1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 610866 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Nothing Else: Tunadal var visst vassa på att åka längdskidor vid förra seklets början men fotboll har de inte mycket att göra med. Annat med Modo förstås.

(Dogsbite: Tack!)

Cyklob:

Jaji, så är det ju bara. GIF Sundsvall är sann SOUL och den som inte fattar det är tappad bakom en vagnjävel. Inget lag hänger mellan divisionerna som vi, inget lag släpper in så sena kvitteringsmål och ger bort två poäng i slutsekunderna, inget lag har så mycket jävla turbulens i organisationen... JAG ÄLSKAR GIF SUNDSVALL!!!

DJ Hemp: Hehe kunde inte sagt det bättre själv :), ser redan fram emot premiären ska bli intressant. Men personligen tycker jag att man borde spettsat till laget lite mer, vi borde ju ha lärt oss av tigare missar när vi gått upp :).

Cyklob:

Men jag blev glad när jag läste om den där senaste islänningen! Fler monster till Sundsvall, sådana som jag, tänkte jag. FORZA SUNDSVALL!

Cyklob: kanske beror på att man inte har så mycket pengar, och för att man inte vågar satsa helt enkelt. Därför kommer det en massa div.2 spelare och legendarer som balla garba och ali gerba.

näe, man måste ha ett psyke som mats hård för att heja på giffarna, och det har då inte jag. kommer högst se en match på IP till sommarn, och det ska vara mot Änglarna.

DJ Hemp: Ja det var en bra värvning och det behövdes verkligen en tuff anfallare. Nä tror dom där 3 islänningarna kan vara riktigt bra jag :). Men jag förstår inte varför man inte plockar hit nån brasse från typ div 2 i Brasilien, dom skulle ju dominera i allsvenskan. Pauhlino eller vad han heter i Hammarby kommer ju från dv 2.

andyo: Jo visst handlar det om en penga fråga helt klart, men det är ju bättre att sattsa för mycket och hålla sig kvar en för lite och åka ur. Ja det ska då bli underbart att få Allsvensk fotboll igen live :).

Cyklob:

Jag fattar inte heller riktigt varför Giffers inte satsar i Brasilien. För fan, man har ju en portugis i organisationen som kan språket och allt. Den där kommunsnubben Joao Pinheiro eller vad fan han nu heter, Du vet...

DJ Hemp:

Jo han heter väll något sådant, han borde ju ha kontakter tycker man. Nä dom skulle kunna göra rejäla fynd i Brasilien som inte alls vore speciellt dyra. Spelarna där skulle ju bara bli glada över att få bli proffs.

Cyklob: Underbart? Tycker du verkligen att giffarna spelar en underhållande fotboll? För mig är det ungefär som att höra naglar rispas över en svart tavla, det vill säga helt olidligt.

Aja kanske inte är spelet som är viktigast, och är man supporter så är man supporter.

Kommer nog inte tycka synd om giffarna om dom åker ur igen. Mitt medlidande för klubben dog under en match efter laget skjutit typ 100 meningslösa långbollar och släppt in 2 skitmål i slutet av matchen.

JimmyH: Vafan jag håller på QPR Jimmy....laget, svetsen ,svarven liksom LAGET; SVETSEN : SVARVEN....fattar du!!

andyo:

Man spelar efter det material man har att tillgå, svårare en så är det ju inte. Giffarna kanske inte spelar den vackraste fotbollen men det är endå laget i hjärtat och så länge som dom vinner och plockar poäng så är då jag glad i alla fall och det tror jag nog dom flesta som hejjar på GIF är.

andyo: Ali Gerba var tamejfan en bra värvning alltså. Det kommer Hannes Sigurdsson att bli också. En riktig attraktion. Men Bala Garba skall vi inte ens prata om.

Någon som minns McKinley Tennyson då?

klimtakjaaka: Då har du och Friman SR någonting gemensamt! Ni håller på QPR!

Uno Gordon: McKinley Tennyson som bodde på Södraberget i lyxsviten och ringde hem till usa hela tiden och åt mat och drack som en galning och levde rena lyxlivet när han var i Sundsvall men på planen var han en kattastrof.

