Luleå HF

SHL · 117708 inlägg · 890 ämnen

« · 1834743 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
M.Lemiux: Personligen tror jag att årets SHL är ett av de mest ovissa någonsin. En jäkla massa lag som aspirerar på att lägga sig på övre halvan och den inbördes styrkan mellan dessa är oerhört svår att förutse. Vanligen brukar man ju ha ett hum om vilka som belägger typ plats 1-6 och ofta också 1-3 och så kan kanske något eventuellt några överraska. Men i år har i alla fall jag ingen större uppfattning så man behöver förstås en handfull matcher innan man något så när börjar greppa lagen och helst 10-15 omgångar innan man någorlunda säkert kan förutse vad som komma skall.

Jag räknar tyvärr inte Luleå till de lagen. Vi vet ju mycket väl vilken hockey Bulan kommer att satsa på. Det blir den hockey som Rönken och han körde och som Bulan därefter lyfte in för Pölsan.

Den viktigaste grundbulten är förstås att samtliga spelare ska göra allt de förmår i varenda j-a byte och att ingen kommer undan med annat. De ska gå in som Ledinkopior hela bunten alltså. Det här är ju en hockey vi gillar. Spelare med j-t bra betalt ska verkligen inte komma undan med att inte jobba och i ett lagspel väntar vi oss att varje gubbe vet vad den ska göra för lagets bästa.

I Luleå och i Pölsan var grabbarna väsentligen med på noterna och det innebar att båda klubbarna blev topplag.

Kan Bulan få till det i dagens Luleå? Ja, många kommer att hänga på och har kompetens och vilja att göra det; ett antal var ju med för några år sedan med Bulan-Rönken så de vet redan.

Men alla måste hänga på och går det? Senast gick det ju käpprakt åt helvitte för Harju som inte förstod och inte ville förstå sin uppgift. Han hade den 20-30-40 år gamla inställningen att han skulle ligga vid blå och sticka på kontringar där han var värdefull genom sitt fina skott. Men hänga med ned i försvaret och verkligen ta sin position och ta sin gubbe? Nej, det blev mest att "åka med" och när hans gubbe fick puck stod Harju bara en halvmeter därifrån och tittade på. Likaledes när det gällde att ge sig in i man-mot-man-situationer där storväxte Harju aldrig tagit för sig och haft fruktansvärt svårt för att använda fysiken. Harjus fina skott och mål var inte plus, när han samtidigt hade mot sig att förlora alla man-mot-man och ge gratischanser till motståndarna liksom att han i försvarsspelet över hela isen inte tillförde något på riktigt.

Hur ska det fungera? Kan Bulan få Harju att ändra inställning i år? Jag har mycket svårt att tro det och vad kommer det att innebära för laget?

Innebär en sådan etablerad och fortsatt konflikt där en f d lagkapten inte lyder ledaren Bulan - om det nu blir så - att även andra tar sig liknande friheter?

Får Bulan med sig "omklädningsrummet"! och isen eller inte? Jag tror att han lyckas men om en av våra mest etablerade egna grabbar inte har förmågan att lyda order blir det jobbigt.

Försvarsspelet har successivt havererat för Luleå sedan Rönken och Bulan la av men så j-a knepigt ska det inte vara att få till det kan man tycka. Bulan och Rönken lyckades då och Bulan lyckades därefter med detsamma i Pölsan. Bulan VET exakt vad han ska ge backarna för instruktioner och då blir det också enklare för Lassi och Filip så med tiden kommer vi att släppa till allt färre mål. Men för att det ska bli riktigt bra måste också linjespelarna ta sin roll i försvarsspelet och de flesta kommer att göra det utmärkt. Men vi har inte råd med linor som silar för att de inte hänger på, speciellt inte om det blir målsnålt vilket det gärna blir om vi inte levererar mycket framåt.

När det gäller offensiven i Rönken/Bulan-hockeyn fungerar den om vi har rätt forwards. Inledningsvis i Luleå med ARlbrandt, Abbotarna m fl gick det strålande men senare var det ofta mer tungt eftersom forwards inte riktigt räckte till. Hade FruktHamster kunnat stödja Osten och Luleå några år tiddigare hade vi fått några Glud där, men ekonomiskt trängda köptes vi sönder av Pungen och andra och nådde aldrig fram.

Nere i Gävle lyckades Bulan stödd av en utmärkt sportchef få fram passande material och han tog Pölsan till en hårsmån från Glud. Men även om vi har ett antal spelare som kommer att passa perfekt har vi andra där man tvivlar mer och jag har inte känslan av att Bulan med Skuggan som sportchef hunnit fixa detta. Är Skuggan rätt man för uppdraget, kan han matcha lyckade chefer t ex i Gävle, Växjö och Malmö? Det får framtiden utvisa.

Nej, jag tror att Luleå kan komma att öppna svagt men om Bulan får ordning på laget kan man hoppas att det fixar sig under säsongen och att vi åtminstone kan slippa bli kvar i streckstrid säsongen ut. När vi dessutom slutspel ser jag det som en bonus. Tänker alltså att den här säsongen får vi framför allt vara nöjda med/om vi klarar oss kvar och sedan ett år senare räknar jag lugnt med att Bulan i så fall lyckas lyfta Luleå att fightas högre upp inklusive att han då kan få inflytande nog att dumpa de som inte duger och ersätta dem med lämpliga spelare.

Mad tror mäster M. Lemiux om hur tabellen kommer att sluta?

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Mike.F: Halloj själv, Mike.F och grattis till framgångarna! Frölunda har verkligen tagit över som Europas bästa hockeyklubb (ja, jag skiter i KHL-lagen; vill de inte vara med, vill de inte, och då skiter vi i dem).

Håller med dig om att det är gött när talangtjuvarna Apwallson och Aplasse får skämmas. De har stulit till sig ära de inte förtjänar och nu visar det sig hur noll de är:-)

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Elitseriepremiären närmar sig äntligen :)
Vad tippar mäster Sven hur tabellen kommer att sluta?

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Hello Sven! Att du inte tar å skriver en bok;)
Du Wallson fick pisk ikväll å det kändes extra gött!!

Mike.F

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Det är bara att erkänna.

Man är mållös. Detta eftersom Apan har den makalösa fräckheten att slå sig för bröstet och lura okunniga att de är bästigast på att utbilda egna spelare, från egna led - spelare från Skelleftebygden.

När den rena rama sanningen är följande: Apan hade aldrig i helvitte nått Elitserien 2006 om de lirat med spelare från bygden. De fem åren efter fick de fram en handfull egna spelare - inte pga någon fantastisk ledning utan slumpmässigt; det händer alla klubbar då och då - och normalt skulle dessa ha lämnat allsvenska Apan och gått till SHL-klubbar. Och Apan skulle blivit kvar nere i Allsvenskan - deras naturliga miljö.

