1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482572 inlägg · 4079 ämnen

Silly season

« · 1897558 · » Till forumet


Sv: Silly season
Gavelo: Har för mig att en del förklarades väldigt bra av en stand up komiker.
Om hur de alltid fått höra att de är speciella och bättre än alla andra (Fastän bevisen säger annat).
Hur de konstant fick pris för att ha "Varit med" osv.
Men jag kan inte komma på vem det var.

Men här kan man läsa lite om millennium generationen.

time.com/247/millennials-the-me-me-me-generation/
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Off topic kommentar nu men mycket är föräldrarnas fel,det är dom som köper saker till sina ungar. Det är dom som låter ungdomarna och barnen bli bekväma och lata. Såklart har konsumtion samhället vi lever i en stor roll med men det är inte staten mm som köper sakerna till ungdomarna och barnen. Utan FÖRÄLDRARNA. Barnen formas efter hur föräldrarna uppfostrar dom,sen så finns det ju också undantag. Det är lätt att säga att ungdomarna och barnen är så lata och bortskämda men det är egentligen oss själva vi borde se på.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Menar Hamrin stora talanger a la Foppa/Näslund/ EP/Sedins osv är det aldrig ett problem. Det är i första linan på nolltid.

Menar han spelare snäppet bakom så håller jag inte med rakt av, ser inte det som fel att en spelare får börja i 3/4 känna av tempot utveckla egenskaper han annars inte utvecklat. Kristian Jakobsson kan bli ett exempel på en spelare som börjar i 4 och jobbat sig uppåt. En del spelare tror tom kan må bra av att börja 3/4, andra kanske det passar sämre, vilket gör det lämpligt att ev kliva ner en division.

I fallet Wernblom har han faktiskt fått vistas en del på isen, och då inte bara i defensiv zon men ändock inte gjort några poäng. En utmanande miljö kan vara lika givande som att få ”sin roll”.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno

Håller med till viss del, jag tror att för att det ska funka så måste dom verkligen få spela med rätt spelare som verkligen kan täcka upp för talangens svagheter, men samtidigt hur mycket talang det än finns så går det inte tvinga fram, utan måste få ta den tid det behövs.

Självklart kan man göra saker för att förenkla resan men är dom inte redo är dom inte redo hur mycket förtroende dom än får.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Jag gillar tanken i sig, men det är mycket av en utopi. Hade vi satt Wernblom i förstakedjan förra året hade han inte ändå växt in i det. Man måste vara duktig nog att förtjäna sin plats, vilket iofs inte automatiskt måste innebära att man är lika bra som alternativen just nu utan på viss sikt.

Dock har jag skrivit många gånger att just Wernblom hämmats av att han så nödvändigt skulle spela A-laget. Han hade inte en chans att ta en plats i toppkedjorna och att som du är inne på harva i en defensiv fjärdekedja som brunkare är inte alls särskilt utvecklande för honom. Jag argumenterade för att han borde stannat i J-20 där han fått utveckla det han verkligen kan komma långt med.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Du har poänger, än om jag tycker "ungdomarna var allt bättre på min tid" tjafset. Den äldre generationen har väl de senaste 100åren tyckt att den yngre generationen är lata och gör fel...

Sen tycker jag kanske inte hockeylag funkar riktigt som att man spelar i 4e sen gör man det bra och får spela i 1a. Det är rätt mycket rollspelare idag, man har en viss typ av spelare i 4e linan och en annan typ i 1a. Många gånger är det ju så att en viss spelare ska vara en offensiv kreativ spelare medan vissa passar bättre att spela destruktivt.

