Brynäs IF

712631 inlägg · 7953 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09

1122743 · » Till forumet


Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: Nubben, Mats Lindgren och Loobs meriter får ses ganska så mycket starkare än sundlövs meriter. Vars största uppgift i livet har varit att bli skjuten av puckar. Det handlar givetvis om kontaktnät, och där är det nog ingen tvekan om att sundlöv besitter bland de sämsta.. Funkar inte att fråga Honken varje gång om en spelare är bra eller dålig så fort det ska varvas. :P
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: För att fansens röst är oerhört viktig i lag som aik, och det handlar inte enbart om hot eller annat som du påstår.
Ja rit-ola avgick säkert av egen vilja:P troligt..haha.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
JanT: Ja man kan inte annat än imponeras av Bäckis utveckling.

Men man ska nog tänka på sommarträningen innan han åkte över, läste något om att han gick upp nära 10kg medan han tappade nära 10% kroppsfett.

Nu förtar det verkligen inte prestationen, snarare tvärtom.. Men hans fysiska status i Brynäs höll verkligen inte världsklass.

Att han får förtroende i första-PP framför både Fedorov och Nylander säger en hel del om hans spelsinne.

Precis samma förtroende får han i BP match efter match.. Inte många i NHL som fått sånt förtroende i alla spelformer redan i hans unga ålder.

Allt som allt sammanfattar det väl den allmäna hockeykunnigheten bland "webhatets vänner" utan att nämna några namn.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Peja: Det mesta som kommer från Borås är ju bra, ett vedertaget faktum. :-)

Kommer ihåg när Stefan Persson gick direkt från Islanders till BHC, på den tiden hade jag säsongskort i Borås gamla islada.

Persson i div 2 västra - nu snackar vi isens gigant på riktigt.

Noterat;

Niklas Bäckström poängbäste svensk i NHL med 52 poäng på 50 matcher.

Om jag inte minns alldeles fel så blev han totalsågad av ett antal "experter" härinne inför NHL-debuten:

"för långsam"

"för lågt passningstempo"

"alldeles för klen"

Det blev nog lite fel där.......
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Peja: Om jag inte minns fel så erbjöds S.Persson jobbet, men avböjde. Liksom Virus och ett par tusen andra.....Kvar stod Sunklöv.....
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: Mats Lindgren är väl assisterande tränare i Skellefteå. Men han har självklart ett finger med i spelet när det gäller flertalet av de framgångsrika AHL-värvningarna som Skellefteå har gjort de senaste åren. Jag menar han har riktigt bra kontakter inom Canucks organisation och det är just från deras AHL-klubb som Moran, Goren etc har anslutit...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Stefan Persson framstår onekligen som en kompetent person.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: Brynäs hade uppenbarligen inte råd att ha en 30-mannatrupp. Alla inblandade gjorde bort sig. Alla inblandade slutade väl också - förutom Sundlöv.

Jag tycker att det finns stora skillnader vad gäller bakgrund hos Norberg och Sundlöv.

Norberg hade varit assisterande tränare i fyra år. Dessutom hade han flyttat runt en hel del som spelare och inte bara varit "fast" i en klubb. Jag tror att det är en fördel vad gäller kontakter och så vidare.

Vad gäller Loob kom han till en organisation, som jag har uppfattat saken, redan var ovanligt professionell när han tillträdde. Därmed borde hans jobb som "personalchef" ha varit enklare än t.ex Sundlövs.

Det säger sig självt att man inte kan låta en hockeymålvakt sadla om direkt från att stå och rädda puckar till att bli personalchef i en organisation som är i starkt behov av bra ledarskap.

Bland andra Stefan Persson sökte jobbet som sportchef i Brynäs. Vad utöver kompisskap hade Sundlöv som fördel gentemot honom?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Peja: "Hur i helvete kan man gå från hockeymålvakt till personalchef?"

Hur i helvete kunde Norberg gå från spelare till personalchef?