2004/2005 - året innan de gick upp - hade de nyligen förklarat att deras värdegrunnnnd innebar att 5 av 10 spelare i Apan skulle komma från bygden: Skellefteå kommun/norra Västerbotten.

Men vad hade de? Vilket lag spelade de med 2004/2005 och var i princip klara för Elitserien innan de söp bort avancemanget?

90% köpespelare!

Och fortsatte så där året efter och tog sig upp i Elitserien. Helt dominerad av köpespelare.

Sanningen är alltså den att Apan köpte sin plats i Elitserien. Och betalade med pengar de fått genom att vara landets i särklass mest kommunaldopade klubb!

Samtigt som Luleå Hockey spelade i Elitserien med ett lag som dominerades av spelare från Luleåbygden.

Ja, fy fan. Nu måste jag lägga en pizza. Min mage pallar mycket. Men inte hockey-Sveriges största lögnare. apan. Urk!

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Duncan: Du har varit medlem på hockeysnacket i ett knappt år och presterat sammanlagt runt 20 inlägg bara. Dessa inlägg har vanligen gått ouppmärksammade utan att någon brytt sig om vad du skriver och ingen vill veta var du köpt din kofta.

Nu har du för första gången på hockeysnacket fått rejäla och seriösa svar, trots att du kommit med lögner och insinuanta och naiva försök att vara \"elak\".

Men trots att du behandlats med hygglig respekt och blivit uppmanad att skärpa dig fortsätter du att lägga in skitsnack.

Nu räcker det.

Tills vidare är du inte välkommen här.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Duncan: Förresten har jag inte kommenterat ditt påstående om läget 1956 "Luleå fanns inte överhuvud taget med i seriesystemet. Boden däremot var med."

Det där är ju bara skitsnack! Ljuger du medvetet eller är du bara okunnig och okunnig om att du är okunnig?

Fråga någon som vet eller läs på innan du sprider dynga.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Duncan: jag märker att du inte har någon koll alls och/eller så är du helt enkelt ute efter att få uppmärksamhet bara. Du får ett sista seriöst svar och sedan kan du läsa på några år och återkomma sedan.

Den "nationella" hockeyn i Sverige hade i princip varit lokalhockey i Stockholm under de första decennierna. Visst spelades lokala serier i Norrbotten redan i början av trettiotalet men det sket ju Stockholm i. Der fanns inte på kartan att ett lag skulle åka tåg hundra mil för en hockeymatch.

Efter kriget ändrades den nationella serien till en norra och en södra serie 1945/1946 spelade AIK, Södertälje, Karlberg, Traneberg, Atlas Copco samt Mora i norra - och Hammarby, Södertälje IF, Göta, Nacka kompletterade av Mariefred och Västerås i södra.

Successivt fick också andra klubbar allt längre ifrån chansen att komma med men den landsände som i praktiken sattes utanför längst tid var Norrland och ju längre norrut desto omöjligare att få bli med. Fram till 1955 hade bara Gävle (godtemplarna, huge sedan pölsan strömbsbro) fått/lyckats komma med, men Norrland i övrigt hade inte nått fram.

1955/1956 lyckades dock Skellefteå AIK som första norrlandslag norr om Gävle kvalificera sig och inför kommande säsong i division 1 norra dammsög de norra Norrland på talanger.

Apan värvade alltså garvis från Kiruna och han hängde på. På den tiden var läget i Norrbotten att de dominerande klubbarna var Kiruna AIF, IFK Kiruna, Boden, Piteå, IFK Luleå och Luleå SK. Och Luleå-klubbarna ofta nr 5-6 i ordning.

Det fanns alltså då ingen anledning för Garvis att gå till en sämre klubb än Kiruna i Norrbotten, och ville han spela på högsta nivå var det Stockholm, Gävle eller nyuppflyttade Skellefteå som gällde. Inte så konstigt att den 21-årige Kiruna-pojken lät sig värvas av Apan, längre söderut var alltför "farligt" men några år senare tordes han och då blev han ju Södertäljespelare för resten av karriären.

Du kan ju jämföra med en annan ung pojke från Kiruna som något år senare värvades av Apan. Han stod inte ut så långt hemifrån utan åkte hem igen. Men sedan gjorde han ett nytt försök och blev kvar. T o m så att han fick chansen i Tre Kronor på VM när Kjell Svensson skadades och då blev Kirunapojken "Klimpen" med hela svenska folket. Och han stannade i Apschtaan flera år men priset han fick betala var att han blev gravt alkoholiserad för att palla att inte bo hemma. För garvis gick det ju bättre, men det var svårt för unga pojkar att flytta ifrån familj, släkt och vänner och klara sig ensamma. Något som finns också idag, där de flesta vettiga klubbar lät pojkarna utvecklas hemma i lugn och ro varpå de kunde ansluta till större klubbar när de mognat nog och klarade sig ensamma - vilket Apan skitit fullständigt i och fortsatt rycka människor ur sitt sammanhang för att köpa ihop ett så bra lag som möjligt, medan de sket i alla som det inte gick så bra för. Riktigt obehangligt när Apledarna Aplasse och Apwallson ringde sina kvällssamtal i lönndom och lurade till sig 13-åringar från Norrbotten och de försökte också i norra Finland. Konsekvenserna blev som vi alla vet att när de små pojkarna väl lurats till APschtaan blev de utsatta för en sådan sektstyrning med inslag av pennalism och kränkande särbehandling av apledarna att tragedi efter tragedi vevats inför öppen ridå i tidningarna och Skolinspektionen dömde ut gymmet i APschtaan och hotade att flytta pojkarna till Umeå, innan Aporna (låtsades) tänka om och skulle skärpa sig. Där har du "apundret" inte att utbilda egna och vara bästigast på det utan att sno andras talanger med metoder som gjorde att många for illa.

Det är väl i princip svar på din fråga, om du begriper.

Sedan Apan kommit in 1956 bröt ju flera norrlandslag sig in framöver wifstaöstrand Rönnskär alfredshem Clemensnäs IFK ume och några till.

Men lagen från Norrbotten lyckades aldrig. Inte förrän till absolut sista division 1 norra 1973/1974 då Kiruna AIF äntligen öppnade Norrbottensfönstret. Sedan blev det Elitserien.