Ta bröderna Olofsson t.ex. ingen av dom kan väl påstås passa i en 4e lina. Men för att ta Jesper som exempel, när han kom upp i Modo så var han inte bra nog för 1-2 och för mjuk för att hålla på och stänga ner motståndarna. I hans fall var det nog bra att han fick gå till en lägre liga, fortsätta vara offensiv och stegvis ta sig uppåt.
Modos alternativ hade ju varit att ha honom harvandes i 4e kedjan om han skulle varit kvar, och där ksulle han nog varken utvecklats eller gjort ett bra jobb.
Jag tycker som vanligt Jimmy Hamrin har en bra poäng:


Sen säger jag inte att man inte alls ska acceptera en roll etc. och att man inte kan gå vägen genom herarkin. Men jag TROR det är rätt många spelare som aldrig nått så hög nivå dom kan p.g.a dom inte fått förtroende att göra det dom gör bäst.
Ta en som Lindqvist i FBK. Hade han fått rollen att stänga ned motståndarna så är det fullt möjligt att han tynat bort rätt fort. Nu gavs han chasnen i topp linorna direkt (han lär ju såklart gjort det bra på träningarna och visat upp sig där) och nu har han NHL kontrakt.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Känns som evolutionen eller utvecklingen på senare år om man så vill, kopplingar genomsyrar alla 2000 talister och senare.
Ungdomar idag ska ha allt serverat, man orkar knappt gå till skolan utan ”ska ha” en mopedbil för 150 lax för att man inte vill cykla eller åka moped som vi lite äldre fick göra i våran ungdom, dagens ”barn” ska ha smartphones, fri tillgång till allt, datorer i skolan och färdigskrivna högskoleprov för att man är för lat och bekväm för att faktiskt jobba och förtjäna saker i livet, lite samma känns det som dagens ”barn” i hockeygym, man tycker man är så jävla bra och gör man något bra så är man ”bäst”, ist för att jobba hårt och förtjäna sig en offensiv plats i A-laget så vill man hellre söka genvägar till stora klubbar eftersom man själv anser att man är för bra för att jobba någon säsong i en 3/4:e kedja i AS, kontentan sen blir oftast bara att man blir medtagen i j18/20 i nya klubben eller blir utlånad men det är man för korkad för att förutspå.

Detta inlägg pekar inte på alla ungdomar eller hockeyspelare, men en god majoritet är av precis samma skrot och korn tyvärr.

Övrigt så tror jag Werner jr stannar för t.om hans pappa borde inse att killen inte är bättre än en plats i en 3/4:e lina i allsvenskan
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: Som jag skrev, jag tycker att vi behöver en topp center men det blir nog svårt att hitta någon.
Jag tycker att vi har JJ som första eller andra center och sen har vi många tredje och fjärde centrar, men ingen som konkurrerar med JJ om första eller andra center platserna
Men jag hoppas att någon eller några kommer att utvecklas så pass att den kan fylla den platsen som en fullgod topp center.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Tkr det låter lite som det lät innan Tim W skrev på, lite löst prat med andra klubbar men Modo känns ändå som huvudspåret.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jag tolkar intervjun som att han är missnöjd med att han fått agera "brunkare". Att han vill få möjligheten att spela kreativt, offensivt. Och det är klart, han gjorde det ju bra som det också. Fick ju stå framför mål i PP också. Men förstår att om man sen man var typ 12år.gammal varit spelfördelare och ledare offensivt så är det väl dit man vill sen också.
Tycker dock en hel del pekar på att säsongen som gick var en skit säsong för honom överlag. Nu dras man väl ned när det går dåligt i klubben. Men Lukas känns som han inte varit lika framstående i landslaget heller.

Ska vad han än väljer hoppas jag han får fart på karriären och utvecklingen igen. Man har ju bara höet gott om honom kring hur han är en bra grabb med ödmjuk personlighet, en som sätter laget före jaget och ger allt i alla lägen.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: Vi spelar i allsvenskan nu men kan du vara snäll och berätta vilken realistisk spetsvärvning du anser är möjlig att Modo värvar? Enström räknas inte då jag enbart ser han som en bonus. Själv räknar jag JJ som en spetsvärvning.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors:
På intervjun så lät dem som att han villa ha möjligheter att slå sig in i a-laget. Med nuvarande trupp så skulle man kunna tänka sig följande
Karla-Kalle J - KJ
Björka - JJ - Hagge
JE-TW-Sylwander
Hägg - VÖ - X
Karlström/Wernblom slåss om X
OÖ - Center reserv

