Brynäs IF

713166 inlägg · 7953 ämnen

MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

1452678 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Huge: Jag ser inte det smarta i att värva en spelare som inte är i balans rent psykiskt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
arnio: Försöka duger men tror inte det spelar nån roll: Petrasek återvänder till HV om det nu blir ES.
Livs bortgång verkar ha tagit hårt och om det blir ES så ligger väl HV närmast till hands. Där finns isf tryggheten och gemenskapen som han säkert saknat i sitt sorgearbete därborta.
Om jag nu ska våga mig på en amatörpsykologisk analys....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Huge: Petrasek kanske kan vara nåt för Sundlöv att bjuda på, undrar om han startar faxen?
Kommentera


Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
arnio: Ja, det som oroar är väl isf att Växjö gått bra på slutet och idag inte är riktigt samma lag som vi slagit borta och hemma i våra senaste möten.
Men får vi som sagt bara stopp på deras enda riktiga hot så borde det ordna sig.
Förväntar mig ett mer tillbakadraget Växjö ikväll så det gäller att ha tålamod.
Som vanligt....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Burken: Jag ser fram emot kvällens match med skräckblandad förtjusning. Detta är en sådan match som vi bara ska vinna men självklart så är man orolig för att Växjö ska förstöra festen likt Brynäs gjorde för Modo senast. Dessutom har Växjö gått bra på bortaplan och Brynäs har gått lite sisådär på slutet. Jag är redan nervös.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Burken: Har du rökt på eller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

arnio: Du har svårt med klockslag va? Jag tänker inte ens försöka förklara för dig för du förstår ändå inte.

Men ett tips. När det STORA visare pekar på 12 (alltså högst upp) och den lilla på 7 så är det dags för nedsläpp. (Nu vet jag att det är anmält en liten försening på grund av jubileumsstarten men jag vill inte röra till det för dig)

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Burken: precis du kände till målvaktsproblemen i Modo och tippade ändå förlust..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Burken: Nu drog ju Brynäs snabbt ifrån till 2-0 och tre ett och drog sig tillbaka efter det. Första och andra perioden ägde Brynäs men visst i tredje blev det lite väl mycket Modo men det berodde nog mer på att Modo gick hårt framåt än att Brynäs var dåliga eller inte följde gameplan, det finns ju som bekant två lag på isen.

Välförtjänt seger även om det var på håret. Stor eloge för grabbarna för en enorm kämpainsats.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Burken:

Att köra på spelvändningar är väl en ganska klassisk taktik när mad lirar borta. Att Brynäs skulle gå in och dominera med tanke på vilka gubbar som saknas vore väl att hoppas på för mycket.

Jag tycker att Brynäs gjorde 2 bra perioder och en mindre bra period i går. Riktigt starkt av Brynäs B-lag att plocka första 3:an sedan 2007 tycker jag :-) 

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Jag tycker att Brynäs ofta ser trötta ut i tredje perioderna. Särskilt när man går ner på folk. Igår fullföljde Modos forwards på Brynäs backar under hela matchen och då är det grymt jobbigt att vara back. Och man blev tvungna att gå ner på folk när Granström fick en 10a (helvete vilken onödig utvisning).
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Qvarre: Ja det är ett problem och det gäller nog inte bara Brynäs utan det blir oftast så, man vill inte gå bort sig. Även om just Brynäs har tappat väldigt många matcher i 3:e

Jag tycker att bryäs hade väldigt svårt att komma genom mittzonen på ett ordnat sätt och komma in i offensiv zon med fart. De gånger vi fick tryck så berodde det mest på misstag från Modo, spelvändningar med andra ord.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Burken:

Brynäs drar sig ALLTID tillbaka när de har ledning inför 3:e.  Jag har full förståelse för att de inte kör tok offensiv när de har ledningen i 3:e men de drar ju sig tillbaks alldeles för mycket. Det har ju tappats många sköna poäng då de sitter i knät på målvakten i 3:e perren. 

Modos dominans i 3:e tror jag  till stor del kan tillskrivas detta fenomen. De 2 första perioderna va i mina ögon ganska jämna men viss fördel Brynäs då Modo inte skapade speciellt mycket farliga möjligheter. Det är i alla fall så jag såg matchen.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Peja:Givetvis. Det är alltid ett bra vinstrecept att tillåta moståndarna tvinga en till långa byten.

I alla fall i arnios värld
haha

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

arnio:Hahaha Finns du? Jag ska och har erkänt att jag hade fel i min prognos. Jag hade glömt att ta med Mosos målvaktssituation med i beräkningarna.