Inget tvivel om att Kiruna hade haft ett topplag i svensk hockey sedan femtiotalet men de ekonomiska villkoren där resekostnaderna varit skyhöga för fattiga Kiruna jämfört med alla andra lag var en effektiv spärr och sedan kom nästa hinder i form av att klubbar söderut snodde talangerna från Kiruna och det var just Apan som startade denna brandskattning av norrbottenshockeyn genom att värva gavis och sedan fortsatte Apan likadant och andra hängde på år efter år och etablerade en "effektiv spärr" för norrbottensklubbarna speciellt Kiruna men så småningom i andra hand Luleå.

När det gällde Luleå lyckades man inte få till det pga splittringen i IFK och Sportklubben men till slut lyckades båda klubbarnas sektioner bryta sig ur och gå ihop. Därmed 1977 blev Luleå Hockey som varje år lyckades bättre och 1984 nådde Elitserien och därefter blivit kvar utan att någon gång behövt kvala sig kvar. Helt unik prestation och sedan avancemanget med en av de översta platserna tillsammans med Warulfven och Djurgårn i maratontabellen.

När du nu fått denna historielektion gratis väntar jag mig att du detaljerat förklarar hur det kommer sig att Timrå-Sundsvall som fått fram så många utmärkta hockeyspelare under alla år inte kan hänga på Luleås exempel att lägga ned den lokala splittringen och numera inte ens får vara med på högsta nivå.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Apan fortsätter på den inslagna linjen och köper in en ny back från AHL ..... bifogar en bild som säger allt om sjukdomarna som sprids i Västerbotten.
Uppladdat:

500x0-konis.jpg


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Jaha. När en rookiesupporter av Timrå poppar upp för att "försvara" Apan - det gjorde han i juli också - går skam på torra land och det är hög tid att riva av Apan masken genom att publicera:

Köpeklubbarnas KÖPEKLUBB, Apan; avsnitt 2.

Vi har ju tidigare kunnat konstatera att Aptruppen som tog klubben tillbaka till Elitserien till 83% bestod av köpespelare. Och majoriteten av de 17% som kom från "bygden" fick inte ens följa med laget nästa år i Elitserien utan ersattes av köpespelare.

Nu ska vi kolla hur det var säsongen innan, 2004-2005, då Apan i princip var klara för Elitserien efter att ha gått fram som en bulldozer och mejat ned allt motstånd i kvalserien. Men med ett fåtal matcher kvar fick Apan för sig att ställa till med en vildsint suparfest utanför Apschtaan och allt blev känt, sedan en av spelarna i fyllan och villan satt sig i bilen , kört iväg med en vindunkt i famnen men kört av vägen och blivit tagen av polisen. Varpå förloralagens förlorarlag Apan torskade resten av matcherna och missade Elitserien.

Nå, hur många av spelarna kom från "bygden"?

Här har vi svaret. Det här är enligt svenska ishockeyförbundet Apans rooster under kvalet 2005, när de i princip var klara för Elitserien men kollapsade på det mest pinsamma sätt. Bara för att året efter gå upp i Elitserien, med ett lag som till 83% bestod av köpespelare:

1 Dunham, Mike USA
2 Gauthier, Sean Kanada
3 Berehowsky, Drake Toronto
4 Petriläinen, Pasi Finland
5 Hinz, Chad Kanada
6 Hirvonen, Tomi Finland
7 Mattsson, André Haiti

8 Åkerman, Johan Stockholm
9 Falk, Andreas Stockholm
10 Paulsson, Andreas Stockholm
11 Dahlberg, Nicklas Stockholm
12 Klint, Carl-Johan Göteborg
13 Eriksson, Jimmie Mariestad
14 Sundin, Fredrik Avesta
15 Petterström, Pontus Nybro

16 Krekula, Fredrik Kiruna
17 Nyberg, Andreas Kiruna
18 Lindgren, Fredrik Arvidsjaur
19 Sundqvist, Jörgen Härnösand
20 Wernblom, Magnus Härnösand
21 Bergquist, Fredrik Sollefteå
22 Söderberg, Anders Örnsköldsvik
23 Johansson, Martin Umeå

Dessa 23 spelare är sådana som inte kommer från den s k bygden utan som först som seniorer kommit till Apan. Köpespelare, alltså.
Men till de kommer hela sex spelare som skulle kunna påstås vara från "bygden". Vi kollar dem närmare.

24 Bergström, Nils Östersund (till Apan som 18-åring)

Ja, från Jämtland, igen-kligen, men kom till Apan från vallentuna som 18-åring, Han spelade en enda säsong för Apans A-lag och det var just 2004-2005. Det blev bara sex matcher och sedan kickades. Så när det blev kval var han inte ens med. Han går bort.

25 Bergvall, Fredrik Boliden Clemens
Inte en ursprungs-Apa men från bygden i alla fall och spelat i Boliden och Clemensnäs. Men nu får vi reda på att han aldrig spelat en enda match för Apan. Går fetbort.

26 Lindqvist, Nils Boliden Clemens
Ytterligare en sådan där Boliden-Clemens. Och gissa vad? Han har inte heller spelat någon match för Apan. Aldrig någonsin. Går ini helvitte fetbort, han med.

27 Brancalion, Mikael Skellefteå
En kille från APschtaan, faktiskt. Men utbildad av MooDoo. Köptes till Apan sista året som junis och fick lira ibland med Apan två säsonger, och hela TVÅ (!)= matcher under kvalet. Utan att ha kollat det måste det vara de matcherna i slutet när de utsett Hinz till syndabock för suparfesten och sparkat honom. Denne kille - visserligen utbildad av MooDoo - men från bygden, fick inte spela alls i kvalet nästa år när Apan gick till Elitserien och fick då sparken och har aldrig lirat i Elitserien för Apan.

28 Ramstedt, Johan Skellefteå
Ja, här har vi faktiskt något så ovanligt som en kille från Skellefteå som spelade för Apan. Även om han efter junistiden gick till Burkölen tre år. Men fick 276 matcher i allsvenskan för Apan och spelade sju raka kvalserier för Apan - misslyckades sex gånger innan de till slut myglade sig upp med 83% köpespelare. Sedan fick han 84 matcher i Elitserien för Apan också, innan han gick en karriär som köpespelare till mötes i de imponerande hockeyländerna Italien, Österrike och Norge.

29 Mikaelsson, Pär Skellefteå
Och här har vi en ytterligare Apa. Mr Apa, som de kallar honom, efter att så många år tillhört Apan och varit kapten under sju säsonger i rad.