Om du försöker jämföra Nubben med Sundlöv så glömde du följande rader ur samma intervju:

"Det jag tror är viktigt är att det som stämmer i ena föreningen inte är säkert fungerar i en annan annan beroende på hur den ser ut, vilka som jobbar där, ekonomi, etc."
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Peja: "Varför ska man tycka synd om Sundlöv för att han har lite pengar att röra sig med nu? Det är till stor del hans eget fel."

En mkt överdriven slutsats.
Boork togs hit av flera skäl, bl.a för att rycka upp laget men också föreningen i stort vad gäller andra saker.
Hans filosofi köptes med rätta i det läge vi befann oss i och det visade sig att han också var rätt man. Dom första 2 åren gjorde han ett riktigt bra jobb och inför fjolårets säsong tog man ett gemensamt beslut om att satsa på en bredare trupp. Dels pga skadorna vi haft tidigare pga en alltför tunn trupp men också som ett nytänk som man tyckte var värt att pröva.
I det läget, med Boorks fina jobb dom första 2 åren i åtanke, tycker iaf jag att det var fullt naturligt och logiskt att Sundlöv och Boork fick mandat av styrelsen att genomföra sina ideer kring laget.

Vill minnas att även de flesta av oss supportrar gillade upplägget med en större trupp, speciellt med tanke på dom tunna och skadekänsliga trupper vi haft tidigare.
Snacka om att kritisera ett beslut man tidigare gillat bara för att facit sen visar att det inte funkade.
Tragikomik på hög nivå.....

"Det är en alldeles för viktig och komplex post för att man ska kunna tillsätta någon på spelarmeriter."

Nubben, Mats Lindgren och Loob har också spelarmeriter.
Dom borde alltså heller inte ha tillsatts på en sån viktig och komplicerad post, eftersom dom varit spelare?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Saxat från en intervju med Kent Norberg när han var i Timrå:

Vad består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av?
- Svårt att precisera men jag har ju det övergripande ansvaret för hela ishockey - verksamheten i Timrå IK. Skriver alla avtal med alla anställda, sköter rekryteringen av ledare och spelare och ska se till att allt i organisationen flyter på. Man kan kort och gott säga att största delen av jobbet är som att vara personalchef med ca 40 anställda.

* * *

Hur i helvete kan man gå från hockeymålvakt till personalchef?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Dunc: Man skapar delvis sina egna förutsättningar.

För några år sedan fick man hela tiden höra att Brynäs skulle etablera sig som en toppklubb i Sverige när den nya arenan kom. Arenan skulle generera stora intäkter.

Vad hände?

Brynäs fick en arena som genererade i intäkter. Brynäs fick pengar. Sundlöv och Boork kokade ihop en idiotisk satsning med 30 spelare, vilken godkändes av klubbdirektören. Satsningsn gick åt helvete och körde föreningens ekonomi i botten.

Den här säsongen har Brynäs lite pengar - javisst, men det är ju enbart en konsekvens av fjolårets totalt misslyckande.

Boork fick sparken. Klubbdirektören fick sparken. Ordförande slutade. Men Sundlöv består...

Varför ska man tycka synd om Sundlöv för att han har lite pengar att röra sig med nu? Det är till stor del hans eget fel.

Och som sagt, det finns ju knappt någon belägg överhuvudtaget för att påstå att Sundlöv är en "expert", och det är väl just en expert inom området som man bör ha på den extremt viktiga sportchefsposten?

