Brynäs IF

713200 inlägg · 7953 ämnen

Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03

« · 2107494 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San: Som Axle San påståd tidigare så håller jag med totalt. Hade vi stått bakom Roger Melin och BZ som vi står bakom Sundlöv och PA idag så hade vi aldrig varit där vi varit idag.
Samma där så påstod Roger att man inte tränade fullt ut, utan att man lallade och trodde man va Gretzky och Lemieux. Karln pekade till och med ut Kevin Clark och Jesper Jensen som stora syndabockar.
Har ingen statistik på det men det måste ju vara Brynäs sämsta inledning någonsin i historien..
Är övertygad om att vi klarar slutspel i år, men nånting skaver i truppen, Sundlövs sätt att bygga ett lag och Anderssons filosofi.
Glöm inte Campese´s orimliga målsättning.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Scouting ja, vi den där värvningsgruppen ett tag och sen Inge Hammarström men hur ser det ut idag?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Mattson: Självklart är det mer komplicerat och frågan är hur man ska gå vidare nu, men kan verkligen alla figurer som är på plats nu vara kvar? Vilken trovärdighet kommer Campese ha efter säsongen, oavsett om vi åker ur eller med nöd och näppe lyckas stanna kvar?

Nä någon bra utredning lär det inte bli.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Brynäs var inte bra före Campese. Inte före BZ heller. Brynäs förfall beror inte på en misslyckad ledare, det är betydligt mer komplicerat.

Föreningen borde tillsätta en haverikommission. Intervjua alla sparkade tränare, sportchefer m.fl. och få en samlad bild av eländet. Risken är väl att gamla brynässpelare skulle handplockas till en sån utredning.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
mattiask: Sigalet är nog bäst betald av de spelarna, och det kanske också har nåt att göra med attityden, det är svårt att säga som utomstående. Sammantaget lär PA ha sina skäl att peta just Sigalet.

Ja, tror AHL-spelare måste skriva på för resten av säsongen. AHL kanske ställs in helt så det borde inte vara nåt problem, förutom för de som kanske hoppas ta en plats i NHL. Men det är ju tydligt att det går att få tag på kvalificerat folk som kan lira resten av säsongen, tänker på tysken i Rögle mfl. Riktigt bra spelare.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
xxx BIF xxx: Omsättningen har ökat, intäkterna har ökat, A-lagets spelarbudget har ökat, damlagets spelarbudget har ökat, medieavdelningen är bättre (även det som är gratis nu är bättre än det som fanns innan Campese) och så vidare. Egentligen har allt funkat fint förutom rekryteringen till A-laget.

Sen tror jag alla fattar att omsättningen och intäkterna inte kommer vara särskilt bra den här säsongen men alla förstår att det inte är Campeses fel.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Sett till den lön som han har (vad vi tror) och till hur han presterat så förstår jag att han är petad. Men kan ändå någonstans inte förstå hur han kan petas till förmån för tex Berglund och Björk tex. Visst Björk är mer offensivt lagd, men samtidigt så jävla trög på skridskorna.
Givetvis hoppas jag man kan göra sig av med Sigalet trots allt, sett till lön för att hitta något intressant offensivt hot istället.
Hur ser det ut med AHL-spelare till SHL? Måste dom skriva på för hela året om de skulle komma för att få lira i SHL?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: ” Gillar Campese och han har gjort mycket bra i föreningen”

Vad är det konkret för bra han gjort, mer än kommunikationen (som han nu tar betalt för)?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Carlo: Sigalet bekräftar att han är placerad i frysboxen.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San: det där var en mörk dag!
Kommer ni ihåg spelare som Drew Miller, Liljewall, magic Johansson, Caporouso året Melin kom in...
Spelar Scoutingen har inte varit bra!
Och så hade vi Kingen på backen!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Zzz: Jo, Sundlöv, Dackell med flera var ju involverade i rekryteringen av ny tränare, men samtidigt hade man inte behövt ta någon extern hjälp om Sundlöv hade haft vilja och mandat att handplocka sin egen kandidat.

