1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Sv: Silly Season 2026-27
Dexter : Du är dum på riktigt va, du spelar inte bara dum? Har det gått dig förbi att mammas köttbullar är i Östersund? Har det gått dig förbi att han ska till Alperna och spela i höst? Har det gått dig förbi att när han var på andra sidan Atlanten så fick han lite knas med sköldkörteln?

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: med 25 år som sportchef i ryggen så hoppas jag att Nubben vet vad han gör!

Sv: Apropå nånting...
Tom Topp: Ja man kan ju undra varför det tog sån tid att lyfta detta till ytan. Men reportrarna däruppe är väl kompisar med kusinerna och får gratis luncher i restaurangen om man inte rotar för mycket...

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Hur som haver så är allt annat än under miljonen en dålig affär från vår sida. Att vi avböjt en gång skvallrar väl lite om en desperation från er sida och att summan lär kunna bli rätt fet. Ni får ändå in en etablerad SHL-spelare i bra ålder, som haft en betydande roll här och som har relativt färska landslagsmeriter.

Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: Japp, han tar över Hartmanns gamla klubbor också och skolar om sig till rightare!

Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: Sommarbomben är på väg...!

Sv: Silly Season 2026-27
Labban: Kunde tagit Lilja istället. FAN. Men kul för han hoppas på nytändning och noll poäng mot oss.

Sv: Apropå nånting...
En ex-tikare som på riktigt har bränt återstoden av sin hockeykarriär.

Sv: Silly Season 2026-27
DIFFEN: Rätt igen!

Folk tror att det bara är att bli av med spelare hur som helst, när man vill, men det är inte så enkelt när de har kontrakt. Dyrt blire också.

Timrå är i behov av pengar dessutom. Vi försöker stärka vår ekonomi. Och som jag förstod det tackade vi nej till första budet, så nu när vi tackar ja antar jag att vi förutom att slippa betala lönen, får en bra summa i ersättning.

Önskar all lycka till Barre, men han är icke oersättlig på ngn punkt.

Detta ger andra chansen att blomma ut.

Bra jobbat Timrå IK!! Proffsigt!

Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: Inte lite avis man blir på Brynäs.
Faktiskt nåt sånt här jag trodde/önskade att vi skulle landa med lönerna vi tappat i Erixon, Pilö och Nässén..

Sv: Silly Season 2026-27
mikenomad: först ska jag säga att jag inte tycker det är konstigt om man ritar in oss på kval. mycket som är ovisst.

men här kan du få mina 5 cent på vad jag håller mina förhoppningar mot (fattar inte varför man ska gå in i en säsong med att det är helt kört men men):

-ny offensiv tränare som kan få ut mer än tommy-fyrkant.
-flera unga spelare som avslutade starkt o har en lovande kurva
-jag tror inte nyförvärven behöver vara så dåliga som många andra tror
-jag ser en möjlig offensiv från backplats som vi inte haft på många säsonger
-vi slår ur underläge, tror det kan passa många i vårt lag.

detta gör att jag som vanligt går in i säsongen med förväntan.

Sv: Silly Season 2026-27
SKRIDSKOSKENAN: Hartmann hade ju minst 2 säsonger kvar i Timrå. Detta var kanske chansen att få något för honom. Ett helt gäng i truppen får vi skänka bort om Nubben vill dra ned på breddspelarna. Hartmann ser jag mer och mer som breddspelare. DIF måste ha panik.

Sv: Silly Season 2026-27
-Sputnik-: Vi överlever campen, men sen är det dock JVM med. Löser sig, dom är 3 st nu inkl Zäta & Berglund, jag TROR dem vet vad dom gör och har nog en plan A & B.

Det som känns positivt och tror som andra i detta forum så har vi mer pengar över nu till en spetsback.

· 2
Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer