1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481631 inlägg · 4079 ämnen

Modo - Björklöven

« · 1952722 · » Till forumet


Sv: Modo - Björklöven
Rytter: tvåa i utvisningsligan som junior. Du måste hålla med om att det hämmar honom som hockeyspelare när han får hjärnsläpp så ofta?

Angående Berglund, han är en tvärhand hög fjärdefemmaspelare med en defensiv roll i laget. Du jämför honom med en junior som spås en lysande framtid men hellre sitter i utvisningsbåset? Fallet Wernblom är en gåta.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Tarasov: om man tillåter open ice-tacklingar i den utsträckning som gällt på Kronwalls tid så kommer det alltid finnas en risk att en medelmåtta som kronwall kan släcka karriären för en franchise-spelare som Crosby, det vore katastrof för sporten. Av den anledningen tror jag du har helt rätt. I år har vi ju sett rena krockar i mittzon som bedöms som blind side-tacklingar med tillhörande avstängningar, det är tydligt att man hellre fäller än friar. Men det här har ju garanterat spelarna och ledarna fått information om inför säsongen, därför är det ju väldigt sällan man ser någon försöka sig på en sån tackling som Wernblom gör idag.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Hockeyoraklet:

Säkert lika oskyldig som förra kvalet när han försökte invalidisera porsberger med sin " lätta" slashing.

Nej han är inte ful har bara otur när han tänker.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Riktigt härliga bilder när spelarna firar med klacken ❤💚
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Tarasov: Fagervall säger att Modo var oerhört effektiva efter matchen......tillåt mig att ha en annan åsikt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Hockeyoraklet:
Modano brukar hylla Berglund.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Hockeyoraklet:

Var säkert lika upprörd när Sebastian Ohlsson var framme, eller när spelaren som inte åker runt och försöker skada spelare åkte på 6 matcher.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: vad jag menar är att Berglund inte är känd för att vara en ”ful” spelare. Det är ju däremot Wernblom. Som sagt, tvåa i hela utvisningsligan som junior. Då är det något som inte stämmer.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Hockeyoraklet:
Tycker gott man kan ta bort tacklingar i den mån vi talar om ”openice-tacklingar” om man nu på allvar vill ha bort hjärnskakningar. En del menar att folk skulle sluta gå på hockey om man tog bort det momentet, har mkt svårt att tro det. Kampmomentet skulle finnas kvar, vilket skulle ge den fysiska dimensionen.

Självklart är det onödigt av Wernblom att söka den tacklingen. Å andra sidan har vi ett regelverk som tillåtet den dimensionen i spelet vilket är ett större problem om man nu menar allvar med att vill ha bort hjärnskakningar. På sikt tror jag vi kommer ta bort openice tacklingar, frågan är hur lång tid det kommer ta. Gissar att NHL kommer gå före
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
J F K: Någon/De som förstår saker och ting inser att han att inte ens skall kliva framåt i det läget, helt magiskt att man inte förstår det..
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Kul att Hagelin fick ta straffen, hade ju chans på hattrick. Synd att han missade.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
wolper: vi är totalt överlägsna idag och spelar bra och hållt oss kalla hela matchen och följt vårat spel. Kul å se. Ända som oroa mig är att vi bränt så många bra lägen. Känns som vi kunnat ledat med tvåsiffrigt. Men tänker inte gnälla för sjukt bra spel😊
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Hockeyoraklet:

Nog tror jag Berglund har dubbelt eller trippel mot Werner.

Ok han försöker inte skada någon.

Upplys mig vem som fick 6 matcher avstängning tidigare denna säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: det får tiden utvisa, just nu får väl båda ungefär ett soc-bidrag i lön och en elcykel av klubben att ta sig runt på byn? Sen är det väl inte så många timråiter som lyfter Berglund till skyarna heller? Berglund må ha många svagheter men han åker ju åtminstone inte runt och försöker skada motståndarna
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Hockeyoraklet:

Tror han kommer bli en betydligt bättre spelare än Emil Berglund iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Monno: Brukar inte kommentera men idag kunde jag inte låta bli när ni pratade om tacklingen tog i huvudet eller ej, för mig var det hål i huvudet att kliva fram som han gjorde , träffade iofs Cruseman men det vart ju ändå en 2-1 innan det var färdigt. Sen ett matchstraff på det, opolerad och som jag skrev, klart att han ville kliva upp och tjuvproppa, men med lite förstånd tar man ett annat beslut. Visst, det går fort där ute, men i hans fall är ju det rätt återkommande att dvs leva upp till sin image. Som någon skrev, trevligt med en överstegris ala Ledin & Jämtin.