Jo, jo, du behöver inte övertyga om mig vad CZ gjorde rätt. Jag tycker att han gjorde ett bra jobb i Brynäs. Det gav Tommy en bra grund att stå på. Sedan ska man komma ihåg att Tommys spelfilosofi visserligen var annorlunda än Czarneckis, men matchade den spelfilosofin som Brynäs utbildar sina juniorer med väldigt väl. Därför kunde de tidiga 90-talisterna växa ännu mer under Tommys ledning i A-laget. De fick en introduktion till SHL under CZ men kunde blomma ut under Tommy. Det är många som inte förstår det utan tror att Tommy tog över ett självspelande piano eftersom flera av spelarna sedermera blev NHL-spelare.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
KulaShaker: Speciellt när Palushaj lämnade och Dacke med glädje meddelade att vi fick Emil Forslund istället.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Ove Myling: Men vad spännande det var med Dacke signar... ;-)

Eller innan dacke
Uppladdat:

450x300-tenor.giftenor.gif

Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Campese kändes spännande när han kom men från den dagen han presenterade sin (!?) vision för framtiden och presenterade Dackell, Sundlöv och Sundkvist som exekutörer av den planen så försvann mitt förtroende för honom. Resultaten talar för sig själv.

Hur kan en nystart genomföras av gammal skåpmat. Spelar ingen roll hur fina ord Campese använde, ganska enkelt att se igenom hans "bluff".

När allt sen gick åt helvete förra året tyckte jag att den sista av "de tre vise männen": Sundlöv också borde avgå, enligt min mening hade han ett lika stort ansvar till fiaskot som Sunken och Dacke.

Då hette det "ärvd spelartrupp". Idag ser vi att han faktiskt gjort ett, om inte sämre, så exakt lika dåligt jobb som sina föregångare.

Ska då Campese och Sundlöv avgå nu? Tveksamt, vet inte hur det ska hjälpa Brynäs just nu.

Men att dom inte ska vara med och påverka framtiden något mer borde väl var höjt bortom rimligt tvivel.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San: Tänk om det hade blivit Jeremy Colliton istället!?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Zzz: såhär lät det:

”-Det känns mycket bra att vi lyckats knyta till oss en av Sveriges bästa hockeytränare. Med Roger vid rodret ska Brynäs IF fortsätta att utveckla vårt positiva spel som innebär en fartfylld och energifylld hockey säger Brynäs sportchef Stefan Bengtzén till klubbens hemsida. Melin, som tog SM-guld med Brynäs 1999. fortsätter:

-Ja det känns fantastisk, jag ser fram emot uppdraget. Brynäs IF står idag för en av SHLs mest moderna sätt att spela hockey. Med en intensitet och hög hastighet stämmer Brynäs sätt att spela väldigt väl överens med mitt sätt att se på ishockey. Det ska bli spännande att tillsammans med ledarteamet fortsätta utveckla lagets sätt att spela och kämpa mot ytterligare SM-guld. Det är extra roligt att Brynäs, alltid har släppt fram unga talanger på ett bra sätt, jag tycker personligen det är väldigt inspirerande att vara en del av att unga talanger får chansen att blomma ut.”
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
spolaisen:
skrev fel, skulle naturligtvis stå MH..
peptalk kanske inte funkar på ett lag med prestationsångesten rinnande ur öronen..
tror inte på det nya spelsystemet...presspelet över hela banan..
lagkaptenen i Leksand talade om hockeykänslan..
tror också på det gamla ordspråket, att det är svårt att lära gamla hundar
här ska assisterande med cv:n från junior och div 1, lära spelare från, SHL, KHL, NHL, AHL släng taktiktavlorna och kör mera av
hockey sense
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
KulaShaker:
"Har vi några ledartyper kvar i laget, någon som kan ta ett pep talk"

Har många ggr irriterat mig på vår lagkapten, han klarar inte alla gånger av sin roll vid intervjuerna med C-more.
Han är ju en ledartyp annars skulle han väl inte vara kapten, men lyssnar de andra på honom?? Tycker han verkar för upptagen av sig själv. Inte bara Rödin som är tillknäppt i laget. Även vår Alcén har tystnat och då är det illa. Det är väldigt lågt i tak i Brynäs ingen vågar yttra sig verkar det som alla glor i isen...
Våran PA däremot verkar väldigt munter ihop med MA och VS, ett glatt gäng bakom spelarna trots allt..
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Häxprocessen fortsätter - Om Peter Andersson hade en trupp som passade hans playbook så hade det kanske funkat.


Nu till det usla Quizzet, ingen fick alla rätt tyvärr av 7 deltagare.