Så jag försöker inte rädda mitt skinn på något sätt. Sedan gör jag mina analyser på det jag sett under matchen. Sett till antalet målchanser, puckinnehav och speltempo så var modo bättre. Givetvis hade matchbilden kunnat se annorlunda ut om vi haft tillgång till alla frånvarande spelarna men att kalla det prickfri insats är löjeväckande.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
arnio: Ja det ingick säkert i Brynäs gameplan att Modo skulle ha evighetsanfall i Brynäszonen... Honkens puckout var väl också helt medveten så att Wännström skulle kunna kontra när han kom in från utvisningsbåset?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Burken: Ingen summa sumarum här inte, du påstod innan match att det var orealistiskt att ens tro på brynäsvinst och nu försöker du bara rädda ditt skinn genom att påstå att Brynäs minsann i alla fall var sämre än Modo.

Summa sumarum är att det var en närmast prickfri insats av Brynäs även om ett oturligt självmål gjorde att det blev väl spännande på slutet.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

arnio:Jo men det är inte gameplanen, JAg vet inte hur många gånger man har hört TJ säga att man inte spelat som man tänkt och att man skall upp i banan och åka mer skridskor.

Summa sumarum är att Modo ar det bättre laget som tog tag i taktpinnen.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Burken: Och  du tror inte att Brynäs medvetet spelar lite försiktigare med alla spelare som saknas? Brynäs drar sig förövrigt alltid tillbaka vid ledningar, det har du väl sett förr?

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

arnio:Vi har nog inte sett samma match. Är du säker på att det inte är match 5 i SM-finalen från 1999 du har sett?

Att Brynäs hamnade lågt i banan beror på att Modo var bättre och åkte skridskor och checkade. Jag tror inte att Brynäs skulle ända sin gamplan för den här matchen. De hade säkert ambitionen att fortsätta att ligga högt i banan, checka hårt och åka massor med skridskor.

En annorlunda spelbild beror inte på att Brynäs ändrat taktik.. hahahaha

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Burken: Nä jag håller inte alls med för fem öre att Modo skulle ha varit bättre. Brynäs satsade på att ligga relativt lågt i banan och satsa på spelvändningar. Modo tilläts hålla i pucken och Brynäs styrde oftast enkelt ut dem bort från målet och ut mot sargerna och därifrån gör de inga mål.

Visst sköt Brynäs mindre skott men de var inte alls ofarliga och det är ju som bekant målen som räknas (skotten räknas också men de ger inga poäng), jag minns ett stolpskott och en kanonräddning av Modos keeper som förhindrade en stängning av matchen. Modo trummar på som vanligt på hemmaplan, skjuter mycket från dåliga lägen och håller till mycket efter sargerna. Som vanligt sänks Modo av spelvändningar under deras huvudlösa press. Ingen slump eller tur att Brynäs vann utan vi utnyttjade effektivt Modos svagheter. Modo har lyckats att ta 3 trepoängare hemma i Fjällräven center på 17 försök nu och spelbilden i de flesta av matcherna har sett ut som igår. Modo skjuter, skjuter och skjuter men vinner inte.

 

Skön seger i alla fall och den var viktig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Peja:Det är inte bara hans lögsta nivå som är för låg, han är inte ens bra i sina bästa stunder heller. De är i alla fall på tok för få. Det kan max röra sig om fem byten den här säsongen.

Frågan är vad man skall göra? Låna ut honom? Spela honom i J20 och skicka en signal till honom att man absolut inte är nöjd.

Samma sak med Jonsson. De kanske kan betala tillbaka sin lön en smula genom att sälja 50/50 lotter?

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Burken: Ja, Widing måste fullfölja forechecking och tacklingar även när han har dåliga dagar. Som det är nu är hans lägsta nivå för låg.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Huss:Det behövs nog en väldigt god fé för att Jonsson skall prestera från sin position som sjundeback. Widing är en gåta. Han syns ju knappt under matcherna heller. Var är speeden?, forcheckingen?

Jag trodde i min enfald att hans tunga säsong i DIF förra säsongen var en engångföreteelse, vem fan skulle inte få en rutten självbild av att behöva visa sig offentligt med en DIF tröja på sig? Bevisligen så tog det mer på Widde än man trott.

Men det är en stor del av lönebudgeten som inte levererar just nu och det är inte bra alls.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Burken: Håller med. Modo var mycket bättre än Brynäs och det var inte så märkligt med tanke på vilka respektive manskap lagen mönstrade; Modos lag var mycket bättre, men som tur var hade de en målvakt som var klasser sämre än Honken. Och Modos mål var inte tillfälligheter i och med de konsekvent la in puckar mot Brynäs kasse (och hade trafik framför), till slut får man såna där mål. Sköna poäng men Brynäs måste nog höja sig om man ska ta 3 mot Växjö.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

arnio:Anfallet prickfritt? Man får iväg 17 skott..

Visst var modos mål slumpmål men din analys blir väldigt konstig. Du säger att Brynäs offensiv var prickfri och modos var omständigt ute vid sargerna. Vart höll Brynäs till då? Ska du våga dig på en analys så får du fan ta av dig brynäskepsen innan du skriver.

