Historik
Föregående · 59 · NästaFunderar på om detta beror på min nya hållning? Såg mig själv i helfigur när jag passerade en spegel på en Arlandamugg.
Håglös, blek, böjd rygg, insjunken, fladdrande blick och närmast luggsliten i min nu "jag lider med Timrå och låter den här slitna och skrynkliga kavajkostymen bära mitt rostigaTIK-pinn i sann patriotisk rätta munnen efter matsäcken-anda".
Kanske därför hånen kommer? Nu när den stålhårda TIK-stoltheten och resligheten fått sig en törn som är monumental och svårare än allt svårt av Ingmar Bergman. Folk spottar efter en, kastar nedsättande kommentarer och flinar föraktfullt... Finner mig själv undflyende och mumlande med nersänkta ögonröder. Orkar inte bemöta uppblåsta Leksingar, galna Djurgårdare, dryga skåningar och korkade Röglebönder. Kröker rygg och smyger bort med handen smekande mitt rostiga TIK-pinn...
Den totala förnedringen var häromdagen när jag besökte den gudsfientliga hålan Oskarshamn. En klämkäck Döderhultargroupi tittade på mitt kära TIK-pinn när jag satt och sörplade vattensjuk soppa på ett lokalt lunchhak.
Plötslig sträckte smålandsäcklet ut sitt feta finger mot mig och halvskrek:
- Håller du på Timrå? Ha, ha, ha! Det går aldrig! Ni blir krossade av Västerås på fredag. Tänk att även vi kommer att få köra över ett föredetta elitlag! Ha, ha, ha.
Kan man bli mer sänkt?
Nu knyter jag mina nävar i fickorna där barkbrödssmulorna skaver. Det sista hoppet står till tanken om det omöjliga.
Att Timrå reser sig. Att vi sätter en knytnäve rakt i fejjan på hela förbannade hockeysverige! Att vi gör det omöjliga!
Jag drömmer om att likt Socker Conny svinga mitt rostiga TIK-pinn över huvudet och slå alla med häpnad!!!
Ge oss livet tillbaka! Vinn Timrå IK! Vinn!
Nu jävlar måste et till kraft och rättartag!
Ska Timrå IK skapa intresse krävs nya höjder! Här behövs utrotning av varenda liten tillstymmelse till glidarmentalitet! Här krävs sönderrivna och småblodiga matchställ redan till premiären! Timrå IK måste dofta svett, liniment och typ galen pitbull!
Lagets snällaste spelare måste få bröderna Hanson i filmen Slagskott att framstå som trötta flickscouter!
Inställningen måste vara så fundamentalt stenhård att motståndarnas vattenflaskor fryser till is och att domarnas pipor darrar av skräck inför varje beslut!
Jag vill se tränare som kommer till fyspassen med slagsmålshack i öronen, åkande i oskattade bilar som man snott och smugglat ut från Ryssland! Kalla huggormar som mellanmål ska kännas som lyx!
Spelarna ska inte bara skotta sin egen garageuppfart innan man tar sitt fordon till träningen. Man ska skotta hela gatans och alla sponsorers! Och spelarens fordon ska givetvis baseras på insats!
10 gjorda mål = Trasig cykel.
20 gjorda mål = Mindre trasig cykel.
30 gjorda mål = Dumper eller bulldozer.
40 gjorda mål = Diesel till fordon ovan.
Vi supportrar måste också passa in i bilden. Att kroniskt lifta till alla bortamatcher med långtradare som kör massa, lut eller timmer är grunden. Halva lönen bör gå till supporterprylar. Det som blir kvar efter hyran, (Varför inte bo gratis i tältläger runt Eon?) kan man köpa Explorer för.
Nu knyter vi alla nävar och ger världen ett TIK-flin som får Bobby Hull och Clark att framstå som sockerdrickakillar!
Raise from hell!!!
- Ni är dum! Ni vill bara skada oss. Därför pratar vi inte med Er.
Hamnar man i ett sådant läge, då är det ännu viktigare att vara mediatränad och fortsätta vara saklig och gärna ställa upp ännu mer på frågor och envist jobba in sin version och sitt budskap.
Nu vet jag inte om det varit som ovan. Reportaget med Nollan i länken var bra.
Jag vaknade med en tanke. Ingen som kontaktat Zäta och kollat med honom om inte han kan låna ut säg 5 miljoner? Alltså som en del i lånet? Vi supportrar skulle kunna gå ihop och lägga säg 100 kronor i månaden till amortering. Får vi ihop 1000 stycken hardcore, då kunde vi betala tillbaka nästan 100 000 i månaden till vår kung och hjälte.
Det kanske är långsökt. Men nu greppar man efter allt ta mig fan!
Kall pölsa, pissvarmt finskt svartvinbärsvin allt hårdspons från Losec och annan tung medicin. Livet skulle fan leka! Något jag glömt?
Lid i natt.
Rädda läget och vinn det som är kvar!
Leksand är inget annat än en otäck sekt! Minns Ni när isen gick sönder? När Spoljansson åkte planlöst runt i sin kurbitsmålade ismaskin timme efter timme medan någon übersjuk inglasad knättofsorkester plågade oss stackars TIK-are genom att gnida sina kroppar under helvetiska läten mot en fiol?