Nej han var absolut inte bästa offensiva spelaren som 15-16 åring, däremot gjorde förbundet som man alltid gör, man lyfter fram några i varje årskull och "hajpar" dem, bland 00 var det Rasmus Dahlin och Lucas Wernblom. Dahlin var ju absolut rätt, Wernblom mer tveksamt, fick dock spela uppåt ett antal gånger där det fanns betydligt bättre alternativ inte minst i 99-kullen. Det var då, nu en spelare som säkert ger en del energi, men rätt enkelspårig i sitt sätt att spela tycker jag.

Blommar han ut så är det ju bra både för honom och er, annars får han fortsätta i den roll han tar idag.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Löven faller sent iår!!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
wolper: Hur kan han få till den där träffen på en så hård passning när han samtidigt har fart på grillorna . skickligt...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
wolper: Vilket mål!! Och längesedan jag såg en sådan glädje bland fansen! Man såg verkligen att det är nya tider!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Monno: viktigt mål där av Hagelin!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
MODO Hockey - IF Björklöven 4-1
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
J F K: vad snackar du om? Jag tillför massor, jag är på god väg att utbilda er i hur modern ishockey fungerar. Du däremot, verkar leva kvar i 90-talshockey där man på något vis bedömde situationerna som enskilda händelser. Inte kan väl hela hjärnskakningsdebatten (och tillhörande lobbyverksamhet) ha undgått dig? Nog förstår väl du också att om man ser en randig häst så utgår man från att det är en zebra innan man går fram och kollar om det är en målad häst? Wernblom åker för det där 99/100, du fattar det här också. Han är ett känt hockeysvin och kommer bli bedömd som ett också.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
J F K: skönt med snabb replik!!!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
modomille: Men på reprisen när Oscar Pettersson framför mål får en helt sjuk bakning så händer ingenting. Klubban under båda armarna.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
J F K: On point.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Monno: ja det finns stor risk att han inte kommer längre än Modo hockey, i sin karriär, med sin spelstil.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
J F K: Såg en slowmo. Kan nog köpa att Werner åker. Men vill även tillskriva Cruseman just att han blir utsatt i första läget.
Men Werner missar lite i timingen, han kommer typ en halvmeter fel och sträcker sig lite för att nå vilket gör att det går mot huvudet.

Däremot tror jag han planerade att trycka honom ordentligt i bröstet men missade i timingen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Robin Ztorken L:

För hans egen skull tror jag han ska stanna i modo och ha. Ser inte han ta en plats bland toppbackarna i shl och få tid i pp. För han handlar det om att få mycket speltid, visa att han kan vara en ledande spelare och vara med i avgörande moment. Det får han inte i shl. Samt att här har han en tränare som ger förtroende och istid om du presterar oavsett hur ung du är.

Han får spela shl med oss efter nästa säsong istället.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Hockeyoraklet: Varför har vi plötsligt människor här som inte kan ishockey och inte tillför någonting.
Cruseman har en trist historik med hjärnskakningar. hade den där tagit mest mot huvudet skulle han inte fortsatt.

Men den som nu skrev inlägget skrev att Wernblom hade väldigt gott om tid att titta. Just det. Medan Cruseman åker framåt med pucken och faktiskt är skyldig att titta vart han åker. Det vore ju katastrof om man bara kan borra ned huvudet och åka, för då är man inte tacklingsbar. Lite grand som man vänder ryggen mot någon som ska tackla för att den ska åka på tackling i ryggen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Hockeyoraklet: Jaja du kan komma å grina när vi möts i HA nästa år om Werner.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
modomille: varken du eller jag kan med säkerhet veta vad Wernblom tänker i det läget. Han har absolut tid på sig att tänka ut vad han vill göra. Crusemans fläskläpp som man ser nu är väl iofs ett ganska bra bevis på att smällen tar i huvudet.