Brynäs gjorde ingen bra match alls och man såg verkligen att de tunga offensiva pjäserna saknades. En vinst som kan tillskrivas hårt arbete och modos målvakt. Brynäs gör 2 mål på sju skott, det säger lite om deras målvakt.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Burken: Jo, med tanke på vilket manskap vi ställde på isen så kändes 3 poäng som lilla julafton. Hoppas på snabbt tillfrisknande för Lauritz, Dacke och Silfver nu. Samt att, typ, någon god fé pekar mitt sitt magiska spö på Widing och Jonsson.....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Burken: Jag tycker att Brynäs var klart bättre än Modo. Modo spelar väldigt omständigt och hamnar otroligt ofta ute efter sargerna i anfallen, visst skjuter de mycket men Brynäs hade fler heta chanser än Modo fram till tredje då Brynäs drog sig tillbaka och Modo satsade allt på ett kort. Brynäs spelade mycket smart och gick oftast fram i rätt lägen och tog inte onödiga risker. Några obligatoriska utvisningar för bortalaget i tredje bidrog till Modos tryck på slutet.

Brynäs hade med lite flyt stängt matchen redan vid Järnkroks stolpskott i andra, båda Modos mål var förövrigt slumpmål.

Visst hade Brynäs en hetare målvakt än Modo men känslan är samtidigt att Brynäs drog sig tillbaka efter 2-0 och 3-1 för att inte gå bort sig i spelvändningar och hade nog en växel till i anfallsväg att lägga in om det behövts.

Målvakt och anfall prickfritt i Brynäs med Järnkrok och Honken som toppar, Nordqvist gör en strålande insats liksom Granström. På backsidan som vanligt lite vekt fraför kassen och den självklara fälthärren var Bertilsson som är grym. En back till behövs för att stärka upp här, antingen jonsson i nygammal form eller en ersättare. Välförtjänt seger och hoppet lever om en topp-fyraplats.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

arnio:Jag vet inte om jag kan hålla med. Brynäs fick 1-0 efter en spelvändning som mest var tur at pucken studsade rätt. 2-0 var ett fint PP mål. 3-0 kom även det på en spelvänding. Jag tycker inte att Brynäs fick några längre anfall förutom ett par byten. Svårt att få linjer i spelet och modo stoppade oss ganska enkelt i mittzonen.

Hade de haft en ordinarie målvakt så tror jag inte att vi vunnit. Men jag är helnöjd med tre poäng. Det här var en typisk match där manvinner med inte vinner snyggt. Det är poängen som räknas.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Det går fort utför....i utförsåkning ja men inte för Brynäs. Strålande insats i Ö-vik igår, Modo var aldrig riktigt med i matchen. Hurra säger jag och tror realistiskt på en trea mot Växjö.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Bissett_19: Blev något fel där ;)

Detta menade jag förstås

http://gd.se/sport/brynas/brynasbloggen

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Brynäslegenden:

Detta?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Detta låter intressant. Det jag tycker låter mest spännande är tifot men det är kanske bara för jag är en Tifo älskare ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Åh va underbar o viktig seger! Nu tar vi 3 points mot Växjö på fredag inför ett kokande Läkerol Arena!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
rafalski:Verkligen, kan bara hålla med. Känns på nåt sätt som att vi ska kunna kriga oss kvar däruppe tills våra Snipers är tillbaks. Hoppas man iaf..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Davey_22: Vi biter oss kvar i toppen trots att vi saknar en femma och har minst 5000000 kr som inte bidrar (Widing, Jonsson)

Starkt är bara förnamnet!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Riktigt tråkigt att se hur ett av seriens fegaste lag Modo fortsätter med sina checking to the head...och hur domaren släpper det.

Ahnelöv armbågar Rhodin i huvudet i sin "tackling" och mentalpatienten Skröder crosscheckar helt enkelt Hansen i bakhuvudet.

Svagt av domarkåren.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Erat:
Amen, bara kloka beslut
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Qvarre:

Kan bara hålla med.
Och Järnkroks julvila har verkligen gjort gott,var väldigt viktigt att han tacka nej till Tre Kronor.

Sköna tre poäng.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Inte lätt att kliva in som junior. Molin och Lindholm knappt 4 minuters speltid och -1 ändå.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Så jävla skön seger.

Järnkrok,Granis,Hansen,Honken riktigt grymma idag. Men hela laget ska ha en eloge.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Qvarre: helt klart den bästa backen i laget!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Qvarre: Så skön lagseger, Järnkrok glödhet och Widing iskall.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Macahan: Honken är kung!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
foppa78:
Berilsson, fan vad bra han är.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Honken känns stabilare än Svedberg! Hoppas dock att LJ får spela ist för JC i nästa match!

Bra jobbat Brynäs IF! Tack för tre poäng!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Tommy: Japp prästen här är ju brynäsare ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11
Det trodde jag inte!! Vilken jävla skön seger!! Oerhört starkt med tanke på vilka spelare som är borta!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey-Brynäs IF onsdagen den 28/12-11

Jag var aldrig orolig. Ska vi torska mot Modo bör vi stryka 3-4 spelare till.

Kommentera

1452678 · »