Hans karriär är slående. Han började med att lira 4 matcher för Apan i Elitserien 1988-1989 - då Apan åkte ur Elitserien. Och förutom en kort avstickare till Lejonström lirade han för Apan de 16 säsonger Apan befann sig i Division 1/Allsvenskan inklusive de sju kvalserierna i rad, varav sex raka förlorade innan de slumpade upp sig 2006 med ett lag bestående av 83% köpespelare. Denne Mr Apa ger ju följaktligen den klara bilden av Apan som förlorarklubbarnas förlorarklubb och när de plöstligt gick upp i Elitserien - helt emot anor och traditioner - ja, då lämnade Mr Apa in rören och la av.

Ja, vad blir det. 2 av 29 spelare från "bygden". Mer än 93% köpespelare! Och är vi riktigt snälla och räknar in Brancalions två matcher när han ersatte sparkade Hinz blir det 3/29 från bygden. 90% köpespelare!

Varför orera om detta med "från bygden"?

Ja, det beror på att bara några få år innan dessa Apans senaste två år i Allsvenskan som vi nu utrett hade Apans ledning dyrt och heligt lovat att de skulle spela med 5 av 10 spelare från bygden. Eftersom Skellefteå genom kommunsammanslagningen tidigare blivit Norrlands geografiskt största och folkrikaste kommun kändes det väl säkert och de räknade in hela norra landskapet Västerbotten till "bygden".

Och ändå handlar det om 90% köpespelare!

Helt sjukt. Apan köpte sin plats i Elitserien, inget tvivel om den saken, och hur de fick råd är inte svårt att gissa när vi talar om landets mest kommunaldopade klubb.

Det som äcklar en är att de maligna "supportrarna - apmonstrumen i Apboken - skäller alla andra för köpelag.

Hur var det för Luleå exempelvis, samma år?

Nu testar vi "spelare från bygden" vs "köpespalere" precis som vi gjorde med Apan.

Och med Luleåbygden räknar vi inte ett halvt landskap, som Apan gör, utan bara Luleå och Luleås absolut närområde, dvs Luleå samt Kalix-Boden-Piteå som på vanligen 20-30 minuters avstånd fungerar mer som förstäder till Luleå och kan inringas med ett geografiskt område som är mindre till ytan än Skellefteåkommun.

Luleå Hockey enligt svenska ishockeyförbundets rooster 2004-2005:


"Spelare från Luleåbygden"

1. Åkerström, Roger
Från Luleå. 19 säsonger 726 matcher i Elitserien för Luleå.

2. Fabricius, Karl
Från Luleå. 13e säsongen 540 matcher i Elitserien för Luleå.

3. Lundberg, Emil
Från Luleå. 9 säsonger 293 matcher i Elitserien för Luleå.

4. Ledin, Per
Från Luleå. 7 säsonger 354 matcher i Elitserien för Luleå.

5. Savilahti-Nagander, Per
Från Luleå. 8 säsonger 231 matcher i Elitserien för Luleå.

6. Johansson, Jonas
Från Luleå. 5 säsonger 121 matcher i Elitserien för Luleå.

7. Törnqvist, Gusten
Från Luleå. 5 säsonger 79 matcher i Elitserien för Luleå.

8. Sandström, Jan
Från Luleåbygden Piteå. 17e säsongen 820 matcher i Elitserien för Luleå.

9 Berglund, Thomas
Från Luleåbygden Piteå som 19-åring. 17 säsonger 669 matcher i Elitserien för Luleå.

10 Harju, Johan
Från Överkalix, till Luleå som 15-åring. 10e säsonger 372 matcher i Elitserien för Luleå.

11 Fransson, Johan
Från Luleåbygden Kalix till Luleå som 16-åring. 9 säsonger 335 matcher i Elitserien för Luleå.

12 Renberg, Mikael
Från Luleåbygden Piteå som 17-åring. 9 säsonger 280 matcher i Elitserien för Luleå.

13 Rönnqvist, Jonas
Från Luleåbygden Kalix. 6 säsonger 275 matcher i Elitserien för Luleå.

96 Holmström, Tomas
Från Luleåbygden Piteå som 22-åring. 3 säsonger 121 matcher i Elitserien för Luleå.

14 Öhlund, Mattias
Från Luleåbygden Piteå som 17-åring. 4 säsonger 121 matcher i Elitserien för Luleå.

15 Wallin, Niclas
Från Luleåbygden Boden. 2 säsonger 72 matcher i Elitserien för Luleå.


"Köpespelare"

16 Koch, Thomas. Från Österrike, till Luleå som 20-åring.
17 Nordquist, Jonas Från Leksand, till Luleå som 21-åring.
18 Hynning, Fredrik Från Stockholm, till Luleå som 21-åring.
19 Fagemo, Linus. Trollhättan
20 Tellström, Johan. Från Umeå.

21 Mäntylä, Tuukka. Finland
22 Antila, Kristian Finland
23 Obsut, Jaroslav. Slovakien
24 Radivojevic, Branko. Från Slovakien
25 Williams, Justin. Kanada
26 Staios, Steve. Kanada
27 Fernandez, Emmanuel Frankrike/USA

7 av 29 spelare 24% spelare födda i Luleå och utbildade av Luleå; 15 av 29 spelare 52% födda i Luleåbygden och 11 av dessa 15 till Luleå Hockey redan som junisar.
Ja, nog ser vi vilket som är bygdens lag. Och inte är det Apan, som med 90% köpspelare myglar sig till Elitserien. Grejen är den att skulle de inte köpt sin plats i Elitserien på det viset, genom att i princip handla upp ett lag av legionärer som tog Apan till Elitserien, skulle de aldrig ha kommit upp från Allsvenskan. De har ju senaste året haft några halvduktiga spelare men som alla Allsvenska lag skulle de ha förlorat dessa till Elitserielag.

Nej, köpelagens KÖPELAG köpte sin plats i Elitserien och det drabbade anrika och genuina norrländska lag som MooDoo och Timrå.

Sådan är ju nu den moderna hockeyn men när Apsekten slår sig för bröstet och anser sig finare och bästigast medan de hånar och hatar andra som köpelag… ja då jävlar är råttet mågat!

Att de sedan försöker göra sig ännu finare genom att hävda en anrik historia i ishockeyns stenålder, när de väsentligen fick vara med genom att de värvade hejvilt från Norrbotten gör att man blir tvungen att lägga en pizza med apstank. Urk!
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2017-08-01-kl-112235_0.png


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Duncan: intressant, men vad det har med någonting att göra undandrar sig min bedömning.

Men eftersom du verkar kunnig på området kanske jag kan fråga dig följande:

1. När startade IFK Luleå och Luleå SK sin hockeyverksamhet, som numera är organiserad som Luleå Hockey?

2. Eftersom du hänvisar till historiska prestationer inom det nationella seriesystemet vore det spännande att få reda på när den organisatoriska strukturen för detta system formellt erbjöd rättvisa och lika möjligheter för lag från alla delar av landet; samt hur lång tid det dröjde innan den strukturen i praktiken verkligen innebar lika villkor.