Det är en alldeles för viktig och komplex post för att man ska kunna tillsätta någon på spelarmeriter.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Peja: Var och när har jag påstått att Sundlöv är nån expert?
Möjligtvis att jag använt den benämningen i en jämförelse med oss lekmän härinne, och det ser jag som fullt normalt och korrekt.
Enligt min mening har Sundlöv gjort ett godkänt jobb med de förutsättningar som han oftast haft.
Framförallt gäller det hans jobb efter att Boork kom hit.
Om det sen kan betraktas som kompetent eller inte är upp till var och en att bedöma.
Det är väl först när man låtit ex Nubben, Mats Lindgren eller nån annan erkänt duktig sportchef få sköta Sundlövs jobb under ett par säsonger med samma ekonomiska förutsättningar som Sundlöv haft, som det går att göra en någorlunda korrekt bedömning om hans kompetens.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Dunc:

När tar man beslut om att jobbet man sliter för att få till inte har de rätta förutsättningarna...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Peja: Inte för att det på något sätt angår lilla mig, men det är ramarna som avgör. Alltså vilka förhållningsorder han har att rätta sig efter och framför allt de ekonomiska ramarna. Tänk tanken att han inte har bättre förutsättningar.
Han kanske till o med har överskridit dessa.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huss: Exakt NÄR åkte Sundlöv till USA?
Kan ju tänkas att det jobb som krävde en hemmabasering för att kunna utföras, redan var avklarat när resan påbörjades.
Om nu pengarna var slut och man hade bestämt sig för att inte värva nåt mer, samtidigt som sponsorerna tillfrågats och lovat att bidra med det som fattats till en värvning av Söderberg och Söderberg var det enda alternativ man kunde tänka sig, var det i det läget verkligen nödvändigt för Sundlöv att befinna sig vid faxen i LA?

Jag har ärligt talat svårt att se Sundlöv dra iväg till USA mitt under denna period, om det hade funnits nåt avgörande eller absolut nödvändigt för värvningsarbetet att göra här hemma.

Varför skulle inte delar av detta arbete isf lika gärna kunnat göras i USA, där dom också har fax och mobiltelefon, såvitt jag vet?

Jag varken försvarar eller kritiserar hans resa.
Pekar bara på fullt tänkbara och kanske naturliga förklaringar innan jag vet hur man resonerat.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: Hela ditt sätt att argumentera för Sundlöv går ut på och förutsätter att han är en kompetent & rutinerad expert.

Vad exakt gör Sundlöv till en expert?

Han var en bra målvakt. Visst. Bra på att rädda puckar. Men en målvakt behöver inte vara en strateg på samma sätt som t.ex en spelfördelande center.

Efter karriären som puckmotare blev han sportchef i Brynäs. En viktig tjänst, en hög tjänst inom föreningen. En tjänst som kräver flera olika sorters kompetens, varav flera är helt omöjliga att skaffa sig genom att enbart träna ishockey. Att exempelvis kunna förhandla med spelares agenter och bemästra media är ju knappast kompetenser som man skaffar sig genom att stå i en målvaktsutrustning och rädda puckar.

Jag tycker inte att man bara kan anta att Sundlöv är en kompetent expert. Vad har han för meriter på sitt CV som föreslår det?

Att han var en bra målvakt?
Hans resultat som sportchef?
Hans akademiska meriter? Har han ens gått ut gymnasiet?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
JanT: Men det är här som NC skjutit sig själv i foten. Han har hela höstsäsongen kunnat låta juniorerna spela i fjärdefemman utan press när det går bra för laget. Om han börjar släppa fram dem nu i en kvalseriehets, hur bra kan de tänkas prestera då? Hur mycket kan inte en ung spelare förstöras av en tappad puck i försvarszon som gör att vi missar slutspel/dras ner i kvalserien?

I anknytning till detta så tror jag också publiken i Gävle skulle tycka det vara roligt att se några unga, pigga krafter i en fjärdefemma valsa runt med motståndarna. Det väcker intresse. Att se Vas, Persson och Alcén hålla nollan betalar ingen för. Att se Thegel, Järnkrok och Rödin anfalla, ja tack.
Se bara på DIF, Timrå, SAIK, Luleå, HV m.fl.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huss: Håller med dig i dina synpunkter angående CZ. Nu lär han väl bli tvungen att släppa fram Bertilsson då jag tror det blir svårt att köra återstående matcher med 6 backar. (kan som bekant bli många matcher)

Kritiken mot Sundlöv känns till viss del malplacerad - precis som CZ har ett begränsat spelarmaterial att jobba med så har Sundlöv en klen spelarbudget att jobba med.