Åhström/Oscar P är primärt tänkta för J20 men reserver

Då bli Karlström/Wernblom mer eller mindre ordinarie, då det alltid kommer vara skador/Avstängningar etc. blir det utveckling på Wernblom är det inga problem att flytta upp honom i kedjorna.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:
Lite samma som i fallet med Eriksen/Niederbach, kanske Modo som klubb inte kan göra så mkt men oerhört tråkigt att en talangfull ungdom från Övik inte fortsätter i klubben. Att Umeåkillar och spelar med anknytning till andra klubbar drar är sin sak.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Vi behöver spets. Jag tycker att vi behöver en topp center och en bra back, men det blir nog svårt att hitta centern och Toby Orr kan bara hoppas på.
Men med en stor trupp med många som har möjlighet att ta stora kliv så kanske vi får några som blir dom där topp spelarna vi behöver. Några kommer att bli skadade och några kommer att floppa, så då är det bra att inte behöva spela dom.
Jag tror inte att man kan jämföra med Timrå (som du och någon fler gör) .
Jag tror inte att SHL laget som Modo förhoppnings får möta, är lika dåligt som KHK var. Modo måste vara bättre än Timrå och Mora var när dom gick upp.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Alla som är utan kontrakt vill ju höja buden genom att säga att det är många intressanta bud att ta ställning till. Men jag tror att Lukas kommer att stanna, om inte NHL laget som väljer honom i draften styr honom till någon annan klubb.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: har inte hört detta, men vore vidrigt. Han måste vara kvar och allt annat vore en stor prestigeförlust, för både Modo o Lukas
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:

Självklart hoppas jag också att Wernblom stannar. Men försökte bara ge en syn på varför kanske beslutet dröjer och vad som kan ligga bakom.

Men vill gärna att han är kvar och blommar ut hos oss. Han snackar ju i intervjun i allehanda om att spela i en annan allsvensk klubb, att tappa honom till SHL är en sak men till en konkurrent är ännu mer värdelöst. Kan Löven och Leksand ligga bra till?
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Pfffft. 👌🏼
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: ok, känner han ej som tränare, men hoppas Lukas förblir Modo it oavsett
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: jag hoppas du har fel eftersom Lukas är o ska vara Modo it, men vet inte hur Magnus är som pappa/tränare. Av det lilla jag känner han så verkar han dock fungera som en bra pappa, fast vet inte. Jag har dock en fin berättelse om hans tävling gsibstinkt, men den tar vi offert record
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Jag skulle verkligen inte lita på Sr. extremt kort tålamod och ett temperament i övrigt som gör honom direkt olämplig som rådgivare, inte minst för sina barn.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:

Inte säkert att man som förälder tänker på vad som är smartast långsiktigt, man vill gärna forma en stjärna tidigt och då kan valen bli fel. Personligen tycker jag rent generellt att föräldrar ska hålla sig borta från sina barns idrottande och inte försöka styra för mycket då det är svårt att koppla borde känslorna.

Sedan har väl inte Wernblom Sr gjort den bästa reklamen för sig i de tränaruppdrag han haft, så lyssnar man runt på lite rykten så tror jag faktiskt att han tillhör en av de föräldrar som kan vara en dålig rådgivare.

Ja detta är bara spekulationer men det är väl ju allt i silly season tråden.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: mycket spekulationer från din sida. Tror att pappa wernblom har mer koll på vad som är bäst(om han nu har något att säga till om) om var Lukas ska spela, så blir nog Modo om dom är intresserade
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:

Skulle gissa att han inte var nöjd med chanserna han fick i fjol (dock förtjänade han inte mer heller), sedan tror jag att han har en dålig rådgivare i sin far som är ganska otålmodig. Skulle gissa att dom försöker placera honom i någon SHL klubb till denna säsong, men ser inte hur han skulle kunna ta en plats när han knappt tog en i HA förra året.

