om att vi faller lätt.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Zzz: Menar du att alla som bryter mot reglerna i hockey utan att bli utvisade ska be om ursäkt i efterhand? Eller menar du att den förstärkning Järnkrok gör skulle vara värre än t.ex. Petterssons hopptackling på Ekholm?
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Anders Berg: Jag tror inget. Väntar och ser :-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
tobhund:Nästan så att man anat det. Brukar han inte skryta om att han spelat med Tomas Sandström också?
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
bj21: Mycket möjligt. Det finns säkert nån hyllmeter med domarrapporter över hans "bedrifter" på rinken...
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
tobhund:Visst läste Jihde upp en gammal domarrapport på Hockeykväll för något år sedan där rapporten avhandlade en 14-årig Wikegård?
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Huge: Wikegård är som han är. Jag har "förmånen" att känna killen sedan drygt trettio år, trots det upphör jag aldrig att förvånas över vad som kommer över hans läppar.

Ta t ex hans snack om att Larsson gnäller och fokuserar på fel saker. Jämför det med Psykegård som han kallades under sin aktiva karriär. Jag kan garantera att det aldrig, varken före eller efter, funnits någon i Brynäs juniorverksamhet som dragit på sig fler matchstraff eller slagit av fler klubbor i ilska över domslut och motståndares behandling av honom än vad Psykegård gjorde.

Trots sin talang, den var odiskutabel, var han millimeter från att kastas ur föreningen vid flera tillfällen på grund av sitt uppträdande som drog skam över hela föreningen.

Denna kille sitter nu i en TV-studio och raljerar över en kille i ungefär samma ålder som han var vid denna tid  och gör sig lustig över att Larsson koncentrerar sig på fel saker och uppför sig som en barnunge...

TV-kanaler med såna "Experter" förtjänar ej att tas på allvar!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Skitstöveln: Redan beställt via supporterklubben, det är det som gör det värt att vara medlem!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Imponerande Brynäs! Vilken lirare han är Silfver. Jag önskar er all lycka i semin. Ser fram emot finalen mellan SAIK och BIF.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Huss:
"Där förstod jag att vi skulle fixa det hela och knuffen från Granis på Andersen var så där lagom småful för att det skulle få passera."

När jag såg reprisen första gången tyckte jag det var interference av Granis, men sen när jag såg senare att han blev crosscheckad så ändrade jag mig.

Som Huge säger, det var alldeles lagomt småfult att trycka till Dansken i fallet så att händelsen fick passera:)

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
20 min kvar till biljettsläpp!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Huss: Precis. Vart skulle han ta vägen?
Iofs, han kunde ju ha försökt filma och kasta sig som alla andra brynäsare alltid gör, så en klar miss där av Granis...  :-)

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Huge: "Där förstod jag att vi skulle fixa det hela och knuffen från Granis på Andersen var så där lagom småful för att det skulle få passera."

Samtidigt, vart skulle Granis ta vägen? Den korkade VF backen crosscheckar Granis rakt i Andersens riktning. Målvakten är ute och far redan innan Granis sedan förstärker rörelsehastigheten.

Håller med om Lundqvist ögon, han såg ut som en förlorare i det läget.
Det gjorde inte Granis.
I sudden var det också bara ett lag på banan.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz: Håller med om att Calles förstärkning inte såg rolig ut, men det är ju ändå inget bevis för att han är nån filmare generellt, eftersom hela den debatten har blåsts upp nåt enormt, av bl.a gnälliga modoiter som tjatar om det i princip dygnet runt.
Titta i deras gästbok det senaste dygnet: 3 sidor som enbart handlar om gårdagens incident där jag tycker att "tobhund" gör en klockren analys av situationen: hakning med hög klubba i första läget, Calle kastar huvet bakåt i nån sorts reaktion där han antagligen förväntar sig att klubban ska åka upp ännu högre, domaren höjer armen och sen tar sig Calle för munnen och det är väl det sista som isf inte ser bra ut. Om han nu inte bara försökte ta ut sitt tandskydd ur käften för att kunna pusta ut lite lättare...   ;-)

Sen blir jag inte klok på Skrikegård, mannen med Janusansiktet.
Igår hade han både rätt och tokfel.
Fel i att dom dominerade i 2/3 av matchen men rätt när det gäller det som avgjorde matchen: deras obegripliga taktik(?) efter 3-1.
Dom backar hem och försöker spela på resultatet, undrar om det verkligen var en medveten taktik eller att spelarna helt enkelt blev nervösa och överlät sina resp uppgifter till nån annan, sas?
Kändes som så, och när vi väl fått övertaget så var det kört för deras del.
Såg ni Joel Lundqvists ögon i intervjun strax innan förlängningen skulle starta?
Har sällan sett ett så oroligt ansikte som speglade massor av nervositet, osäkerhet och tafatta försöka att peppa sig själv och laget.
Där förstod jag att vi skulle fixa det hela och knuffen från Granis på Andersen var så där lagom småful för att det skulle få passera.
Hade han inte blivit knuffad in i Andersen så vete fan om domarna godkänt målet.
Men skit samma: rätt lag vann, vi har varit hetare och haft den största hungern att gå vidare. Spelar dessutom roligare hockey än Frölunda.

Nu blir det en rejäl holmgång mot FBK och ungefär samma motstånd: ett kompakt och defensivt skickligt lag som inte kommer att bjuda på mkt och som dessutom har giftiga forwards.

Bring ´em on!!!  

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz: ironiskt nog var det Brynäs som förra året fick FBK att framstå som primadonnor, dessutom har Ekholm nu gått ut och sagt att det kommer bli fight och Brynäs kommer spela tufft. Inte Hollywood snack direkt.

Eftersnacket behandlade lika mycket Dackell vs Lasu och den horribla bedömningen där. Brynäs fick knappast några fördelar där.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Ett antal VF spelare körde med höga klubbar rakt igenom matchen. Bl.a. använde det konsekvent vid tekningar för att störa brynäsarna.
Tror domarna lade det på minnet och till slut var gränsen nådd.
Fredrik Erikssons klubba var och petade snorkråkor på Järnkrok en två-tre sekunder innan domaren höjer armen, egentligen var det väl i det läget han borde ha blåst men han avvaktade och så kommer klubban där igen, högt men inte i ansiktet.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz:Se tobhund inlägg så summerar det händelsen.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Horace76c: Den dagen rutinerade killar som fröknarna Wallin o Lindström går ut och ber om ursäkt för filmningar och fult spel, den dagen kan Calle också göra det, inte innan.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Zzz:
Även om det är en otroligt ful grej så är det inget klubben ska gå ut i media och ta avstånd ifrån tycker jag.
Det är en sak om det är Bertuzzi/Ekman tilltag som utförs, då tycker jag man ska gå ut i media och fördöma.
Men en filmning, oavsett hur grotesk den är tycker jag man ska låta Calle skämmas för själv...
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
tobhund: De spelar ingen roll vad som hände innan, MEN Calle förstärker. Ta tag i det och döda debatten. Idag är alla eniga om att Calle filmade och då spelar det ingen roll att man rullar reprisen i brynäs forum. Det kommer användas mot Brynäs för att bearbeta domarna och då gäller det att få bort det ur debatten. Det kommer blir ett otroligt fokus på det inför semin om man inte gör något.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
mattias - 74: Sådär ja, nu är Rögles läkare och tillika min läkare Bengt Sturesson också Brynäsare under resten av slutspelet ;-) Syrrorna hade dock meddelat att jag varit väldigt högljudd igår kväll, åt det hade han svarat följande "ser absolut inget konstigt i det, ett helt normalt beteende" ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Lindström: Fast spelar det någon roll? Ska man vara lite mediasmart och inte kladda ner klubbmärket så ska man självklart kratta efter sig. Jag tror debatten skulle bli ointressant om man gjorde det medan det skulle fokuseras på det väldigt mycket inför semin om man inte gjorde det. Färjestad kommer garanterat att försöka bearbeta zebrorna och då gäller det att visa att man inte accepterar skiten.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz: Filmning elller? Backa bandet lite. Titta på hela situationen, i momentet före ca 7-8 meter innan "flimningen" så är det en hakning där klubban klart är i Calles ansikte. Calle fortsätter trampa, motståndaren fortsätter haka. Denna gång är klubban i höjd med bröstet. Då gör Calle det som får alla att spy galla över honom, han vickar skallen bakåt och tar handsken mot ansiktet.