Problemet för Brynäs IF är ett svalt publikintresse kombinerat med i sammanhanget otillräcklig sponsring. För att få se på elitseriehockey så måste man betala!

Såg just "stopptid" om Ingo;

"Vänster, vänster, höger, good bye"

Den inställningen måste grabbarna ha när slutstriden inleds!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huss: "Jo, det var min slutsats också. Frågan är bara vad det beror på?
1. Att NC säger att gruppdynamiken inte för störas, oavsett hur det går?
2. Att Sundlöv inte har tillräckligt bra kontaktnät för att hitta ett kompetent nyförvärv (eller hade bättre saker för sig)?
3. Att KD helt enkelt lyssnade på controllern som sade att siffrorna ser sämre ut än vanligt (därav Vanwig och Svanbergs frånfälle)?"

Sannolikt en kombination av de 3 alternativen.

Gruppdynamiken är viktig och hur mkt påverkas gruppen av en spelare som sannolikt uppfattas som ett mediokert eller dåligt nyförvärv, då marknaden faktiskt mest består av spelare i den klassen just nu?
Här gäller det alltså att väga för och emot.
Enkelt eller svårt?
Tja, jag överlåter iaf den bedömningen till de som ska ha kompetensen, i det här fallet rutinerade ledare/tränare på elitnivå.

Sundlöv har sannolikt ett sämre kontaktnät än många andra sportchefer.
Exakt HUR mkt sämre vet vi inte.
Den biten spelar också förstås in när man ska bedöma om det är värt att ens scouta på en osäker marknad. Nu talar jag mest om den utländska marknaden, då jag utgår från att han ex hade bra koll på en spelare som Söderberg och att det var honom man verkligen ville ha och inget annat.

Sen spelar förstås också ekonomin in i det hela.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: När det gäller information så är det bara tydlighet som gäller och nog kan jag hålla med om att det är svårt att veta när man skall informera.
Men i det här fallet är det ingen gråzon. Det hade inom det privata näringslivet aldrig någonsin kunnat ske att en nyckelperson får försvinna iväg på studieresa under den kanske viktigaste och mest intensiva veckan om året. Speciellt när lagets situation har utvecklats som den nu gjort.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge:

Tyvärr räcker inte "ett helt Ok jobb"... då lallar vi bara med på samma nivå som tidigare.

Ett imponerande jobb vill jag se och det krävs om vi skall lyfta från träsket...

- Hitta halvfabrikatspelare som utvecklas snabbt (tidigare Brynäs absoluta styrka). Varför hittade tex Timrå Wandell i Finland och inte Brynäs?
- Våga satsa på juniorer och/eller egna juniorer som varit ute i andra klubbar och utvecklats.
- spetsa med profilspelare...

Utväxling!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huss: Känner som sagt inte till omständigheterna kring resan och därför avstår jag från att spekulera om ev tjänstefel eller inte.
Vore jag Sundlöv så skulle jag förklarat mig på hemsidan och informerat om hur man tänkt och agerat.
Och med tanke på att man tidigare gått ut och förklarat saker som för fansen känns konstiga (tänker ex på hur man resonerat kring fönstret och ev nyförvärv) så kanske det kommer en förklaring även här.

Å andra sidan: ska en ledning verkligen behöva gå ut offentligt och förklara exakt allt man företar sig och hur man resonerat?
Nånstans finns det ju en gräns även här, frågan är bara om var den gränsen ligger?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huss: Jag har aldrig varit ngn rabiat försvarare av Sundlöv och ser inte honom som nån helig ko på nåt sätt.
Tycker bara att kritiken ofta är överdriven och onyanserad.
Sedan Boorks tillträde och jobbet med att lyfta föreningen på alla plan så tycker jag att Sundlöv gjort ett helt Ok jobb sett till förutsättningarna, där ekonomin eller snarare bristen på densamma är den stora utmaningen.
Och paradoxalt nog tycker jag att det är under dessa skala ekonomiska betingelser som Sundlöv är som bäst.
Så vi får väl hoppas på att ekonomin förbättras och att vi isf kan tillsätta en ny kraft i hans ställe.
Men då ska det helst vara nån med samma klubbhjärta och engagemang och det vete fan om det finns nån sån att uppbringa?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: Omständigheterna?
Om han skulle värva en AHL spelare borde han förberett sig bättre då inga förstärkningar gjorts.
Om han är ute efter att titta på spelare till nästa säsong har helt fel perspektiv. Om det börjar brinna släcker man väl elden först innan man börjar fundera på försäkringsvillkoren?
Om han enbart var på en studieresa så måste den planerats i god tid och därför sanslöst dåligt timad.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Storhonken: Jo, det var min slutsats också. Frågan är bara vad det beror på?
1. Att NC säger att gruppdynamiken inte för störas, oavsett hur det går?
2. Att Sundlöv inte har tillräckligt bra kontaktnät för att hitta ett kompetent nyförvärv (eller hade bättre saker för sig)?
3. Att KD helt enkelt lyssnade på controllern som sade att siffrorna ser sämre ut än vanligt (därav Vanwig och Svanbergs frånfälle)?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huss: Är det ngn som öht bemödat sig om att ta reda på omständigheterna kring Sundlövs resa?
När man fått svaret så blir det mkt enklare att avgöra om det var ett tjänstefel eller inte.
Nu blir det mesta, som vanligt höll jag på att säga, spekulationer.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: Håller med. När det mer är personen som kritiken riktar sig mot och inte hans tjänsteutövning då har något gått snett.
Men samtidigt är det frustrerande att se på utan att kunna påverka som du kan som medlem i relation till styrelsen. Som medlem borde du iofs kunna uttrycka ditt missnöje via klubbdirektör eller ordförande även med en tjänsteman.
Personligen tycker jag Sundlöv är en ganska hygglig prick men tyvärr är han inte den person som Brynäs så väl behöver.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huss: alltså måste det varit bestämt långt tidigare att vi inte skulle värva ngt.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huss: Håller med dig i stort men jag tror ändå inte att CZ är så pass dogmatisk i sin uppfattning att gruppdynamiktänket skulle stå över allt annat, dvs att den/de spelare som anses bäst för dagen ska spela?

Det hela är ju ett samspel mellan honom själv och ex juniortränarna, där man gemensamt försöker bedöma om ex en junior är mogen att släppas fram.
Men visst är det en svår sits man befinner sig i: gå på säkerhet eller halvchansa med en junior som man egentligen kanske bedömer som icke flygfärdig, sas?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Till alla Svanberg fans här inne så kan jag meddela att han blandade och gav i Rocklunda i eftermiddags. Startade upp med dåliga uppspel och två raka uppåkningar där han blev av med pucken sen gav han fn i det. (uppåkningar alltså).
Sköt i pp efter lång betänketid. Sen ju längre matchen led så blev misstagen färre och han gjorde till slut några snygga brytningar.

Måste kännas konstigt för killen att helt plötsligt komma till ett lag som kan göra mer än ett mål per match!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Gurra88: Själv förstår jag inte varför klubbdirektören beviljar Sundlöv att göra en tjänsteresa under de dagar som under pågående säsong är viktigast för en sportchef. Skulle vilja påstå att det är ett tjänstefel. Både av Sundlöv som har det dåliga omdömet att sticka vid den tidpunkten och av KD som släpper iväg honom.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Gurra88: "men det är helt klart imponerande att de trots allt har så stort inflytande på ledningen. Rit-ola hade gjort sitt i aik, och fick därmed avgå."

