1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581631 inlägg · 6215 ämnen

AIK - Timrå IK 2017-01-07

« · 1788287 Till forumet



Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
zita Naturligtvis inte, allsvenskan är bara pinsam.
Se till att hjälpa drabbade klubbar så gott det går, eller gör om spelschemat så att påverkan blir mindre.

Finns ju inga klubbar som har råd att hyra in klasspelarespelare under jvm spelet.

Straffa dom allsvenska klubbar som tar hand om talanger och ser till att svensk hockey utvecklas. Vilken drivkraft att satsa på yngre.

I år är Timrå hårt drabbat, kommande år andra lag.

Vilka lag kommer ha råd och orka harva på i denna serie i längden? Redan nu står ju många på ruinens brant.

Hockeysveriges nya slogan:

"Spela gärna i allsvenskan, chansen att gå upp är mikroskopisk. Vi straffar er ekonomiskt och sportsligt så mkt vi kan"
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Modo lär spela Skjortan av löven...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: Var väl ändå en tidsfråga innan Modo skulle komma igång för så kasst lag har dom ju inte. Väldigt svårt att se att det ska räcka till SHL dock. Och vad händer om de misslyckas?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
jå1: Modo har inget lag för nå shl redan denna säsong. Man har som mål att till 2020 vara tillbaka. Men att dom ska gå upp i år finns icke på kartan det krävs betydligt bättre material. Kommer man top 8 får man vara nöjd.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Dundee: Tror det blir jävligt svårt för alla lag i AS. 2020 alltså, kan bli tufft det med med tanke på ekonomin för det bör ju bli tufft även för Modo att harva på i AS.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
jå1: Självklart är det så, men det jag menade var att många tror MoDo satsade på nå shl redan denna säsong. Men så är ej fallet ja visst kan mirakel hända men man har en plan för hur man ska bygga om och den är väl planerad till 2020 sedan håller jag med dig helt och hållet att mycket spelar ju in i det ekonomiska. Och jag tror själv det blir väldigt svårt att nå shl inom en så snart framtid men det är klubben som lagt upp det och det får ju stå för dom. Men att tro MoDo ska satsat för att gå upp direkt med det material man har idag får nog ta sig en tankeställare. Man har ett helt ok lag för allsvenskan och bör kunna vara med i top 8 men att spöa ett shl lag i bäst av 7 matcher finns ej.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: verkar inte så hittills...😀
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
jå1: Fallskärmen försvinner och kommunen lär överta arenan. Den affären lär skötas betydligt mer professionellt än arenaaffären som vi var med om.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Dundee: Med 6 mkr(?) i fallskärm är det självklart att man satsar för att gå upp direkt, även om det inte är uttalat och man har en idé om hur man går vidare om det mer sannolika inträffar, dvs att man inte går upp.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Kongo:

Nu är ju inte fallskärmen till för att lägga på spelare utan tänkt för omstrukturering dvs säga upp personal, för det kostar en hel del.

Klubbledningen har dessutom sagt att vår budget kommer vara som i år nästa säsong eftersom man inte använt de 6 mkr till spelare.

Det som påverkar är sponsorer och publik, och bägge har ställt upp i år många sponsorer har gått in med samma summa som när vi var i SHL. Fortsätter dessa stötta ser jag ingen anledning till att vi ska behöva sänka vår spelarbudget.

Sedan som modoit hoppas man att våra talanger i andra klubbar tecknar NHL kontrakt så vi får in stålar den vägen, kan ju få fina slantar för Grundström och Olofsson.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Dundee: Att inte gå upp och därmed öka sannolikheten för att kommunen övertar arenan kan faktiskt vara det långsiktigt bästa för Modo. Då har man en arena i toppklass som kommer vara relativt billig för klubben i och med det kommunala ägandet. TIK har en arena av SHL-klass (och en oslagbar arenagryta) men trots att den är kommunägd så är subventionen väldigt låg. Från 2018 och framåt kommer det ligga på 4,5 mkr, vilket jämförelsevis är en summa i nivå med subventionen av ridanläggningen i kommunen. Konsekvensen är en hög hyra för TIK.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Rytter: Det är klart att man har motiverat den orättvisa fallskärmen så att den blir mer politiskt gångbar. Sponsorer och publik i all ära, det avgörande för Modo är fortsatt kommunens agerande. Nuläget med 21 kommunala miljoner har "viss" betydelse. Vad kan Grundström och Olofsson inbringa?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Kongo:

Varje spelare som skriver kontrakt med NHL ger väl minst 240.000 USD, sedan höjs summan efter ett visst antal spelare.

Modo har rätt till 3/4 av summan eftersom det ska fördelas över den klubb man representerat senaste 4 åren.