Rätt Rad blev: X121

Och det blev ingen ensam vinnare heller.
Det blev hela fyra personer som fick två rätt:

Lycka till i nästa quiz!
Uppladdat:

450x300-quizwin.jpgquizwin.jpg

Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San: Kanske det, men läget och kravbilden var en annan iom att man var i final ett halvår tidigare. Tror snarare att hade Bengtzén satt rekryteringen av Bulans ersättare så hade vi kanske inte varit i det här läget vi är idag.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
spolaisen: Läser du innan du kommenterar?
Jag skrev ” Har vi några ledartyper kvar i laget, någon som kan ta ett pep talk”
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Zzz: Vi (Brynäs) skulle ha stått bakom Melin och BZ som vi står bakom Peter Andersson och Sundlöv, då hade vi inte varit där vi är idag tror jag.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Han har väl 1,5 respektive 8,5år kvar på planerna?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Håller helt med, exakt så jag resonerade under matchen igår. Men då bör väl rimligen även styrelsen avgå?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Så var det med rekryteringen, men jag är helt säker på att det var Sundlövs förslag på lämpliga kandidater och mer eller mindre hans beslut. Vem annars inom Brynäs har kompetens att ta fram bra alternativ? Att man sen tog hjälp med rekrytering och analys är en annan sak.

Boork satte tydliga ramar som gjorde det väldigt tydligt vilka som befann sig inom för eller utanför den kravbilden. Han rörde ju om och fick mandat att göra det men processen var nog mer strukturerad internt än vad den upplevdes externt. Boork hade nog klart för sig vad han ville.
Jag tror inte vi är i riktigt samma läge nu, många av dom spelarna som fick gå var spelare från 90-talet när hockeyn bedrevs på en semi-proffesionellnivå. Det fanns väl några där som kanske inte riktigt tagit klivet in i den helt professionella världen och inte var villig att lägga ner det jobb som behövdes dom sista åren av karriären.
Åren med Czernecki tycker jag Brynäs överpresterade med tanke på lag och ekonomiska förutsättningar. Med usel ekonomi lyckades han skapa ett defensivt kollektiv med starkt ramverk som gick till slutspel varje år. Sen var det kanske det tråkigaste som fanns att titta på.. Det var ju bottenplattan när Jonsson tog över och kunde utveckla spelidén.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
munkas: För mycket inavel är förödande för er.Vart så allt för länge ingen som vågar törs öppna käften innan det är för sent snart
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Lemp: Gillar Campese och han har gjort mycket bra i föreningen, men det är svårt att bortse från att han har frontat ett gigantiskt fiasko med 3-årsplanen och 4 guld på 10 år. Om Brynäs inte rycker upp sig avsevärt och avslutar säsongen med en slutspelsplats, vilket känns ytterst tveksamt, så förutsätter jag med att han säger upp sig efter säsongen.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Om det bara handlar om Sundlöv så är det en sak, men kan Campese stanna om Sundlöv får gå. Det är ändå hans värvning, likt Dackell etc och kan då styrelsen vara kvar som plockade in Campese?

Och om alla dom ska gå finns det tillslut ingen kvar som rekryterade PA och ledarstaben.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
KulaShaker:
nu tar jag bladet från munnen,,,,,
vem av de övriga i laget skulle i så fall lyssna på gamla rehabfall..????
senaste årens värvningar är rehabfall
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
spolaisen: Nu är väl inte pep talk att prata...
Utan ett sätt att få någon att tänka positivt och se möjligheterna och att komma tillbaka till det som man nyss gjorde bra, ingen djävla samtalsklubb.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Zzz: Samtidigt är inte Peter Andersson och hans ledarstab handplockade av Sundlöv. Det var en lång rekryteringsprocess där utomstående parter var inblandade, som du säkert känner till.

Håller helt med om att Boork och CZ var med och la grunden till SM-guldet 2012. Men hur la de grunden? Boork kom in och rörde om i grytan totalt; införde en ny kultur, sparkade mätta spelare till höger och vänster. Precis det som Brynäs skulle behöva göra nu. Så det var inte ett "stabilt" agerande som skapade stabiliteten. Däremot kunde CZ och Tommy förvalta den väl (fanns självklart fler faktorer också som grundlade framgångarna, men om man bara fokuserar på vad som hände i A-laget).
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Nej det har han ju inte ännu, men han har ju ändå visat vilket typ av ledarskap och spelfilosofi han vill se framöver iom rekryteringen av Peter Andersson. Han ser nu behovet av ett nytt ledarskap med nya metoder och tar beslut i den riktningen. Sen har lagbygget mycket att önska, det är en mix av flera sportchefers synder. Jag tror och hoppas att Peter kommer ha mer inflytande över det till nästa säsong, att han får sätta mer av sin prägel . Han har visat att han inte är rädd att ta tuffa beslut när han ställer Sigalet på sidan. Hade det varit en normal säsong hade det nog skett mer på den fronten.