När du svarat på den frågan kan du därefter analysera om inte norra Sveriges mest traditionsrika lag skulle vara Kiruna - om inte de historiskt orättvisa villkoren innebar att Kiruna aldrig fick chansen utan en kontinuerlig avtappning av Kirunaspelare söderut etablerades. Ett av de lag som slumpmässigt kom med i norra högsta serien - när systemet nyligen öppnats för att ta in lag först i närområdet utanför Stockholm, därefter steg för steg längre bort där Norrbotten var sist att "få vara med".

Berätta gärna också hur väl Apan skulle ha lyckats om de inte fyllt på laget med spelare från Norrbotten, framför allt från Kiruna men också Luleå. Påminner om att Garvis när han värvades ned till Apschtaan samma säsong slog igenom i Tre Kronor; något som knappast kan förklaras med "utveckling" i Apan utan naturligtvis i Kiruna . Men det är ju å andra sidan helt korrekt att Apan - klubben som tog sig åter till Elitserien med 83% köpespelare - har tunga traditioner av att värva spelare efter spelare.

Men låt oss gärna fortsätta ditt intressanta spår på tunga traditioner. Redogör nu för Apans inblandning i Chad Hinz-affären!

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Duncan: tack för frågan. Jag har nog inte någon speciell koll på dessa herrar.

En liten undran bara. Varför undrar du det?

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
{DansbandsWolf och Daddeh}: Ja, att Luleå med många ändringar på ledarsidan och vi alla vet att det kan ta mer än en säsong att få ordning på laget inte hade så mycket att sätta emotvårabröder från Uleå i år var ingen överraskning.

Men att det överdrivet haussade köpelaget Apan skulle krossas så blir svårt för landets sämsta supportrar att snacka bort.

Luleå satte dessutom 100% fler mål än apskocken 😜🙊🙈🙉

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Fniss...helt andra tongångar hos skeåtrollen när de förlorar med fyra mål än när vi gör det mot exakt samma motstånd. Läser lite i Norrans kommentatorsfält och där sågas backsidan så brutalt att vissa, hör och häpna... drömmer om att få tillbaka Urbom!!!! hahahaha!

Inget av deras nyförvärv är direkt imponerande och deras juniorerna är klappkassa. Sveriges sämsta publik kunde inte vara mer ointresserade av det egna laget. Det börjar bli många utlänningar i skeålaget och kommer bara bli fler och fler efter varje desperat säsong de har framför sig. De har fortfarande förstafemman som säkert kan fixa några poäng, men jag tror att Skeå kommer vara precis som oss vid plats 7-10 när serien är avklarad för att därefter åka ut ganska snabbt. Sedan går de ytterligare cirka 17 mille back (igen), trots Sveriges överlägset högsta kommunkoping), ledningen skyller sin egen inkompetens på publiken (igen), Bert grinar så mycket att grundvattnet i floppstaden blir på en all time high nivå (igen) och i ren desperation köper de in Jimmie Eriksson för 500k/mån (igen) för de tycker hans skridskoåkning imponerar jämfört med deras "egna" produkter :)

Den sista delen om Jimmie är den enda jag kan tänkas ha fel om så rätta mig gärna efter att säsongen är över :)

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Hoppla....Apan åker på dygntorsk mot starka Uleå, man blir glad!
Troligtvis ett nertränat apan och Tåmmsån tvingade säkert ut apskocken i Kemi och fick jogga sista biten till Uleå som uppvärmning inför match. Eller så är apan lika borta i egen zon som förra säsongen.
Blir nog 17 meloner minus även denna säsong nu när apfolket insett att de blir kvar i tvsoffan även i vinter, sämsta hemmapublik som de är.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Noterar att köpelagens KÖPELAG Apan kopierar Luleå Hockey, som Apan kopierat andra hela sin korta oanrika historia.

Man har tydligen lyckats få Kärpät på att ställa upp på match mot Apan ikväll.

Jaha, nu ska Apan upp till bevis. Som de köpt på sig köpespelare senaste åren - klubben gick 17 miljoner back förra året vilket de skyller på den snåla appubliken men inser vi alla beror på hur mycket de pyntat köpespelarna i lön och under bordet - vore det ju riktigt skamligt om de inte kan vinna nu.

Norran sänder matchen, påstår ap-pravda, och tar 99 spänn för eländet. Antagligen kopierar de in sig på Kärpäts youtube-sändning och snor pengar av de fåtaliga apsupportrar som gitter se på - de, som nyligen utnämnts till SHL:s sämsta publik.

Annars kan man ju göra som apmonstrument från äldrevården i Övik. Vänta in resultatet innan han klistrar in valfri "kommentar" beroende på resultatet:

a) Apan vann: Apan ser skitstarka ut. Det här kommer att bli glud, Glud och GLUD!

b) Apan förlorade: Apan ser nedtränad ut och det innebär att de strax kommer att bli skitstarka. Det här kommer att bli glud, Glud och GLUD!
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2017-08-01-kl-112235.png


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
eltifoso: Hej eltifoso och tack, det var klokt sagt. Någon större detaljkritik av spelarna - utöver det lilla jag nämnde - kan jag nog inte förmedla eftersom jag såg så lite såväl tidsmässigt som av youtube-utsändningen som kunde varit bättre.

Minst trevligt att Lassi tycktes släppa in en hel del han inte skulle ha gjort 2015...

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Torsk mot Kärpät är väl inget att orda om på en försäsong.
Roligt för dem att äntligen hitta nät också, lika många mål i denna matchen som totalt i de fyra föregående.

Var det någon som stack ut i respektive lag, positivt eller negativt?

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Kollade in apboken, för att se hur apmonstrumen ska tackla dvs bortförklara att landets sämsta SHL-supportrar är Apsupportrarna.

Det blir väl det gamla vanliga: det är dummmarens fel. Eller så är apsupportrarna "nedtränade" vilket ska tolkas som att de blir otroligt bästigast när de väl kommit igång.

Ack ja.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Jahaja. Eller rättare sagt nähejnä.

Matchen slutar 6-2 till Kärpät och även om jag tyckte att Luleå såg hyggliga ut de första miunuterna jag såg av matchen - mitt i andra halvlek - blir det sammanlagda intrycket att dagens Kärpät var minst ett nummer för stort för dagens Luleå Hockey. Visserligen liten rink och visserligen ett finskt lag som gått på is några veckor före vi (ja, det heter vi; inte oss) men det finns en hel del för Bulan att jobba med för att vårt lag ska leverera det yttersta de nu kan, när de nog inte kan så mycket.