Men nya utlåningsreglerna vore det en rejäl chansning för honom som kan sluta med J20 spel hela säsongen och det känns som en bortkastad säsong för honom istället för att lira senior hockey.

Hoppas att han knyter näven och ger Björn och modo en chans i en säsong. Något säger mig att det spel Björn vill spela och det han vill se av sina spelare skulle passa perfekt för Wernblom. Kanske kan han ta det steg man hoppas att han ska ta, är ju lockande att se någon med det efternamnet i modo igen.

Eller så drar han till SAIK och blir en av deras "egna" produkter.

Knyter vi upp Wernblom har vi en riktigt bra konkurrenssituation bland ytterforwards, juniorerna som vill in måste kriga på rätt bra för att ta en plats.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Ledsen för att detta kommer i Silly Season, men att håna redan svaga är inte min grej.
Kommentera

Sv: Silly season
Harry Luras: Å andra sidan har vi nu en tränare som många vill spela under.
Det borde nog Werner jr tänkapå
Kommentera

Sv: Silly season
bisterfinnen: Du är såå kul, eftersom jag antar att du är över 20 så kan du inte gömma dej bakom din ålder. Om man jobbar med ungdomar som har kromosomfel, så är ditt inlägg inte kul, bara vidrigt
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Ser man på vår laguppställning idag förstår jag om han tvekar utifrån hans egen utvecklings skull.
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: tycker den visan finns överallt i alla lag så fort de värvar, han har vi haft koll på under en längre tid....;)
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Sundlöv säger sig ju haft koll på Jellvert sedan J20, så vi får väl utgå ifrån att han har koll på vad han värvar...
Kommentera

Sv: Silly season
Lukas verkar vela vart han vill spela, undrar varför?
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Vad kan man säga om Calle J?!
På förhand känns det väldigt osexigt, men jag tänker definitivt inte säga bu eller bä här, uppenbarligen har han någon slags talang eftersom han ändå är ung och fått istid i shl, i ett Örebro som ofta satsat på ”större” namn, men jag kan inte heller komma på att jag sett han spela så jag misstänker att han inte gjort några större avtryck i de matcher jag sett AIK.

Med ett fungerande spelsystem så bör Modo iaf kunna ligga topp 8, jag sticker ut hakan redan nu och säger att Modo skräller till och landar på plats 5, kanske mest för att Timrå är borta och många lag har dränerats på bra namn
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Visst är det så.
Vi har (skulle jag vilja säga) inte haft spelare som passat in i den spelstil som vår tränare beslutat ska gälla.

Redan där har vi förlorat en mängd matcher.
Som du säger så fick alla i Timrå en boost då de trodde på upplägget och helt överlämnade sig i den roll de blivit tilldelad.

Skulle vilja säga att Timrå inte vart i SHL utan Dahlén. Men de var väldigt väldrillade och det är faktiskt möjligt att de skulle ha ordnat det ändå.
De hade inte många som producerade. Nu har jag inte tittat, men om jag inte minns fel så låg Timrå på den lägre halvan gällande mål, men var överlägsna när det gäller insläppta mål.

Tycker det är riktigt lovande att varenda en som värvats har kopplingar till Hellkvist.
Det borde verkligen betyda att han vet att de klarar av det spel han vill använda.
Säger inte att vi kommer bli ett nytt Timrå. Men att ha rätt typer av spelare är en start i alla fall.

Sen så gillar jag att vi får in en ung tränare. Spelet har förändrats och vore intressant att se hur ny hockeyfilosofi ser ut.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Japp. Vi började väl med att rada upp en hel del vinster, innan det bar söderut i tabellen. Framåt jul har vi en bra uppfattning, men riktiga facit får vi inte förrän senare.