Jag har full förståelse för att Calle förstärker situationen. Domaren borde ha blåst i första momentet när klubban är i ansiktet. Jag tror att det är vetskapen om detta som gör att domaren tar utvisningen i moment två. Han inser även att han borde ha blåst tidigare och därför tar han ingen diving på Calle. Alternativet kunde ha varit att han tagit två för hög klubba + två för hakning på hemmaspelaren och en tvåa för diving på Calle. Detta anser jag varit fel och anser att doamren till slut hamnade rätt även om han borde ha tagit tvåan i första situatioenen.

I övrigt var domarna kassa som vanligt. Frölundas första var ju för att använda Gnäll-Kentas språk tjänstefel. Frölundaspelaren slår klubban ur händerna på Sunken och det slutar med mål. Detta rapp var betydligt hårdare än det "rapp" som knäckte klubban i Gävle...

Nu skiter vi i detta. Nu kör vi över Fanny och hennes kompisar!

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz:Ge upp, Calle tog chansen att falla lätt efter 1554455445 st. överfall av Frö spelare som inte renderat i utvisningar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Jag tycker Brynäs borde gå ut med en liten ursäkt om Calles filmning igår innan det rinner i väg och blir en för stor grej av det. En liten skrivelse om att det inte är något man står för och att man har pratat med Calle som är ångerfull vore väldigt lämpligt. Det skulle ge klubben respekt och göra att det inte längre är värt att älta. Många har försökt klistra på Brynäs en filmarstämpel och incidenter som igår gör att det fastnar.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

SH:

Jag håller på Ollas ^^

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
mattias - 74: Hockeyvärlden är konstig ibland, leksingar som håller på Brynäs...:)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

SH:

Grattis.. Det kommer från hjärtat av en leking. Slå ut äcklena från Karlstad nu!

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
MarcusElving:"
Vi får inte glömma att ge Tommy Jonsson cred som vågade i slutet av tredje perioden. Han vågade plocka Svedberg med 2 minuter kvar och vi lyckades trycka in kvitteringen i 6 mot 4."
 
Tycker även han ska ha beröm för coachningen under Jonssons utv, matchade konsekvent samma två fyror som gjorde ett perfekt bp.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Frölunda får gnälla, grina, skrika hur bäst de vill. Hade de satt straffen samt mål när de hade 4min pp så hade de vunnit.

Frölunda var för ineffektiva denna matchserie samt att de har ingen Silfverberg!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Tycker vi släpper Frölunda NU och blickar framåt. Frölunda har spelat klart och vi fortsätter vår säsong. Tack Frölunda och NI alla fans för dessa matcher och på återseende nästkommande säsong.

"FBK here we come"

Tror mig veta att det blir liknande matchserie mot FBK och vi (BRYNÄS) avgår med segern till slut med 4-2 i matcher eller bättre.

Livet leker just nu!

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Gurra88:Tyvärr blev det vällan FBK- , men det det får duga.

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Faen vad duktiga vi är. Har ni tänkt på det?

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Gurra88: Jag hoppas att du har rätt! :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
MarcusElving: Helt övertygad att Frölunda är det motstånd som passat oss minst. Gick ju helt okej trotsallt. Färjestad tar vi!
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Gurra88: Vi har ju plus i statistiken mot FBK denna säsong, 3 vinster och 2 förluster. Frölunda hade vi väl minusstatisktik mot så..

Du har statistiken på din sida.


Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
SEMIFINAL... Smaka på det.. Tror dessutom Färjestad passar oss bättre än vad Frölunda gjorde.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Och där kom presskonferensen.
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
bifhjärta: Det var så lite så :)
Kommentera

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
MarcusElving:Tack för länkarna!
Kommentera



« · 1481898 · »