Och hur vet du att Rit-Ola skulle ha avgått pga dessa fans s.k "inflytande" på ledningen?
Det enda inflytande jag isf kan tänka mig att du syftar på är de personhot som förekommit mot Ola och hans familj.
Är det den sortens inflytande du är så imponerad av?

För övrigt avgick väl Rit-Ola dessutom på egen begäran, vad jag förstått.
Men även om det är en omskrivning för att ngn eller några har framtvingat hans avgång men att det ser bättre ut om han självmant avgår, så betyder det ändå inte att det skulle ha varit fansens uppfattning som varit avgörande.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
mattiaskarlgren: "Förstår inte varför så många är arga på CZ?"
Tror inte det är så många som är irriterade på NC med tanke på det spelarmaterial han har till sitt förfogande men det finns faktiskt åtminstone tre saker som han kan, och bör, kritiseras för.
1. Slaviskt hålla fast i sitt mantra om gruppdynamik. Han verkar nästan paniskt rädd för varje förändring av spelartruppen. Bänka spelare som spelar dåligt i en rad matcher verkar inte falla honom in.
2. Insikten om kvaliteten på spelartruppen och att han då inte ställer hårdare krav på ersättare mot Sundlöv när Vanwig och Svanberg släpps iväg.
3. Oförmågan att lotsa in juniorer (länkat till punkt 1). Om vi inte har råd med dyra förvärv och samtidigt är begåvade med några av Sveriges mest lovande juniorer, varför är vi då sämst i Sverige på att låta dessa pröva sina vingar? Tränarens fel utan tvekan.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: Bara för att du inte visar dig ofta i Gävle vill kanske några andra stötta sitt lag som dom trots allt bryr sig enormt mycket om. Den bästa protesten vore om alla stannade hemma och ingen gick på en match, det enda som fanns på plats var ett stort plakat där det stod HEJA BRYNÄS FOREVER! AVGÅ SUNDLÖV!!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: Du tar dina chanser att hitta kryphål för att försvara dina märkliga kommentarer. Det är väl egentligen bara Keb som är värre än dig på just att försvara Brynäs agerande, vad det än gäller. Jag har inte någonstans skrivit att jag stödjer den skit dom håller på med, men det är helt klart imponerande att de trots allt har så stort inflytande på ledningen. Rit-ola hade gjort sitt i aik, och fick därmed avgå. Så gäller på alla jobb, sköter man sig inte så får man gå. Och med tanke på Sundlövs enorma arbetserfarenhet så klart att han sitter kvar sålänge som möjligt på sin post. Hans studiekunskaper skrämmer inte så många där ute i arbetslivet.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Gurra88: Dina korkade namninsamlingar och hyllande av AIK:s lobotomerade läktarsvans säger det mesta om dig och dina åsikter.
Att bli kallad rövslickare av en sån som du tar jag isf som en komplimang.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: Förväntar du dig en tjänst inom brynäsleden eller varför slickar du hela tiden rent efter dom? De behöver knappast dina patetiska försvarstal.. Sundlöv ska ut ur Brynäs en gång för alla. Czarnecki ska stanna, han gör precis vad som är möjligt av det B-lag vi ställer upp på grillorna. Eller vad säger du Huge som förmodligen hade velat skicka hela vårt begåvade lag till landslaget.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: Vad är det egentligen som gör Sundlöv till en erkänd analytiker? Vilka meriter? Att han var bra på att mota puckar och blev lovad jobb inom föreningen efter spelarkarriären?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Gurra88: "Inser ni inte att Sundlöv och grabbarna skiter fullständigt i vad vi skriver här till exempel. Vi har inget som helst att säga till om. Ändå har dom mage att kräva att vi ska gå varje gång éfter annan och se skithockeyn som bjuds i läkerolen."