Så det skulle alltså ge en bit över 3 mkr ifall dom skriver efter denna säsong.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Jari Kapanen: Ett sätt vore om HA ställde krav på ersättning till de klubbar som skickar spelare till JVM från förbundet eller IHF. Jag tror också att SHL mer eller mindre är en stängd liga med tanke på de höjda intäkter som SHL lagen får nästa år jämfört med HA.
Därför måste det till att SHL/NHL/ mfl måste betala en ordentlig ersättning till HA lagen när de värvar talanger annars kan inte HA överleva på sikt och det skulle även främja att utveckla klubbarnas juniorverksamhet.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: Spelade MoDo av skjortan av Löven ikväll? 😵😵😵
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Jag är peppad inför att se Timrå på Hovet imorgon. Vi ses där!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
El Maco: Frågan är ju vilka av juniorerna som åker med ner, J20 har match mot Modo imorgon
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Puckat: A-laget väljer väl vilka de vill ha så får J20 fixa det ändå. Sen kanske de inte sätter exempelvis ä Hållander som trettonde forward längst ut på bänken, då lär han köra J20 och vi spela med fyra kedjor.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Blir det nå tikare på hovet idag?
Jag fyller 20 nästa vecka så tjejen har köpt AIK-Timrå biljetter till oss, då hon är från Solna och håller på AIK. Vi kommer garanterat bli osams.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
palleparling: det blir du och jag i alla fall... brukar väl vara ett hundratal rödvita en normal match i Stockholm nuförtiden.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
El Maco: Äldste sonen kommer vara där med flickvän. Två till där.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
RunarUp: Även jag med två till.

Ursäkta off topic: När jag hör/läser "min äldste son" tänker jag alltid på scenen "Utombordaren" i klassiska Macken :)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
El Maco: Hållander & Hardegård går in i förstakedjan i J20 mot MoDo. Kalte & Olofsson spelar i fjärdekedjan mot AIK.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
El Maco: Livehockey är normalt inte min pryl. Men då dagens bokade soppteaterföreställning på Kulturhuset flyttade, då infann sig en märklig rastlöshet. Nu åker vi pendeltåg kors och tvärs för att komma så nära Håvet som möjligt.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Otto1: Jag antar att även Erenrot och eventuellt Wiberg är med A-laget på Hovet. Med tanke på att även dessa två namn saknades i uppställningen.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Så här ställer vi upp för dagen.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Något pilsnerhak nära Håvet där TIK:are kan typ hänga?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
AIKs JVM-grabb spelar idag men inte våra?
Kommentera


Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Puckat: han är inte på isen iaf
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Corvo: Nej, dom är sjuka.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Puckat: Han hade väl betydligt mindre istid än våra spelare så han kanske känner sig fräsch.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Hälge: AIK är bättre än tabellen visar. Nu har de sänkt målet för säsongen också. Blir inte lätt för Timrå detta.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Nisse på Mon: Hoppas på en sån där skrällmatch mot alla odds som inträffar ibland .
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
AIK - Timrå IK 0-0
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
308063 målchanser. Ineffektiviteten är total i min bok:(

Jobba in ett mål nu. Giv oss lite frid.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Missade första, hur har det sett ut?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
KniveN: Timrå har dominerat. Två-tre feta målchanser. Men 0-0 känns bedövande. AIK med ett pissmål och det lär skaka ordentligt. Jobbigt vara TIK-are på plats. Men det känns som vardag i vår ångestladdade värld.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Pp Aik blir svettigt
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: slarv i egen zon måste bli bättre sen mer Aggressiv i anfall zon mer 100 % insatser. Johan Persson bör ej skjuta höjdare skuter 9 av 10 bredvid mål
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: yessssss
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: mål vilken kanon av Nilsson!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Smokey: det är ju positivt att vi inte släppt in några mål än men kompetensen i offensiven är ju skrattretande låg. Vi pissar bort 2-1-lägen på löpande band för att spelarna inte förmår sig att slå flippass eller enkla passningar på bladet. Vi måste ha haft 6-7 riktiga kvalitetschanser för att göra mål men avsluten håller björnligenivå. Bara för det då så gör Nilsson mål med en puck rakt upp i nättaket, några till såna och vi har chans till tre pinnar!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
AIK - Timrå IK 0-1
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Vad ? Var hittade han den???
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: finns det odds på Tik gör ett mål till?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
TD: sen domaren, var fan hittar karljäveln utvisningarna i denna match? Måste ju vara världens enklaste sak att döma den här ligan. Blås så fort du ser en situation som BRUKAR kunna rendera i utvisning, blås av, hitta på en fantasitripping. Utvisningen vi får nu finns helt enkelt inte. AIKs första utvisning var lika bedrövlig.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Olle: precis, där borde ju aik gjort mål tänker han.....Då var det säkert en slashing.... Tomte!!!1
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
erathoo: Det är för dåligt. Hockeyligan bör ju sätta in två huvuddomare i varje match men förmodligen skiter man fullständigt i den här ligan. Ganska sjukt egentligen att andradivisionen i svensk ishockey (som ändå håller så pass hög internationell klass) blir misshandlad med så usla domare. Tänk om man fick vara så här dålig i det riktiga arbetslivet?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
Olle: extrem seg match Domaren förutom Lyth håller hyfsad klass i Hockey allsvenskan
Kommentera

« · 1788287