Jag är hur som helst ruskigt nöjd med att ha truppen i det närmaste klar såhär tidigt. Skittrist för silly är inte mycket att hurra för framöver, men fantastiskt bra för gruppen.
Kommentera

Sv: Silly season
Känns inte som det finns plats för Oscar Öhman längre. Tror han blir utlånad under säsongen.
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee:

Skulle nog inte vilja säga att det är när säsongen startar vi vet hur det gick utan efter säsongens slut. Så facit är typ 1 år bort.
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee: En sak är säker: Harry har alltid rätt! :D
Kommentera

Sv: Silly season
Vi kan vända och vrida och tycka vad vi känner men det är långt kvar till premiären och det är när säsongen startar vi får se vem av oss alla läktar coacher som får någorlunda rätt i sin syn på truppen, placering, spelsystem och tränare 😁👍
Kommentera

Sv: Silly season
Som det ser ut nu är MoDos första match denna säsong ett derby, borta mot löven fredag den 21 september
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Och jag vill hävda att man inte bara ska kika på poängproduktion. Timrås mest producerande center hade 25 poäng, men nu var väl inte Lavoie med så länge. Jag ser det inte som omöjligt att Jellvert och Tim kommer upp i 20 poäng och då hade de varit delade treor i Timrå, två poäng efter den näst mest producerande centern.

Vad som krävs i första hand är att vi för första gången på länge spelare enligt spelsystem som fungerar. Förra året fick vi av skäl jag skrivit om väldigt få spelvändningar. Jämför man exempelvis med Timrå så kunde de utnyttja fart i båda riktningar, när vi blev passiva och stillastående.

Vårt överlägset viktigaste förvärv är Hellkvist. Kan han få till ett spel likt Freddans där vi alltid har fart på skridskorna är det för mig KOPIÖST mycket viktigare än minst två spetsförvärv. Det är också förklaringen till att Timrås tredje- och fjärdekedjespelare kunde prestera så bra. Hade man placerat Alba och OSL i Timrå förra året är jag övertygad om att de hade varit mycket bättre. Dahlén hade presterat oavsett, men inte laget.
Kommentera

Sv: Silly season
Gusse: Måste erkänna att jag inte kommer ihåg denna kille från någon match förra säsongen. Ändå så såg jag alltid MoDo's match + någon till om möjligt.

Jag hade förväntat mig mer. Trodde nog på en som på papperet skulle vara numero uno. Eller en som slogs om första platsen. Just nu känns det dock som att Johnson är nummer 1.
Men även denna har Hellkvist haft koll på. Kanske MoDo kommit undan med lite billigare kontrakt/spelare som presterar bättre än väntat då han kommer passa in i systemet.

I fjol var jag som en hackande skiva och nämnde vår svaga centerlinje om och om igen. Detta då ingen förutom Molin hade producerat mer än 15p de senaste tre säsongerna.

Även denna säsong går vi in med en centerlinje som inte är van att skapa poäng.
Johnson 39, 20, 23
Jellvert 17 , 4, 8
Tim 14, 5, 2
Vöhm 10,15,8

Men den här säsongen så har vi satt tilltro till de yngre spelarna i stället för åldrarande spelare

Blir till att några bevisar att de vill spela för modo och att vi får fler formationer som passar ihop.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

"Där tyckte jag Hellkvist uttryckte sig rätt bra ”är man redo för 20min får man det är man redo för 10 min...”"

Just detta är det man hoppas blir ändring på med Hellkvist, att han vågar med detta. Är man tillräckligt bra så spelar man. Känns som modo alltid rullat på seniora spelare som får mycket istid trots dålig dag, juniorer får spela med ursäkten att de är ju juniorer och ska få göra misstag.

Ska juniorer utvecklas måste de få krav på sig och aktiv coaching när de gör misstag, att bara bänka och inte prata med dem är inte lösningen, däremot bänkning eller reducering av istid och förklara varför och vad som krävs i framtiden är rätt väg att gå.
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee:
Hade gärna sett att både Alba/OSL fått vara kvar, däremot sp tkr jag inte någon av dem var redo för roller högre upp i kedjorna. 10-12 min speltid var alldeles lagom. Vi har iaf 3-4 st som platsar i a-laget från de senaste kullarna vilket är helt ok.

Vem skulle ha fått flytta på sig till förmån för Alba i de två kedjor som fick mest speltid?