Cyklob:

Där är vi totalt överens! Utnyttja kontakterna Giffers, för fan! Men jag tycker att de har blivit duktigare på sistone och jag älskar Cain Dotson - mannen som höll på att skjuta oss kvar i norrettan 1999. Jag älskar Cain Dotson!

Men Du, sluta och håll på böglag som MoDo och följ den enda sanna läran - Timrå IK! ;)

Cyklob: Exakt!

Uno Gordon:

Håller med dig om Ali Gerba var en mycket bra värvning av Giffarna. Men Bala Garba var inte mycket att hänga i julgranen gjorde han inte 2 mål i första matchen och sedan gjorde han inget mer ? :).

Sedan innan allsvenskan sa han väll i stil med jag kommer vinna skytteligan i allsvenskan helt säker var han med.

DJ Hemp: Visst är det Helsingborg hemma 31 Mars?

Cyklob: Inget lag behöver spela destruktiv fotboll, det väljer man att göra. Men det är liksom inte bara det att GIF spelar destruktivt, utan att man dessutom måste vara det sämsta laget i Sverige på att göra det. Jag kräver definitivt inte att laget ska spela bländande brasse-spel, vore ju konstigt annars eftersom jag är blåvitt-fan som definitivt inte lirar brassefotboll - men man försöker i alla fall se framåt och få in bolljäveln i målet.

om laget man hejar på vinner och plockar poäng blir nog alla glad =) men är det som på IP när GIF spelar att publiken ställer sig upp å skriker av glädje när Hasse Berg slår en vanlig passning förbi en spelare till en annan i sitt lag - då är det illa..

Uno Gordon: Jo värvningen vart väl bra eftersom Göteborg va så dumma att dom köpte han för typ 2,5 miljoner. Annars hann väl Gerba bara med att göra 4-5 mål i GIF va? Men iofs så är ju det rätt bra i ett lag som GIF =)

Då gillar jag nog Svenning mer som GIF-spelare

DJ Hemp: Fan i helvete oxå! Hockeyn och fotbollen krockar ju med varandra! Vad väljer du? Hotellfrukost i söder och en mini-radio med hörsnäcka eller IP och Allsvensk Premiär?

andyo: Han slet kopiöst och var en oerhörd lagspelare. En av de bästa importer Giffarna haft.

DJ Hemp:

Jag tycker det var kanon jag med att det vart Cain som vart sportchef helt rätt kille. Har aldrig varit särskillt förtjust i Hagblom. Men jag tror Cain kommer göra ett mycket bra jobb som sportchef det är jag fullt övertygad om.

Hehe nä Modo kommer alltid vara mitt lag :), Farsan spelade med klubbens juniorer men vart skadad när han var på väg mot A-laget sedan är hela släkten från ångermanland med :).

Men jag tycker det är otroligt kul för Medelpad att vi har Timrå i elitserien.

Cyklob: Det har du nog rätt i. Tror också Cain är en mycket mer kompetent person som sportchef än Hagblom. Kanske håller på att bli en liten förändring nu i laget och föreningen då. Men jag vet inte ja, under de åren jag höll koll på GIF och gick på lite matcher så var spelet exakt lika ogenomtänkt och dåligt trots att laget bytte tränare och spelare under årens gång.

andyo:

Att gemföra Giffarna mot Göteborg går inte, det förstår nog vem som helst det behöver man inte vara einstein för att lista ut. Men visst håller jag med om att ibland går det till överdrift i destruktiv fotboll. Men jag tror och hoppas att vi kan ettablera oss i allsvenskan nu och då kommer det nog bli en annan fotboll med årens gång med ska du se.

Cyklob: Att Per-Joar Hansen är tillbaka tror jag enbart bådar gott. Han är en kompetent tränare som kan få ut max ur laget och att Sankala är assisterande tycker jag är kanon.

andyo:

Cain kommer få ordning och reda på detta han. Man ser ju redan nu tendenser som man aldrig ens var i närheten av när Hagblom satt som sportchef. Nu värvar vi hit 2-3 klass spelare för att vara i Gif mått då istället för spelare i McKinley Tennyson klass. Nä jag tror detta kommer bli mycket bra för giffarna jag.