Jag tror inte, oavsett vem som varit sportchef, att det hade varit en given väg uppåt. Det är många år av vanskötsel. Nu är det överlevnad den här säsongen, men klarar vi det och klubben tar ett steg tillbaka i visioner och blir lite mer ödmjuka ser jag ingen anledning anledning att klubben inte ska fixa detta. Men det är ett steg i taget, sten för sten.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
KulaShaker:
Hade Leksand vunnit igår utan sin förstakedja,,,
Brynäs har inte en chans med spelare där energin är slut,,,,,
att prata är en sak, att göra en annan
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Håller med om tränarfrågan och tycker verkligen inte att det är läge med avsked där. Däremot tycker jag att någon, t ex Sundlöv, bör ta en diskussion med Peter om det kanske med tanke på spelarnas prestation hittills kan vara läge att göra vissa justeringar i spelplanen. Det är ju inga tillfälligheter som gör att vi får så många spelvändningar mot oss.

Jag har en känsla av att man hamnat i ett läge där "om kartan och verkligheten inte överensstämmer så gäller kartan".

Jag är övertygad att man kan åstadkomma stora förbättringar med ganska små ändringar av presspelet vad gäller spelvändningarna. Om spelarmaterialet efter en tredjedel av serien spelats inte klarar att behärska det spel man vill spela så måste tränarna göra justeringar som ger spelarna möjlighet att följa planen.

Till nästa säsong har Peter större möjlighet att få spelare som bättre passar det sätt han vill spela, men det gäller att överleva denna säsong först!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Har vi några ledartyper kvar i laget, någon som kan ta ett pep talk i båset och i pausen? Nu sitter alla med gamnacke och stirrar i isen när det börjar gå emot. Behövs någon som kan ingripa tidigt i dessa lägen.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
spolaisen:
en NY kedja från KHL
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San:
vore bättre att byta ut de tre brynäsikonerna mot tre proffs från exempelvis Tjeckien, så kommer vi vandra uppåt i tabellen
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Zzz: Förstår vad du menar, men har Sundlöv verkligen tillfört den tryggheten som Brynäs saknade? Eller har hans lagbyggande bara blivit "mer av samma"? Jag lutar åt det sistnämnda.

Däremot tycker jag att Peter Andersson och hans ledarstab i sin helhet står för mycket nytänk, särskilt saker som är nytänk i Brynäs. Det är ett bättre och modernare ledarteam än man har haft tidigare.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Sama:
Fast det är ju just det, att bara sitta och tro att det vänder.
15/17x52>46
46 poöng kommer inte ta oss förbi plats 13.
Prognosen efter 1/3 av säsongen säger att vi faktiskt riskerar att åka ur.

Det är inte längre domedagspredikningar från oss i ”gnällfemman” (som grottan så snyggt värvade ihop här inne.) utan det är mycket som tyder på att Campese måste styra föreningen att agera nu.
Eller så måste styrelsen styra Campese att agera.
Det är just sådana tankar som du har just nu som kommer att sätt vår framtid på spel. vi kan unte förlita oss på att ”det händer inte oss” predikningar.

Grejen är att vi har facit från hur Brynäs agerade ifjol.
I år kommer det troligen inte att bli bättre agerat från sundlöv/Campese,
och styrelsen känner gissningsvis inget större ansvar än att de prioriterar de relationer som finns mot Campese före att sätta krav på densamme.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Sama: Placeringar är alltid svårt att sia om då det inte bara hänger på oss men poängmässigt och spelmässigt så tror jag att vi rycker upp oss.
Det kommer att bli en hävstångseffekt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Axle San: 100 spänn på att Brynäs tar sig in i Topp 10 efter omgång 52?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Sama: sÅKLART ATT DET VÄNDER! vI LIGGER TRE POÄNG EFTER FÖRRA SÄSONGENS TEMPO SÅ DET LÖSER SIG NOG.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Enaranger: Kanske stämmer men vi kommer inte åka ut.. Alla släpper domedagspredikan nu vi har spelat 17 matcher smh...

DET VÄNDER
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Carlo: Just Blum har ju spelat upp sig ordentligt så det skeppet har nog seglat.. Över 21 minuter istid igår.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: Fast det beror på vilket skeende man är i. Brynäs har varit på ett sluttande plan under ett antal år och har dessutom haft stor omsättning på personal i organisationen. Inte minst på tränarsidan. Då är det lätt att välja en rutinerad och etablerad person på en så viktig post som sportchefen är. En person som kan Brynäs och som vet hur det fungerar. Jag vet inte om Brynäs är i ett läge att tänka nytt och förändra utan mer att söka ett stabiliserande läge. Under dom förutsättningarna tycker jag att Sundlöv och Peter Andersson kan anses vara trygga val. Brynäs behöver få fast mark under fötterna för att sedan kunna arbeta fram en strategi för framtiden. I den strategin tror jag varken Sundlöv eller Peter Andersson ska ingå. Inte Campese heller för den delen. Brynäs behöver släppa alla flashiga visioner och enbart bygga sten för sten. En sportslig grund med ett lag som sedan kan utvecklas av en ny sportslig ledning. Vi ska inte underskatta det arbete som Boork och Czernecki (trodde aldrig jag skulle skriva det) gjorde för guldet 2012. Det var lag som hade starka ramar som sedan skulle lyfta till nästa nivå. Kryddat med ett strategiskt långsiktigt tänk med juniorverksamheten. Nu är vi tillbaka på ruta ett i alla sportliga delar.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Peja: om man kan göra det du säger så vore det bra!
Det har ju blivit lite vanligare med byten. Brodecki mot Björk förra säsongen för oss.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
munkas: Jag tycker att Sundlöv skall vara kvar kontraktet ut, det får vara slut på sparkningar nu utan klubben får stå sitt kast.
Sen borde det vara mer fokus på vilka som behöver komma in på olika positioner för byter folk gör vi ju hela tiden och det blir inte bättre för det.
Men självklart kan vi också lägga till Sundlöv på listan över bekväma rekryteringar men han är trots allt en erfaren sportchef med fina meriter och på så vis så skiljer han sig från de tre andra jag nämnt.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Carlo: Sällan som bytesaffärer sker i svensk hockey. Om vi kan få Sigalet att acceptera att åka hem till Nordamerika mot 80% av resterande lön så kan vi värva en bättre ersättare på dagens marknad. Det är väl ändå ett mer troligt scenario än att det skulle bli nån bytesaffär?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
munkas: Jag gillar Sundlöv som sportchef, men Brynäs var och är i behov av att förnya med ett nytt tänk. När Telia vill hitta en ny mentalitet och nya sätt att driva verksamheten på tar de liksom inte in en chef som slutade där för 10 år sen.

Det felet som många verkar göra är att överskatta spelare som finns i laget. Om man inte värvar nu drar jag slutsatsen att man fortfarande gör det.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
xxx BIF xxx: Håller med. Nåt nyförvärv i det här läget kan vara det som triggar igång spelarna och får dom att släppa på de mentala spärrarna man har just nu.
Tror inte att Dackells eller Molins resp kompetenser som spelarutvecklare kan göra så mkt, enkla saker som ett ledningsmål och lite utdelning på det som skapas tror jag är den bästa medicinen just nu.
Vi gör ju en helt Ok match igår om man ser till matchplanen och hur det sett ut i tidigare matcher. Inget överambitiöst spel framåt och inga enkla misstag bakåt, iofs en onödig tvåa av Bulan som bäddar för 1-0 i deras PP, men i övrigt spelar vi efter matchplanen att i första hand skärpa till det hela bakåt.
Efter 2-0 tar den mentala skörheten över, nåt som har byggts upp efterhand via samma upprepade scenarier från tidigare matcher.
Tror som du att ett eller två nyförvärv skulle göra susen, inte bara för att vända det mentala utan även för att förstärka kvaliteten i laget i allmänhet.
Vill minnas att vi satt i samma sits förra säsongen med många raka förluster och en väntande match mot SAIK på bortaplan, alla bara väntade på en ny "slakt".
Med resultat att vi förstås vann, till alla fågelholkars förvåning, och spelet blev bättre därifrån.
Blir det en ny jobbig torsk pga mentala saker i morgon eller ska vi äntligen få lite belöning i form av poäng efter hårt och envetet slit med att sätta det nya spelsättet?
I nuläget gäller det att se dom här kortsiktiga sakerna för att helt enkelt vinna matcher och börja plocka poäng, inte att börja diskutera och kräva spelares och ledares avgång mitt under säsong, där det ändå går att skönja förbättringar och framsteg i processarbetet.
Låst ämne

« · 2107494 · »