Även om den där smällen inte tar i huvudet så får Wernblom matchstraff 99/100 fall. Han borde fatta det själv. Om man skulle gå efter regelboken till 100% hela tiden så skulle ni väl ha minst en spelare avstängd efter förra matchen då man slogs med SSK-spelare från båset?

Hur som helst, hjärndött ingripande från Wernblom, han har ingenting att vinna på situationen, allt att förlora. Han gör som han gjort så många gånger tidigare, han går ut för att skada motståndare och blir straffad för det...igen. Han är en lovande junior och ligger tvåa i Allsvenskans totala utvisningsliga? Dags att börja tänka på sin framtid kanske?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Robin Ztorken L: Ibland förstår jag nästan Ivandragos förtjusning i hur svårt och vitt du ser allt.
Det är verkligen en aning underhållande. ;-)

Men ja det är ruggigt roligt iaf att han gör det så bra.
Han lär nog klivit upp ett helt gäng steg på dragit listorna i år. :-)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Nucky:

Ser gärna enström och Norlinder nästa år. Tror Norlinder kan få sjuk utveckling av det och spela mycket i pp/bp och ta stort ansvar.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Nucky: Sjukt att vår Norlinder ska behöva vara vår bästa spelare match, efter match.
Man kan ju tro det är han som gjort 11 NHL säsonger.
En fröjd att skåda, undra jag om han blir kvar nästa säsong, han är för bra för allsvenskan redan nu.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: Lasse Jansson slog bara raka passningar från högersidan. Minns väl snarare ett par enströmpass som kopierade Fetisov:)
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
NDR: Helt galet vad alla motståndarfans fokuserar på Wernblom.
Han prenumererar på en plats i J-landslagen, har fin spelförståelse och ett bra skott samt riktigt stark i närkamper. Det han behöver förbättra är farten, men det tror jag kommer.

Dessutom en vinnarskalle som far sin. Tror det kommer gå bra för grabben bara man har tålamod.

F.ö är det inget tråkigt backpar vi har i Enström och Norlinder!😎
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Monno: Men Björka är dock ruggigt effektiv nu för tiden.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
wolper:

Den passningen! Hockeyporr!

Får en att tänka på Lars Jansson.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
MODO Hockey - IF Björklöven 3-0
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
modomille: Jag är ingen större fan av Björklund men han kan skjuta och det är tur det idag.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Monno: Björklund målar! på pass utav Norlinder. 3-0!!!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
wolper: Björka!
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Domsjö: snacka om prickskytte😀
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
J F K: Vi dominerar men är en aning oroande ineffektiva...
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Hockeyoraklet: Detta var inte ett läge där spelaren tänkte "nu ska jag släcka lövenspelaren" Ska jag ge ett exempel på ett sånt läge? Det är när en spelare till exempel gör en blind side tackling med hög armbåge. Gör Wernblom det nu? Nej. Han åker in lågt nästan rakt framifrån.

Så för att summera det, nej Wernblom ska EGENTLIGEN inte ha matchstraff. Men förstår om det blir så enligt domarnas idiotiska handbok.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Domsjö:

Visst borde vi gjort fler mål, denna matchen borde varit död.

Men vi spelar riktigt jävla bra, löven har inte haft nått på 35 minuter. Vi stänger ner dem samt skapar framåt.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
NDR: Överhypad?
Vill gärna höra en motivering på det?
Som 15-16åring var han hypad, med all rätt. Han var kanske bästa offensiva spelaren bland 00or just då.
Bara för att saker och ting ändras från att man är 16 är man väl knappast Överhypad när man är 19?
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
modomille: Måste ändå tycka (trots ledning ) att Modo verkligen är taffliga i sina avslut
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
Rytter: Wernbloms är ingen femma. Föga förvånande spelar Cruseman vidare. Domaren blev rädd och dömde efter resultatet, inte efter tacklingen.
Kommentera

Sv: Modo - Björklöven
hk Men det är hopplöst att spela efter en regelbok som ingen domare dömmer efter.

-Detta är dock sant, men tråkigt med.
Kommentera

« · 1952722 · »