Cyklob: Mjae, för ett par år sedan gick det ju det =) Men nu har ju inte göteborg gått att stoppa, den gyllende generationen som klubben har nu är magisk. Finns ingen spelare i allsvenskan som har större vinnarskalle än pontus wernblom, det är mer värdefullt divig brasse.

andyo: mer värdefullt ÄN en divig brasse, ska det ju stå.

Uno Gordon:

Ja absolut Per-Joar är en respekterad tränare som vet vad som krävs för att lyckas sedan som du säger är han oerhört duktig på att få alla att dra åt samma håll samt få ut max av spelarmaterialet.

andyo:

Göteborg har alltid varit ett storlag i mina ögon och kommer alltid att vara det. Och dom har fostrat otroligt bra spelare genom årens lopp. Nä Göteborg är absolut en kandidat till att vinna i år igen i mina ögon.

Cyklob: Jag tror ändå inte det kommer gå så värst bra för klubben i slutändan. Dom kanske klarar sig kvar iår, men sen börjar nog raset igen. Det känns som att det vilar en förbannelse över klubben, och att det inte finns nått att göra åt det.

Näe som lokalt lag är det Söråkers FF som regerar !

andyo:

Förbannelser är till för att brytas och det tror jag giffarna kommer att lyckas med nu. Dom har börjat ändra om i föreningen och folk som Hagblom kommer inte ha lika mycket att säga till om längre och det ser jag enbart som positivt.

Cyklob: Men för helvete. En alltför tidig sorti för ditt favoritlag i hockeyn och sen väljer du att hoppa det sjunkande skeppet giffarna. Nån måtta får det väl ändå va?

spAps: ja det var en alldeles för tidig sorti för vårt kära Modo :(. Men jag jag hoppas verkligen på att Giffarna gör bättre i från sig :).

Cyklob: Visserligen värmer det att se ett norrlandslag i fotbollsallsvenskan, men jag är inte tillräckligt masochistiskt lagt för att hoppa på gif-support-tåget.

* G O A L * Anton Stralman

spAps: Hehe nä jag har varit giffare sedan barnsben. Så den klubben har alltid en plats i mitt hjärta med :).

Helvete! Jag har slitit skiten ur mig nu i påsk. Har bland annat varit nere i källaren och letat efter jävelskap. Hittade bland annat ett satans matchprogram från den 2 november 2004: Timrå IK - Mora IK. Då låg vi tvåa efter Frölunda och kallade oss för "Big Red Machine". "Lill-Kenta" poserar framför Nordgren, Lindström och Hedström på omslaget. Fan, vad coolt!

DJ Hemp: Svensk fotboll är så jävla dålig att skulle jag bara ha Ambroo som påläggskalv skulle vi dominera allsvenskan med Timrå. Jag som spelfördelare med Willyson och Ambroo som forwards skulle kliva igenom den där korpserien som om det vore 2 backar bärs.

Man får gratulera Anton Strålman till sitt första NHL-mål!

Per HApps: Kompisar emellan. Näe inte aldeles oväntat. Sedan skall väl Christers grabb ansluta?

spAps: Så var 2008 året då verkligheten hann i kapp Modo. Ja faktum är att laget var så fruktansvärt uselt när det verkligen gällde att det finns frågetecken kring huruvida laget överhuvudtagen någonsin vann SM-guld 2007. Det kan ha varit en illussion, en nationell masshypnos...något annat förefaller så här i eftertankens kranka blekhet som helt otänkbart.

mikenomad:
Det blir mer Modo och guldsnack i SVT imorgon kväll, minns tillbaka och njut ;-)

Icing-Ove: De vi kommer minnas är hur vi slår ut er ur slutspelet som om ni vore ett allsvenskt lag, vi ägde er :)

mikenomad: Frågan är var dom verkligen så dåliga? Har svårt att tänka mig det. Det var i stort sett samma manskap. Okey då för "Fläsket" var skadad i fläsket, men, som man säger en fluga gör ju ingen sommar.

mikenomad: Härlig timing. Vad är det som tagit sån tid för dig att skriva det där? Din mammas korrekturläsning eller bara allmän idétorka?

Snoop:
Så ni gick vidare för att ett allsvenskt, guldmätt och febrigt lag valde att möta er? Vilken skalp...Nä, titta nu på SVT imorgon och se hur Modo och Örnsköldsvik hyllas ;-)

« · 1012775 · »