Där tyckte jag Hellkvist uttryckte sig rätt bra ”är man redo för 20min får man det är man redo för 10 min...”
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee: Håller med dig om mycket av det du skriver, men tycker framförallt OSL fick chansen högre upp i hierarkin, men kan inte säga att han tog den.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Man kan ej förvänta sig att alla skall lyckas. Men Wahlgren tycker jag tog bra många kliv i år, Sellgren otroligt bra, Walfridsson och Berglund visade framfötter rejält när dom fick chansen. Kan man lyckas med 2-3 juniorer är det fullt godkänt. Sedan måste man ju återigen kolla vad är det för spelartyper vad förväntar man sig av dom?

Alba säger nu han är missnöjd med rollen han fick. Han kanske hade passat bättre in i en kedja för det offensiva producerande rollen. OSL är en offensiv spelare han ska lira med en bra center och få chansen att göra det han är bra på.

Man måste våga ge en ung kille chansen om han producerat att få spela en offensiv roll även när han kommer upp. Ska man sätta en sådan spelare i 4e kedjan känns tyvärr för mig bortkastat. Där har vi mycket att lära av andra klubbar.
Kommentera

Sv: Silly season
Mano: Självklart har man väl ej spräckt budgeten det jag menar är man skulle kunnat skippa 2-3 av dom nya spelarna och gett våra egna chansen.

Vi har många duktiga som kommer underifrån och är värda att satsa på samtidigt hade man haft ett större kapital kvar att använda sig av om man ser att man har chansen till att nå högre mål eller om man måste förstärka för tex bottenstrid.

Vi kommer ha ett av allsvenskans dyraste trupper från start i år med. Och bara för vi har det så är det ingen garanti vi blir något topplag.
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee:

ÄR det inte just övertron på våra juniorer som gjort att vi inte fått ut max av truppen två senaste säsongerna?

Att t,ex Alba, Öhman, Wahlgren, OSL mfl inte tagit de steg man trott och framförallt inte i den takt man trott. Vi har väl varit det lag som släppt fram flest juniorer i HA och det kanske inte har varit det smartaste ur resultat synpunkt ifall utvecklingen på dessa uteblir.

Ser det positivt att bygga ett rutinerat lag där juniorer kan ta stegen i sin takt utan att känna press/krav att bära laget. Tror vi kommer få se bättre utveckling på våra juniorer med fler seniora spelare runt dem.
Kommentera

Sv: Silly season
Dundee:
När det gäller dina farhågor delar jag dem till viss del när gäller backlinjen. Det är en del om/men där, fwsidan tkr jag däremot ser både välbalanserad och bred ut, tom ”spännande”.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Timrås lag var byggt under en längre tid större delen av truppen i alla fall. Och sedan har dom en skicklig sportchef som kan lyckas hitta spelare som ingen annan tror på till en billig peng för att senare krydda med något extra.

Du säger en spelare gjorde över 30 poäng jo så var det ju. Men när man pratar om spets så behöver det ej bara handla om poäng utan en spelare i en 3e kedja som kan ta bort motståndarnas bästa spelare kan lika gärna vara en karaktärsspelare. Eller varför inte en defensiv back som ser till att hålla rent och spela enkelt. Allt handlar inte om poäng.

Sedan en målvakt utöver det vanliga gör ju inte saken sämre.

När jag pratar om spets så handlar det om spelare som man vet kan göra skillnad sedan om det är i poäng eller hålla rent fram är kassen är lika viktigt. Jag har hyffsad koll på dom vi värvat och det känns som vi har mycket egna killar som kommer under som skulle kunna fylla många av dom rollerna. Man skulle i mina ögon hållt hårdare i pengarna och satsat på mer egna spelare och sedan fyllt på ifall man har en chans till nå högre mål.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Så kan det absolut vara, nu tror jag att dom som kommer sist i shl framöver är bra mycket bättre en vad Leksand/Karlskrona var när dom åkte ur. Så då krävs det mer av det allsvenska läget med. Men vi får se hur det blir 👍.
Kommentera

« · 1897558 · »