Lassi släppte en del man inte är van att se honom släppa, dock ohjälpt förstås av ett "nytt" försvar som inte fått smaka på Bulansaliv i ansiktet tillräckligt, men trist om Lassi blir på fjolårets nivå...

Några s k trotjänare såg riktigt sega ut. Medan lagens yngsta var desto piggare. Låt oss hoppas att Einar och Isak får ett genombrott i "the Övertorneå Connection"-klass i år.

Det lär vi behöva.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
I detta nu "tränar" Luleå boxplay vilket leder till snabbt PP runt boxen av Kärpät som klappar in nästa mål, och nu har jag fått koll på ställningen som i detta nu är 5-1, sedan Kärpät tagit första perioden med 3-0.

OK, det var ju lite mer svettigt. Matchen ska tydligen ha börjat 17.30 svensk tid så det innebär väl att detta - som just blåses av - bör vara andra perioden? Och vi har en ytterligare period med vårt kära Luleå Hockey.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Luleå målar, men tyvärr är det bara glimtar av resultattavlan så man kan inte se ordentligt. Tyckte det såg ut som ställningen 2-1 nu, fast det borde väl vara 3-1?

Nå, det ger sig väl.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Läser under artikeln på Norran hur aporna kommenterar att de utsetts till landets sämsta SHL-publik.

Tydligen är aporna överens om att det beror på att det "är fel på domarna" dvs samma förklaring som Apan använder för att förklara varför Apan förlorat, när den förlorat.

Tydligen beror allt fel på domarna, enligt apsekten.

Orkaner och översvämningar i Texas, terrorattacker med lastbilar som vapen, skepp som kapsejsar, utbrott av ebola - det beror på "dummarna*"!

*apstavning av "domarna".

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Hmm, starka Kärpät är förstås ett mer "färdigt" lag. De hittar varandra bättre, har mer puck och oftare i vår zon.

Men Luleås försvarsspel är ingen hönsgård utan väl samlat med spelare som vet sina positioner och Kärpät har inte nått större lägen under de fem minuter jag sett. Däremot har flera Luleåspelare varit villiga och påhittiga i kontringar.

Ser på tavlan att det är tredje perioden med 12 minuter kvar och Kärpät leder med 2-0... nej, nu satt 3-0 på ett oannonserat skott i slottet.

Nåja. "Bara" 3-0 mot europeiska topplaget Kärpät så här tidigt i säsongen när Bulan bara haft några veckor på sig med laget är inte fy skam. Och de få minuter jag sett har Luleås spelare sett hyggliga ut. Det här lovar gott.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Wilhelmsson: Jävlars! Det var mycket fin information, Pajala, och eftersom klockan går före i vårt östra broderland: DIT NU!

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Ja, gudars skymning vilka pulver! Inte bara att bland appubliken finns högsta frekvensen i landet av s k "supportrar" avstängda från arenor efter heilande. Inte bara att en talrik apflock i samband med en simpel vänskapsmatch överfaller ett MooDooistiskt barn och stjäl dennes flagga. Inte bara att de har tappat publik så att de tillhör seriens bottenskrap publikmässigt och torskade 17 miljoner pga att ingen ville se Apan.

Dessutom utnämns Apkraftens apor till sämst i serien!

Och då har Madhawk inte ens berört hur j-a usla apmonstrumen är på nätet.
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2017-08-01-kl-120112_7.png


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Matchen visas på Kärpäts Youtube kanal 17:30

www.youtube.com/channel/UCuKMhEZEPcagB8AWONi6l8Q

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ha ha ha, Höken kan hockey och levererar sanningen om hur apsupporten är sämst i landet fint beskrivet i riksmedia för alla att läsa.
Att apskocken är snålast i landet och bara kommer när det är gratis är känt sedan generationer.
-17 meloner förra säsongen endast pga att publiken svek enl uberledarna i apsekten. Men så går det när man skitit i den hårda, genuina supporterskaran till förmån för slipsnissar och ölbar i lågbudgetdesign som ingen vill besöka.
Gissar på sämre publiksiffror, drag i hallen och mera minus i kassan denna säsong så snart blir det derbyn mot löven igen.
Det här gjorde min dag!

Sv: Har det snöat än?
Sven.Savage: Efter lite - som alltid inledningsvis försäsong - trevande matcher; mot allsvenskt motstånd MooDoo och Burkölen, nu dags för det traditionsenliga mötet med starkast tänkbara.

Luleå till Uleå för match mot Kärpät!

Luleå och Kärpät - de två bästa lagen i norra Europa - med bl a många framträdande insatser i Europaturneringarna har ju en speciell och fin relation. Nästan lite av tvillingklubbar, utan för den delen konkurrens som det skulla ha varit om vi lirat i samma liga, men tvärtom ett fint samarbete och fin historia tillsammans.

Belägna som Kärpät och Luleå längst norrut har vi ju mycket gemensamt. Inte bara att båda klubbarna har erfarenhet av att köpeklubbarnas KÖPEKLUBB i lönndom försökt lura till sig våra 13-åriga talanger.

Sv: Har det snöat än?
Svanru: Välkommen åter från golfsäsongen! Jag skulle väl tippa preliminärt något liknande för Luleå. Vi är av naturen och erfarna av historien pessimistiskt lagda och hoppas slippa haverera ned till plats 12-14 och vill därför vara nöjda med plats 8-11, även om man hoppas Bulan får ihop spelarna redan i år och vi kan nå högre.

I år mer än någonsin anledning att behöva få första typ 10-13 omgångarna innan man vet var laget står och vad vi kan hoppas på.

När det gäller högre upp känns det på förhand rätt svårt att veta hur topp sex kommer att formeras. Lite ovisst och spännande.

Har det snöat än?
Jag tippar mitt lag 8-11 i serien och golf i 3 månader till. Vad är era förväntningar på säsongen?
Ha en sköön höst :)

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Ap-pravda - Norran - fortsätter sprida dynga utan förankring i verkligheten.

Nu har de "tagit ett snack" med Näsan och frågat om fläskberget dyker upp hos Apan igen.

"– Jag vet inte vad fläskberget tänkt, om han har tänkt komma tillbaka och spela hockey eller om han bara vill komma tillbaka till ett normalt liv utan att han ont. Men vi har den trupp vi har och han ska nog inte tillbaka, slår Näsan fast."

Säga vad man vill om Näsan men så lättlurad är han inte att han plockar in hockey-sänket, det överbetalda, myglande fläskberget igen. Med sin välutvecklade kran känner han stanken av svettigt ister på långt håll...
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2016-10-30-kl-122046.png


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
{6984}: Jo, förr eller senare blir det andra bullar, i form av appannkaka.