Eller nämn en enda känd film från dessa trakter? (Ledtråd falukorv och pälsmössa typ)
Leksand får till och med Modo att framstå som riktigt light! Och den enda spelare som enligt rykten man har i sitt eget Hall of Fame är väl en darrande Houkko…
Vi får vara glada om hela laget och våra tillresta suppar tar sig hem från bygden i kväll. Mitt tips är dock 2-3 efter full tid och lika glada Masar ändå;)
Jag tycker att Modo och Skellefteå genast ska komma överrens om att gratis låna ut Forsberg säsongen ut till Timrå för att stötta Monthy & co.
Varför?
Jo, klarar sig Timrå kvar, då får äckelmodo chansen att fortsättningsvis dra in feta stålar i derbyn mot vackra Timrå. Guld är guld även i arslet på en byracka!
Och Skellefteå spar enorma summor respengar på att ha Timrå kvar i stället för fucking Bofors eller Oskarshamn!
Hur svårt kan de vá?
Stålar frågade man också om! Jag drog till med 20.000 i månaden och calcenterbruden gick bananas! Måste ligga bra till med mina två supportermatcher för Timrå IK mot kattkräken!
In nubben I trust! Skål!
Klyktattaren: Jo där har vi en viktig sak att fundera på. Själv lämnade jag in en polisanmälan på några boxningsmatcher under OS som ledde till blodvite.
Polisen stirrade på mig som om jag var tokig... Nästan så man var inne på att sy in mig!
Samma sak med en Ultimate Fight-gala i höstas. En kille sparkade en annan i huvudet. Knäade därefter honom i bröstet innan han försökte strypa honom med en bensax. Jag var inne på att polisen skulle skicka en insatsstyrka! Men man lade bara på luren rakt i örat på mig.
Du är något stort på spåret!
Älska Timrå IK!
- Idiotdomarjävel.
Roligast i klacken är en grinig grågubbe som hävdar att "vi" aldrig haft varken målvakt, försvar eller anfall... I hockeypjäsen där man tolkar Bergmans 7:e inseglet är han given för rollen som döden. Nu vill jag bara bli full. Klacken borde för övrigt skrika:
- Eje Lindström, i hela andra perioden.
Och enligt envisa rykten lägger nu marknadsavdelningen i AIK sin slogan "klubben som gillar hårda tag" på is.
Enligt samma ryktesflora som jag ej vill vitsorda i sak, är tydligen oron också stor för att Huselius omedvetet ska dras till begrepp som "tuffa grupptacklingar" och "hög" vilket kan medföra dyrare försäkringskostnader.
Tror dock inte att det ligger mycket sanning i snacket om att AIK har en stor sponsor inom läkemedelsindustrin som jobbar med penicillin på G. Där lutar det nog mer åt ryktet att nätsajten "Knullkontakt" och att kondomtillverkare vill in.
- "Tror du att du och jag kommer att ses igen?
Tror du att du och jag, har en framtid tillsammans?
Tror du att du och jag kommer att leva länge än?
Det tror inte jag.
Tror du att du och jag kommer att minnas den här kvällen?
Tror du att du och jag kommer att drömma oss tillbaka?
Tror du att vi kommer leva lyckliga i alla våra dar'?
Även om vi aldrig mer ses.
Händerna upp i luften.
Pannan mot baren, nu spränger vi taket.
Hamnar i himlen, där änglarna gråter.
Stan är vaken, allt är förlåtet älskling!
Händerna upp i luften.
Vi ska bli fulla, livet är meningslöst.
Vem bryr sig?
Natten är vacker, du är som natten.
Och jag är en vinnare igen.
Tror du att du och jag kommer att vinna det här racet?
Tror du att du och jag har en chans mot alla andra?
Jag önskar att jag kunde gå på någonting mer än bara känslan,
av att allt redan är försent."
God jul! Och tänk på att det alltid kan bli värre.
... Ska inte vara att tillexempel möta bisvärmen Oskarshamn, som jag såg köra över Kopitars och Mora i går, i en tänkbar kvalserie! (Blev mutad med massor av mat, glögg och dålig sprit)
Jobba hörntänder, sittfläsk och T-dojja tills korna går hem för att undvika detta!
Massor av mål och en moraspelare som gick bärsärk i eget bås med dyr hockyklubba. Flisorna rök och han slog hål i huvudet på sin egen andrakeeper!!! Underhållningsvärde högt! I alla fall för en svårt plågad rödvit.
zigge: Det kan väl inte var svårt ens för en banjospelande mjölpallslallare som dig att fatta? Hade vi inte dina, och andras, inlägg att hånflina åt, då hade vi dukat under av ångest genom åren. Beviset för att inavel kan vara berikande mao.
Kram.
Här kommer en favorit i repris. En passande diktjävel som synes skräddarsydd för en ångest och psykbrytsdrabbade TIK:are.
Cirkus Tigerbrand - YouTube
Rytter har nog rätt på sitt lilla vis. Svårigheten är att ana vad han vill säga.
Min tröst är tolkningsföreträdet:
- Modo är hockeyns svar på After Dark. En del kan aldrig sluta gå i högklackat fast man givetvis borde låta bli.
Och anar vi inte här årets mest jobbiga pissapåsigeffekt bakom mjölkpallsgläfset?
Willysson åker med som bussvärd för typ första gången på 10 år!!!
Nu är man inte längre rädd att bocken ska brinna i Gävle!
Skräcken är att en snubbe i rödvit tomtedräkt med bar underkropp klättrar upp på största pallen för att nesligt hinna före alla brynäsares drömfantasi att hångla bockstjärt;)
Oj! Såg att oddsen är högre på ”a burning goat” än att Timrå IK ”beat disgust Brynäs”.
Är det bra eller dåligt?
Föregående · 59 · Nästa