Sundlöv och många andra inom föreningen läser självfallet inte allt som skrivs men om du tror att dom inte läser eller påverkas av allt skitkastande så har du definitivt fel.
Det tragikomiska är väl att dom samtidigt får sig ett gott skratt av alla förståsigpåares amatöranalyser.
Och i det perspektivet är det väl ändå en djävla tur att du och många andra tomtar inte har ett dugg att säga till om.
Sen är det ingen som öht har krävt att du ska gå och titta på skithockeyn som presteras.
Eller är det nån som hotat dig med dödsstraff om du inte visar dig i LA?
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Gurra88: "Är så oerhört trött på att läsa dina försvarstal till ledningen. Sundlöv ska vara riktigt nöjd med att han fått utstå så pass lindriga medel mot sig. jämför våra klagomål mot Aiks demonstrationer som till slut fick rit-ola att avgå. Finns inga fans i brynässkaran med sådan stake."

Du personofierar exakt den bild jag ger av en onyanserad gapande okunnig supporter som inte verkar han nåt liv vid sidan av hockeyn.
Ditt hyllande av AIK:s läktarhuliganer och den oerhört obegåvade åsikten att vi saknar "supportrar" med den sortens stake , visar bara hur rätt jag har.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
rackham: Till ditt 12.15- inlägg vill jag bara säga:

AMEN!

Skriv en insändare, skriv till klubben! Du vet vilka knappar du ska trycka på, har en del kontakter etc. Bli vår talesman i kravet på en offensivare hockey. Om inte filosofin omskakas ända in i fundamenten får man om några säsonger vara nöjd med 3000 i snitt. Elitserien eller AS spelar ingen roll... Ingen orkar/vill betala för att plågas att se skiten...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
GävleLasse: "Jag har svårt att tro att Lind skulle göra någon större skillnad i vårt PP.. Ännu en som står nere i sarghörnet och håller i pucken för länge."

- Men för helvete lasse.... Det är väl klart att Lind i form tillför i PP. Han har ju handlederna, spelsinnet och kylan. Vem slår idag det oväntade öppnande passet?´- Inte en jävel vågar ta på sig det ansvaret. Nä parkera Lind vid offensiva tekcirkeln i PP. Kör in han dit med sparkstötting om det ska va så.....
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Malmö leder med 2-0 över Sundsvall! Det kanse går bättre nu när det rörts om lite i grytan? Inte för att det är något supermotstånd, men ändå!
Kommentera


Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
arnio: Givetvis är inte allt att ta efter. Finns riktiga nötter inom dessa supporterklubbar. men som nån sa, de ha en oerhörd maktfaktor på sin klubb. Inser ni inte att Sundlöv och grabbarna skiter fullständigt i vad vi skriver här till exempel. Vi har inget som helst att säga till om. Ändå har dom mage att kräva att vi ska gå varje gång éfter annan och se skithockeyn som bjuds i läkerolen.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
arnio: Vad Martin har gjort, OM han gjort något annat än att känna till vilka som utförde glaskrossningen och spraymålningen på Swedbank Arena, är väl fortfarande under utredning av polisen.

Men inom AIK verkar ju Firman Boys ha en nästan legitim ställning som maktfaktor.
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Gurra88: "jämför våra klagomål mot Aiks demonstrationer som till slut fick rit-ola att avgå. Finns inga fans i brynässkaran med sådan stake."

Stake?
Finns inga fans i brynässkaran med sådan liten hjärna borde du ha skrivit.
Människor som beter sig som de där AIK svinen eller som Herr Palm uppe i Ö-vik vill vi inte ha i brynässkaran.Snacka om patetiska loosers. Inget att sträva fter herr Gurra88
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: "Ja, det är som bekant bara dom döda fiskarna som flyter med strömmen..."

Den var ju nästan bra Narcissus...
Kommentera

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 31/1-09
Huge: Är så oerhört trött på att läsa dina försvarstal till ledningen. Sundlöv ska vara riktigt nöjd med att han fått utstå så pass lindriga medel mot sig. jämför våra klagomål mot Aiks demonstrationer som till slut fick rit-ola att avgå. Finns inga fans i brynässkaran med sådan stake.
Kommentera

1122743 · »