Än så länge har Apan viss bonus som kan skydda dem emot fullständiga kollapsen. Jag talar om Oscar Möller och highsticking Lindström. Till dessa ska väl igen-kligen kioskflickepåsättaren Holloway tillkomma, men vi får se; han var ju rätt lat senaste säsongen.

Så länge dessa ess kan och får leverera har Apan viss trygghet att det kan tippa över jämna matcher och t o m ge Apan pinnar i matcher när de är sämre än motståndarna, igen-kligen.

Men det krävs att övriga spelare - utfyllnaden - också kan bidra och att summan blir ett helt lag. Handlar det bara om enstaka stjärnor kommer många SHL-lag utan vidare att neutralisera dessa och radera ut Apans fördel.

Nu har de ju en ordentlig penningpung och köper hejvilt kompletterande spelare - förutom de tre nämnda köpespelarna - men det gäller också att summan blir ett LAG. Enskilda spelare som inte gungerar i och som lag är inte mycket att hänga i julgranen. Under tidigare säsonger har de kunnat fylla på med så många nedifrån - i form av några egna men också många talanger de stulit som 13-åringar redan. Den gratisförsörjningen har nu upphört sedan Burkölen, MooDoo och Luleå stängt av gratisstölderna. Och dessutom hade Apan själv 1-2 duktiga generationer junisar men dessa tycks nu ha planart ut och de har varit tvungna plocka in junisar som inte håller måttet.

Och till råga på allt; den enorma revanchlust som drivit Apan och Apschtaan efter så många år försvunna i träsket (=läs:allsvenskan) ebbade ut efter de två Gluden. Inte så många Apor längre som är beredda ge tänder och blåmärken,

Slutligen har det vidriga fläskberget försvunnit. Han bidrog ju inte med någonting alls hockeymässigt, men däremot med fusk och mygel gramför allt i form av att överfalla motståndarnas målvakter eller kasta sig över backar med spearingar, slashingar, trippingar, crosscheckingar, hakningar och highsticking. Och allt det fusket blev ofta oupptäckt och gav Apan fördelar, mål och poäng. Ett så vidrigt fusk kan ingen annan utföra, fläskberget var tack och lov unik som så vidrigt äckel. I vilket fall som helst tar det bort en del fusk-fördelar.

Jodå. Appannkaka blir det förr eller senare och redan i fjol havererade de ju och gick dessutrom 17 miljoner back. Lyckas de inte stoppa det raset i år finns chansen/risken att det fortsätter och blir än värre.

Bara att vänta. Förr eller senare blir det fina tider:-)

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Förhoppningsvis så bjuds det på pannkaka på nästa års första "isträning".
Avd: Upp som en sol och ner som en pannkaka. 😉

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage:
Tänkte få systrarna i den berömda boken förklara hur det kunde komma sig att SAIK precis klarade MoDo på straffar och att Löven torskade mot Luleå, och att Löven sedan slog MoDo...
Costanza:
Förklaringen är enkel: Idioter finns det gott om...
Även kring Ö-viks trakten har man märkt.. ;-)

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Costanza: imponerande att du försöker förklara för aporna. Antagligen utan effekt eftersom de dränkta i hybris tror sig bästigast på allt.

Först när de återtagit sin normala nivå (=allsvenskan) skulle de kunna förstå men då är de antagligen upptagna med att hata Burkölen.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Har försökt förklara för Skellefteåfans den resa MoDo gjort med ett enkelt diagram. Den kommer passande från den finansiella sektorn och kanske även borde läsas av den Umebo som nyss köpte en 61 kvm villa i Umeå för 5 miljoner. i vilken fas är du, käre läsare, på denna skala?

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: He he he, Klockrent Sven!
Ja inte bara en gång vi dragit ner brallorna på ubertrollet när det kastats alternativ fakta från aptangenterna.

Och på Svenska Fans blev han utslängd på livstid efter en blöt förlustkväll med vindunk och vilda skriverier om hyllande av Breivik, spermier i rectum och annat hockeyrelaterat enl honom.
Han kallade sig Sten-Georg på den tiden tills andra (riktiga) apfans tog han i örat och sa åt honom att ge fan i att dra en välkänd duo i apschtaaaan i smutsen.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Hans hatbrottslige idol verkar inte smartare han.

Kommer du ihåg på Svenska Fans när han höll på att kasta skit på Luleå för att vi hade så många "kpöespelare från Småland"? Till dess att någon iddes upplysa apmonstret om att Apan hade fler smålänningar än vi, då fick vi käft på det tugget.

Nu sitter apnollan ock kastar skit på Luleå eftersom vi har så många "gnetfinnar".

Sanningen är den att Luleå i årets trupp har 0 säger 0 finländska spelare.

Den ende finländaren i norra Sveriges SHL-trupper spelar för Apan. Det är köpespelarvakten Ortio som fick sparken från NHL.

Apan -laget med 100% av alla "gnetfinnar" i norr?

Ojoj, vilket okunnigt apmonstrum!

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: He he he, ja man undrar om Öviksapan Barbro skojjar eller är dum på riktigt.
Troligtvis det senare.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Apropos apsvans noterar jag att den inte så begåvade sidekicken till hatbrottslingen, apmonstrumet i apboken, kommer med synpunkter på gårdagens matcher, utan att ha sett något, för det behöver han inte - han "vet" ändå...

Att apan hårt pressade fick in en kvitteringspuck i sin match till 2-2 mot ett allsvenskt lag förklarar apmonstrumet med att "Apan såg nedtränad ut, det här lovar gott".

Luleå Hockey spöade samtidigt ett annat allsvenskt lag med 3-0 vilket apmonstrumet anser visa att "Luleå såg inte bra ut alls" och att laget höll nollan tolkar apmonstrumet som att "det är tydligt att Luleås försvar inte håller måttet, prexis som jag tidigare förutspått".

Begåvningsreserven i apsvansen har det inte lätt.
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2017-08-01-kl-120112_6.png


Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Ja, det är för bedrövligt. En träningsmatch mellan MooDoo och Apan i Piteå och arenaansvariga antog att det inte skulle bli något problem bland supportrar.


Men icke. De sexfingrade i apsvansen som utmärker sig genom att hålla svenskt rekord i att bli avstängda från hockeyarenor efter heilande förnekar sig inte och i samlad trupp \"anfaller\" de den lilla MooDoosupportern för att slita flaggan av honom.


Läser i Pitetidningen "Skellefteå AIK mot Modo i LF Arena. 1386 åskådare på läktaren – många Skellefteåbor och sex Modofans."

Modiga apor: ett stort gäng som hoppar på en liten MooDooist.
Den här apsvansen har skämt ut sig i åratal, IRL exemplifierat här, på nätet exemplifierat i apboken på snacket.

Riktigt vidrigt var det när brännvinsjournalisten Fehlman blundade för allt vad apsvansen ställde till med - ja denne Apklubbsstödda idiot snarare uppviglade denna svans - samtidigt som nämnde äckel hittade på historier - apsanningar - för att hetsa mot Luleås spelare, ledare och supportrar.

Håller med. Den här svansen bör snarast stängas av från städade sammanhang. På samma sätt som de två apmonstret är avstängda från härvarande Luleåbok på livstid.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Ser att apsvansen varit i Piteå och visat värdegruuuund. Men är någon förvånad längre?
Nej! Hela Sverige vet vad denna ondskans förening står för och det bästa vore att tvångsnedflytta skiten till någon Korpserie nära Byske.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Axel Holmströms farsa slår larm: Kräver att Apans rovjakt på 13-åringar måste stoppas!

I denna bok har vi många gånger tagit upp Apans vidriga beteende att utan att bry sig om enskilda pojkars öden i lönndom kontakta pojkar som tillhör andra klubbars upptagningsområden och lura dem till sig redan när de är riktigt små.

Skolinspektionen var ju häromåret tvunget att bestraffa Apans hockeygym, sedan det uppdagats att ansvarige aptränare utsatte de små barnen för kränkande särbehandling. Hur många som fallit offer för sektens våldsamma jakt på andra klubbars små pojkar vet vi inte, men tillräckligt många har kommit till allmän kännedom för att vi ska avstå från att - som Axels pappa kräver - sätta stopp för Apans vidriga beteende.

Och för att måga råttet sprider de sedan apsanningen att "de har landets bästigaste utbildning och spelar alltid med 5 av 10 från bygden"!

Vi talar om ett lag som myglade sig till Elitserien med 83% köpespelare.

Alla kan läsa hur fruktansvärt det var för Axels farsgubbe när Apan satte klorna i den 13-årige norrbottningen Axel.

Det handlade om den äcklige Aplasse J och Apwallson som låg bakom hela eländet och sedan krävde de att hyllas för framgångar för det lag som Anders Forsberg satt ihop. Usch!

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Exakt kamrat, och det lustiga är att Ap-Pravda för att kunna fylla sin magra tidning med andra nyheter än att Ap-Jocke tejpat klubbor så dammsuger man NK och NSD på artiklar som man sedan själva publicerar och skall ha betalt för.
Inte sällan negativa för Luleå nyheter som att en åldring trillat ner från ett äldreboende och slagit ihjäl sig eller någon misshandel en lördagkväll på storgatan typ.
Men tror du Pravda tog med världsnyheten om att Luleås isbana går in på plats 45 som den bästa naturupplevelsen i världen? Nä inte det för det var ju en possitiv nyhet för Luleå och rimmar illa med Apvärdegrunden att vi unnar inga andra framgång.

Nå idag kom en ny possitiv nyhet för Luleå, vi har passerat 77,000 invånare. En våt dröm i Apschtaaaan som bara växer med Afganska småpojkar och att invånarna i de redan tvångsanslutna småsamhällerna ger upp och flyttar in till tätorten.
Vad är oddsen att Pravda inte tar upp denna Luleånyhet?

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
DansbandsWolf: Snyggt! CNN:s bedömning måste ju alla kunna lita förutom i en liten bortglömd skithåladär de bara förstår de nyttiga idioternas apdialekt i sektbladet😎

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: Betr statementet att Luleå är vackraste staden i Norrland måste jag erkänna att jag hade fel, sorry.
Nej enl CNN är vi nog vackrast i Sverige för de listar de 50 bästa naturupplevelserna i VÄRLDEN och där hamnar våran isbana på plats 45......man baxnar. Snacka om reklam.
Vi hamnar i sälskap som Grand Canyon, Vesuvio och Lake Titicaca och före Hawaii och Bajkalsjön.
Hittar inte Skellefteå på listan men jag söker väl dåligt.....:)

Man blir glad på riktigt!

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
{6984}: Håller definitivt med. Det är en bra bit under bälet. Naturligtvis ska man hålla sig över bälet, annars går det illa.

Personligen tror jag faktiskt att utseendet ofta speglar karaktären. Utseendet tar en väsentlig roll i kroppsspråket som ofta är viktigare än orden. Se bara på bilden av hardy. Alla som ser denne får omedelbart uppfattningen att den som ser ut på det sättet inte är någon att lita på eller ens förvänta sig några berömvärda insatser av. Snarare tvärtom. Hur har han kommit att se så snedrunkad ut?

Är han född sådan och sedan han mötts av äckelkänslor från alla i omgivningen hela tiden har han som konsekvens utvecklat det klandervärda uppträdande han försett hockeyvärlden med?

Eller har hans obehagliga karaktär givit fåror i fejan och uttryck som speglar hans karaktär?

Här finns förvisso båda alternativen tänkbara som möjligheter, kanske dessutom i kombination, något som fick stöd i kunskapen om att han lirade hockey med speciellt utformade aphandskar som hade plats för samtliga sex fingrar per hand.

Detta om hardy. När man kommer in på fläskberget Hollywood blir det än värre och eftersom jag inte vill få upp lunchen avstår jag från att befatta mig med fläskberget idag.

Maan kan dock konstatera att allt, som under alla tider sipprat från nämnda fläskberg tveklöst kommit fram under bälet, närmare bestämt från den bakdel som sannolikt skulle kunnat användas avbildad som terapi för svårt angripna bulemiker.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
Sven.Savage: nja.. Utseendet kan man knappast beskylla någon för. Det känns en bra bit under bälet. Fast mentaliteten hos Hardy känns igen när man kollar på Jimmie. Det är ok att ta till vad som helst bara man "vinner". Även om det inte handlar om att man "vinner". Mer att förhindra att motståndaren inte vinner genom att använda alla till buds medel, fusk och filmningar inkluderat.

Sv: Luleå Hockey 2012-2013: Vägen mot SM-GLUDet!
{6984}: Jo, Apans s k värdegrunnnnd liknar mer någon sorts inverterad uppfödning av hästar och hundar där man har ambitionen att undvika defekter - vilket i Apans fall handlar om att säkra att defekterna följer med och förstärks.

Jag menar hur många lag hyllar - som sin störste spelare någonsin - en naturens misstag som utan vidare skulle kunna ta rollen som Smeagol, utan att sminkas?
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2017-03-12-kl-141659_0.png


« · 1834743 · »